Fórum - Téma


chcípá, kollísají otáčky ( lpg )


Fórum 626 GF / GW chcípá, kollísají otáčky ( lpg )

Informace o modelu: Mazda 626 GF / GW



2013-02-20 14:35:44

Ahoj chlapi,

Mám dlouhodobý problém s mazdou 626 GF (98), 2.0i 85kw + LPG (cca 4 roky).

Od doby co jsem koupil mazdu(cca 4 roky) mi sviti kontrolka ABS a TCS.

Je to asi 3/4 roku co se mi objevila zavada, pri vyrazene rychlosti napr. pri sjezdu z dalnice

pri dobrzdeni a zatoceni auto chciplo v lepsim pripade se jen hodne propadly otacky skoro az k nule

a pak se to chytlo. Po ruznych pokusech opravy se zavada odstranila pri odpojeni prednich cidel ABS.

Pri opetovne pripojeni cidel je zavada zpet. Potrebuji cidla kvuli rychlosti, pocitani km, tempomatu.

Muj nazor: vse nasvedcuje tomu, ze auto podle otacek motoru a kol usoudi jestli jedu na neutral a

melo by samo pridat tzv. volnobeznym (obtokovym) ventilem co je na klapce. Nasledkem toho, ze to neudela

autu dojde vzduch. Po vymene klapky i s ventilem z funkcniho auta, zadna zmena. Svicky, kabely nove.

Prosim poradte, kazda rada dobra. dekuji

2013-02-20 14:39:19

mozno i telefonicky 7777 19 839 - zavolam zpet...

2013-02-20 19:38:11

inak ti ventil ureguluje ostatne zatazove momenty? resp. ked pustis vetraky alebo klimu?

2013-02-21 15:25:05

JJ, myslim , ze dobre ureguluje (hlavne po vymene je to stejny) tak si myslim, ze ventilem to nebude, ale tim co dava tomu ventilu ten pokyn aby si prida.l...

2013-02-22 10:56:15

zdravim, mam podobny problem (Mazda Tribute), mozno k tomu nieco napisat? alebo mam zavolat? nie som technicky zdatny. zdravim

2013-02-22 19:16:48

tak ked to volnobezny ventil reguluje je dobry a tym to nebude skusali ste ist na diagnostiku?

2013-02-28 21:13:06

Podle mě je problém v předních čidlech ABS. Jak si psal, že ti svítí kontrolka ABS i TCS... TCS je protiskluzový systém, je natolik geniální, že když začneš protáčet kola tak ti dokonce i sníží dávku paliva nebo přiškrtí přívod vzduchu (nebo udělá oboje). V jistém okamžiku to umí dojít i k zhasnutí motoru. Geniální elektronika si myslí, že protáčíš kola tak přiškrcuje motor.

2013-03-29 14:13:40

RayBan:

Měl jsem tentýž problém, krom jiných, ale myslím že "pohrát" si s seřízením volnoběhu je už jediné co by mohlo pomoci. Když jel na benzín tak jsem si toho ani nevšiml, ale lehký pokles otáček se občas projevil. Plyn vždycky jen problémy prohloubí. Nikomu z odborníků se do toho nechtělo, že se to prý rozhasí a motor neví čí je. Tak jsem vzal vhodný imbus klíč, motor jsem rozhasil a skutečně nevěděl čí je... Trvalo to tak dva týdny co jsem vozil klíč na přístrojovce a průběžně do toho šťoural. Jen jsem to tak zkoušel zvýšit otáčky aby to nechcípalo a pak postupně upravoval. Po každém zásahu si to muselo časem sednout protože elektronika s tím chvíli bojuje než si rozmyslí co s tím udělá. Docílil jsem uspokojivého stavu kdy se za jízdy volnoběh udrží cca 1000-1200 a po zastavení klesnou na 700-800. Totéž by měl volnoběžný ventil udělat při točení volantem aby to právě v zatáčce nechcíplo. Nikdy to ale nebude úplně ok, protože plyn je prostě blbec a občas to bude chtít chcípnout. Taky se musí vzít v úvahu, že na patnáctiletém autě s čtvrt miliónem kilometrů už málokteré z mnoha čidel dává řídící jednotce stoprocentní informace.

Sakra to jsem se nějak rozkecal

2013-04-02 08:07:01

jedu: zdravim: mal som podobny problem (Tribute, 2002, 2l, +LPG), kolisanie otacok a zhasinanie motora, pri opakovanom starte, robilo to vsak aj pred namontovanim LPG (jjanuar toho roku). Naposledy technik nastavil vybehanu skrtiacu klapku, snimac otacok tak aby sa zdvihli otacky pri volnobehu. Pri prudkom brzdeni a na krizovatke motor sice znizi otacky ale uz nekolisu, riadiaca jednotka ich hned zdvihne na cca 830 ot/min. Pokles otacok registrujem aj pri toceni volantom v krajnych polohach, vzdy sa vsak vyrovnaju.Neviem ci je to normalne ale motor nezhasina a otacky nekolisu ked motor bezi na volnobeh. Predpokladam je RJ si na to zvykne a system sa stabilizuje. Plyn mi zatial problemy neprehlbil, naopak, motor ide tichsie, vykon je bez citelnej zmeny a pri 120 k m/hod toci namiesto 4000 ot.min iba 3000 ot.min, je menej hlucny. A samozrejme spotreba je max 12 l plynu, t.j. priblizne ako 6 l benzinu na 100 km. Pohodove jazdenie. Problem s cidlami ABS ma vsak zaujal...

2013-04-02 08:22:47

Plyn ti rozhodně nikdy nezmění otáčky motoru při stejné rychlosti. To je fakt blbost je to technicky nemožný. To by si musel přeházet ozubený kolečka v převodovce.

2013-04-02 08:28:54

hm, toci naozaj menej otacok pri rovnakej rychlosti ako predtym, jedine zeby som sa mylil, ale nevadi, zdravim

2013-04-23 22:50:15

rayban:

Tak s kontrolkama ABS , TCS, TCS off a červená kontrolka brzd s vykřičníkem mám taky asi 1/2 roku, kdy při nastartování nezhasnou a ABS a TCS je pak nefunkční. ˇPřes zimu jsem to kvůli sněhu řešil tím, že za jízdy jsem vypnul klíčkem motor, pak při jízdě jsem klíček zase zapnul, a když kontrolky zhasly (3 - 5 vteřin), tak jsem nastartoval, vše bylo OK do doby, než jsem zastavil, to se to na 90 procent zase vše rozsvítilo. Dále nejdříve začaly lítat otáčky na volnoběh i na 1200 a pak padly i na 500 a motor se nějak "divně klepal" (vibrace v řadičce) a poslední dobou se mi i stalo, že při brždění a pootočení volantu auto chcíplo (asi tak 3 - 4 se to stalo). Problém s motorem vyřešila oprava při výměně rozvodů a to hlavně asi nové kabely ke svíčkám, kdy kabel na 3 válec měl opět propálenou fajfku a hlavně se vyčistili ventily a seřídila se vůle ventilů (hlavně všech výfukových - ty byly nejvíc rozhozené). Motor šlape tiše a bez vibrací. Teď už jen vyřešit čidlo ABS a kineťák, na pravém předním kole, kdy přes zimu praskla spona na manžetě a tím "odešel"

2013-04-24 06:59:15

strit: Na ABS-TCS v mnoha případech pomáhá vyčištění kontaktů, pokud už není vyřízeno některé z čidel, ale důkladné vyčištění. Mechanik sundal i řídící jednotku. Pod ní je taky co čistit. Zatím mi to vydrželo více než rok, ale je to stará herka a musí se počítat s tím že občas potřebuje vyčistit uši a promazat klouby.


Odpovědět