Fórum - Téma


blikající kontrolka žhavení


Fórum 323 V BJ blikající kontrolka žhavení

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé V BJ



2011-02-14 09:54:08

prosím o radu

mám Mazdu 323f, 2,0Td, 66kW, r.v. 2000

při otáčkách od cca 3000ot/min začne pravidelně blikat kontrolka žhavení. po snížení otáček blikání přestane. žádný problém jsem nezaznamenal, nenašel jsem o tom nic ani v manuálu. tuší někdo, co by mohlo blikání znamenat?

díky

2011-02-14 09:59:55

me obcas blika kdyz je zima.. otacky neotacky..

Ale zhavi a staruje fpohode

2011-03-01 10:47:57

Nestoupla ti trošku spotřeba? Měl sem podobný problém, ale hned po startu . Blikalo žhavení a byl to EGR ventil. Auto bralo o 0,5l nafty víc a bylo trošku línější do tahu. Jinak BJ v naftě tímhle blikáním ukazují všemožné poruchy snímačů a čidel. Doporučil bych ti diagnostiku a pak uvidíš.

2012-02-06 23:27:15

Zdravím, mám v podstatě stejný dotaz, jen můj Mazdík je ještě o rok starší, jinak vše sedí. Kontrolka žhavení se rozbliká v momentě trošku vyšších otáček (nájezd na dálnici, rozjezd do kopce) i s lehkou nohou na plynu stejně začne blikat a motor ztrácí výkon, doprovázeno je to trháním a cukáním celého auta. Stačí zvolnit a zase se chytá. Nutno podotknout, že je to vše ve velkých mrazech (+-20C) a někdy stojí celý den venku. Mám zkušenosti se zamrzlou naftou, ale tohle mi přijde jiné. Budu vděčný za každou radu či nápad. Do servisu se mi s tím hned běžet nechce. Jsem dlouhodobě v zahraničí..

2012-02-07 01:52:07

Blikání kontrolky žhavení znamená závadu na (palivovém) vstřikovacím systému obdobně jako mondeo. Co zkusit v první řadě přidat do nafty něco co na sebe naváže vodu (Velfobin), ale měl bys dát nejprve auto na den někam kde je tepleji, protože kristalky ledu to neumí na sebe navázat a následně spálit s palivem. Zamrzá ti naftovej filtr, nedostatek paliva a ten filtr bych asi taky nejradši vyměnil, filtrační papír, kterej je v něm opravdu hustě namotanej bude asi pěkně nacucanej vlhkostí.

2012-02-07 10:01:40

je citit kolisanie tahu pri jazde? potom RJ oznamuje, ze nie je dostatocny tlak paliva na cerpadlo, lebo prietok paliva cez filter ma zrejme problem udrzat krok s davkovanim do valcov. mate to este dobre, mne to nehcelo tahat nad 1500 ot/min a do prace sme sa plazili namiesto 25 takych 80 min.

2012-02-08 00:25:49

No když jsi to tu tak pěkně popsal, tak mi to do sebe zapadá.. Trápení z vodou v nádrži bylo po natankování plné v ČR cestou do Švajcu. Tady by s nekvalitní naftou neměl být problém. Přes filtr jsem z nádrže vytahal cca půl litru vody. Teď tam byla plná nádrž místní nafty plus aditivum a na filtr už čekám. Nechtěl sem ho tam dávat hned, bo se ta voda vracela několikrát. S tím je klid, ale určitě ten filtr není nejlepší a teď ty mrazy. Každopádně děkuji za info. Zkušenosti pro příště. Aloha F.

2012-03-18 13:45:20

Ahoj, prosímtě jak si to vyřešil?Myslím to blikání žhavení?Mě to začalo teď po výměně rozvodů.Naftový filtr sem za dva roky neměnil a myslím, že to bude ono, navíc mám asi v háji čidlo otáček kliky...Dej mi prosím vědět jak si dopadl. Jo a jaký naft. filtr si kupoval?Díky za radu.Miras

2012-03-18 14:14:21

Nazdárek, u mě to bylo asi tím filtrem. Dal sem tam novej a od té doby pohoda. Před tím jsem se pral s tou vodou v nádrži, sušil a pak ty mrazy.. Teď mám jiný problém a to je teplej start. Teplej motor prostě nenastartuju.. :-/ Filtr jsem objednal z netu podle parametrů auta.. Tady ve Švajcu za 25CHF, což je dražší než v ČR. Tam se neoriginální pořídí cca 300,-- Jinak u toho filtru mi přijde, že není co zkazit. Je to prostě trubka se srolovaným papírem. Tak snad to zabere i u Tebe. Aloha Filip


Odpovědět