Fórum - Téma


Černý kouř u DiTD!!!


Fórum 323 V BJ Černý kouř u DiTD!!!

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé V BJ


1  2  3

2009-12-02 08:38:39

Hele, já jenom chci poradit. Čerpadlo jsem nechal zkontrolovat a seřídit, předvstřik musí být OK, turbo také prošlo kontrolou, celý palivový systém prohlédnut, filtry nové, ventily seřízené a pořád to kouřilo ve vyšších otáčkách. Olej nežere žádný, od výměny do výměny, doporučuji Mobil, pak Castrol, vše v plné syntetice. Pak jsem vyměnit napínák a kouření na čas zmizlo, ale už jsem si díky tomu napínáku ucpal kat. Na STK jsem prošel až po 10-tém vytočení motoru. Řekli mi že je to skutečně zanešený katalyzátor. Jak to někdy po měsíci začne pokuřovat, dám tomu plný plyn (zahřátý motor, max 4000ot do kopečka), kat se vypálí a mám měsíc klid. Váha vzduchu u této Mazdy není řekli mi v Mazdě, zkus co ti radím.

2009-12-23 10:34:04

Ahoj, já měl podobný problém. Auto začalo kouřit a to mne štvalo. Tak jsem po jedné diskusi zkusil odpojit ERG ventil a bylo po kouři. Sice mi svitilo žhavení jako indikace poruchy ventilu, ale to jsem pak řešil zaslepením průchodu mezi ERG ventilem a sacím potrubím.

Je po kouření, auto líp táhne. Toliko můj příspěvek.

Jirka

2010-01-18 22:08:36

Ahoj. Pozor s těmi změny oleje při jejich výměně. 10W40 je polosyntetika a 5W40 je plná syntetika. Z lepšího na horší to není problém, ale obráceně by se to měnit nemělo. Plná syntetika je řidší, proto se Ti zvedla spotřeba oleje. S černým kouřem to ale nemá nic společného. Doporučuji seřídit vstřiky a čerpadlo. Pokud by jsi měl nadměrnou spotřebu oleje, projeví se to spíš bílým kouřem a ne černými sazemi.

2010-01-22 18:27:13

tak premyslim jaky vliv ma napinak remene na kourivost motoru... Leda ze by byl rozvodak tak vytahany ze by si za behu rozhazoval casovani, to by se dalo pochopit...ale pokud byl ten napinak rozvodu vakt v haji, tak to by se mely vymenit cele rozvody,ne jen napinak. Se to skubne a je to v p..i

2010-01-22 19:35:17

Právě, že jsem nechal měnit rozvody s napínákem ve 180.000km, ted mám najeto 221.000km, tak nevím jedině, že by byl ten nový napínák vadný nebo špatně vyměněný.Počkám do jara a nechám auto prohlídnout.

2010-01-27 11:47:17

Ahoj,my máme 323 2.0ditd najeto má podla tachometru 200tis.a máme ten istí problém.Ale myslím,že je to normálne.Ditd to robí.To,čo ti poradil srtíko,ti pomože iba na chvílu.Už sme to skúšali niekolkokrát.Naliali sme to tam a natankovali kvalitnú naftu.Autíčko fakčilo ako hodinky ale pri dalšom natankovaní,to bolo to isté.Skúsit to možeš a uvidíš čo tvoja mazdička na to povie.

2010-01-27 15:09:37

pyton: To jsem rád, že aspon někdo mi to potvrdil, že nejsem uplně sám...Jako mě nevadí, že to zakouří ve vyšších otáčkách, ale nevím co na to říká motor, aby se s ním něco nestalo.Už at je jaro, abych mohl dát auto na výměnu čelního skla a přitom by se podívaly, jestli tam není něco špatnýho.Jak jsi spokojený s Mazdičkou, byly nějaké dražší opravy?Já teda nic vážnýho neměnil, ale ono stačí i to základní a vyšplhá se to na pěkně velkou částku.Už bych asi do mazdy znovu nešel, kvůli drahým originálním dílů, které nejsou sehnat v druhovýrobě.Líbila by se mi Mazda 6 2.0DITD 100kW, ale radši bych asi Škodu Octavii 2, 1,9TDi 77kW...

2010-01-27 15:35:39

pyton: To jsem rád, že aspon někdo mi to potvrdil, že nejsem uplně sám...Jako mě nevadí, že to zakouří ve vyšších otáčkách, ale nevím co na to říká motor, aby se s ním něco nestalo.Už at je jaro, abych mohl dát auto na výměnu čelního skla a přitom by se podívaly, jestli tam není něco špatnýho.Jak jsi spokojený s Mazdičkou, byly nějaké dražší opravy?Já teda nic vážnýho neměnil, ale ono stačí i to základní a vyšplhá se to na pěkně velkou částku.Už bych asi do mazdy znovu nešel, kvůli drahým originálním dílů, které nejsou sehnat v druhovýrobě.Líbila by se mi Mazda 6 2.0DITD 100kW, ale radši bych asi Škodu Octavii 2, 1,9TDi 77kW...

2010-01-28 11:54:42

Ahoj,ospravedlnujem sa za odmlku ale práca nepočká .K tej tvojej otázke ako sme spokojný s mazdou hm to je diskutabilné.Nemali sme večšie problémy ale aj dpobné opravy šli do pekných páliek.Teraz sme robili rozvody 12tis.len za to.Horšie je,že nám teraz odišiel motor a oprava nás vynde na 40tis.Takže si asi odpovieš sám.Je to sila pretože na mazdy sú súčiastky fakt drahé a zohnat kvalitný motor je tiež fuška.Keby sme sa mali teraz rozhodnút kúpili by sme niečo iné aj ked asi na všetky nové autá je to drahé.Keby bolo na mne,kúpili by sme Audi TT to je moja srdcovka a ten výkon...To nie ako naša mazda kým sa rozjede tak nás predbiehajú aj dúchodci s čaganom

2010-01-29 20:35:52

To s tím motorem se ti stalo po výměně rozvodů?By se to dalo třeba nějak reklamovat...

2010-03-11 19:28:38

Ahoj.Moje zkušenost je taková,že u steného typu vozu byl přidřený podtlakový ventil klapky plnicího vzduchu u turba. Vymenili jsme ho a Mazda nekouří a majitel si libuje,že to i líp jede. Rudys

WWW.RZMOTORSPORT.WBS.CZ

2010-03-11 20:49:49

Jak vypadá takový podtlakový ventil a kolik stojí?Kolik má Mazda najeto +-?Jinak díky za radu...

2010-03-11 21:31:50

Myslím že má najeto kolem 190tis. Ventil vypada jako v půlce zapertlovaný váleček do něhož zkrs víko vede hřícekla. Je nahoře na turbu a na výfukovou část turba vede ta hřídelka,která podtlakem přivírá klapku v potrubí.

Rudys

WWW.RZMOTORSPORT.WBS.CZ

2010-03-11 21:31:54

Myslím že má najeto kolem 190tis. Ventil vypada jako v půlce zapertlovaný váleček do něhož zkrs víko vede hřícekla. Je nahoře na turbu a na výfukovou část turba vede ta hřídelka,která podtlakem přivírá klapku v potrubí.

Rudys

WWW.RZMOTORSPORT.WBS.CZ

2010-03-11 21:34:41

Myslím že má najeto kolem 190tis. Ventil vypada jako v půlce zapertlovaný váleček do něhož zkrs víko vede hřídekla. Je nahoře na turbu a na výfukovou část turba vede ta hřídelka,která podtlakem přivírá klapku v potrubí.

Rudys

WWW.RZMOTORSPORT.WBS.CZ

2010-03-12 10:11:28

kolik stojí takový ventil nebo se to dá nějak opravit?

2010-03-12 19:02:29

to Rudys: takze myslis aktuator No je to mozne ze by se pridiral a turbo spatne tlacilo

2010-03-14 21:08:13

to sirk: Já ho prostříkal WDčkem. Je to asi pul roku a zákazník si zatim nestěžoval Kolik stojí nevím,ale kdybys moc chtěl,tak to můžu zjistit.

to Wesker: jasně,aktuator Jojo,přidíral se a podtlak špatně přemahal pero,tak byla klapka pořád přivřená a turbo málo foukalo. Rudys

WWW.RZMOTORSPORT.WBS.CZ

2010-03-15 09:23:28

Zajímalo by mě kolik stojí nový.Dá se k tomu ventilu dostat nějak jednoduše nebo je to složité a je lepší to nechat na mechanikovi?Ještě jsem se chtěl zeptat, jak jste přišly na to, že je to zrovna tím ventilem?( je přece víc faktorů čím by to mohlo být ).Díky.

2010-03-16 00:04:07

Je k němu dobrý přístup.Co si pamatuji,tak se nemusí snad odmontovávat ani žádné kryty,a zvládneš to určitě sám. Přišel jsem na to až když jsem vyndal vzduchový filtr a vičistil EGR. Zjistím cenu nového a písnu Ti to sem.Ale až ve středu. Prosím tě a nevěděl by jsi,kde koupit silentbloky motoru na tuhle 323? Já se nějak nemohu dopracovat k nějaké druhovýrobě, a orig.stojí přes 17 000kč. Dík. Rudys

WWW.RZMOTORSPORT.WBS.CZ


Odpovědět

1  2  3