Fórum - Téma


chladič?


Fórum 626 GF / GW chladič?

Informace o modelu: Mazda 626 GF / GW



2013-04-18 12:43:56

Dobrý den, jsem tu nový tak vás všechny zdravím a doufám, že mi pomůžete s problémem který mám momentálně na svém voze Mazda 626. Podotýkám že autům rozumím asi jako většina z nás svahilštině.

Asi před měsícem jsem musel nechat vyměnit těsnění pod hlavou a od té doby, asi po desetiminutové jízdě spustí chlazení, ručička od teploměru mírně leze nahoru a dolů ale opravdu jen trošku a to jedu pořád stejnou rychlostí, žádný plyn-brzda-plyn, ujedu asi 35 - 40 km, vypnu motor a automaticky vypne i ventilátor. (jedu bez klimatizace a bez topení.) Šáhnu na hadice u chladiče, horní je teplá a spodní studená. Chladič je také studený. Ta horní hadice je mírně tvrdší, voda se neztrácí, nikde není mokro, olej nedolévám. Není někde chyba? Já si myslím, že chladič by měl být teplý a i když vypnu motor, tak by ještě měl běžet chvilku ventilátor. Asi za měsíc mám jet delší trasu - 2000km tak mám docela obavy. Poradíte mi někdo? Děkuji, Petr

MAX6  
J.
2013-04-18 12:53:20

pneubik: Zkusím si tipnout, že máš třeba benzin. Až se auto pořadně ohřeje tak otevři kapotu a koukni na expanzní nádobku. Pokud v ní budou stoupat bubliny, tak ta oprava byla udělána blbě. Jestli tohle bude v pořádku, tak bych viděl problém v termostatu.

2013-04-18 14:01:25

max6: OK, zkusím to a aby se podle tebe pořádně zahřál motor tak kolik km mám asi najet? A kdyby to bylo udělaný blbě tak co teď s tím? Znovu vyměnit těsnění? V sevise mi říkali že to bude chtít srovnat hlavu, poslat to na tlakovku atd. Myslíš si taky že by to mohla byt kopnutá hlava nebo nedej bože prasklej blok motoru?

MAX6  
J.
2013-04-18 14:12:06

pneubik: Když vezmem venkovní teplotu tak cca 10°C s tim že pojedeš po městě,tak by to mělo bejt pořádně ohřátý tak za 8km. Jde o to,že jestli ta hlava je zkroucená nebo to těsnění je zase špatný,tak píst bude při kompresi tlačit vzduch a ten tou škvírou v hlavě s největší pravděpodobností půjde do okruhu vody a tim pádem se začnou objevovat bublinky v expanzní nádobce (ne v chladiči -tam nevidíš).

Pokud se ti ty bublinky budou objevovat,tak ti nezbejvá nic jinýho než schodit hlavu,vyměnit těsnění pod hlavou a nechat srovnat hlavu. Každopádně ta hlava se měla srovnat už při předešlí výměně těsnění pod hlavou (ale nemusí to bejt pravidlem jí vždycky srovnávat). Tlakovou zkoušku si můžeš nechat udělat,ale ta je dobrá když ti to spíš v zimě zamrzne,tak potom jí nechat udělat.

Jestli ty bublinky nepůjdou,tak bych to vyděl na termostat. Ale opravil bych ho raději dřív než později,aby se ti ten motor zase nepřehřál a nezkroutila hlava.

Jinač kdyby jsi chtěl hlavu,tak jednu po celkový repasi tu mam. Je v super stavu.

2013-04-18 15:09:28

max6: .... a odkuď jsi? přinejhorším bych tu hlavu asi musel vyměnit, kolik by stála? Mně teď čekají asi sehnat pravý zadní brzdič a přední, to uvidí opravář až se na to podívá. (při zabrždění mně to kopne doprava ale ne pořád), tak mi bylo řečeno že nemám v pořádku brzdy, tak se ptám zda nemáš nějakej slušnej brzdič za slušnou cenu. A nedají se repasovat? Nedá se na ně koupit nějaký soupravy na repas? Já jsem na auta úplně blbej, vůbec tomu nerozumím tak jsem rád že tu můžu s někým komunikovat. Jinak mám opravdu benzín, 1991cm, 100kw r.v.2000 sedan.

MAX6  
J.
2013-04-18 15:20:08

pneubik: Tak tu hlavu mam přesně na tenhle 100kW motor (85kW má jinou vačku sání). Respektive se mi tu ten motor válí celej. Za tu hlavu bych chtěl 2000Kč protože je komplet udělaná.

Brzdič nemam. Záleží jak moc je na tom špatně. Kdyby byl jen lehounce přidřenej,tak stačí koupit opravnou sadu. Jestli je ale víc na kaši,tak než ho opravovat je lepší si koupit novej nebo repasovanej. Já mam vzádu oba dva repasi od firmy SBS a jeden mě vyšel na 2500Kč. A musim říct,že fungujou fakt perfektně. Jen jim musíš při koupi odevzdat ten tvůj starej.

Na těhle modelech zásadně odcházej zadní brzdiče. S předníma ani takovej problém neni a nebo se dají v pohodě opravit pomocí opravný sady.

Kdyby jsi chtěl nějaký díly(spojku,rozvody atd...) tak napiš.

Jinak jsem z Příbrami.

2013-04-19 15:32:37

max6: ok, děkuji, kdybych něco potřeboval tak se určitě ozvu. Dnes mi byla sdělena dobrá zpráva a to ta, že ten můj problém ze z 99 procent termostat a tak by mně zajímalo kde na webu se dají za rozumnou cenu sehnat náhradní díly na mojí Mazdu 626, r.v. 2000, 100kw (1991cm, )sedan, benzín. Teď mám ještě jeden problém a to je že auto se mi při zpomalení ( jízda krokem i na volnoběh) rozklepe. Nevíte někdo čím to může být? Nedělá to pořád ale už se mi to stalo během týdne asi 3x, díky

MAX6  
J.
2013-04-19 17:41:43

pneubik: Díly se dají sehnat kdekoliv. Autokelly (doce drahý), e-cat.cz atd... Můžeš je kupovat i na motor 2.0FS 85kW protože jsou stejný - mimo svíček,ložisek na klikovku a sací vačky.

2013-04-20 07:18:08

max6: fajn, díky moc - pro mne je každá rada dobrá - .... a jsem zase nas..... Včera večer jsem mluvil s chlapem u kterého mám autíčko na opravě a nikdo (jsou tam dva) nevědí co tomu je. Prý uvidí po neděli. Oddělají prý termostat a pak se uvidí dál co s tím. Čekám a jsem dost nervozní


Odpovědět