Fórum - Téma


Chyba motoru


Fórum 6 GG / GY Chyba motoru

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2

2010-01-25 19:38:56

Tuto noc opat znacne mrazy, ale kontrolka motora sa uz neukazala. Je to OK. Dobil som cez vikend akumulator. Mozno aj to pomohlo.

2010-01-27 02:55:28

odpojenim baterky se nic nevymaze vsechny chyby se ukladaj do pameti co nepotrebuje stavu a i kdyz kontrolka zhasne tak chyba zustava zaznamenana a da se vymazat jen pomoci diagnostky

2010-01-27 07:25:30

Ano, chyba zůstane uložena a na diagnostice se objeví, to souhlasím, chyba z paměti se vymaže pomocí diagnostiky. Avšak po odpojení baterie může řj spustit motor v běžném režimu, kontrolka závady v elektronice motoru může zhasnout, řj může brát stav jako v pořádku i přes to, že je v paměti stále chyba. Takto to provedli u mého vozu kde byla závada na nějakém snímači, odpojili baterii, zapojili a motor začal chcípat, kontrolka nesvítila a ani se již nerozsvítila, motor neběžel v nouzovém režimu, nýbrž v běžném i přes to, že chyba byla stále v paměti závad... Po vymazání se motor choval stejně, ale řj již na závadu znovu nepřišla ani během dlouhých jízd. Pak se snímač vyměnil a motor běžel ok ihned. Prostě s tímhle se dají dělat pokusy. Bylo mi to takto i vysvětleno, že je to možné a běžné, že se motor po odpojení aku spustí v běžném režimu a řj již nemusí na chybu znovu přijít, ačkoli je dokonce vypsána v paměti.

Zrovna tak se nesmí odpojovat kterékoli konektory od všemožných snímačů a čidel při zapnutém zapalování, jelikož to řj vyhodnotí jako přerušení obvodu a tedy poruchu. To je ale celkem známé. Toto všechno však samozřejmě není podmínkou u všech automobilů. Někdy nemusí být ani diagnostika spásná

2010-01-28 19:03:18

Aby som to ukončil. Predvčerom ráno opäť štart až na 4 - 5 krát a kontrolka sa opäť rozsvietila. Pripadalo mi to, ako keby skondezovaná voda primrzla niekde v palivovom systéme. Manželke som zavolal, aby kúpila Velfobin do benzinu, aby sa naviazal na vodu v nadrzi PHM. Vyzera ze problem odstraneny.

Vcera a dnes rano start na 1 sup.

2016-06-28 09:55:12

Ahoj, všichni. Svítí mi kontrolka motoru, mám M6 2.0 diesel, 89kW, bez DPF. Na diagnostice mi řekli, že je to vadný EGR (mám variantu s konektorem - 3 drátky). Vyndal jsem ho z auta a je pravda, že byl zatuhlý píst. EGR jsem oškrábal od karbonu co to šlo, pístek trochu rozhýbal a odpojením baterky vyresetoval závadu. Po nějakých 15km se ale rozsvítila znova. Nemáte někdo nějaký tip, co s tím může být? Buď je ten EGR pořád zadřený nebo to bude něco úplně jiného Jinak auto jezdí naprosto normálně, nechcípá ani nekouří, spotřeba normální.


Odpovědět

1  2