Fórum - Téma


Brzdy M6


Fórum 6 GG / GY Brzdy M6

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3

2010-06-03 23:00:13

Mam velkou prozbu neví někdo jaká má být vůle drzdových desek při výměně za nové nakolik se musí zašroubovat brzdový valeček je nějké pravidlo pro předek a zadní nápravu díky Julek

2010-06-03 23:51:32

zašroubuj je tolik,aby se ti tam nové desky vešly,vůle se pak vymezí po několika sešlápnutí brzdy sama

2010-06-07 22:06:53

Čus nevim jestli to bude odborně ,pořád se mi ten kotouč vice přihříva než ten druhý a nevím čím to je ,četl jsem na foru ,že zadek brzdí 30 procent a zbytek předek kde se to dá štelovat dík Julek

2010-06-08 08:01:43

Nevím jstli si jde nastavit poměr rozložení brzdné síly ale pochybuji že toto změníš, je to spíš otázka fyziky než nastavení. Ale možná se pletu :) Jinak jsem tento tyden taky měnil zadní destičky a k mému překvapení/zděšení jsem zjistil že na levém kolech držel třmen jen na jednom šroubu místo na dvou

2010-06-16 20:01:50

Dnes jsem byl na STK a zjistilo se, že mam rozdíl na zadních brzdách přez 40 %, ruční traky moc nejde, poradí někdo co se dá s tím dělat ? myslím, že výměna destiček asi nebude nic platné, nebo se pletu? Díky zarady....

technickou jsem neprošel a tak to dost spěchá.....mám M6 2004.

2010-06-16 20:34:47

Zadní brzdy dělají vesměs problém, ktery spočívá v dosti zatuhlém brzdovém válečku, to způsobuje ono brždění třeba jednoho kola kde váleček špatně pracuje, váleček je potřeba vymontovat, vyčistit a promazat, je to naročnější protože brzda musí jít na stůl a to znamená odpojení a znovu odvzdušnění. Také je dobré namazat čepy které jsou pod prachovkama a vystřeďují brzdové destičky aby se opotřebovali stéjnoměrně. Zásadně používejte pod prachovky grafitovou vazelínu, jsou s tím dobré zkušenosti.

2010-06-16 20:56:27

takže z toho usuzuji, že výměna destiček muže pomoci, protože ten váleček nebude tolik vyjíždět, je to tak?

2010-06-16 21:01:15

Můžeš to zkusit, když budeš mít venku destičky tak pod prachovku na válečku nastříkej trošku oleje VD40 tak ať nezmastíš všechno kolem. Ono to pomůže k rozhýbání.

2010-06-16 21:05:43

o víkendu jdu do toho, doufám, že to pomuže, díky za rady, třeba se ještě někdo přidá....dík

zed
2010-06-18 09:55:37

Taky mě čeká výměna brzdových destiček na předku. Můžete mi někdo doporučit jaké (značku) si mám koupit?

Máte zkušenosti s deskami Nipparts? Nebo používate jiné?

Díky za návrhy

2010-06-23 11:47:11

Nipparts bych se nebal, ani ATE nejsou odveci. Jsou takovy stredy. Na aute mam kombinaci desky kotouce tehle znacek. No, ale nedela to dobrotu. Piskaji... takze to priste budu muset sjednotit. Omylem jsem objednal rozdilne znacky. Ale nipparts klidne vem.

2010-06-23 11:52:11

to zed: Většinou by mělo platit pravidlo, že budeš mít kotouče a destičky od stejného výrobce.

zed
2010-06-23 12:21:35

jj, to už jsem četl. Akorát nevím co za výrobce je u těchto současných kotoučů. Kde to najdu? Ale myslím že to budou ještě originál. Mám najeto cca 105tis.

Taky jsem ty Nipparts našel ve více obchodech a ceny se hodně liší. na MJAuto jsou za cca 1050 a někde jsou i přes 2000.

A ještě jedna věc mě zajímá. U některých destiček jsem viděl že mají nějaké čidlo opotřebení. To by fungovalo jak?

Díky

2010-06-23 12:26:57

to zed: no u mé staré 323 je to jen kus plechu, který po jisté míře sjetí destiček sedne na kotouče při brždění začne dělat velkej bordel.

U M6 bych to viděl už na elektonické, takže někde v destičce bude zabudovanej obvod a jak se destička sjede až na ten obvod, okruh se sepne a Tobě vyskočí kontrolka na palubce...

Ke kotoučům, no standartně mají vydržet cca 70 000 km aspoň co vim... ale na to jsou tu větší odborníci

2010-06-23 15:19:44

M6 žádné čidlo opotřebení brzdových destiček nemá. V manuálu je psáno že se mají vyměnit až je slyšet skřípavý zvuk

No a co se týká kotoučů, tak musí vydržet při běžném ježdění minimálně 90 - 100 tis. km. Tím spíš když se jedná o originály...(na našem starším autě je najeto 180 tis a jsou tam původní a jsou na tom ještě dost dobře). Ale pokud někdo jezdí opravdu jako prase, za volantem moc nepřemýšlí o využitelnosti kinetické energie, tak může měnit i co 50 tis. A pokud nekupuje originály, tak i o něco častěji.

2010-06-29 14:22:58

Ja koupil na moji M6 greenstuf desticky a vrtane kotouce jsem po ujeti 1600 km moc prekvapen a spokojen..Dnes uz bych asi po teto zkusenosti nekoukal na cenu ale priplatil...Konec prehrivani a smradu po rychlejsi jizde...

2010-07-08 09:32:11

trochu oživím tohle vlákno - mám M6 najeto 110 TKM - budu měnit zadní brzdový destičky - v servisu jedou klasickou pohádku - pane musíte vyměnit i kotouče, nebo si to na sebe nesedne a zadní brzdy se budou přehřívat atd.

když jste na M6 měnili zadní brzdový desky, taky ste měnili i kotouče? srovnání¨kotoučů se servis celkem brání

Mara

2010-07-08 09:37:10

Jestli si tu někde našel můj příspěvek, tak jsem měl jednou stočené přední kotouče. A výměnu jsem udělal až při 197t Km. Měnil bych dřív, ale v mazdě mě vůbec neupozornili, že je třeba.

2010-10-05 20:28:30

Tak jsem zase v pr.. ., pokud tu je někdo, kdo poradí, ...když zatáhnu ruční brzdu, sekne se páčka v brzdiči a nechce se sama vrátit, jen ručně zatáhnout za páčku kde drží lanko. Jde s tim něco udělat, nebo je to na výměnu třmenu? Předem díky za rady. Petr

2010-10-05 20:34:22

Je tak tohle se mi taky stalo, ale kurna kolega to velice jednoduse vyresil, ale nemuzu si vzpomenout jak, zkusim se ho zitra zeptat a dam vedet, ale je to uplna prkotina...


Odpovědět

1  2  3