Fórum - Téma


BJ Sport 2.0


Fórum 323 V BJ BJ Sport 2.0

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé V BJ


1  2  3

2011-11-30 05:02:31

Cau lidi, uz delsi dobu premyslim o koupi tohohle auta, je neco na co si dat u dvoulitru pozor? planuju do budoucna i nejake upravy motoru,pravdepodobne turbo ve stylu Mazdaspeed,ale to ma cas. zajima me hlavne motor, BJcko doma jedno mame,teda spis nasi maji, 1.5 16V pred FL a krome nemoci jako tahla stabilizatoru nas nikdy nezklamala tak si ji chci koupit taky...mx5 jsem bohuzel musle zavrhnout protoze obcas potrebuju i neco prevezt

MAX6  
J.
2011-11-30 12:51:11

Ahoj,sportka je supr auto.Motor je v ní stejnej jako u 626 jen má cívky zapalování a je jinak zpřevodovaná převodovka. V reálu to znamená že na dálnici jedeš 130 na 4000 otáček.Motor je snad nezničitelnej.Za 150000km žádná závada.Jinak kastle je klasika mazda:zadní lemy hnijou.Dávej si bacha,setkal jsem se z hodně prodejcema co tvrdily že to je sportka,ale buď to byl domácí bastl a nebo neodborně předělaný GTčko.Super stránka je www.protege323.com ,tam najdeš všecko o těhle autech.Jinak s tim turbem nejsi sám,taky nad tim přemejšlim.

2011-11-30 13:05:49

Dik za informaci s těma lemama,ale čoveče na naší BJ zatím nehnije absolutně nic,a to je ročník 99...no doufám že Sportku poznám, ono jednak predelat ten sportovní nárazník stojí dost peněz a jinak myslím že Sport je jediná verze která má v TP 16ky kola jestli se nepletu,ale klidně mě pouč o dalších věcech.dik

MAX6  
J.
2011-11-30 13:43:03

No předělat nárazník neni zas tak drahý.Já tu sadu tady nabízim za 6000Kč včetně mlhovek. Jinak jak se pozná.Exteriér: kola musí mít 5 matek,dvouparaboloví přední světla,nárazník ze sportky,mlhovky mají parabolu ve tvaru oka, zadní lištička na nárazníku, ozdobný plasty na bočních prazích.Interiér: Volant ve tvaru T (ale bez nápisu NARDI),pokud je originální 2din rádio tak na volantu by měl být ovladač,automatická klimatizace,stříbrný kliky dveří(ne chromový), bílí budíky s palubnim PC u otáčkoměru,vše červeně podsvíceno,4x airbag,všechny okna v elekrice,tlačítko TCS OFF vedle ruční brzdy,černý interiér se stříbrným dekorem, lišty prahů s nápisem 323.Motor: samozřejmě 2.0 benzín,kryt motoru s logem mazdy,místo rozdělovače jsou zapalovací cívky.

MAX6  
J.
2011-11-30 16:58:40

Ještě k tomu motoru. Dělá mu dobře když je v otáčkách. Neni to nic pro podtáčeče motorů. Když budeš dlouhodobě jezdit v nízkejch otáčkách tak se v něm začne usazovat karbon. Spotřeba ve městě je 11l/100km, mimo město jí dokážeš vodit za 7l/100km a kombinovaná je tak 9,2l/100km. To jsou teda moje hodnoty a nejsem žádnej spořílek. S autem se má jezdit a né spořit.

2011-12-03 05:33:20

Takze: co se tyce moji prohlidky auta v Korycanech u Kromerize, tak prvni co se mi stalo bylo ze mi v autobuse nez jsem dojel ukradli penezenku se VSEMA dokladama (byla tam i tankovaci karta CCS na 500CZK,to jsem mohl nekde projezdit s nasi mazlou), takze na samotnou 323 jsem se potom ani nesoustredil,to obvolavani a blokovani prukazu je otrava....a k autu: i bez dokladu jelo :-P , motoricky parada,tocivy japonsky agregat, mozna jsem cekal vic sily dole,ale mozna to byl jen subjektivni pocit... Pri rozjezdu do kopce rucka jakoby tam nebyla (mimochodem 126 tisic to auto mohlo mi najete tak dvakrat dokola :-D)...co me prekvapilo bylo ze jsem si vsiml praskliny v laku pod pravou predni klikou a vysvitala koroze v tom miste ve dverich...a nevim co jsi prosimte myslel tema dvouparabolovyma svetlama???tahle je nemela,jinak vse ostatni bylo podle verze Sport, motor,volant,naraznik, palubak, proste to co jsi rikal...je na sauto.cz na prodej za 68 tisic, stribrna barva,mesto kromeriz...

MAX6  
J.
2011-12-03 09:50:22

Dvouparabolovima svetlama jsem myslel ze ma dve paraboly Proste oddeleny potkavaci svetla H7 od dalkovych svetel H1.Foto mam v profilu.Jestli je nemela,tak to znamená bud za a) ze to neni sportka,ale jenom prekopany gt-cko nebo buh vi co jinyho nebo za b) ze to auto je po bouracce a jelikoz naraznik novy stoji jenom 12000,- ale jedno sport svetlo 20000,- tak si to majitel opravoval doma a dal tam obycejny svělta.

MAX6  
J.
2011-12-03 09:54:05

Ohledne rucni brzdy,tak tu jsem si doladoval sam.Ze začátku se jí taky nechtělo moc brzdit,ale jelikož už mi začali čim dál víc blbnout zadní brzdiče,tak jsem koupil jiný a dal lepší brzdoví destičky.Teďka ručka funguje jak zběsilá.

2011-12-03 20:33:37

http://sauto.cz/detail-in.../osobni/mazda/323/9451642 a co tahle?ta je taky nemá ty světla...a jak se ti jinak zdá?

nebo tahle http://suchen.mobile.de/f...&pageNumber=1&tabNumber=2

MAX6  
J.
2011-12-03 21:03:04

Jo tak ta první (modrá) má ty správný světla jen jsou stříbrný,ale to nevadí.Spíš je zajímaví jakto že to nemá ovladač na rádio na volantu a že na volantu je znak nardi což měly mx-5 a ne 323sportky. Takže volant byl z nějakýho důvodu nejspíš měněnej. I koncovka vejfuku zjevně neni origo a asi byla měněná,takže by to chtělo zkouknout jak je na tom zbytek toho potrubý. Sporty totiž nemají pletenec u svodů,ale je k sobě dotažený 2 pružinama na kloubu a tenhle systém časem rád hnije a v ČR to seženeš jen origo za cca 5000Kč a to nemluvim o katalizátoru kterej tu nikdo jako 2ho výrobu nenabízí a v mazdě za něj chtěli 30000Kč.Já tohle všecko sehnal v anglii za 6000Kč. Ta z toho dojčlandu nevypadá špatně. Jen je škoda že tam někdo dodělal ty ostřikovače světel (mě se teda vůbec nelíběj) a zkouknul bych jak se tam válí ten CD changer jestli ta elektronika funguje. Ještě by to chtělo vydět zespoda a z motoru.

2012-02-01 09:53:52

Ahoj, začal jsem se v tom zase trochu vrtat...s tim vyfukem bez pletence je to problem no,nam na 1.5 pravděbodobně vinou toho praskly svody,protože tam asi bylo velké pnutí,ale stejně planuju tam dat nějakou rouru z ameriky,nejspíš Corksport. Co se týče toho volantu, tak až na tu černou z toho Dachau mají všechny sportky ten znak nardi na volantu,rozdil je v tom že mx5 ten znak měla uprostřed místo mazdy,tyhle ho mají dole na rameni. Jinak prosimtě jak vypadá to ovládání radia na volantu?zítra mám poslední zkoušku na strojárně a začnu už to asi řešit,do toho Dachau se asi vydám,ta vypadá slibně

2012-02-01 09:57:33

Jinak, co se ti stalo s motorem že jsi dával nový?díval sem se na tvuj profil

MAX6  
J.
2012-02-01 11:23:52

S motorem ? Praskla klikovka.A to to mělo nalítáno jen 150000km. Naštěstí těhle motorů je jak hub po dešti,takže nebyl problém vyměnit. Oni totiž tyhle 96kW 323BJ a 100kW 626 GF měly slabší uložení na klice,tak jsem koupil z 626 GF 85kW motor a ten už je dobrej. Musíš akorát vyměnit vačku na sání (na což sem zapoměl ),potom kola co poháněj rozvody na vačkách kvůli snímači co určuje předstih a víko ventilů,protože na něm jsou ty úchyty na cívky. Toť vše. Těch 96kW nebo 100kW tam stejně dělá elektronika.

2012-02-01 12:21:54

No ty vole, a to do něj chcu dávat po čase turbo,to tam ta hodit klikovku z cosworthu :-D nevíš jaké inovace kromě jiné komprese má motor z Mazdaspeed Protege?a motor tě stál kolik?

2012-02-01 12:33:53

http://www.ebay.com/itm/M...27bfcc093d#ht_2692wt_1049

tohle je co za klikovku???neorientuju se v typovém označení 626 podle roku :( ikdyž ono to vlastně stejně nejde zaměnit,esi je tam jiné uložení

MAX6  
J.
2012-02-01 13:04:44

Mazdaspeed neni problém z toho udělat,ale v usa kde to turbo dávaj tak používaj ten 85kW motor kterej následně upravujou.V Japonsku na to šli jinak,tam mazdaspeed maj bez turba,použivaj ten motor s tim horšim uložením,daj akorát písty s větší kompresí a elektronikou to vyženou na těch 170koní.

MAX6  
J.
2012-02-01 13:10:10

Tohla co je na tom e-bay to je klikovka z 626ge,ta má nejlepší uložení ze všech,akorát musíš použít i šály co byly na 626ge.To je lepší vzít celej motor a jenom přeházet ty ptákoviny okolo než do svího motoru cpát tuhle kliku.Navíc jak koukám,tak tahle už byla opravovaná,tak na tu bych se vyprdnul.

2012-02-01 13:20:17

No já chci tu variantu s turbem,kamoška je teď v USA a na konci června se vrací,v nejbližší době koupím auto a asi ji zaukoluju ať mi z tama doveze nějaké věci,které muže vezt v kufru, a pustim se pomalu do toho. Mám teď brigádu v Garrett/Honeywell v laboratoři na testováni tureb a bakalářku na přeplňování motorů takže by to mohla byt super zkušenost.holt drahá,ale s tím počítám....jen se chci zeptat, na ebayi se daji koupit pisty na FS motor s kompresí 9:1 (BJ ma 9.7), nevíš něco o kvalitě těch pístu když motor přeplním?jestli nebude lepší tam hodit kované CP nebo Wiseco,jenže ty už jsou s cenou někde jinde...víš co,rád ušetřím,ale zas nechci na nesprávném místě, když si uvědomím to tepelné namáhání.abych nezapomněl cíl je kolem 200 koní...

MAX6  
J.
2012-02-01 13:21:53

Motor seženeš od 5000 do 15000kč.Já ho sehnal za 6000,ale dělal jsem tam pár úprav a oprav,když už jsem to měl všecko venku a celkem mě to vyšlo na 30000kč.Dá se to udělat daleko levněji,ale já si s tom chtěl vyhrát. Ten motor od mazdaspeedu ani nemá tolik vnitřních úprav jako spíš úpravy co jsou mimo blok.Je tam jinak odstupňovaná převodovka,jinej diferenciál atd... Neni to problém udělat,ale spíš je drahý ty věci sem dostat. Na ebay najdeš hodně turbo sad přímo na tohle auto,ale to jsou napodobeniny z číny a maj nulovou výdržnost. To si rači toho mazdaspeeda nech dovézt z usa.

2012-02-01 13:26:46

Mně se nelíbí sedan :-D :-D no turbo z číny by mě ani nenapadlo,kor když pracuju v Garrettu :-D...diferák to vím,tam je LSD,s převodovkou nevím co dělali....chceš říct že motor z BJ sport by co se týče klikovky nevydržel?


Odpovědět

1  2  3