Fórum - Téma


Chemické ošetření motoru ANO / NE


Fórum O článcích Chemické ošetření motoru ANO / NE



Diskuze o článku

Chemické ošetření motoru ANO / NE

Je použití speciálních přípravků na dekabonizaci motoru to správné? Funguje to? Úvodem tohoto článku bych chtěl všechny čítající upozornit na to, že obsah článku je psaný na základě vlastní zkušenosti. Veškeré informace zde uvedené se týkají opravy mého vozu a pouze bych rád vyvedl z omylu odpůrce chemikálií na výplachy motorů, aditiv a dalších těchto přípravků na oživení motoru. Popíšu hezky od...


1  2  3

2015-01-28 17:46:13

hoši tak by mě zajimala jedna věc.jezdim nějakych 15km tam a pak zpět do prace.přijdu očistim auto od sněhu sednu do auta a nastartuju topeni mam vyple než se zahřeje voda kratši dobu jede sitič no ale to svše pomalou jizdou čily max do 2500ot než se zhařeje voda ale pak stejně vic ne protože dale se musi ohřat olej a to je až po nějakych 15km vzimě i možna vic proto to nějak nehonim na spotřebu nějak nejezdim pohybuje se mi od 7 do 8l.vyjedu z baraku mam tam kopec jedu si na 3jku ale max do 2200 než se to trošku rozhybe potom na kopci hodim 4ku a jedu max 2500 do vedlejši vesnice tam už mam vodu ohřatou pouštim topeni a jedu dal.nezda se mi že bych ten motor nějak podtačel co na to řikate?startuju a hned jedu protože tlumiče stuhle ložiska v kolech stuhle myslim samo olej vazelina dale nemši tlak oleje v motoru při volnoběhu kdybych ho nechal klepat na mistě než se ohřeje trva to i dyl než zahřati jizdou.dale šetřim ložiška převodovky olej je stuhly a když nejedu tak olej se neroztřikuje nema čim a je stuhly.dělam dobře samo sebou u motoru když je nižši tlak oleje a je stuhly tak se nemažou tak vačky a zdvyhatka proto pak některe motory je maj prodřene a zničene vačky.něco jinaho je kdyby to byl rozvod ohv tam je vačka mazana lepe je v bloku.jezdim tak ž dva roky a podle meho dělam zadobře.dělam to i tak v letě samo nepouštim topeni a tak dale ale motor se snaim vždy netočit než je zahřaty jak voda tak i olej.po zahřati samo mu dam vic .jinak spotřeba oleje je nějakych 0.45lna 10000km.takže do prace jezdim pijanko ale když jedu někam dal tak ho protahnu ale potom samo sebou před dojezdem na isto jedu tak at se dochladi kroužky atd protože se pak zapekaji olejem když sou pořadně nahřate.a ještě chvyklu po zastaveni necham klepat neni to turbo ale i tak si myslim že tyhle motory si tohle zaslouži.tak a puste se do mě mazdaci

2015-01-28 17:57:23

dudlik323f: Myslím že popisuješ to, jak se správně chovat k dieselu...

To že jede sytič, je OK ale já když nastartuju (do práce to mám také 15 km) tak během minuty vyjíždím a půl cesty (z kopce) jedu na neutrál a ohřívám při tom motor.. Olej mi to nežere, auto nekouří a jsem spokojený. Očista pomohla moc moc moc... jsem nadšený. Auto honím jak je zahřáté. Tah krásný, spotřeba vyšší

Další povzbuzení pro další opravy a úpravy. Myslím že tvé chování je v pořádku ale nechávat chladnout kroužky.... no nevím nevím

2015-01-28 18:07:57

no ono proč mysliš že jse zapekaj kroužky ja pravě myslim že tim že to člověk trošku honi když jedeš a honiš to 5km po pěkne zatačkovyte cestě a a otačkoměru maš nějakych 6 až 7000 ot a zastaviš zdechněš motor tak na těch pistech se ten olej speče tak jako když z ropakem jedeš saze a nenechaš ho doklepat kak to same se děje v turbu speče se tam olej na karbon a brousi to ložiška až jednoho pěkneho dne 20 papiru za nove turbo tak jsi myslim že to funguje i na těch pistech.nastartuješ ten karbon ti dře stěny valcu straci se ti honovani a je tu problem.na tvem motoru muj nazor je ten pokud ta pani z tim jezdila na 15ot tak to bylo tyky zaplacane karbonem protože to nemělo snahu jak vyletět dostalo se to na kroužky na ventilech usada proto meši tlaty a je to jedno z druhym.mě třeba facinovalo v rychle a zběsile jak jezdily honily to a přijely a hned to zdechly ty motory je musely mit radi samo je to film a vše na počitači ale myslim že by to asi v realu nedopadlo moc dobře.nevim jak u mazdy ale u určitych aut bylo v navodu to že se nema startovat na mistěale nastartovat a jet pomalou jizdou a zahřat motor.

2015-01-28 18:14:03

ještě ktěm kroužkum mylel jsem to jako prostě dochlatit pysty z kroužkama.jinak sorač za češtinu jsem čech ale česky neumim

2015-01-28 18:18:21

dudlik323f: No jenže to co popisuješ s pomalou jízdou po nastartování se dělalo se starýma škodárnama a Favoritem... Myslím že motory jsou stavěné na vysoké otáčky (řešil jsem i s místním odborníkem) a díky tomu že nejezdím jako důchodce, pomáhám motoru lépe mazat a stříkat olej na všechny strany...

Z mého pohledu není pravda to že se má motor nechávat doklapávat (benzin) ale diesel... je to kvuli zchlazení turba ale myslím že se sazemi to nemá nic společného. Diesel je nejlepší a světoznámý generátor sazí takže dokud turbo tlačí, čtyři válce stačí

Další co bych vytkl k mému autu je, že paní co auto vlastnila předemnou nejen že jezdila jako s traktorem ale také asi na výměnu oleje... Je pravdou že pístní kroužky jsou na původním motoru zapačené, mám ten motor rozebraný v garázi a jinou závadu než gufera ventilů a kruhy jsem nenašel.... Honování je jako nové... nevidím rozdíl ve válcích oproti motoru FS 2.0 který mám také v garáži.... Pokud používáš kvalitní olej, měníš pravidelně a nekašleš na to (ty nekašleš, to já vím) tak myslím že jsou ty motory fakt nesmrtelné.

2015-01-28 18:31:10

tak samo sebou olej je zaklad kdo maže ten jede ja pravě uvažuju byliži se mi na tachu pomalu 200tkm takže asi budu zkracovat na nejakych 7500km olej.i benzin se ma dochlazovat zavodaky se takhle dochlazuji nemame zavodaky ale taky se umi vevnitř pořadně točit takže si myslim že tomu člověk neubliži.pravě že to jsem četl u auta vyrobeneho v roce 2000 takže ještě hodně po fazolech.i tak co čtu časaky tak to tam pišou že je lepši pomalou jizdou zahřat motor než stat na mistě.ale i tak myslim si že se o magdy starame jako lidi a ne jako hovada.jak to tam popisujěš je umeni si udžet stare auto v dobrem stavu než di jen oupit to dnešni spořebni naše přežijou do te doby než zhnijou.ale japonci se stale drži dal zatim bohu dik atmosferry takže uvidime no.ale samo sebou už to taky neni co to byvalo.ja už jse sni hodně natrapil ale nikdy bych už nešel do jineho auta než je japonec

2015-01-28 18:40:18

dudlik323f: Moje řeč... Japonec 4Ever

Auta staré máme ale pochlubit se můžeme tím kolik máme najeto a né tím kolik máme najeto (myslím to tak že čím větší nájezd bez problému je lepší jak malý nájezd s problémy).. I když jsem byl hoooodně a to fakt myslím vážne, chvíli zklamaný, dnes to vidím jinak a i když je to jen stroj na kolech tak je to super miláček... Myslím že Mazdy nemají rády blbce a proto má každej problémy jaký má (např. tu výměnu oleje né-všichni dodržují)...

Někdy se fakt cítím jako závodník a myslím že můj Mazdič chce být pod plynem ale i tak dávám pozor abych ji neublížil když jsem ji vytáhl ze dna

2015-01-28 18:58:36

oni japončici vubec vědi co dělaji a motory maj si myslim jedny z nejlepšich.jen se o to člověk musi starat.neni to jak naše šade kde jse jen doleva olej i když na starou škodovku nemužu nic řict jezdilo se z tim i do belgie a babi měla 120 a pak ještě ji jezdil tatik a ta měla 280tkm učo sice olej žrala už to pak zkoro nejelo hlevně kopce ale i tak měnil jse tam jen olej svičky nic vic i spojka byla origo.je to rpostě o udržbe

2015-01-28 19:01:20

dudlik323f: Nezbývá mi nic jiného než souhlasit

Snažím se vše uvést do původního stavu aby byla jako nová.. Naštěstí mám nepoškozený interiér tak začínám jinde.. Zrovna teď řeším nápravy.... a taky karoserii.. Díky že nemám neúnosnou korozi.. Auto bylo garážované I tak ale je potřeba hodně věcí než budu spokojený. Myslím že víš o čem mluvím

2015-01-28 19:01:44

magnetto: dneska takovy for kamrad s prace tak sme se bavily o vimene oleje a on no ja bych uz asi mel vymenit olej ale co nedavno sem menil filtr, dnes volal ze vymenil konecne olej s filtrem a panove az me zarazilo to ze menenej byl v cervnu 2009 polosintak a kdyz koukli na tachometr tak mel najeto 48000km takze je fakt udrzba a udrzba je neco jineho- auto ma dosmrti takze neresi a ani se nejedna o

2015-01-28 19:04:44

trubka32: Já říkám pokud to není , olej klidně neměňte... Do jsem se fakt vžil a nezajímají mě žádné koncerny.

Kolega z práce co má Š-Felicii mi v práci říká:

Měnil jsem olej ale neměl jsem tolik kaček u sebe a tak jsem filtr nechal původní... To se nic nestane ne?

Řekl jsem mu na to jen to, že je to skoro to samé jako kdyby olej dolil.... no jo, šetření na nesprávných místech.. Navít olej vyměnil ze nějaký M6AD či co to bylo...

2015-01-28 19:21:24

magnetto: to leju moji do filety a jezdi je to auto na naučeni ale nedavno jsem četl že pravě do felicii a tak dale no prostě do škodovackeho motoru je lepši nalet 15w než třeba 5w i kdyby ten motor byl novy tak lepši 15w je hustějši a tim tlumi vybrace mezi vačkou a zdvyhatkama na tyčky co jsou k vahadlum na ventyly.zrovna od moji na filetě je nakrouceno nějakych 320 žere si to lejeiček ale do jara ji to už vydrži a pak to ještě musim pořešit bo chce to no nebudu jmenovat a natahnou ji taky na.jo jo je to o lidech sice dneska to řeši už vyrobce měnte po 30000 olej ale po 100000km jsou lagry vydřene vrch motoru taky tak takže pomalu ti lidičkove to tak něřeši bo tam maj od nich napsane 30000km a je to.do toho fajny stop start a je po motoru i při udržbe kterou vyrobce předepisuje.holt prostě stara dobra litina a kousek hliniku vydrži hodně moc ty dnesni vynalezy moc teda ne.muže za to i EUa jejich emise.ale jako 48tkm na olej borec ale tak co pokud to ma nějake pracovni a neprodava to tak pak už jen do lesa kros a pak vrakač ale hoši umite si to představit si koupit třeba 6let stare auto 200tkm na tachu a on majitel by měnil jen 4krat olej hmm asi by mi potom ten motor dělal on

2015-01-28 19:28:03

dudlik323f: Díky tomu že jsem přešel z 10W-40 na 5W-40 se chystám na výměnu oleje a filtru po maximálně 8000 km...

Svíčky měním pravidelně po 4000 km

Na keci autorizáku a výrobce kašlu.. Myslím že lidi zde z klubu poradí lépe a z příspěvků a rad si vybereš. Přece jen s tím autem jezdíš ty a hodně lidí z autorizáků jezdí v koncernech

2015-01-28 19:32:55

dudlik323f: jedna se o feldu 1,6 ci co to tam davali a jak rikas ma to uz jen aby dojel do prace a zpatky na nic jinho to nema

2015-01-28 19:39:25

no tak to se bere ale i tak doveze to na vrakač a někdo ten motor proda jako zanovni a nastava to čemu mi řikame po..b.jo jo no je to težke a tady u nas to ještě dlouho bude.ja jednou měl fačko na kros a nd moje prvni auto byl fazol motor měl prej poctivich 130tkm hoši jak ja ten motor vyděl vevnitř no vahadla na ventyly byly no nebyly vydět to bylo jak kdyby tam do toho nalyl 10lirtu vazeliny ty vahadla nesly ani vydět ale jelo to furt.takže tam olej neměnil snad od koupě noveho auta.škoda že jsem neudělal kdysi fotku.

2015-01-28 19:41:29

dudlik323f: Vazelínu Třeba to byl řepkový olej

2015-01-28 19:42:36

po 4tkm?hmm tak to se ani nezajedou ale zas takova palka to neni to je fakt ja jin necham ted do 190 pak nove takže nějakych 22tkm pak to bude co 20

2015-01-28 19:43:21

dudlik323f: Po 20 tkm?? To je celkem dost ne?

2015-01-28 19:47:40

magnetto: i to je možne ale jako fakt byl to hmumus.nejlepši bylo hodil jsem ho v robotě do pary a byl jak ovy udělal par uprav a jezdil jak ohen něž jsem ho pujčil kamošovy a ten ho zbořil holt od te doby vim že auta a baby se nepujčuji

2015-01-28 19:49:55

magnetto: ty ne ja myslim že zlaty střed jako ted jsem jmel ednu jen tak venku pro kontrolu a je jak kdybych ji tam před tydnem dal lelektrody bez nějakeho zjevneho opaleni.tak zase do japonce patři japonske svičky a ngk jsou ty ony.


Odpovědět

1  2  3