Fórum - Téma


Brzdy Mazda 6 2.0i 108kW r. 2007


Fórum 6 GG / GY Brzdy Mazda 6 2.0i 108kW r. 2007

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3

2016-01-28 18:50:05

Každopádně je nechám všechny nejdříve stahnout a pak se uvidí.Jinak prosím o pár odkazu jaké typy kotouču s desek na mojí 2.3 122kw 2002.Je ten třmen uchycen standartně,nebo potřebuji nějaké speciální klíče?

Děkuji

2016-02-19 12:01:08

fire: sice mam 1.8, 2005 . ale som zadovazil brembo kotuce - zaklad nic extra .dosticky nipparts . len ked uz kotuce predne budem menit su dve zapustene skrutky s krizovouhlavou . viete rozmery tej skrutky?.

2016-02-25 12:46:21

Ty skrutky jsou M8. Asi M8x10 nebo M8x15. Ale já bych je tam ani nedával, jsou tam jen, aby se kotouč nehýbal, než tam stejně sám přirezne :) A jak tam dáš kolo, stejně se to vymezí samo.

Jinak mám odzkoušeno, že jemný zvlnění kotoučů by měly pohltit samy kluzný čepy na třmenech. Takže bych to zkusil před výměnou nebo stáčením kotoučů jen vyčistit a promazat. Mně to vždycky pomohlo.

2016-03-29 12:52:01

Nechci otevírat další fórum na toto téma tak se zeptám tady. Pískají mi brzdové destičky Bosch na kotoučích Bosch. Vzhledem k tomu, že je oboje skoro nové a přebroušení destiček nepomohlo (a vyčíštění pístků taky ne), budu asi muset koupit jiné destičky. Nějaký typ na konkrétní, které by s kotoučem Bosch neměly pískat ?

2016-03-29 13:57:36

skejpa: Jestli jsou skoro nové, jak jsi je zajížděl? Jestli jsi jim dával zahulit hned ze startu ( jak tady už kdosi "doporučoval" ), tak jsi je mohl přepálit, mohly se ti zvlnit kotouče a jde ti tam prostě a jednoduše bordel - kamínky a pak pískají.

Bosche ( ikdyž na Japonce to nejsou nejkvalitnější brzdy ) nejsou špatné, daleko horší jsou Feroda, Starline atd

T

2016-03-29 14:00:39

tonda1: Já majdu s nima koupil a pískalo to od začátku. Myslel jsem, že jsou prostě jen sjetý, tak jsem to dal do servisu ke kamarádovi a ten mi hned volal, že jak kotouče, tak destičky jsou úplně nové. Vyčistil to a nepomohlo to. Pak se to čistilo znova i s pístkama, trochu je přebrousil (destičky) a zase nic. On mi už tehdy říkal, že to občas tyhle destičky dělají a že on by doporučoval nipparts destičky. Kotouč prý nepíská, že to píská ten materiál destiček a že asi bude třeba tvrdší směs.

2016-03-29 14:20:29

Když vezmeš ATE nebo TRW, fungovat to bude taky, pískat by to snad (SNAD) nemělo. Ale vždycky je to laborace a stát se může cokoli. Já kupuju ATE přednostně, TRW, když v tom rozměru ATE nejsou, kotouče byly různý (ATE, Brembo, FEBI, ...), Bosche teda ne :) a nikdy mi to nepískalo... Těžko říct...

2016-03-29 14:22:33

skejpa:

1) jde o to, že jestli se zvlnil kotouč, tak přebroušení destiček samotných nepomůže, musel bys srovnat i kotouč ( pokud ho nehodláš reklamovat ). Desky budeš mít sice srovnaný, ale kotouč bude zvlněný a bude se ti tam dostávat bordel dál.

2) mohl to klidně zprasit majitel před tebou ( pokud nechytl vadnou várku ), že jim dával zahulit hned ze startu a skončilo to přepálením / zvlněním. Už to tady kdosi doporučoval ( sice byť v dobré víře, ale bohužel v základní neznalosti ), že deskám a kotoučům se má hned po výměně dát pořádně zahulit - brzdit totálně na krev a podobné nesmysly

Je to přesně naopak, prvních 100 - 150 km klídek, pohoda, žádný excesy s dupáním na brzdy.

3) jinak já jsem si na moji M6 cca před 2 měsíci dělal komplet brzdy, předek i zadek desky + kotouče Nipparts a nad ničím jiným ani nepřemýšlím. Za prvý je to originál výroba na Japonce a za druhý Nippartsy paradoxně vycházejí levněji, než většina konkurenčních značek ( Bosch, Delphi, ATE, Zimmermany atd atd ).

Na brzdách, oleji a gumách se nešetří. Sice staré pravidlo, ale přes veškerý technický pokrok platí pořád ( ať si říká kdo chce co chce ).

T

2016-03-29 14:23:30

Po vymene mi to taky piskalo, ale vydzel jsem a piskani prestalo. Kotouce i desky Brembo.

2016-03-29 14:31:28

Kotouče by dle mechanika zvlněné být neměly a zajeté je to už dost, najeto přes 3 tisíce od koupi. Asi zvážím ty nipparts desky.

2016-03-29 14:56:13

ada4: Nechápu tyhle laborace. Hodím originál desky + kotouče, mám svatej klid a paradoxně ještě něco málo ušetřím. Míchání desek od jednoho výrobce a kotoučů od druhýho je snad nějaká úchylka.

Nechápu lidi, kteří cpou do Mazdy Feroda, do motoru místo NGK / Denso nacpou Brisky a homokineťáky si nechají dát Starline, přetahujou intervaly oleje, aby ušetřili...

Sakra, nějak jsem se rozepsal, dávejte si do aut co chcete

T

2016-03-29 14:58:14

Já tam Bosch nedal :D ! Já jen řeším, co posral nějakej úchylnej Němčour :D Taky bych dal origo...

2016-03-29 15:02:18

skejpa: To taky nebylo mířený na tebe

Jen jsem si vzpomněl na lidi, co mě ( blbýho automechanika ) o tomhle vždycky přesvědčovali a nejhorší na tom bylo, že si mysleli, jakou mají pravdu a přes to nejede vlak

T

2016-03-29 15:19:24

Mno.. mezi náma, ATE, Bosch i TRW dělají díly pro prvovýrobu, jen tam většinou natisknou logo automobilky místo svého :)

Ale to jen tak mimochodem...

Krom toho Nipparts je podle mě pouze překupní organizací, co bere OEM díly od výrobců a dává na ně svou krabičku. Nebo se mýlím? Tím neříkám, že ty díly nejsou (někdy, stejně jak od jiných výrobců) kvalitní.

Originál OEM pro Mazdu jsou tuším Akebono?

2016-03-29 16:24:00

ada4:

1) Jen tak mimochodem si teda ještě jednou přečti, co jsem napsal.

To že TRW nedodává díly pro prvovýrobu jsem nikde nerozporoval. Já jsem se bavil o originálních dílech pro JAPONCE

2) firma Nipparts byla v Evropě založena roku 1981 nabízející originální díly vyrobené přímo v Japonsku do prvovýroby automobilkám Toyota, Mazda, Nissan a Honda. Produkty Nipparts jsou stejné originální díly, které se montují v prvovýrobě japonských ( a teď už i Korejských ) automobilek s tím rozdílem, že v Japonsku je tam logo "rozsypaného čaje", zatímco v Evropě je logo Nipparts. Kdo by se taky v Evropě vyznal v "rozsypaném čaji"

Zkusil jsem to napsat hodně zkráceně a hodně zjednodušeně, aby to bylo o nejlíp pochopitelný. Snad to bude stačit

T

 míra
2016-03-29 16:56:08

tonda1: tonda1: Už jsem se několikrát spálil s Nippartsem ,jak na Mazdě,tak na Nissanech,strašně se zhoršili,berou díly odevšad,snažím se jim vyhnout.Dokonce se mi odlepil třecí materiál od kovové destičky po 5 000km.

2016-03-29 19:04:41

Takže když ne nipparts tak ATE ? :D Original je jaká značka ? Mazda ? Žil jsem v domnění, že tohle vyrobci nemivaj ozanceno svym logem..

2016-03-29 19:12:24

Originál bude možná Akebono. Co na to vytiskne logo Mazdy... :)

http://akebonobrakes.com/OEM

ATE je prvovýroba třeba pro Porsche, BMW a jiný nevýznamný značky...

 míra
2016-03-29 19:36:11

skejpa: Výborné jsou Textar a Ate.Kdo chce šetřit,může koupit Kamoky(pl)

2016-03-29 22:15:03

ada4: Neznamená "AKEBONO" náhodou typ nebo-li systém brzd? Měl jsem za to, že AKEBONO je typ plovoucích třmenů a né značka.. Jestli se pletu, opravte mě.


Odpovědět

1  2  3