Fórum - Téma


brzdy mají malý účinek


Fórum Xedos 6 (CA) brzdy mají malý účinek

Informace o modelu: Mazda Xedos 6 (CA)



2012-04-15 20:06:44

Zdravím, mám xedose 6 a u kamaráda jsem si měřil účinost brzd a 3 kola mi brzdí málo a 4. nic neukázalo Brzdovka je dolitá, obložení dobré, vzadu je dokonce skoro nové. Když jsem šlápnul na pedál, tak žádným kolem otočit nešlo (rukou). Tak pořád dumám, čím by to mohlo být a byl bych moc rád kdybyste se se mnou podělili o nápady a rady Mě napadly za 1. zarezlé třmeny, za 2.špatný hlavní brzdový válec nebo pedál, za 3. špatné kotouče ??

MAX6  
J.
2012-04-15 20:15:41

No docela bych souhlasil s tvym nápadem číslo 2. tedy hlavní brzdovej válec.Nebo je možný že máš někde poškozený nebo ucpaný brzdový hadice.Ale myslim tim ty gumový části brzdovejch hadic ne ty kovový. Mechanici mi jednou říkaly,že viděly tenhle kus zevnit úplně ucpanej čimsi co připomínalo rozleptanou gumu. Já u sebe tyhle kusy vyměnil za pancířoví hadice a úplně supr. Má to lepší nástup a účinek neovadá.

Samozřejmě máš teda brzdovku dobře odvzdušněnou,neni stará,destičky čistý a dobrý a ještě kotouče odmaštěný a nezkroucený ?!

2012-04-15 21:02:07

jj díky za nápad no akorát ty koutoče by mohly byt v haji, zkusim to všechno vyladit a prokoumat hlavně se modlím ať to nejsou zarezly třmeny, to by byla hrozna drbačka

MAX6  
J.
2012-04-15 21:17:59

Jo ? To si ještě neměnil ty hadice. Ty totiž u starších aut nejdou povoli a musej se uříznout. Potom musíš nechat vyrobit celou tu kovovou hadici (když to chceš mít levně) a znova to tam nainstalovat.

2012-04-16 19:06:15

se s dovolením vetřu a přidám (i když to nemá souvislost s xedosem) ale problém řeším podobnej....

auto 626 GF 2.0 16v ročník 98

na válcích mi bylo na zadních brzdách naměřenej malej účinek

podotýkám vymytý brzdiče loni na jaře, vyměněný destičky letos, kotouče sice všelijaký ale tloušťka zatím dobrá a měly by bejt rovný nezvlněný...

dneska jsem se dozvěděl že to prý (údajně) může bejt i regulátor tlaku, co k němu vedou trubku vod ABS.... co je v motoru... viz obrázek

http://kravinyzfacebooku.sweb.cz/ventil.jpg

upřímně moc se mi to nepozdává a na netu ani není jako náhradní díl...

čili se ptám... čím začít? Hadičky, kotouče, hlavní brzdovej válec, ten regulátor? Nebo znova vymejt třmeny, vyměnit brzdovku, odvzdušnit, koupit nový desky kotouče..... ??

mám možnost to poznat i jinak než jen na válcích? Zlepšení atd... subjektivně se mi zdá že to brzdí celkem dobře ale údajně všechno tahaj předky....... ABS bere i na suchu.... sem z toho jelen....

P. S: Auto legálně nesmí na silnici čili bych to potřeboval pořešit dosti rychle.... nejlépe do 14dnů...

díky za rady

MAX6  
J.
2012-04-16 20:22:33

Ahoj Hanzzzi, já bych zkusil sundat třmen a poprosit někoho aby ti šlápnul na brzdu. Jestli ten pístek bude vylejzat pomalu nebo vůbec,tak bude problém buď v ucpanejch hadicích,zavzdušněnej systém nebo zatvrdlej pístek v brzdiči. Jestli pístek bude vylejzat rychle a plynule,tak bych se zaměřil na špinavý nebo zesklovatělý destičky nebo kotouče. Pořádně bych je očistil kartáčem a pak odmastil.

Tobě to řekly při zatahování ruční brzdy nebo při brzdění klasicky pedálem ?

2012-04-17 16:38:09

hele obojí, jak ručka tak provozní brzda....

na provozní na válcích cca okolo 1, na předku bezproblému 3

ručka snad nevylezla ani na 0,5 ... podle mýho by na zadku měl naměřit tak aspoň 1.5, 1.7...

to s tím šlapáním jsme zkoušeli, viděl jsem jak se pístek sice pohybuje ale nic moc slavnýho ani dramatickýho to nebylo... dal jsem si tam destičku asi centimetr a něco tlustou.... než to k ní dolezlo tak asi na pátý šestý našlápnutí... ale je fakt že sme šlapali jen lehounce nikoliv drsně....

každopádně dík za rady, zkusíme to ještě jednou..... desky mám očištěný a kotouče taky.... je fakt že ty kotouče by asi chtěly vyměnit....

2012-04-22 03:22:51

takže posun

vypadá to zatím "jen" na původně blbě nasazený brzdový destičky, uznávám tenrkát sme to dělali dost narychlo, nebyl čas, honem honem čili napikaču

desky předělaný tak jak maj bejt, zatím brzdnej účinek znatelně vyšší, v tejdnu du na válce tak uvidíme...

ale mám jinej dotaz, možná debilní, sorry, přecejen pokročilejší hodina atd... kterej s tím až tak moc možná nesouvisí....

je schopnej ten regulátor tlaku fungovat tak, že vyreguluje nedostatečnej tlak na jedný straně tím že ubere druhou stranu? Aby brzdnej účinek nebyl výrazně nesouměrnej? Tím pádem že by zadek brzdil totálně na hovino?? Nebo jen reguluje předek/zadek/zatížení apod?

předem Ď za odpověď

2012-04-22 20:36:47

regulátor tlaku? nejslíš máš na myslí omezovač brzdného účinku na zadní nápravě, a ten jak už název říká omezuje ůčinek na zadní nápravě nic jiného neumí, pokud ti brzdy budou vykazovat nesouměrnost na přední nápravě bude to nejspíš přirezlýmy vodícímy čepy brzdových třmenů na zadní nápravě bud přirezlé vodící čepy nebo nechanizmus samoštelování

2012-04-23 14:57:12

jj přesně takhle sem si to myslel že to je jen jsem si to potřeboval ještě ověřit ....

díky

zadek je komplet vymytej, vypadá to že jsou v pohodě jak třmeny (pístky, prachovky apod) všechno vymytý tak i vodící třmeny, znova vyndaný rozchozený, namazaný....

hadičky vypadaj taky v pohodě, pístky choděj ve třmenu rychle a pohotově jak z praku....

čili zatím to vypadá na KO desky a kotouče ale uvidíme zejtra, zadek pořád nic moc, každopádně du na válce tak budu moudřejší...

ručka už má po včerejším brutálním rozbržďování snahu jít na prachu do smyku, provozním se ještě furt moc nechce (většinu tahá předek)

zejtra se dozvím víc

2012-04-25 02:00:07

VYŘEŠENO... na válcích to prošlo jak nic, skutečně to bylo jen těma deskama a ničím jiným, trochu sme je zabrousili aby si sedly a super..... nálepku mám takže mi nic nebrání k tomu mít super náladu

díky všem


Odpovědět