Fórum - Téma


Automobilisté versus Motorkáři


Fórum Pokec všeobecný Automobilisté versus Motorkáři



1  2  3  4  5 ......... 16

Zamčeno: 2009-07-13 19:42:47, Hory
2009-03-30 18:27:28

si ty slohy přečtu až jako na dobrou noc... teď na to fakt nemám čas

2009-03-30 19:05:50

to Doris: Taky nám loni zemřela kamarádka v autě, takže vím o čem mluvíš

2009-03-30 19:17:32

to CUIR a to Diakon: Nebudu se vracet k vaší přestřelce, ale taky by mě zajímalo jaké vlastnosti a délku dráhy má auto a motocykl. Logicky mě napadá to co psal Cuir, že na motorce se nedá naplno využít ve vysoké rychlosti brzdný potenciál, protože asi by šel motorkář na boudu.

Jinak zkuste něco najít na netu - já kdysi viděl srovnání auta s nákladním vozidlem a to mělo kratší brzdnou dráhu než auto ... samozřejmě náklaďák nebyl naložen a byl bez vleku, ale i tak byl mnohokrát těžší. Takže vážně by to zajímalo i mě - je logické, že to bude zase kus od kusu.

2009-03-30 20:26:18

Cuir: To že jsem admin tedy znamená, že ty a tobě podobní do mě budou neusále šít ale já nic říct nesmím? Ok dobrá, admina dělat klidně nebudu, já to nedělám totiž pro sebe jestli jsi to ještě nepochopil. Jinak blueberry a někteří další mají také jiný názor a s těma tu diskutuju. A ještě poslední věc, kterou bych ti rád sdělil - ta tvá slavná reportáž, kterou jsi mě tak výborně utřel a ukázal mi jakej jsem blbec a jak jsou motorkáři bezmozci, tak to je chlapče ta slavná reportáž, na kterou si tv nova najala kaskadéra a nafingovala jí aby měli co do zpráv, takže příště si radši ověř informace a nevěř všemo ci si vygoogleíš na netu Jinak další tvé výlevy tu trpět nebudu, hádáš se i v jiných diskuzích, proto tíhle končím komunikaci s tebou, pokud chceš něco sdělit tak normální a slušnou formou, ale už né mě a na mojí osobu.

All: Odemykám vám tedy tuto diskuzi za podmínek slušného a normálního přispívání. Dál se v této diskuzi už nebudu angažovat abych se zase někoho nedotknul.

2009-03-31 22:53:18

copak copak?? Napřed zamknuto.. pak odemknuto.. nějak tomu tady nerozumím....

2009-04-01 00:19:38

Ach jo, k tý brzdný dráze motorky si myslim že to pořádně srovnat ani nejde, viděl jsem motorkáře kterýmu pupek sahal skoro až k víčku nádrže a motorkáře na kterym ten oblek vysel jako na věšáku a měl jsem pocit že ho to při prvním zrychlení odhodí, a ještě k tomu brždění myslim si že skušenej motorkář co má cit na brzdě tak zvládne zastavit mašinu jako mi zvládnem auto, dit auto má v průměru kolem 1,6 tun a 4 brzdy a motorka nejsem si jistej ale odhadem do 300 kil opravte mě někdo jestly jsem plácnul blbost a brzdy jen dvě ale změřil si někdo z vás obvod brzdovího kotouče u motorky a u auta??? u motorky je obvod skoro stejně velkej jak usetrvačnáku na spojce a i větší a maj i 4-6 pístkoví brzdy zato auto má kotouče o velikosti možná talíře možná i menčí a brzdy z pravidla 1-2 pístkoví, si myslim že motorka může zabrzdit stejně dobře jako auto když to člověk umí.

2009-04-01 08:13:03

Bobyk: Asi tak, také si to takto myslím- Motorka i s řidičem 300kg max. auto 1,6 tuny, když vezmu, že u auta jsou 4 1 nebo 2 pístokvé třmeny, tak je to jeden jedno nebo dvoupístkový třmen na 400kg, motorka má stále na 300kg dva šestipístkové a jeden dvoupístkový. Nevím, zkusím schválně porovnat. Ale další roli tady hraje i setrvačnost a to setrvačnost 1,6 tuny těžkého auta a 300kg těžké motorky. A jinak kdo nezkusil brzdit fest na mašině tak asi neví, ale je fakt že to nemáčkneš natvrdo, ale jd to dost aby se ti to nepostavilo na předek. Blbé je, že ty brzdně dráhy se nikde neuvádějí ať jsem hledal kde jsem hledal. Může se to titiž hodně lišit dle motorky, je jasné, že nějaký haryk bude mít pomalu půl tuny a nebude mít tak ostré brzdy jako mašina co jezdí tři kilča.

doris  
Doris
2009-04-01 09:35:00

No motorku sice nemám, ale myslím, že i když by měla vzhledem k hmotnosti a konstrukci brzd účinnější brzdivý účinek než u srovnatelně kvaltiního auta, tak u motorky si nemohu dovolit extrémně brzdit, jako u auta, poněvadž bych mohla ztratit kontrolu nad strojem a přeletěla přes řídítka. Takže si myslím, že auto zastaví dřív, než motorka při stejných rychlostech, ale je to jen spekulace a můj názor. Posuzuji to podle jízdního kola, kde člověk měl sice stále účinnější brzdy, ale jejich plný potenciál byl na druhou stranu nebezpečný a jednou jsem se díky tomu seznámila i se zemí .

2009-04-01 09:42:31

to Doris: Mám stejný názor jako ty + můj příspěvek výše, kde píšu o testu nákladního vozu co zabrzdil na kratší vzdálenosti než auto ( takže ta hmotnost tam nebude hrát úplně největší roli )

2009-04-01 09:46:02

Jinak to jsou všechno spekulace - má sice lecos do sebe srovnávání hmotnosti motorky a auta + účinnost brzd - jde ale o to jestli je motocyklisty na 100% využít potenciál brzd

2009-04-01 10:16:13

Blueberry: Brzdil jsi někdy na silné motorce? nevyužiješ ho na 100% ale tak na 90% určitě a i těch 90% je stále matematicky více než u auta. Jinak co se týká náklaďáku tak tam jde zase o něco jiného a to o plochu pneumatik kterou vlastně brzdí, která je daleko vyšší než u auta. Ale u motorky vzato na jedno kol a u auta je ta plocha +- stejná, zato u náklaďáku je tam rozdíl. Taky je u náklaďáku rozdíl oproti autu že má (alespoň myslím) dalěko větší a účinější brzdy (počítá se přeci s nákladem), tudíž lépe brzdí, zato u auta a motorky je to právě naopak, tady má motorka větší a účinější brzdy. Dalším faktorem je (ale to už spekuluji), že u motorky se daleko účiněji brzdí motorem než u auta. Přeci jen z 10 000ot to padá víc jak z 5 000ot u auta. Je to o schopnosti motorkáře to určitě. opravdu jsem hledal nějaké hodnoty ale nic jsem nenašel, jen blafy, kde ani nenapíší o jaký typ motorky jde, což hraje dost velkou roli. Ale mohu se sám pokusit o test a pak dám vědět. Stejně ale dle mého předchozího testu vítězí jednoznačně motorka.

2009-04-01 10:21:44

to Diakon: Brzdil jsem maximálně na Pionýru 23 Mustang a ještě bradou o štěrk a od té doby mě na motorku nikdo nedostane

Klidně to někde vyzkoušej - hlavně ať pak nejsi zafáčovaný od hlavy až k patě jako mumie

2009-04-01 10:23:39

Blueberry: Všeho s rozumem neboj, zkusím a uvidíme. Jinak všude nacházím jen tabulku (stále stejnou, žádná jiná informace) a to bez udávaného typu motorky. Což je dle mě fakt dost rozhodující. Budu hledat dále.

2009-04-01 10:29:05

mám řešení a čekám na výsledky, psal jsem kamarádce z ČMN jestli nemá nějaké info, prý na podzim dělali právě na toto test 3 motorek a 3 jezdců tak mi ho zašle.

2009-04-01 10:32:27

tak pánové a dámy, mám úsměv na rtech a to né proto, že bych měl pravdu, ale prot, že konečně mám objektivní a měřené informace, mám ten test 3 motorek různých kategorií a 3 jezdců - začátečník, jezdec a závodník a věřte mi, že právy TV nova a ostatní jsou jen kecy a blafy - proto také neudávají motorku. Je tak mašinak jak s abs tak i bez. jen vymyslím jak to se mnahrát, mám to v pdfku.

2009-04-01 10:40:02

Ok jelikož se mi sem ani k manuálům nepodařilo pdf dostat (nevím proč) tak sem dávám jen konec s výsledky testu jako printscreen. pokud by měl někdo zájem si přelouskat celý text, tak rád mailem zašlu. Ta holčina co tam je jako třetí je ta kamarádka od které ho mám

2009-04-01 10:47:50

Ještě bych chtěl podotknout pár detailů:

Holčina se bála brzdit a na těchto motorkách nejezdí má SV650 a jinak jezdí krosky, takže brzdila jako úplná začátečnoce a to hooodně opatrně, další věc je že ta první mašina neměla ani 4 pístkové brzdy na předku ale jen 2, ostatní měly myslím 4, na mnou zmiňované hayabuse jako na nejrychlehjší sériově vyráběné motorce jsou 6ti. Tudíž proto jsem psal to co jsem psal, nebyly to výplody mé fantazie, ale zkušenost.

2009-04-01 17:40:56

To diakon, sem zvědavej jaký správy se tu objeví po tomhle dukazu, ale jinak je to pěknej test a rád bych si ho přečetl celej muže to být dost zajímavý.. a jenom detail když jsem byl na školení přes brzdy tak jsem se naučil že auto vyvíjí tlak na destičky při max brždění kolem 1,2tuny a nákladák kolem 32 tun tak jen poznatek k řešení brd u nákladáku a auta..

2009-04-01 19:34:34

super vyborne uznavam informace ,ktere sem nasel ja byly spatne.

Cili tady je jasne videt ze masina zabrzdi lepe a driv. Dik za tento dukaz...

Jinak Vzhledem k tomu ,ze mi byl editovan prispevek , kde podle editujiciho admina byl text urazlivy ovsem neracil me informovat ani se neracil podepsat tak bych prosil o editaci Diakonoveho prispevku ,ktery je objeden prispevek nad mym, ktery byl editovan na druhe strance, tez me urazi. Kdyz uz nejakej metr tak na vsechny stejnej. diky

konkretne se jedna o vetu "Jinak ty hemzy stylu tvého předchozího příspěvku si můžeš nechat..."

na zaver ...Diakon mel pravdu s brzdnou drahou.

2009-04-02 06:08:44

Jo jo motorky brzdí určitě dobře,tam problém nebude,snad jen stabilita při brždění na povrchu s menší adhezí,tam se motorka nechytá..Problém č.1 je v zatáčkách -vynese ho to do protisměru, nebo trocha bordelu po "opravách" silnice a už je pod autem.Problém č.2 -křižovatka -řidič auta je naučený na rychlost přijíždějícich vozidel 90km/h a motorkář jede svých 150 a řidič auta rutinérsky mrkne doprava ,doleva, jo, je ještě daleko a najednou ho má v kabině. No a problém č.3 je samotný motorkář. Jo ji jich jistě hodně slušných, a normálních pohodářů ale procento těch druhých je až moc velké.No ale krev dám každému rád,zatím je dost.



1  2  3  4  5 ......... 16