Fórum - Téma


Chyba palubního PC (kalibrace spotřeby)


Fórum 6 GG / GY Chyba palubního PC (kalibrace spotřeby)

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3  4

2009-07-15 21:15:56

diesel 100 kW - od koupi jsem spotrebu nepocital az ted, o to vic jsem byl v soku. Veril jsem pocitaci , nez jsem si to overil sam.

1. mereni: najel jsem necelych 500 km, z toho cca 80 mesto, cca 400 statni silnice, jel jsem tak nak normalne, pocitac ukazoval pri dotankovavani 5,9, coz jsem povazoval za slusny do ty doby, nez jsem spocital skutecnou spotrebu na 7,5

Takze vcera dalsi mereni, 160 km dalnice a 30 km okreska, v aute 4 lidi, dalnice 130-140 tempomat, pocitac ukazoval 6,5 a po dotankovani skutecna 8,8!! SOK . Ta chyba pocitace me sokovala. Kdyby mi ukazoval, ze jedu za 8,2 a skutecna 8,8, tak se tolik nedivim, ale tohle

Cidlo spotreby je predpokladam pred common railem? takze co veme motor ukaze s nakou toleranci. WEBASTO je napichnuty predpokladam pred cidlem spotreby? Nemam ovladani WEBASTA, ale samo ze tam je jako na vsech diesel M6, takze vubec nevim kdy bezi. Je mozny aby bezelo porad? Prosim o nazory ostatnich co si o tom mysli...diky

2009-07-16 10:57:41

Webasto v tomhle teple neběží vůbec, otázkou je jak měříš spotřebu, od plné do plné nádrže? Jinak si vedu poměrně přesnou statisktiku, největší odchylky jsem měl o 0,8 nahoru i dolů, ale jinak většinou o 2 - 4 deci a konečné zprůměrování odchylky je pouhých 0,064. Obecne je to informativní záležitost, ve finále stejně pojedeš k pumpě až bude suchá nádrž, ať to píše, co to píše.

doris  
Doris
2009-07-16 11:13:32

Nám ukazuje skoro přesně, rozdíl tak +/- 1 dcl. Máme ale benzín.

2009-07-16 15:48:37

Fredy, merim od plny do plny...normalne bych tankoval az bude skoro prazdna, takhle jsem to delal celou dobu, po prvnim mereni jsem byl v soku, tak jsem hned udelal 2. mereni na kratsi vzdalenosti a hned jsem jel dotankovat a muj sok byl jeste vetsi. V diskuzi "spotreba" jsem se docetl o odchylkach par desetin...Doris krasnou odchylku 0,1 ...zavidim...kdyby mi to ukazovalo 8,3 a skutecna by byla 8,8, tak je mi jasny, ze jezdim jako drak, ale odchylka vic jak dva litry na pocitaci od skutecny...se spotrebou pocitace jsem byl spokojenej prave do doby, nez jsem pocital skutecnou a to jsem se znazil jet pekne a nedavat ji za usi...S tim WEBASTEM me to napadlo, ze by bylo prave treba spatny cidlo teploty a spinalo by porad...jinak nevim

2009-07-16 17:05:13

Mám taky 100 kW naftu, včera mi začala svítit rezerva (taky pořád zkouším spotřebu ), jel jsem ještě několik km k nám na Shellku a natankoval jsem opět po první cvaknutí 52,5 litrů. Na počítadle km jsem měl 870 km

2009-07-16 20:19:34

Marcel: tak to je pekna spotreba ...ted pojedu na vikend, tak si vezmu klobouk a pojedu 80 - 90, ani jednu stopetku nebudu predjizdet a uvidim...jsem zvedavej kolik kilaku to vydrzim ...Marcel, jak jezdis? ...nosis klobouk nebo mas tezsi nohu?

Chtel jsem rozjet diskuzi na tema odchylka pocitace...moje asi zatim rekordni a rozjizdi se to tady na tema spotreba, to jsem mohl rovnou psat do diskuze spotreba . Kdyz pojedu hezky, tak mi pocitac bude ukazovat spotrebu krasnou, ale skutecnost stejne bude jina

2009-07-16 20:26:57

Spotřebu dle palubního PC lze zkalibrovat +- 15%, po 5%. Už jsem tu návod kdysi dával, jen to najít...

2009-07-16 20:56:05

Klíčky do pozice ACC, zmáčknout a držet tlačítko pro nulování denního počítadla kilometrů a teď klíčky otočit na ON, nulovací tlačítko držet do té doby, než se na displeji objeví ESEE, až zmizí můžeme pustit. Dostaneme se na seznam bodů, které se přepínají nulovacím tlačítkem. Postupně :

01-on(off)

04-on(off)

08-on(off)

12-00 test rychloměru, ručička vyjede až na max a pak zůstane stát na cca. 60km/h

13-00 test otáčkoměru

14-on(off) asi bzučák světel

16-on(off)

18-on(off)

22-022- ??

23-00 test palivoměru

25-00 test teploty

teď test všech kontrolek

50d15-0 kalibrace přesnosti spotřeby palub. PC, jde nastavit +-15 tlačítkem INFO

51d15 ?? asi stav paliva v nádrží

Pro ukončení vypnout klíčky.

2009-07-16 21:20:20

2Lablik: Todle je velice hodnotný příspěvek. Napiš to pls ještě do návodů

2009-07-17 07:28:10

Stranger: jsem normální řidič, žádné plato vajec za zadním sklem.. . Snažím se dodržovat rychlostní limity, sem tam vyškolím nějakého "závodníka" v Octávii nebo Seatu....

2009-07-17 07:36:08

Labik: diky za navod, odpoledne se v tom povrtam,

...doufam, ze tam neni zadnej kod nenastartovani motoru OFF a neprimota se mi tam

2009-07-17 09:01:05

Labik - co znamenaji ty hodnoty u kterych je on/off? Dneska rano jsem to zkousel a nevedel jsem co to je. Jinak uz jsem taky prisel jak vynulovat prumernou spotrebu. Takze tedka se mi to pocita od nuly. Muzu tedy sledovat spotrebu dvema udaji.

Marcel - no, jezdit za sest litru... to by se mi taky libilo :)

2009-07-17 10:09:40

S tou kalibrací bych počkal, tak na 5 vyjetých nádrží. Mám vypozorováno, že se to 2-3 sekne, a pak je to zase v normále.

2009-07-17 10:37:58

1N7RUD3R - mě se taky líbí jezdit za 6 litrů . asi máme skvělý motor, já to říkám pořád, nebo ho předchozí majitel (nějaký strejda z Německa ) fakt dobře zajel. Je to raketa, když šlápnu na plyn na 3, tak to Tě brutálně zatlačí do sedaček i když jsme v autě 4 osoby. Dorisce sa naše brčko taky moc líbilo

doris  
Doris
2009-07-17 10:39:32

Marcel: Jj, parádní fáro, dodnes vzpomínám na naše setkání!

2009-07-17 14:02:11

Za pár hodin vyrážíme s rodinou do Itálie, tak uvidíme, jaká bude spotřeba na trase 1 200 km se zaplou klimou po celou cestu. Pojedeme to na jeden zátah, jen s malinkýma přestávkama aby se mohli synátoři vyčůrat a protáhnout

2009-07-17 15:23:59

Tak jsem udelal test a vsechno bylo presne podle navodu...kalibraci jsem nastavil na +10, tak uvidim jak to bude merit ...prave vyrazim na cca 130 km dlouho trasu , asi ji taky udelam na jeden zatah , mozna s jednou velkou prestavkou na malou a malou prestavkou na velkou

2009-07-19 23:34:43

Neuveritelny, jezdim za 6 ...nejenom na pocitaci, ale i realne...mam to zmereny zatim jenom na 200 km, nevydrzel jsem a dotankoval, ted to budu merit az do rezervy, ale to chvili potrva...

Jel jsem s lehci nohou, ale svizne (klobouk jsem nechal doma, tusim ze nebylo auto, co by me predjizdelo)...sikmovocka japonecka si jenom predla , proste zadny akceleracni zrychlovani, nechal jsem to rozjet (bez klimky)...palivomer jsem zkalibroval na +10, ten ukazoval 5,8, skutecnost 6...pridal jsem ho po natakovani na +15, tak uvidim co to udela

PS: sice dojezd to neukazuje uplne gut, ale ukazal mi 999!! asi by sel i za roh

2009-07-20 01:32:58

Gratuluji! To ti spadl velky kamen ze srdce, vid? Ja jsem to tedy udelal podle tebe a nastavil to na "+10" taky. Jsem tedy zvedavy. Otazka pro ostatni: Vi nekdo co to je za hodnoty? Respektive co tim nastavuji?

2009-07-20 18:27:14

Nastavujes tim kalibraci palivovyho cidla v procentech. Nejspis nejde o nak zavratny cidlo (prutokomer) s velkou presnosti, tak se da nakalibrovat ruco tak, aby skutecna co nejvice odpovidala namereny.

Spis me zajima co jsou ty ostatni kody a jejich on/off, protoze kdyz jsem to projizdel poprvy, tak jsem mel vsechno on a kdyz podruhy, tak jsem mel jeden off...zatim vsechno funguje, tak se mi snad nic nevyplo .


Odpovědět

1  2  3  4