Fórum - Téma


asi palivové čerpadlo a asi katalyzátor


Fórum 6 GG / GY asi palivové čerpadlo a asi katalyzátor

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2

2010-06-18 23:14:10

Ahoj lidi, po trablích s Mazda servisem na Spořilově se přidaly další novinky, bohužel ne zrovna veselé

4.6. skončila roční záruka na naší ojetou šestku sedan 2.0i (rok výroby 2002) a jako by to snad to auto vědělo, začalo se teď, 14 dní po skončení záruky sypat. Po zkušenostech se Spořilovem jsem pevně rozhodnutý tam auto nedat, už jsem domluven se svým mechanikem, ale chtěl bych slyšet váš názor na to, co se mohlo stát. Celý rok jsme do mazdy lili jen benzín, měnili olej a vodu do ostřikovačů a najednou:

1/ Po otočení klíčku v zapalování se ozve zvuk z nádrže, tak jako vždycky, trvá to cca 2 vteřiny, potom to ustane. To je podle mě standardní zvukový projev. Jenže když nastartuju, to hučení se rozezvučí celým autem a hučí nepřetržitě.. Když je vypnuté rádio i větrák, je to dost nepříjemný. Taky je slyšet, když třeba rozsvítíte světla, stahujete okýnka nebo cokoliv jiného, jak to napětí kolísá. OK, tohle je novej zvuk, jako laika mě napadlo jediné - že je něco v nepořádku s palivovým čerpadlem.

2/ Mnohem horší a "nezdravěji" působící zvuk - od motoru, při rozjíždění, v určitý moment v nízkých otáčkách, hlavně na 1., 2. stupeň a zpátečku. Je to takové nepříjemné rachocení, zní to trochu jako děravý výfuk, nedokážu to popsat. Každopádně na neutrál to nedělá, jen se zařazenou rychlostí. Byl jsem to dát poslechnout svému mechanikovi a jedna z věcí, která ho napadla, je katalyzátor Origo prý cca 15 tis., univerzál cca 5 tis. nebo prostě vybouchat, ale to by asi rezonovalo nebo co. Prý to vůbec nemusí být nic vážného, až se na to příští týden kamarád podívá, klidně je prý možné, že objeví nějakou blbost, ale mám docela nahnáno.

Z mojeho milovanýho opečovávaného autíčka je najednou vrak, za kterým se každý při rozjíždění, parkování atd. ohlíží jako za nějakým "pelechem". Potřebuju teď každou korunu, 10/7 máme jet sestřenici na svatbu jako svatební auto (prý máme nejhezčí auto z celé rodiny), 30/7 chceme na cestu po Evropě, kdy během třech týdnů máme v plánu najet cca 8000 km..

Netušíte někdo, co se mohlo stát? Moc jsem nad tím přemýšlel a napadla mě jedna věc - před cca měsícem jsme 2x po sobě natankovali (poprvé) levný benzín u ONO.

Díky za jakýkoliv postřeh nebo radu!

2010-06-19 00:03:52

Ad 1) takže po nastartování je ten zvuk čerpadla hlasitější než před nastartováním?a spotřeba je normální nebo narostla?

Ad 2) pokud by to byl katalyzátor,ten zvuk by se ozýval i na neutrál při prošlápnutí plynu.dělá to i když se rozjedeš a vyřadíš?co napíchnout mazdu na diagnostiku?

2010-06-19 01:24:56

1/ Ne ne, ten zvuk je stejnej jako ten krátkej před nastartováním, ale dřív slyšet nebyl, jen při otočení klíčkem a pak už ne.. Je stejně hlasitý, ale dřív slyšet nebyl, teď ho intenzivně vnímáme nonstop a zní to ukrutně. Spotřeba je stejná, výkon taky, jen se někdy stane, že auto škubne, ale to přičítám svíčkám, které je potřeba vyměnit.

2/ Já ti nevím, na neutrál jsem to zkoušel taky a mockrát jsem to zkoumal, někdy mi přijde že to je slyšet taky ale míň. Fakt už jsem z toho mimo, uši nastražený, poslouchám, přemýšlím... Suverénně nejvíc je to ale slyšet při tom rozjíždění, když pustím spojku a "sbírá" se to z těch nižších otáček. Diagnostiku jsem zatím nezkoušel, asi k tomu dojde nakonec. Kontrolka ale nesvítí. Pro jistotu jsem kontroloval olej a ten je naprosto v pohodě.

doris  
Doris
2010-06-19 10:33:37

Já bych šla po palivovém filtru, je v nádrži u čerpadla, pokud se nepletu. Pokud jsi natankoval špatný benzín, je šance, že problém mohl vzniknout právě od něho. Moje úvaha je taková, že pokud bude zacpaný filtr, čerpadlo se trápí a nemůže natáhnout palivo, tím pádem se přemáhá a má hlasitější projev. Ten druhý zvuk by s tím mohl souvistet, ale to bych musela slyšet, motor možná nedostává zhoršenou funkcí čerpadla potřebné množství paliva a jako reakci na to mění hlas. Ber to prosím ale jen jako moji ženskou intuici, nejsem mechanik ani tahle auta tolik neznám. Hlavně si natankuj kvalitní benzín, na pročištění je vhodný V-power 95 od Shellky.

NIKDY netankujte u levných nonamek, může se to zatraceně prodražit Viděla jsem rozbory a byl to hnus.

2010-06-19 17:52:42

Ahojky Doris, děkuju za příspěvek

S tím filtrem to zní dost zajímavě, tak uvidíme, co se z toho vyklube. S tím motorem ale bude asi něco víc, ten zvuk je opravdu dost rachtavý a zní to spíše jako by bylo něco polaženého mechanicky, ne že by se motor dusil nebo tak, právě proto mě nejdřív napadl ten výfuk v místech někde od motoru. Jakmile budu vědět, co to bylo, podělím se a napíšu, co se rozbilo a díky čemu. K tomu pročištění - myslíš, že opravdu stačí natankovat kvalitní palivo, až toto vyjedu? A udělám líp, když vezmu místo 95 oktanového 100 oktanový racing?

doris  
Doris
2010-06-19 19:43:01

No kvalitní palivo dokáže skutečně hodně, ale pokud chceš ještě větší účinnost, můžeš navíc přidat do benzínu čistící aditivum nějaké osvědčené značky. 100okt benzín od Shellu je zbytečně předražený, stejný účinek ale podstatně přijatelnější cenu má 100okt Verva od Benziny. Osobně bych vzala 95okt. V-power od Shellu a případně k tomu ještě přidala trochu čistících aditiv, účinek se neprojeví ihned, někdy je potřeba natankovat totéž palivo více krát.

2010-06-19 19:43:14

pokud pojedeš na neutrál po rozbité silnici se staženým oknem tak ulomenej kus katu uslyšíš hrčet taky - rozhodně pokud při tom trochu přidáš plyn ( tlak ve výfukové soustavě), pokud to nedělá a dělá to jen při zařazeným kvaltu, tak to asi bude něco jinýho - uni kat ale není cenově tak strašnej - 5000 i s prací, ale nejlepší by bylo najít na vrakáču jinou M6 a vzít ho z ní, pokud nemá ještě moc najeto

ještě mě napadá - má 2,0 benzín vlnovec za svodama nebo ne? pokud ano - může být ruplej

doris  
Doris
2010-06-19 19:45:35

Mám pocit, že M6 vlnovec nemá u žádné benzínové motorizace, ale 100% si jistá nejsem.

2010-06-19 19:48:05

mám taky dojem, že vlnovec má jen diesel

ulomenej kat poznáš - hoďte to na rampu a jeden pod auto a druhej lehce přidává plyn a rozkýve výfuck a uvidíš

Mara

2010-06-20 03:33:17

Ty jo tak teď vůbec nevim, protože na neutral mi to nic nedělá. Prostě jen v určitejch otáčkách při zařazeným kvaltu, když pustím spojku, např. při parkování atd., je to takový divný rachtání, takovej praskevej zvuk nebo jak to popsat. Už aby se zjistilo, čím to je, tyhle nervy nemám rád.

Co se týče toho hučení od nádrže, zkusím kvalitní vysokooktanový palivo a nějaký to aditivum (jen netuším jaký, určitě jich je spousta). Já autu vždycky dopřával spíš kvalitní benzín, ale krize je krize a souč. ceny jsou vážně hodně vysoko, takže jsem postupně sklouzl k tankování u Tesca, nikdy žádnej problém. No a ve finále ONO a dopadlo to takhle, dva nový zvuky na autě, oba nezdravý a možná oba s tím palivem související. Sám jsem zvědav, co se z toho vyklube. Ve středu budu volat mechanikovi, jak je na tom s časem a možná už ve čtvrtek mu auto dám. Jsou to věci s těma autama, jsem prohlásil, že mně by se snad sr..l i Lexus

2010-06-21 11:09:50

vlezte na rampě pod auto - zvukovej problém ve výfukové soustavě poznáte hned

ať to je jen nějaká blbost

Mara

2010-06-23 02:25:57

Máro díky, docela to prožívám, 10/7 potřebuju auto vypucovaný a bez rušivých zvuků, 30/7 připravený na cestu po Evropě (8000 km během 17-ti dní), tak je to napínavý jako nějakej thriller

Dneska jsem byl na Spořilově řešit výměnu omezovače zadních dveří (nedržely polohu, samy se zavíraly), vyměněno, spokojenost.

Při té příležitosti jsem zašel za mistrem, co ošetřil lemy proti korozi v rámci "akce koroze zdarma" a po měsíci a půl to začalo, teď v létě, opět reznout. Slíbil, že to napraví, stejně jako postříkaný zadek od barvy, když to dělali poprvé.

Nicméně zážitek - frajer skrz tu výměnu omezovače dveří mi říká "můžete zajet do haly", tak jdu k autu, nastartuju, motor se začal nějak dusit a po pár vteřinách chcípnul! I když byla předchozí Astra z objektivního pohledu krám, u kterýho se pořád něco sr..lo, blikaly kontrolky, kdeco odpadlo apod., nikdy se mi nestalo, že bych nenastartoval. Po chcípnutí jsem zkoušel nastartovat, cca 15 marných pokusů, frajer to slyšel, tak přišel a říkal, jestli mi nedošel benzín (v nádrži bylo ještě cca na 150 km "super ONO benzínu", zkusil to a auto normálně naskočilo.. Zvuk od motoru v nízkých otáčkách podle mě slyšel, ale nic k tomu neříkal, doporučoval každopádně diagnostiku. Tu udělám, ale ne u nich, zítra budu volat tomu svýmu mechanikovi.

Hned jak to vyměnili (omezovač dveří), svištěl jsem k Shellce, natankoval plnou V-power racing (bratru 38,50 za litr), nalil do nádrže přípravek na čištění palivové soustavy od Sonaxu (250 ml za nějakých 150 Kč) a jezdím dál. Zvuk čerpadla od nádrže se nezměnil, hučí to pořád. Stejně tak to rachtání od motoru při přidání plynu v nízkých otáčkách zůstalo. Nový poznatek je, že při studeném motoru ten zvuk neslyším. Ach jo, jak já jsem zvědav, co to nakonec bude. Mechanik, když jsem mu to byl před týdnem ukázat, se ptal, jestli se motor nějak nedusí nebo nemám pocit úbytku výkonu. Auto jede úplně normálně a navíc teď po natankování 100 okt. benzínu mám pocit, že jede jako ďas! Nedávno při výměně oleje tam dal nějaký dražší vzduchový filtr a když to pořádně přišlápnu někde v obestavěné ulici, normálně to zatáhne jako blázen a úplně je slyšet, jak ten motor krásně "dejchá", zní to pomalu jako bych tam měl turbo Fakt to jede nádherně, jen ty zatracený zvuky, auto naleštěný a zní jako neskutečnej pelech

2010-06-24 14:29:05

Tak novinka - palivové čerpadlo asi umřelo definitivně, už nehučí. Nenastartoval jsem, auto stojí naleštěný u práce do víkendu, než přijede odtahovka našeho mechanika. Ach jo

2010-06-25 11:59:20

to Samper: napsal jsi:

Dneska jsem byl na Spořilově řešit výměnu omezovače zadních dveří (nedržely polohu, samy se zavíraly), vyměněno, spokojenost.

taky mám problém s tímhle tzv. door chckerem. ( omezovač polohy dveří.

na kolik tě prosím v Mazdě na Spořilově vyšel ?

Já jsem zkoušel auto Zeman - taky Mazda, ale v Poděbradský a ty se neráčej ani odpovědět, dokud se tam člověk nezastaví osobně.

Filip954rr

2010-06-25 19:08:58

Ahoj, mě to nestálo nic - bylo to v rámci roční záruky na ojetý vůz koupený u nich. Museli ten díl objednat, ale za 3 dny ho měli. Už mě to štvalo, jak se dveře pořád zavíraly, fakt mi to lezlo na nervy.

Můžu ti poslat SZ s kontaktem na pana Večerníka, který mi vždycky obratem poslal, kolik stojí nový díl bez DPH..

edit> tak máš to na mailu ;)

2010-06-25 20:34:01

Sakryš, to má tvoje Mazlina pořádný problémy. Doufám, že ti ji dají co nejdřív do pořádku. Ani se ti nedivim, taky bych měl nervy na pochodu, kdybcyh měl jet na dovolenou, kde najedu skoro 10tkm. Tam je člověk závislej jen na autě.

Co se týče benzinu, k Onu bych nejezdil, vždy mě měchanik odrazoval: hlavně ně tam. Jen jednou jsem tam natankoval benzin do kanystru pro sekačku a nestačil se divit, když jsem ho přeléval, byl hrozně zakalený, nevím, co to bylo za sračku. Od té doby nee. Do auta už vůbec. Jen mi přijde divné, že by ti to mohlo zmrvit čerpadlo, to by musel být ten benzin neskutečně šitový, spíš to bude jen technický problém selhání

2010-06-26 02:55:24

Mazdárek Pepo, no u ONO už mě nikdo neuvidí, to je jasná věc. Taky jsem si říkal, že na vině nemusí být vůbec ten benzín, ale nějak laicky mě to k tomu pořád táhne, prostě pořád OK, celý rok s autem nebylo nic a kromě doplňků jsme utráceli jen za benzín, olej a vodu do ostřikovačů. A najednou po třech nádržích od ONO se objeví dva nový zvuky, jeden od motoru a druhý od čerpadla, tak jsem si to prostě spojil a mám největší podezření na tu kvalitu benzínu. Jak jsem psal, že čerpadlo umřelo, tak ještě téhož dne jsem při odchodu z práce šel zkontrolovat zamčené řazení, jestli jsem náhodou nezapomněl, když tam auto bude stát přes noc a čekat 2 dny na odtahovku.. Nedalo mi to, strčil jsem klíčky do zapalování, pootočil a ejhle, čerpadlo se ozvalo obvyklým zvukem, kterým mělo. Tak jsem zkusil nastartovat a motor normálně naskočil. Od té doby x startů a v pohodě. Jenže nehodlám riskovat, přestože to čerpadlo teď hučí mnohem míň (natankoval jsem V-Power Racing za 38,50/litr a přidal zázračnou formuli od Sonaxu na čištění palivové soustavy), zítra ráno asi auto povezu do Veltrus ke kamarádovi, aby ho řádně proklepl, zjistil co se děje a vše opravil. U něj se nebojím, že mě to zruinuje, je šikovný a žádný zloděj. Nechci ho přechválit, ale u předchozí Astry vždycky přišel na všechno a vše opravil k naprosté spokojenosti za minimální cenu. Tak uvidíme, jsem z toho docela na nervy, za měsíc dovolená a hlavně můj láskyplný vztah k šestce je vážně narušen Pořád doufám, že se nedozvím, jaký že to máme krám a bude to nějaká blbost.

Jinak blahopřeju k Meridě, je to kočička neskutečná, napíšu mailíka o víkendu, měl bych mít víc času.

M.

2010-06-26 14:27:45

Ok, díky, teď je to ještě vetší kočička, dostala pár doplňků navíc

S autem se neboj, třeba to bude blbost. Ale je lepší, když člověk počít s nejhorším, mám to stejně, dycky se nervuju co bude. Teď taky zrovna řeším finance od výplaty do výplaty (moc výdajů, okna, kolo atd.) a auto by mi udělalo čárů přes rozpočet. No, pravdou je, že na takovou situaci (poruchu) mám řešení, Fábii Dej vědět, co ti na autě najde, jsem zvědav, snad to bude prkotina.

2010-07-01 00:55:25

Ahoj, hlásím se s novinkami - v pondělí auto odtaženo ke známému, dnes mi volal a potvrdil, že palivové čerpadlo je kaput. Pokusí se ho sehnat jinde, ale zřejmě dojde na objednání přímo v Mazdě, kde mi řekli 8500 Kč bez DPH. Netušíte někdo, kde jinde by se to dalo řešit? Nějaké nové kvalitní díly za dobrou cenu?

Moc díky, Mirek

Ještě prosba, mám vyjetou historii oprav a servisu naší šestky přímo ze Spořilova, tak jsem se tím dneska probíral a jelikož mi opravář řekl, že už se v čerpadle někdo hrabal (našel tam prý nějakou gumičku Ford nebo co), hledal jsem něco kolem opravy nebo výměny palivového čerpadla. Objevil jsem položku: "PDI na 626 GF, GW; F-Mondeo". Netušíte, jestli by to třeba nemohlo být to čerpadlo? Napadlo mě, jestli třeba není identické s čerpadlem v Mondeu nebo té zmíněné 626, to by pak vysvětlilo, proč tam opravář našel něco od Fordu...

doris  
Doris
2010-07-01 08:00:29

Tak ta cena bych řekla, že je ještě solidní na origo díl, druhovýrobu bych raději nebrala, ať zakrátko nekupuješ další a ztratíš mnohem víc. My jsme to párkrát tak udělali, že jsme chtěli ušetřit, a nakonec jsme stejně museli koupit origo díl a byly kolem toho akorát další patálie, neboť se muselo opět do servisu a nakonec jsme zaplatili mnohem víc, než kdybychom koupilk ten origo díl hned. Je to ale jen můj názor.


Odpovědět

1  2