Fórum - Téma


Baterie Mazda 6 GG/GY všechny Benzíny


Fórum 6 GG / GY Baterie Mazda 6 GG/GY všechny Benzíny

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2

2013-02-25 22:30:12

Někomu se to snad hodí, pořád se to tady motá dokola, jakou baterku, jakou baterku??

Všichni udávají jen název, ale víc aby člověk pohledal sám.

BOSCH - S4 - 0 092 S40 240 - 60Ah - 540A - 1825,-

Banner - Power Bull - P60 68 - 60Ah - 480A - 1884,-

Banner - Starting Bull - 560 68 - 60Ah - 450A - 1717,-

Exide - Excell - EB 604 - 60Ah - 390A - 1759,-

Exide - Premium - EA 654 - 65Ah - 580A - 1790,-

Varta - Blue Dynamic - D47 - 60Ah - 540A - 1557,-

Co říká manuál? Od 1.8L do 2.3L: 12V-40AH/5HR, 55AH/5HR

Takže 60AH je OK.

Rozměry mají všechny plus mínus milimetr stejné, tedy 230x173x222-225 (celková výška)

Několik postřehů:

Varta a BOSCH mi přijdou podezřele stejné. Čím to asi bude?

Hodně si lidé chválí Banner - myslím Rakušáci.

Ceny jsou ze stránek Battery - Import . Cz

Taky se říká, že čím větší startovací proud, tím lepší. Asi ano, ale bojím se, že něco za něco

Ohledně žebříčků, něco je tady, víc jsem nehledal:

http://www.hnmotor.cz/publicdoc/auto-tip-test.pdf

http://www.autembezpecne....opadly-jsou-nyni-na-spici

Co si koupím já?

Já si vezmu baterku z kámoše Formana, co jde do šrotu

2013-02-25 22:49:37

Dobrá práce!

2013-04-16 22:32:36

Pre mňa (2.3-ku) skôr táto BOSCH S4/12V, 70Ah, 630A - 0092S40270

Mám jej predchodcu už takmer 6 rokov a stále fungnguje a kontrolný bod je zelený

2013-06-22 15:07:18

Koupena nová autobaterie - BOSCH - S4 - 0 092 S40 240 - 60Ah - 540A

Do M6 pasuje perfektně, nejsou potřeba žádné úpravy.

Kdo by chtěl ušetřit, tak od Varty je to ta samá identická baterka,

ale je o cca 400 levnější. (neplatí pro nižší řadu!!, tam je Varta a BOSCH rozdílná)

2013-11-28 16:18:24

Mám v autě původní akumulátor (8 let) a když je okolo nuly tak s motorem točí už hodně pomalu, takže to vypadá že brzo budu muset vyměnit za nový.

Ale chtěl bych se zeptat na jednu věc. Když naskočí motor, na necelou sekundu se rozsvítí 3 oranžové kontrolky. (myslím že ABS, ESP a ještě něco). když startuji s ohřátým motorem, tak aku je citelně v lepším stavu a s motorem už točí rychle. To pomalé točení motorem je většinou ráno, kdy je motor a aku pěkně studená.

Nemyslíte, že to něčemu nevadí, že baterka už je hodně slabá? Znejistili mě ty kontrolky.

2013-11-28 18:15:29

chemer: ahoj,myslim si ze se nic nestane-mel jsem to lonskou zimu tak od -2stupnu. Ted napodzim uz od +5stupnu. Stara 7let 300tis km.Ale asi neni na co moc cekat-nez nekde zustat a nenastartovat.. Zrovna dnes jsem kupoval novou 74Ah :) Mam naftaka...

2013-11-28 18:30:57

chemer: předám nedávno nabytou zkušenost: pokud je baterka slabá a při ranním studeném startu je velký odběr na který sotva stačí, tak vystřeli ručičky a pokud se povede nastartovat, svíti pár kontrolek, které zhasnou po rozjezdu, znamená to že baterka signalizuje odchod do věčných lovišť nebo je jednoduše slabá .... mě takhle napověděla jen 2x a pak už jsem neotevřel ani auto přes dálku ... doporučuju před zimou pořídit novou nebo alespoň tuhle dolejt, dobít a vyzkoušet jestli ještě nebude sloužit Nová Varta na tvoje auto stojí cca. 1500 Kč ....

2013-11-28 18:34:39

Já už myslel, že nepřežije minulou zimu, protože točil motorem už hodně pomalu, ale prostě to ještě přežil. Nyní už to ale opravdu nevypadá moc dobře. Dolitá je a nabitá taky, ale je fakt že nabijecí proud hned na začátku nabíjení už neni moc vysoký. Ale co by člověk chtěl po 8letém akumulátoru. A co se týče ceny, většinou jsem viděl Varty tak okolo 2000,-. Tak nevím, kde se to dá sehnat za 1500,- ?

2013-11-28 18:38:12

chemer: třeba tady http://www.nakupka.cz/vyr...12v-60ah-p-s-p-540a-asia/

2013-11-28 22:21:19

chemer: Já jsem na podzim koupil do svoji M6 2,0i Vartu 70Ah za sympatických 1800 peněz, viz. :

http://www.nejlevnejsibat...12V-70Ah-630A-570-412-063

Zdá se to být zbytečně moc na benzín, ale mám nezávislé topení Webasto Thermo Top C nastavené na 30 min. a jezdím i krátké trasy po městě. Říká se, že jak dlouho jede bufík, tak dlouho bys pak měl jet autem a dobíjet. Proto jsem nechtěl nechat nic náhodě a koupil silný akumulátor. Předchozí měl jen 56Ah. Nevím jak dlouho sloužil, ale dostával asi zabrat. Nebyl to originál, takže za 8 let 2. aku.

2013-11-28 22:35:29

gripengy2.0i: to je hodně sympatická cena, já teď kupoval Vartu pro sichr 63Ah za cca.1700 Kč - jezdím převážně krátké trasy po městě. 70Ah za 18 kil je super cena bufíka tiše závidím

2013-11-28 23:09:25

70Ah, to je opravdu už dost. To ani nepotřebuji. K tomu webastu je to ale rozhodně dobrý nápad. Ale každopádně všem děkuji za odpovědi. Jak říkám, trochu mě vystrašili ty kontrolky, že to prostě při nízkém napětí po startu udělá lehce "brikule".

EDIT: Je fakt, že mám také hodně krátké trasy po městě. Klasika. Pár km do práce a pak večer to samé domu. Ale snažím se o víkendech občas aku. dobít.

2013-11-28 23:14:32

chemer: pokud jezdíš krátké trasy po městě, určitě se ti vyplatí připlatit tři/čtyři kila za větší kapacitu baterky.....

2013-11-28 23:16:04

Měl jsem docela štěstí na dodatečné vychytávky. Hlavně zabudované LPG Landi Renzo- typ Omegas (sekvenčni vstřik) potěší moji peněženku pokaždé, když beru plnou (50l za 800Kč)

Na bufík si člověk rychle zvykne, hlavně když parkuješ na ulici. Venku -15°C, auto je nahřáté a jedeš, příp. ometeš sníh. Škrabku mám v autě jen pro ty nepříjemné odjezdy narychlo, když nestihnu zatopit . Min. rok v zimě už byla baterka před smrtí a už při -5 se bufik vypínal předčasně a startovat se dalo až si aku odpočinul (cca 5min.) Tak to bylo dost na prd. Ale v pohodě jsem odjezdil celý rok až do podzimu. Teď už bude zase pohodička s novým aku.

2013-11-29 07:47:01

gripengy2.0i: Jenom se chci zeptat, zda máš bufík ve své benzínové M6, nebo se bavíš ještě o jiném autu?

2013-11-29 12:29:09

Zdar. S novou baterkou už si dávám bacha i na dobíjení v zimě, to jsem s první neřešil. Jezdím dost často jen kousek po městě do práce, takže si myslím, že se baterka nemůže ani stihnout dobíjet. Halvně v zimě, kdy se podle mě jezdí méně po výletech a tak. Ani se mi nechce Majdu máchat v té soli a sněhu. Takže nabíjím tak 1 za měsíc - můžu doporučit nabíječky od CTEK - mám přímo CTEK MULTI XS 5.0, 12V, 0.8A/5A. Stojí to skoro jak celá baterka, ale loni s ještě starou baterkou jsem asi 5x startoval přes kabely a to není moc příjemné. Navíc si i myslím, že by s lepší nabíječkou a dobrou údržbou mohla kvalitní baterie vydržet lépe. Bez baterky to prostě nejde, ta musí být 100%

Hlavně v mrazu, když jste třeba někde naložený s manželkou, miminama a bagáží a nikde ani živáčka, kdo by Vás nastartoval, to je zoufalá situace. Pak by dal člověk za pořádnou baterku cokoliv.

2013-11-29 20:49:30

pavel473: Jo jo, bufika mám ve své M6 2.0i

2014-01-05 11:34:56

jirka_cb: jj, taky mám CTEK MXS 5.0 a teď přes zimu, když jezdím jen max. 5km do školky a zpět, tak baterku taky dobíjím - cca každý týden. Nabíječku jen napojím na baterku v autě, zapnu do zásuvky a za pár hodin je baterie jako nová. Hlavní je, že se s touto nabíječku může nabíjet do -20°C, takže je na zimu jak dělaná.

2014-11-18 18:07:28

čau, jakou byste doporučili

http://autobaterie.heurek...cell-12v-62ah-540a-eb620/ nebo

http://autobaterie.heurek...2v-60ah-540a-560-408-054/

dík za rady

2014-11-18 20:31:22

Tuhle: http://autobaterie.heurek...mium-12v-60ah-600a-ea602/


Odpovědět

1  2