Fórum - Téma


Chvenie diesel motora M6 (pri nízkych ot


Fórum 6 GG / GY Chvenie diesel motora M6 (pri nízkych ot

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY



2009-05-04 09:19:52

Zdravím Mazďáci,

som čerstvým majiteľom M6 (105kW, r.2006) a po prvom solídnom povození sa, sa mi nezdá jedna vec. Pri spodných rozjazdových otáčkach teda cca 1000 - 1400 ot/min. sa motor chveje akoby mal málo paliva resp. ide do aretácie. Cítiť to v celom aute, volante atď., pri 1500 alebo prudkom zošliapnutí plynu tento jav prestane a otáčky idú pekne hore. Robí a cítíť to hlavne pri druhom a treťom stupni, pomalej jazde resp. akcelerácií napr. na parkovisku, križovatke atď. Napr. 40km rýchlosť na 3.stupni buď na tempomate alebo aj man. plyne je to také jemné opakované trhanie - trasenie motora.

Auto má momentálne 107000km.

Inak je to úžasné auto ... a to som už pár mal.

Ďakujem za rady

2009-05-04 12:42:20

To je vlastnost, která se řeší. Jde o nějaké přechodové stavy. Zkus si nechat nahrát poslední verzi SW (pokud nemáš), která upravuje i DPF regeneraci. Jinak tyto otáčky tomu motoru vůbec nesvědčí - na to má moc malou kompresi.

2009-05-04 13:17:37

Neviem aké sú ideálne otáčky pre tieto motory, mal som pred M6 Ford Focus Tdi 66kw a ten podobné javy nemal. Bez trasenia stúpal aj od 1100/min. Je ale pravda že M6 má napr. s klímou 1000ot./min voľnobeh takže asi aj pracovné otáčky sú niekde vyššie nad 1500 ....

A ten SW sa menil v rámci zvolávačiek? Inak ako na PC to nezistím čo?

2009-05-04 13:31:51

Ano, v rámci svolávaček, poslední revize je tuším někdy z února nebo začátku března. Nejsem si teď přesně jistý. Je to ta svolávačka k možnému poškození turbodmychadla nekontrolovatelným nárůstem otáček a bílým kouřem z výfuku.

Optimální otáčky každého motoru leží mezi vrcholem kroutícího momentu a vrcholem maximálního výkonu.

2009-05-04 14:43:23

No volal som do Mazdy tu v Žiline a vraj to bude s najväčšou pravdepodobnosťou voda alebo jej čiastočky v palive. Skúsim naliať dáky požierač vody - parafínu a dotankujem dáku osvedčenú naftu. Vraj to môže poškodiť - pridrieť aj vstreky tak to idem riešiť. Tú zvolávačku ale určite pôjdem očekovať podľa VIN.

Dám vedieť výsledok.

2009-05-15 08:15:14

Můžu mít dva dotazy, zdá se , že se v tom docela vyznáte. Mám lehce zajetou M6, 121 PS, 2 l motor,diesel. Kolik jsou optimální otáčky pro toto auto? A další, auto má najeto málo, 13000 km. Po 500km co jsem s ním ujel já mám pocit při řazení nahoru, že při sešlápnutí pedálu spojky ta nějak "zavibruje" či co.Když spojku zmáčknu abych dal neutrál tak ne, ale jinak vždy zmáčku spojku, cítím jakési zavibrování, zmáčknutí jetrochu tuhší a pocitově jako by byl špatně natažený nějaký drátči takněco, pozařazení vyššíhio stupně a pouštění spojky už to necítím. Nevíte, co by to mohlo být, do servisu se mi s tím zatím zatím nechce,tak špatné to není a přijde mně brzo na to,aby se auto kazilo (1,5 roku na světě,13tis km)..

2009-05-15 12:56:22

pavelo: 2500-3000, pro odstranění zmíněného zavibrování stačí zřejmě promazat bowden od spojky.

2009-05-15 15:05:01

Díky moc. To by mohli v servisu udělat snad na počkání. Nevíte náhodou ještě,který v Praze servis navštívit? Našel jsem jich na webu více.

2009-05-15 18:01:44

Ahoj Pavle,mně tedy spojka nevibruje,ale třeba je to jen u těch novějších aut,měl jsi zůstat u své osvědčené 626ky

Zdravím. R.

2009-05-15 20:21:30

mazda 6 nema spojkovy bowden

2009-05-15 20:49:39

Ona to bude nějaká hloupost,moc si všeho všímám, jak to auto ještě neznám. Teď jsem tím jel, je to jakási jen moje hypersenzitivta... jinak zatím, P

2009-05-15 20:52:48

když sešlápneš spojku napůl a cítíš mírné vibrování,tak ti pomaličku odchází.Já měl to samý a zár měsíců sem ji měnil.Ale čtu,že ji máš novou,tak to by být sjetá spojka určitě být neměla

2009-05-15 21:13:55

hondavfr: Tak u hydrauliky bych to neřešil.


Odpovědět