Fórum - Téma


Brzdové bubny za kotouče


Fórum 323 IV BA / BH Brzdové bubny za kotouče

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé IV BA / BH


1  2

2009-11-08 21:59:27

Zdravím zeptám se nepředelávali jste někdo zadní nápravu na kotouče mám mazdu 323F BA rok 1994 chtěl bych to předělat na kotouče bubny málo brzdí

2009-11-09 12:28:08

http://www.323f.cz/forum/...0&postorder=asc&start=100

Remgi, má 1,8 BA a nakonec to překopal na pětidíru 5x114,3 a větší kotouče i vepředu. Počti si

http://www.323f.cz/forum/viewtopic.php?t=12060

http://www.323f.cz/forum/viewtopic.php?t=11077

Taky mě to bralo, lae nakonec jsem se na to vyprdnul. Za tu námahu a prachy to nestálo, když to stejně nemá motor

Do předu šly akorát sportovnější desky. Už to bzdí trochu líp a dýl.

2009-11-09 22:14:45

proč to chceš předělávat jesli si myslíš že ti to bude líp brzdit tak to si fakt jenom myslíš

2009-11-10 10:59:00

Tak to si fakt nemyslí

Ta patnáctka má brzdy opravdu mizerný

Ono by to ale chtělo komplet jiný brzdy

2009-11-12 10:40:55

vždyt zabrzdím 4 krát ze 170 km/h a uz to nebrzdí má to fakt mizerny brzdy

2009-11-12 12:10:20

pokud se nepletu, tak poměr předek/zadek při brždění je 80/20(přibližně, u velké části aut), tak že zadní brzdy tvůj problém nevyřeší, ke všemu když je vylepšíš, nebude tomu odpovídat předek, takže jedině překopat tak jak máš v prvním odkazu od Bodi.

jezdíš závody, že potřebuješ brzdit div né že z maximálky ?? Tedy velká část majitelů BA 1,5 co jsem slyšel, má u 170 maximálku...

2009-11-12 12:58:38

Právě. Tím zadkem se to zlepší, lae zase takovej orgasmus to nebude. Při zátěži to bude znát ještě trochu víc.

Nacpi tam brzdy z 1.8 - dopředu, na zadek kotouče z MX3 a pak to brzdit bude... Ale bude tomu chybět ten motor

Bude Tě to stát + - 10 tácu... Mně to za tu námahu a prachy nestálo, kvůli tomu motoru...

2009-11-12 13:20:04

Záleží na stavu motoru, někomu max 170 a už se nechce, ale z vlastní zkušenosti můžu říct že do 175 vcelku svižně, poté se to zpomalí ale vyleze až k hranici 195 km/h. Tam vrcholí max výkon při 5500 ot/min a pak už se tomu opravdu nechce, ačkoli je rezerva ještě nějakých 600 ot

Ikdyž ty brzdy vyměníš, nedočkáš se takového efektu, jakého by si za ty peníze čekal. A měnit čistě zadní brzdy z bubnů na kotouče je opravdu nesmysl. Jak říkají Miláčci, díky poměru brzdné síly na předek a zadek, nic by ti to nepomohlo. Holt si zvykni že nemáš závoďáka a počítej s tím jak to brzdí. Já si zvykl a nemám problém

2009-11-12 21:38:27

ty kotouče dozadu ti nic nevyřeší viz miláčci tím že dáš dozadu kotouče sice přidáš ůčinek na zadní nápravu ale na předku ho snížíš a když budeš potřebovat prodce přibrzdit tak zadní kola ti půjdou do smiku ikdyž přední třeba ještě ani nebudou na 50% ůčinku takže budeš akorát ničit gumy a každej tu ví že kolo ve smyku brzdí podstatě mín než to které má trakci.

pokud chceš dát dozadu kotouče a zachovat poměr brzdného ůčunku musíš taky vyměnit omezovač brzdného ůčinku na zadní nápravě ale když ho vyměníš budeš na tom stejně jako když tam máš ted bubny

pokud chceš aby ti víc brzdil zadek ani nemusíš dávat dozadu kotouče a stačí poštelovat ten omezovač viz výše takže všechno špatně

a jestli chceš aby ti to fakt líp brzdilo a tak jak má tak kompletně vyměn celý brzdy dej sadu brembo s komplet většíma kotoučema se 4 pístkama v předu 2 pístama vzadu dáš za to kolem 60t a budeš mít citlivější brzdy ale zastavíš na téměř stejné vzdálenosti pokud nedáš širší gumy aby si měl větší trakci

2009-11-13 13:08:22

Helejte vy teoretici

Ty odkazy co jsem dával nahoře... Kluci řekli, že to brzdí líp. Podle Vás teda kecaj? No...

Já vím, že ty zadní origo brzdy stojej za hovno a přední jakbysmet.

Trochu se ohřejou a jsou tam celkem k ničemu (pak tahám ještě i za ručku). Pokud vezeš v autě např. 4 lidi, tak bys te možná čuměli, jak ty kotouče budou znát.

Ale pokud zadek na kotouče, tak předek alespoň z 1.8. Nebo prodat a koupit dospělý auto s motorem a brzdama

PS: Kdyby někoho napadlo, že si mám třeba brzdy opravit. Mám je naprosto v pořádku a některý lidi se divili, že mi to brzdí dokonce nějak moc.

2009-11-13 16:12:19

Já osobně bych koupil nějaký pořádný kotouče a desky dopředu a zadek bych pošteloval a nějaký bubny vůbec neřešil, protože z hlediska údržby jsou to naprosto bezproblémový brzdy. (Co já bych za ně na své 626 dal...) A jak bylo psáno výše, zadek stejně brzdí kulový, takže k čemu to?

2009-11-13 17:49:45

Jen podotknutí: Napadlo vás, co se stane, když vám nebude při prudkým brždění fungovat ABS? Starý auta mají na zadní nápravě rozdělovač brzdného účinku, takže zadek nepřebržďoval a auto nešlo tak dobře do smyku. Když zabrzdítě naprudko v autě s vypnutým ABS na trochu kluzkým povrchu, můžete si bejt jistý, že půjdete do smyku. Vyzkoušel jsem to v rámci kurzu krizového řízení a můžu říct, že stará felicie byla při prudkým brždění daleko líp ovladatelnější, než nový auta s deaktivovaným ABS.

2009-11-14 11:04:02

Když vyhodím ABS tak jde do smyku mnohem dřív předek než zadek. Zadek až s ruční brzdou...

2010-07-19 18:11:47

S tímto motorem to nemá naprosto žádný smysl, na brždění potřebuješ kvalitní přední brzdy. Dát na zadek kotouče by mělo pramalý účinek vzhledem k tomu jak jsou rozloženy brzdné síla a hlevně hmotnost vozu. Zlepšení by bylo jen o pár procent ale to by jsi asi nepoznal. Pokud jezdíš jak závodník, což je pro mě docela nepochopitelné, tak využívej při brždění hodně motor, snížíš spotřebu, snížíš opotřebení brzd, ten motor na to má dobrej potenciál.

2010-07-19 18:15:29

Tak to já to mám asi dobře zajetý, já s tím dám bez problému 2 kila ale už to nikdy nebudu zkoušet, je to zbytečný hazard a navíc v takovéto rychlosti a s takovýma otáčkama to dokáže sežrat i ponošky na plynovém pedálu.

2010-07-30 11:38:19

2 kila s 1.5 po rovině nedáš. A že je máš na tachometru, neznamená že ta rychlost je skutečná.

2010-11-20 17:24:30

vlastně máš pravdu, je tam docela slušná odchylky v měření, řekl bych cca 10 až 15 km/h. Ale i tak je to docela dost.

2010-11-20 19:05:29

to Koněv: V přesnosti, resp. odchylce, rychloměru záleží i na velikosti kol.

Na léto mám 185/60 R14 a na zimu 185/65 R14.

Na průměru hodí rozdíl 1,85cm ve prospěch zimáků a i díky tomu zimáky celkem přesně sedí realita s tím co vidim na budíky (ověřeno přes navigaci), ale na leťnákách si musim odečíst cca těch 5% od toho co čtu z budíku.

p.s.Oba rozměry pneu jsou platné dle TP.

2012-03-26 14:06:55

Samozřejmě, že velikost kol a gum má na to vliv. Jinak co se rozměrů týče, tak se taktéž držím TP a letní mám 185/60 R14 a zimní 157/65 R13.

2012-03-28 20:24:14

Zdarec hoši já to mám předělaná vzadu kotouče brzdný účinek je o fous lepší ale zase ručka horší

mám tam komplet těhlici z 2L 6V a třmeny taky. ložisko zůstalo stejné a kotouč z MX 3 1,8 6v

je to vomrd ale je to tam pošlu foto jen co ho stáhnu z mobilu


Odpovědět

1  2