Fórum - Téma


Černý kouř u DiTD!!!


Fórum 323 V BJ Černý kouř u DiTD!!!

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé V BJ


1  2  3

2009-10-17 20:21:30

Dobrý den, mám Mazdu 323F, 2,0DiTD, r.v.2000, potřeboval bych poradit, jednou jsem byl na STK a když měřily emise a vytočily motor do vyšších otáček, tak začal kouřit černý kouř.Řekl mi, že to bude naftou nebo vzduchovým filtrem, ale filtr je nový a naftu jsem taky zkoušel brát na Benzině, kde si myslím, že je kvalitní, ale auto kouří pořád.Nevíte někdo čím by to mohlo ještě být?Nebo nějaké vaše zkušenosti.Mě ted řekl strýc co dělá v Mazdě, že mám zkusit koupit přísadu do nafty na odstranění vody a natankovat do plné nádrže, tak jsem zvědav zda to aspon nachvilku pomůže, mělo by to vyčistit i vstřiky...

2009-10-18 14:48:32

Pokiaľ dolievaš často olej, tak je to jasné pretláča sa ti olej do spaľovacieho priestoru.

2009-10-18 17:28:39

dodoSK:

Olej často nedolívám, ale od té doby co jsme přešly z 10W40 na 5W40, tak se tam aspon litr musí dolít.Předtím vůbec. Když jsme přešly, tak auto mělo najeto asi 160.000km, (ted máme najeto 219.000km), takže myslíš, že to bude tím?Dneska už vím, že když auto jezdilo na 10W40, že se nemá olej měnit za řidčí.Už mám nachystaný 10W40, myslíš, že se to zlepší?Bude se muset něco měnit a kolik to asi bude stát, abych veděl kolik si mám nachystat do peněženky?Čím je to zapříčiněno, že se přetláčí olej do spalovacího prostoru???Není to tím, že je ten olej řidčí???Moc díky za radu...já to zazlíval kamošovi od kterýho beru naftu

2009-10-18 19:42:33

Pokud ti ve vyšších otáčkách začíná kouřit diesel, který má cca. 8 let a 220 tis. najeto, tak na tom by nebylo nic zvláštního. To si při předjíždění občas zakouří i úplně nové tdi-čko. Pokud to čoudí moc, většinou je to potřeba naladit, nejčastěji blbne váha vzduchu, která je pro turbodiesel stěžejní. Většinou bez diagnostiky se neobejdeš. ..... Olej si sežere každá starší mazda, pokud to není víc jak 0,5 l na sto km, tak ti ro rozhodně nepůsobí kouř ve výfuku a to ještě musí být studený motor. Pokud ti to vezme do 0,5 l na tisíc km, tak spotřebu oleje vůbec neřeš.

2009-11-15 11:11:35

já měl 66kw diesela teď v Mazdě,a hned na mě,že to taky víc kouří.A že možná by bylo dobrý dát Turbo na repasi,protože vůbec nezabírá(podle mě má auto dostatečnej výkon),ale že je možná jen dírka v těsnění,a proto to kouří.

2009-11-15 11:43:33

To je možné co říkáš, ale to asi nebude moc levná záležitost vid?Ale chci vědět, že to něčím 100% je, protože to auta nechci cpát zbytečně peníze.Na emisích jsi ted někdy nebyl?Kolik máš najeto na Mazdě?Někdo mi tu psal, že pokud mi to žere olej, že by to mohlo být na částečnou generálku motoru, ale to si myslím, že to tím není, to by nešel černý kouř.(Za 15.000km mi to vzalo asi 2litry, ale to asi bude tím, jak jsem přešel jednou na 5W40, ale ted už jsem tam dal 10W40).Budu to řešit na Jaře v servisu Mazda, kde dělá můj strýc, tak jsem zvědav jestli na něco příjdou...doufám, že to nebude nic drahého. Jinak auto se mi zdá, že jede pořád stejně jako od začátku a předtím jsem na emisích prošel.Naposled mi řekli, když mi to hodně kouřilo, že mě pustí, ale at s tím něco dělám.Co si budeme povídat, žádnej silák to zrovna není, hlavně při rozjezdech a předjíždění.Díky za radu, budu moc rád, pokud to budeš nějak řešit v dohledné době, když se potom ozveš.

2009-11-15 12:01:50

Teď sem s kamarádem řešil spotřebu oleje,kouřivost a postupem času už to ani nechtělo jet jak ma na P605srdt, odsloužilo turbo...

2009-11-15 14:44:57

Opravoval to?Kolik stojí turbo nebo repas?

2009-11-16 20:12:58

ve dne kouř nevidím,jen v noci,když za mnou jede auto a svítí do toho,tak je to docela vidět.Mám na ní najeto 200000 a olej to skoro nežere.Podle mě a některejch kolegů je krize,tak sháněj kšefty,kde se dá. .pořád si řikám,když vidím některý WV,jak jim to hulí,tak na tom nejsem tak zle.Jo a na cenu repasu mi řekli cca 15000,turba do mazdy dělaj dva výrobci,tak to posílaj vždycky tomu,kdo si to vyrobil,Tak pravili v autorizovaném servisu v MB

2009-11-16 21:09:22

Já ten kouř vidím i ve dne, když to vytočím Já mám najeto 220.000km, ale jsem fakt zvědav jestli to najdou čím to bude, snad to nebude to turbo Ale budu to dávat do servisu až na Jaře, protože budou měnit ještě přední sklo.Co se může stát, když by to bylo tím turbem a já to nějak neřešil, může se stát něco s motorem?

2009-11-17 09:01:47

Ospravedlňujem sa za odmlku.

Ako už bolo vyššie spomínané, ak máš najazdené 220 tis, a záťah je dobrý, nerieš nič. Emisnú kontrolu si skús nejak dohodnúť, za miernu úplatu sa snád dá dohodnúť .

2009-11-17 09:47:34

Cerny dym znamena vetsinou spatne spalena nafta a ve vysokych otackach i novy turbonaftak krasne zahuli... Ale jak psali borci vyse,muze to byt chycena vaha vzduchu nebo zanesene filtry,ale ja sem se setkal s pripadem,kdy tento jev zpusobovalo odchazejici vysokotlakove cerpadlo.Nechej si zkontrolovat tlak vstrikovaneho paliva

2009-11-18 11:07:48

Všechny filtry jsou řádně měněné, ted ještě budu měnit naftový a kabinový.(Po kolika kilometrech se mají tyto filtry měnit?)Ty emise by neměl být problém sehnat, ale jde mi o motor, aby se s ním něco nestalo.Jinak moc díky za rady a snad se na to příjde a nebude to nějak moc drahé.Jr asi hodně možností čím to bude,ale asi bych typnul,že to bude bud to turbo nebo to vysokotlaké čerpadlo.Pokud něco zjistí v servise, tak se s vámi o to podělím.

2009-11-23 22:41:32

Sirk.-Pokud tvůj strejda dělá v Mazdě tak mi prosím tě řekni co tam dělá?Podle toho,že sháníš info tady na diskuzi tak bych to šacoval na funkci vrátnýho. Nic ve zlým ale nějak mi hlava nebere,že máš doma odborníka a tady se vyptáváš.

2009-11-24 09:44:48

To sice mám, ale zatím jsem to s ním právě neřešil, protože to taky stojí peníze v servisu, ale na jaře mu tam auto nechám at zjistí čím by to mohlo být.Jenom mě zajímaly vaše názory a ty mu taky řeknu.

2009-11-24 15:07:03

No co máme druhý autíko mitsubishy spacewagon 2.0.tdi najeto cca 500.000km spotřeba oleje mezi výměnami míň než 1 l( není třeba dolejvat) tak cca po 100.000 se mi vždy zkroutí parohy a začně to foukat hned nahoře na motoru a to tak že fest a tím pádem ani turbo nedá plnej výkon, no a z výfuku to umí krásný obláčky. Koukni, jestli nemáš nekde očouzenej motor-netěsný výfukový potrubý před turbem. Teda pardón, jestli plácám magdu máme benzína a comprex neznám

2009-11-30 15:58:24

Zdravim, mám ten samej motor, jen r.v.1999 a 323 Bj sedan, najeto 160K. Olej 10W40 pravidelně měněnej každejch 10K. Olej to nežere vůbec (nikdy sem nemusel dolívat) a kouří mi to taky. Do 2500 ot. je to celkem ok, ale když na to šlápnu, tak je to jak černej mrak... Už sem se o tom bavil s pár lidma a ty mě ujišťovali, že to nemám řešit. U 10 let starýho nafťáku je to prý normální. Tak doufám, že mi nekecali...

2009-11-30 18:19:02

slaw3K: Já to budu dávat na jaře do servisu Mazda, kde dělá strýc, tak jsem zvědav na co příjdou, protože předtím na emisích mi to kouřilo jako fest, ani mě nechtěly pustit.Pokud něco zjistí, tak se s vámi o to podělím...

2009-12-01 22:00:01

Měl jsem ten samý problém. Vadný napínák rozvodového řemene nebo zanešený katalyzátor. První zjistíš tlakem na řemen jestli se dá silou prohnout, nebo po přidání plynu se prohýbá. Druhá závada zanešený kat., skus jet s otáčkama 3,500-4,000 na trojku-čtverku do mírného kopce, nech motor kořit. Pokud za chvíli cca 2min nepřestane a nerozjede se jak raketa, tak jdi po tom napínáku. Pozor na napínáky z Polska nebo repliky. Mohl bys prijít o motor. Petr

2009-12-01 22:46:53

6070: Díky za radu a jak může být vadný napínák rozvodového řemene?Jak by to mělo vliv, že auto kouří při vyšších otáčkách?Nechal jsem ho měnit s rozvody před 40.000km...Myslíš, jak tu psali, že to může být i turbem nebo vysokotlakým čerpadlem???Jinak filtrama to není, ty mám nedávno nové.


Odpovědět

1  2  3