Fórum - Téma


Chemické ošetření motoru ANO / NE


Fórum O článcích Chemické ošetření motoru ANO / NE



Diskuze o článku

Chemické ošetření motoru ANO / NE

Je použití speciálních přípravků na dekabonizaci motoru to správné? Funguje to? Úvodem tohoto článku bych chtěl všechny čítající upozornit na to, že obsah článku je psaný na základě vlastní zkušenosti. Veškeré informace zde uvedené se týkají opravy mého vozu a pouze bych rád vyvedl z omylu odpůrce chemikálií na výplachy motorů, aditiv a dalších těchto přípravků na oživení motoru. Popíšu hezky od...


1  2  3

2015-01-16 00:23:44

Tento článek je věnovaný úspěšné opravě (minimálně zlepšeného stavu mého motoru) mého auta, aniž by se musely demontovat díly. Týká se vozu Mazda 323F (BJ) z roku výroby 2000 a motoru 1.9 DOHC 84kW.

Účinek těchto přípravků nemusí být u všech motorů stejný a proto je lepší zjistit skutečný stav před touto procedůrou

udm  
2015-01-16 00:38:34

magnetto: Tobě ten motor žral 2 litry oleje na 270 km? To jsi teda oproti mě velký optimista, že jsi ho chtěl chemickým výplachem zachránit, mě už by asi nikdo nepřesvědčil, že takový motor nemám předat k ekologické likvidaci Překvapuje mě, že Tvůj původní i ten jiný starší motor, co jsi koupil, že tak šíleně žraly olej. Je tohle u Mazd nějak normální? Já mám 16 let staré BMW, jezdím s ním ostře jako břitva a takto jsem s ním nalítal už přes 100 tisíc km. Nikdy jsem mezi výměnami oleje (po 12 tisících km) nemusel dolévat ani deci oleje. S kvalitou BMW jsem nesmírně spokojenej. Je teda ale také pravdou, že jsem si auto nekupoval tady v ČR, kde většina starších ojetin má okolo půl milionu km (i když na tacho je 130 či 180 tisíc).

Kolik oleje jsi spotřeboval na cestě nazpátek? To jsem v článku hledal, ale nenašel.

Každopádně přeju monoho spokojených km a ideálně aby to nežralo olej vůbec.

MAX6  
J.
2015-01-16 00:44:01

udm: Pokud se dodržují pravidelný výměny oleje (NE ty co jsou napsaný v knížce jako třeba u některých BMW 30000km nebo u Mazdy 20000km),používá se kvalitní olej,tak ostrá jízda ve vysokých otáčkách je pro motor daleko lepší než ježdění v nízkých otáčkách třeba po městě. I kdyby jsi ten motor držel delší dobu třeba 1000ot. před omezovačem,tak jsi dosáhl možná tak 1/2 nebo 2/3 otáček na který je konstuovaný.

Respektive pro motor kterej je v suprovim stavu je lepší kdy ho proženeš třeba na okruhu,než když ho budeš trápit jízdou po městě.

2015-01-16 00:44:38

udm: Děkuju Ano, je pár věcí které jsem nějak nedoplnil ale pro komplet kvalitu článku doplním. Mazdy olej žerou hlavně díky nesprávnému používání a také dlabáním na údržbu.. Já cestou zpět nespálil téměř žádný olej (maximálně půl deci) a taky jsem ten původní motor získal jako totálně vylágrovaný díky majitelce která s ním jezdila jako s dieselem.. Druhý motor měl spotřebu oleje hlavně díky tomu že stál dlouho (to si myslím já) ale také asi kvůli údržbě (tomu moc nevěřím)...

Teď jsem moc spokojený a vím že tady na klubu jsou i lidi na které se dá spolehnout a věřit jim

udm  
2015-01-16 00:56:22

max6: nepatřím zrovna mezi ty, co by motor jakkoliv podtáčeli A ani by mi to automatická převodovka nedovolila. A ohledně těch aut s automaty mám takovou teorii - přijde mi, že koupí staršího vozu s automatickou převodovkou sice člověk riskuje, že dá pár desítek tisíc do repase automatu (což jsem v minulosti dal u všech aut s automatem, kromě právě BMW), ale myslím si, že motor bude právě díky automatické převodovce v lepším stavu - že nebude podtáčený přílišnými spořílky ani pernamentně mučený na začátku červených otáček (těch, co maj rádio tak nahlas, že neslyšej, že by už měli hejbnout fofrklackem směrem nahoru o rychlost výše).

Magnetto: tak to je super, to je teda neuvěřitelná změna, 2 dcl nebo 2 litry to už je sakra znát. Držím palce, ať to takto vydrží. A příští auto už nekupuj tady, kde máme hluboko do kapsy, ale u německy mluvících sousedů, kteří si mohou dovolit dopřát svým plechovým miláčkům mnohem lepší servis a péči. A také jsou mi přijde nějakou tou jejich povahou odpovědnější a pořádnější než my. A jak vždycky říkám, čím dál na východ, tím horší.

2015-01-16 01:01:32

udm: To si budu pamatovat

Max mi prvně mrkl na stav jako takový protože motor od koupě až do teď neviděl a popisovat něco takového fakt nešlo do interky. Polepšení je to fakt super a já myslím že to bude ještě lepší. Hodně lidí co mají otáčkovej benzínovej motor si neuvědomuje že sice podtáčením možná ušetří benzín ale škodí motoru... Já jsem ponaučen i když jsem toto nedělal. Vím jen to že koupě nelituju a další snad bude M3 BM

Kdybych byl chytrej, tak bych nebyl blbej a udělal to už dříve ale jak je známo, učený z nebe nespadl a člověk získává zkušenosti až časem. Mám výhodu že tu mám ochotného učitele

MAX6  
J.
2015-01-16 01:04:57

udm: Naprosto souhlasim. Motory co jezdili s automatickýma převodovkama jsou v milionkrát lepšim stavu (po jakýkoliv stránce) než motory s manuální převodovkou. Byť se to někdy nezdá a automat v městě drží motor v nízkejch otáčkách,tak ten motor ale pořád běží v "lehký" zátěži. Prostě automat nedovolí motoru aby se podtáče a ani aby se přetáčel.

Kdybych někdy kupoval motor a byla by ta možnost (jako že v ČR třeba u Mazdy opravdu moc neni),tak bych dal přednost motoru kterej jezdil na automatu než kterej jezdil na manuálu. Bohužel u Mazdy je tohle v ČR trochu nereálný,protože prostě automaty v Mazdě moc nefrčeli (když neberu Xedos nebo ty nový Mazdy). Třeba najít 323BJ s automatem v ČR která je na díly je asi taková šance že zítra vyhraju ve sportce

2015-01-16 01:09:16

max6: Euro milióny nebo to že sedneš do SPORTky a natrhneš nějakému koncernistovy ?

2015-01-16 06:56:50

udm: ja bych te chtel zklamat vtom ze nemci ano maji penize ale pouze na zakladni udrzbu - proste auto byo lestene a menene ale co se tyce ochrany proti korozy vubec nic nedelej nastrik (ne vsichni) aji kdyz to davaji do sevisu tak za prve v servisu delaji mladi lidi a ti vedi o autech neco jako ja (prectou si to v knize) ty co neco umi tak maj svoje soukrome servisy, jen par vijimek je ze servis autorizovany ma nekoho zkuseneho. tim chi naznacit ze ne kazde auto z nemec je kvaliitni a hlavne ti co maj penize ti ty auta stridaj kopi nove jezdi tak dlouho dokat to jde a pak vymeni a cechacek takovy kram koupi jen proto ze je lestenka ma servisni knizku ale to je tak vse

jinac magneto gratuluji a preji co nejmin dolivani oleja

a Maxi uz od zacatku clanku bylo mi celkem zrejme ze to budes ty i kdyby nezminil tve jmeno :) gratuluji i tobe za zlate rucicky

2015-01-16 12:26:00

trubka32:

udm  
2015-01-16 14:18:00

trubka32: jasně, že ne všechny auta z německy mluvících zemí jsou skvělá koupě. Ale nic takového jsem přece netvrdil, navíc jsem ani nemluvil konkrétně o Německu. Psal jsem a na tom trvám, že celkově jsou ty auta ale v nesrovnatelně lepším stavu. Co se týče peněz do servisu - tady u nás na východě každý kouká, jak tam dát nejlevnější díl, klidně z toho eshopu polska, hlavně levnou druhovýrobu. Škudlej tu i lidi, do kterých bych to netipoval. S auty jezdí tak dlouho, dokud nebude třeba velký servis, těsně předtím ho prodají a jdou si koupit jiné ojeté auto a mnou si ručičky, jak na tom vychytračili. Tachometry má drtivá většina aut tady stočené a to v řádu statisíců km (!). Silnice jsou zbědované, takže auto, co tady jezdí, má v háji podvozek. Spousta aut jsou splácané opravené totálky. V Něměcku drtivá většina bazarníků jsou turci, takže to není mnohdy žádná sláva, ale najdou se i slušní, od kterých jsem koupil před 6 lety auto já v Hamburku. Také člověk může auto koupit přímo od jeho majitele - to mě přijde nejlepší. V Německu je možná nějaká menší část aut se stočenými km - ale to jsou téměř výhradně "reimporty" - tzn. auto nemělo první registraci v Německu, ale bylo dovezeno např. z Itálie ... a tam se po cestě vždycky nějak hejbne s tacháčem, proč ne, v Německu to je trestný čin, ale takhle to je celkem bezpečný. Servisním knížkám samozřejmě nesmí lidé tupě věřit - ale BMW narozdíl od drtivé většiny ostatních značek má centrální databázi všech servisních úkonů ze všech servisů. Stačí zajít do kteréhokoliv BMW a nechat si vyjet kompletní historii podle VIN. Mají data od roku 2000. A je to zdarma. Má tohle Mazda? Silně pochybuju, když Nisssan to dodnes nemá. Takže velice rychle a snadno se dá serviska ověřit. Resp. vůbec není serviska potřeba, neboť vše se člověk dozví v kterémkoliv BMW.

Jinak tady v Čechách se sice říká, že máme (či jsme měli) zlaté ručičky, ale jestli to je dneska ještě pravda už není až tak jisté. Co ale vidím ve svém okolí často já, že lidé se snaží si na autě všechno možné sami opravit. To je na jednu stranu prima, na druhou stranu když jsem viděl, jaké škody při tom napáchají, byť v té nejlepší víře. Skoro vždy, když člověk něco dělá prvně a ještě tomu tolik nerozumí, tak něco pokazí. Někteří si to opravují sami, protože je to jejich koníček (tady jsem si několik let na autech dělal), některé k tomu přiměje snaha ušetřit. Každopádně i já vím, že ne vše se mi tak úplně povedlo jak jsem chtěl. A já bych se bál koupit auto od někoho, kdo si na něm něco dělal sám, pokud bych nebyl přesvědčenej, že má výborné technické cítění a že tomu rozumí. V Německu si bude asi málokdo sám něco opravovat na autě, tam mají jinou životní úroveň a dát vůz do servisu pro ně není takový problém.

Co se týče ochrany proti korozi, tak já osobně třeba na nějaký nástřik podvozku vůbec nevěřím, ba dokonce si myslím, že se tím dá spíše hodně pokazit. Holej plech rezne pomaleji než plech, kde je tlustá vrstva barvy a kam když nějakou mikrotrhlinou navzlíná voda a v zimě i sůl. Nastříkat nebo napatlat načerno podvozek auta je možná tak akorát hezké na pohled. Tento názor mám na základě zkušeností s korozí vozů Renault 20. Pod plastizol se dostala voda a sůl a sežrala plechy a nosné konstrukce úplně skrz naskrz. Tehdy na tom tyhle auta byly s antikorozní ochranou hodně špatně, samozřejmě že je to nemělo ani pozinkovanou karoserii.

MAX6  
J.
2015-01-16 14:26:16

Sorry pánové, ale mluvíte trochu hodně mimo téma.

2015-01-16 18:55:11

udm: v něčem pravdu máš i nemáš - ale již je to mimo téma

max6:

2015-01-17 01:07:36

Pánové, děkuji že jste se chytli mého článku a problému (spíše úspěchu) v něm, ale i tak bych rád napsal svůj názor na německé auta a jejich údržbu.

Jako první věc bych chtěl zmínit že po zkušenostech s Mazdou, bych už jinou zemi výroby než Japonsko nechtěl a koncern už vůbec ne. V dezolátním stavu nejsou jen německá auta ale i japonská, italská a další. Já říkám to, že stav auta mluví o duši majitele čili pokud auto vypadá jako vytažené z b*rdelu na smetišti, majitel je h*vado. Nikde se netajím tím že jsem chtěl ojetinu úplně jiné značky ale dnes děkuju všemu co jde za to že jsem si tyto Mazdy všiml. Mám negativní zkušenosti s předchozí údržbou protože jsem bohužel narazil na kousek který měl zničený (ale funkční) motor který mne nikde nikdy nenechal byť žral oleje snad více jak paliva.

Očividně nejen v naší zemi jsou lidé patřící do sociálně slabší společnosti a ani ti Němci nejsou všichni bohatí takže auta jsou ve stavech jako u nás. Ne každej miluje vůni spáleného benzínu a raději než v garáži pod autem, sedí v hospodě u piva nebo kuchtí speciality u sporáku.

Jediný rozdíl který tu vidím a v čem vedeme je ten, že v Německu se auto srazí s jiným, prodá se jako vrak a vych*aný Čech ho koupí, opraví a prodá jako nehavarované v top-stavu.. Potom si ho koupí někdo z nás a využívá pomocí na klubech jako je tento. Někdo má štěstí a koupí kousek bez investic takže jen vymění preventivně rozvody olej, svíčky..... Bez investic?? Toto jsou podle mne investice

Osobně nemám rád lidi kteří berou auto jako spotřební zboží. Dneska už to ani jinak nejde ale kde jsou sakra všichni ti srdcaři co jezdili pravidelně na srazy, podporovali kluby samolepkama, radili si, nezáviděli si, měli se rádi?

Tak jako jsou nespolehliví lidé, stejně tak jsou nespolehlivá i neudržovaná auta. Tuning typu svítící anténa a falešné nasávače (tuzing vidíme nejvíce u felícií) barevné poklice a další ko*otiny které auto jen zničí a vezme ducha... Potom se lidé diví že jim to nejede... Nejvíce jsem alergický na lidi co si dají na fabii znaky RS a přitom mají bubnové brzdy, motor 1.2 HTP a 40kW.....

Auto jsem koupil se stavem 112 234 km (která teda nečekaně odpovídala) a já jsem třetí majitel. První majitel byl MuDr. a druhá byla Ing..... Auto ale mělo zhuntovaný motor jako kdyby s ním jezdil nějaký blb závody. Investice do mého auta již dvakrát přesáhli pořizovací cenu za kterou jsem auto koupil. Ano, mohl bych si pořídit třeba BM (ne teda za hotové) ale neudělám to do té doby dokud nevrátím původní stav mému BJčku. Člověk by měl díly opravovat a ne měnit. Tím se řídím Mazdy od jisté doby miluju.

2015-01-17 09:54:28

magnetto: se ale divim ze i po takovych problemech ti sedi a ze jiz jine nez japonce nechces ale i tak gratuluji oboum ze chemicka pomoha

2015-01-17 09:59:39

trubka32: Díky . Mazda je Mazda, sice moje první ale je moje

2015-01-27 19:10:58

magnetto: ahoj tak bych chtel ozivit toto tema po par dnech a dozvedet se jestli tedy to pomohlo, jestli tedy veskera spina a podobne povolila a jestli tedy vidis i po ujeti zmeny k lepsimu ci zmeny ustaly ci se zhorsily

2015-01-27 22:17:39

trubka32: Všechno je pořád stejné a navíc lepší. Vidím že olej se ztrácí úplně minimálně na to že předtím mi vydržela jedna celá náplň na nějakých 400 km a teď jezdím jako nový. K dnešnímu dni mi ubyl asi 0,5 litru na 870 km najetých. Taky bych rád podotkl že předtím jsem používal olej 10W-40 (někdy i 15W-40) a teď jezdím na 5W-40.

Max mi tvrdil že mohou pístní kroužky na druhém válci až časem a vlivem vyšších otáček. Ano, je to pravda, něco na tom je a nikomu jinému bych auto do ruky nedal než jemu.

Ještě čekám na najetí těch 1000 km a potom napíšu další konečný poznatek. Této opravy nelituju a podstoupím ji klidně znova byť i preventivně

2015-01-28 11:04:41

magnetto:

2015-01-28 15:23:16

trubka32:


Odpovědět

1  2  3