Fórum - Téma


Blýskání na lepší časy???


Fórum Pokec všeobecný Blýskání na lepší časy???



1  2

2010-03-01 09:36:28

Tak jsem narazil na článek o nové motorizaci fordu S-max 2,0 SCTI a celkem si dovolím spekulovat, že stený nebo podobný motor se objeví i v mazdě - benzín, 1999 cm3, lehké turbo, 203 PS, 300 N/m od 1750 ot./min., reálný zátah již od 1500 otáček, spotřeba má být na současných dvoulitrech. Pokud se tohle objeví i v M6, máme se na co těšit , konečně M6 nebude otloukánek v sil. provozu /majitelé MPS prominou/.

2010-03-01 15:51:19

V modernizované M6 se objeví přímovstřkový benzin (konečně). Z článků na netu: "Výrobce se rozhodl oprášit také nabídku agregátů, kde přibyl nový benzínový dvoulitrový čtyřválec DISI s vylepšeným vstřikováním, díky němuž dosahuje agregát lepších parametrů z hlediska spotřeby a pružnosti."

"...zcela nový dvoulitrový čtyřválec DISI s přímým vstřikováním benzínu."

Počítám, že po čase by se mohla objevit jeho turbo verze (pokud již motorizace výše popsaná nebude s turbem, bylo by to milé překvapení od Mazdy), ale jde o to, zda v současném modelu M6 - pochybuji, spíše bych turbomotor (benzin samozřejmě) čekal až v další generaci, nebo před samým koncem prodejů současné.

"Turbodvoulitr" se má objevit ve Volvu V70 (a tedy také u Fordu), tudíž bych opět pochyboval, že by jej Mazda dostala současně - pokud se nepletu, Ford má, nebo měl v plánu Mazdu prodat, takže Mazda nejspíše "stvoří" motor vlastní...

Každopádně bylo na čase, nadvláda TSÍček již byla zřetelná... Lidé tohle prostě chtějí, Japonci se k tomu staví chladně a troufnu si říci, že to je chyba, benzinové motory začínají být nudné, jedinné, co má nějaký slušný výkon, jsou velkoobjemové motory a o ty v dnešní době zájem není a "obyčejné" atmosféry působí v současné konkurenci zkrátka jako lemry bez života ("ve spodu se nic neděje a nahoře to žere") - toť můj názor

2010-03-01 18:10:53

O prodeji mazdy jsem neslyšel, naposledy ford spekuloval, že prodá volvo, ale ono se to celkem dost často mění, takže je to klidně možné. Jinak už jsem to psal minule, pokud koncern ford má tolik peněnz, že si může dovolit vyvíjet zvlášť motory volvo, zvlášť motory ford a zvlášť motory mazda, tak to klidně může zabalit, protože prodělá kalhoty a nikdy nemůže konkurovat cenám jiných koncernů. No uvidíme, selský rozum říká, že motory ford a mazda budou čím dál víc shodné, uvidíme, výše uved. motoru bych se nebránil.

2010-03-01 18:36:10

ježiš fjord... když tohle dopadne tak přecházím už definitivně k Hondě

2010-03-01 19:55:25

Konkrétně motor, který mám v Šestce, znají i z Mondeí, ale... ten v Mondeu trpěl svými neduhy a ten v Mazdách byl naopak povětšinou bezproblémový. Proč? Protože každý z výrobců si jej vyrábí sám, neříkám, že vyvíjí, ale pouze vyrábí. Podle informací, které mám, jsou např. toto původně motory Mazda, takže žádná spolupráce/vývoj motoru ruku v ruce s Fordem, nýbrž Ford se vezl. Japonská kvalita je pak plusem. Naopak Volvo, tak jak jsem jej poznal, je dnes prostě Ford, dražší Ford. Např. poslední turbodiesely Mazdy nejsou totožné s těmi forďáckými, pokud se nemýlím Zatím se mi nepodařilo zjistit, zda tyto nové motory vyvíjel Ford sám, či se zde zainteresovala Mazda, jako již tolikrát. Volvo se jen "veze" na vlně Fordu. Mazda totiž oznámila také příchod přímovstřikového dvoulitrového benzinu, prakticky ve stejné době, takže by se logicky mohlo jednat o společný vývoj, plus ohlášení dvoulitrového turbomotoru u Volva.

Zatím jsem četl na netu parametry nového motoru představeného Fordem a podle nich to vypadá, že to bude kladivo na koncernové 2.0 TFSi No, prostě se těším, co přijde... jsem zvědav. Bylo na čase, aby se i tento "koncern" (kolem Fordu) vyklubal s něčím novým Tipuji, že za nedlouho přijdou i menší objemy, třeba 1.8, 1.6 apod.

2010-03-01 20:13:54

Pepo, až na to volvo máš pravdu, volvo si totiž donedávna jelo jen a jen svoje motory, nikdy se nevezlo /finančně možná , ale motory mělo svoje/, taky pětiválce nikdo z našeho koncernu nemá, naopak ford něco od volva přebral. Osobně je mi celkem jedno kdo, co od koho bere, koncern ford by si měl udělat trošku pořádek a z každého výkonového spektra vzít to nejlepší. Strkat do M6 gta 2,5 l čtyřválec a do mondea 2,5 l pětiválec od volva určitě není moc ekonomické. A třeba takové diesely měla mazda i volvo vzít kompletně od fordu.

To HANS: určitě se chystej k hondě, protože určitě co bude ve fordu, bude i v mazdě.

2010-03-01 20:27:14

Jestli bude krize trvat ještě rok tak já se nechystám ani k fodu ani k hondě ale k velamosu nebo k ukrajině.(pro mladší ročníky :to je bytelné kolo nevšedních jízdních vlastností)

2010-03-01 20:49:05

Tak jsem pátral a hledal, něco si pamatuji z hlavy a asi hodně doměnek je omyl, co se týče Volva - některé turbodiesely, např. 1.6 a 2.0 použité např. ve Volvu V50, tedy v poměrně novém voze, jsou od koncernu PSA, ano, Peugeot/Citroen a zrovna ty samé motory použil Ford ve Focusu. Ach ta globalizace. Dále, Volvo mělo snad vždy motor od konkuence, např. kdysi TDi motory 2.5 od Audi (uživateli Volvíček vyhlášené jako "držáky", které zvládnou bez potíží půl milionu km) v modelu V70, mimochodem pětiválci bylo Audi známé.

Dále samozřejmě Volvo používalo známé diesely od Renaultu ve Volvu V40 a tehdy také jeden přímovstřikový benzin od Mitsubishi (např. V40 byl na stejné platformě s Carismou, vývoj byl společný, vyráběné ve společné továrně, avšak každé z nich bylo úplně jiné). Když budu pátrat dále, Volvo prakticky nemělo v žádném modelu čistě jen své motory, zvláště turbodiesely ne. Ještě zkusím hledat, co se vyklube, něco jsem věděl již dávno, proto jsem tvrdil, že se Volvo "veze", vždy v historii totiž mělo konkurenční motory

2010-03-02 08:37:15

Mirin: - Ukrajinu někde v garáži taky najdu - jen musím začít dělat někde v posilovně dřepy se zátěží, abych to kolo vůbec rozjel

2010-03-02 15:44:48

To by jsme mohli cvičit dva, na kole jsem neseděl ani nepamatuju abych potom nepotřeboval pomocná kolečka a ukrajina by mě nejspíš zabila

2010-03-02 18:12:33

Kucí, nekoupil náhodou Volvo čínskej koncern Geely?

2010-03-02 20:15:25

Zřejmě krutá realita, nic jiného jsem ani nenašel, než že jej kupují Číňanové:

http://tn.nova.cz/zpravy/...prodal-volvo-cinanum.html

http://www.mediafax.cz/ek...rodeji-Volva-cinske-Geely

http://www.patria.cz/Zpra...a-volvo-cinske-geely.html

Volvo to mělo těžké, po eskapádách amerického dolaru šlo silně ke dnu. Velkou část své produkce prodávali do USA a zde se stala Volva drahou hračkou, klesající tamní prodeje automobilku srazili na kolena. Ford ve finanční tísni si ji nemůže dovolit. Jednalo se také o proeji Mazdy, ale nevím jako tohle dopadlo, zkusím najít.

Divím se, proč Volvo nezafinancovala švédská vláda, osobně jej beru jako jejich klenot, to nejznámější ze švédského průmyslu. Je to škoda, uvidíme, kam se automobilka posune... U Volva se zřejmě neblýská na lepší časy... Pro mne byla Volva vždy symbolem kvality, bezpečí a solidnosti. Pohodová auta, která zůstala pro mnohé pouze snem. Má setkání s nimi byla vesměs kladná a některé modely mi učarovaly. Kdysi jsem uvažoval o koupi volva, před Šestkou, nakonec mi jej vyfoukli (bylo nádherné, v perfektním stavu, váhal jsem však příliš dlouho) a koupil jsem další v pořadí, tedy Šestku. Jízda Volvem je, jednoduše, pohodová, ať už jde o kterýkoli větší model (S80, S60, V50, V70).

2010-03-02 20:24:04

Pepa:Tak začni cvičit ať nejezdíš takhle:http://www.youtube.com/wa...GpMm2YcEY&feature=related#

A po cvičení pojedeš takto:http://www.youtube.com/wa...e3_xqCNrg&feature=related#

2010-03-02 21:30:23

Jejda, to ne

2010-03-03 16:56:33

ale fjord už přece dlouhou dobu nemá s mazdou nic společného. Vše co majda cpe do new aut = vlastní koncepce

2010-03-03 18:47:11

Tak jak je to tedy nyní s Mazdou? Prodal ji Ford, nebo neprodal? Mazda měla vždy volnou ruku, to ano, takže vše si vyvíjela sama. Jen by mne zajímalo, jak je to s tou jejich spoluprácí v současné době...?

Ford např. odebírá/al některé dieselové motory od PSA, také známá věc, něco pak vivinul sám, nebo, jak vždy tvrdili, společně s Mazdou (avšak prakticky většina byla vyvinuta Mazdou a Fordem převzata). Mazda vždy měla vlnost v tom co dělá, což je dle mého názoru ideální koncern, kde každý přispěje troškou do mlýna a poté na opak každý člen vytvoří své vlastní technologie, aby se odlišil. To je zdravá konkurence a zákazníci mají alespoň z čeho vybírat...

Jo a četl jsem někde na netu (zkusím to najít), že Mazda nyní představila svůj 2.0 turbobenzin - že by náhoda, ve stejný čas jako Ford a Volvo...? Spíše ona "spolupráce".

2010-03-04 18:19:59

Pokud vím tak ford nevlastní továrnu jako takovou celou, vlastní její akcie kolem 30-40%, rozhodně ne víc než 50. Z toho pramení i akce mazdy takříkajíc "na vlastní pěst". Ono jedna věc je "mazdovská hrdost" řidiče z auta roku výroby ´95 /myšleno obecně, aby se hned někdo nečertil/ a druhá věc je obstát a prodávat v dnešní konkurenci. A tento tlak rozhodně sama nepřežije. To je snad jasné.

2010-03-04 19:20:02

těch akcií co já vím tka ford má pouhých 20% takže zbytku uřž se dávno zbavili, takže to je kravina co se tu píše...

v akciovým byznysu se tak nějak pohybujua v současný době to je jediná věc o mě živí takže too by bylo abych o tom něco nevěděl

btw je krize tak ford byl v p..li s výsledkama a co tam vlastní teď je zanedbatelý,,, mazda si to vodkoupila sama ty akcie takže žádný motory, žádný koncernový platformy apod. takže nějak nechápu co se tui fuirt řeší

2010-03-04 19:33:28

Pokud vím, tak ford prohlašoval, že pokud bude něco prodávat, tak dřív než podílu v mazdě se zbaví volva. Ale je to celkem jedno, ony se ty rozhodnutí rychle mění a tak podrobně to nesleduji. A pokud se trochu pohybuješ na kap. trzích, tak ti musí být více-méně jasné, že samotná mazda nemá šanci - a to vůbec nemá nic společného se současnou /pořád dobrou/ kvalitou, kterou nabízí.

2010-03-04 20:25:46

Ford už Mazdu dávno nevlastní...http://auto.idnes.cz/ford...81119_105908_automoto_fdv


Odpovědět

1  2