Fórum - Téma


akumulátor - baterie - problém,doporučit


Fórum 626 GE akumulátor - baterie - problém,doporučit

Informace o modelu: Mazda 626 GE



2008-10-03 11:51:42

Ahoj,

Chtěl bych poradit od zkušených.. rozdělil bych přízpěvek na dva

a) nevím zda vyměnit baterku v autě (GE) mám tam ted boschku 74A.Je tam už asi dlouho,od bývalého majitele.Prý stačí 60A na můj typ (benzín 2.0i 85KW - sedan). Jednou se mi stalo ,že nešlo vůbec nastartovat jako by byla vybitá, je pravda ,že ten den asi před 14ti dny bylo dost chladno.Rozjel jsem to vyjímečně z kopce pač mám katalyzátor,vím ,že by se to nemělo, ale od té doby vše v pohodě, nepamatuji si zda jsem nechal svítit nad řidičem, ale asi ne. Proto se ptám lze baterku nějak změřit?nemyslím samozřejmě voltmetrem. mám na mysli, jakou zátěž ještě snese,mám ten typ bezúdržbový,takže destilku nedoleju.Napadl mě starter, ale ten nevím už kor jak poznám jestli je ok.prostě mi to naskočí hned, jen nepoznám co je normální a jak to startuje jinak.

b) u nové baterky nevím jakou koupit, protože od 45A až do 74A jsou dost velké cenové rozdíly. a když vezmu v potaz ,že alternátor to hned dobije, tak potřebuju baterku jen na start, jsou tam velký proudy to vím, ale co já vím kolik při natočení to potřebuje? v knížce píšou 1.4KW,což je nějaký divný..určitě bych nastartoval i s tou 45A, proto mi to není moc jasné, těžko mi to někdo vysvětlí poměry napětí a proudy, popřípadě W a VA jsou mi jasné.

2008-10-03 13:20:55

Proste bola len vybitá, aj keď je bezúdržbová treba ju sem tam nabiť nabíjačkou. Ak ti bude odchádzať štartovací prúd tak ti všetko pojde okná, svetlá, ale pri štarte budeš počuť, že to len len naskočilo a ak budeš mať pri tom zapnuté vnútorné osvetlenie tak ti zhasne na chvílu. Ak sa ti to stalo raz nabi ju a nerieš.

http://www.varta-automotive.com/index.php?id=18 . Myslím, že tam ide 60Ah je asi kompromis, za rozumnú cenu. Podje to aj zo 40Ah. Ja som kúpil 53Ah.

2008-10-03 13:22:46

děkuju

2008-10-03 19:24:24

Podle navodu tam patri 60Ah pro vozidlo pouzivane okolo 20"C coz u nas neni. Pokud mas mlhovky nebo provozujes auto i v mrazu tak 65Ah. Tady mas dlouhou diskuzi k autobaterkam http://www.mazdaclub.cz/m....php?topic_id=9403&kols=1 Bacha na to. 40Ah baterka muze mit startovaci proud 600A ale 60Ah baterie muze mit jen 500A na startu takze je potreba na to koukat .

2008-10-03 20:00:11

nu není to s tím startováním trošku obráceně? resp. jak by mohla mít 40Ah větší startovací proud? (jak by mohla dodat více než 65Ah) tudíž nevím na co si mám dat pozor....

2008-10-03 23:34:44

asi byka jen zeslabla baterka . Spatny starter poznas jednoduse tak, ze i kdyz mas dobrou baterku (sviti ti svetla, funguji spotrebice), starter se netoci. To se u japoncu ale snad vubec nedeje, ze by odesel

2008-10-04 07:53:05

Logicky by melo platit ze cim ma baterka vetsi kapacitu tim vic proudu by najednou mela schopna dodat. Kdyby to tak ale skutecne bylo stacilo by zverejnovat parametr Amperhodin, jenze on se udava taky parametr startovaciho proudu a ten se muze menit v zavislosti na pouzite chekalii. Parametr Ah totiz udava jak dlouho na danou baterku vydrzi elektrospotrebice ktere jsou v provozu pri vypnutem motoru, muze to byt jen alarm nebo GPS, autoradio, nechtene zapnute obrysove svetla, ruzne pameti atd. Se startovacim proudem kapacita baterie ma sice urcitou souvislost ( je jasne ze se neda vyzdimat z 10Ah baterky 700A pri startu, jeste k tomu opakovane) ale muze se klidne stat ze baterka 50Ah zatoci s motorem rychlej nez 70Ah. Pro srovnani se podivej tady: http://shop.mulac.cz/stor...dsID=autobaterie-8006-opt http://shop.mulac.cz/stor...ID=autobaterie-554400-sil Samozrejme je tam nesrovnatelny skok v cene ale tady vidis ze kapacita se nemusi rovnat chvilkovemu vykonu.

2008-10-05 00:55:45

O motorech, co se dávaly do řady GE (a podobných) je známo, že mají dost mizerně udělaný převod pastorek- věnec, takže potřebují velký startovací proud. Výrobce udává, že baterka s míň než 65 Ah tam prostě nepatří a i já se svojí 70Ah se občas docela divím...

2008-10-05 07:45:23

Vyrobce?? V original navodu k memu autu mam 65Ah pro chladnou oblast s mlhovkama.

2008-10-05 23:46:55

No já mám 55Ah starou 5let od původního majitele a žádné problémy se startem nemám.Na podzim a na jaro ju dobiju a v pohodě.Zase když máš baterku s vysokou kapacitou,tak jí trvá delší dobu než se dobije jízdou,to co vydala při startu.Aspoň tak nás to učili ve škole.Takže silnější baterka než udává výrobce taky neni výhra

2008-10-06 10:06:51

no k tomu přízpěvku jednomu ...odkázal jsi mě na tu debatu ohledně baterii. Tam jsem se dočetl takovou divnou věc. Mluvil jsem s člověkem ,který je autoelektrikář, trošku starší pán, v jiné době, ale vypravěl mi když sem se ho ptal, že cože je to za nesmysl ,že silnější baterie se v malém autě nedobije,jak jsem se tam dočetl za kravinu o podbíjení, pán mi jasně řekl, že uvede příklad třeba alternátor 80A, a baterie 40Ah.. při rozsvícených světlech a puštěném rádiu se z baterie bere dejme tomu za provozu 30A (příklad) tak baterie se automaticky dle potřeby dobíjí zbytkem síly z alternátoru tudíž 80A-30A je 50A ,takže baterie se v tu danou chvíli dokáže dobíjet až 50Ampery. záleží na tom kolik baterie potřebuje. Uváděl mi příklad ,že na staré škodovky dávaly baterie z velkých náklaďáku 100A a více, že i škodovka je dobila.,aby také ne dle příkladu, i kdyby škodovka měla slabý alternátor nevím kolik může mít, mazda má 80A, řekněme 40A ? tak pořád tu baterku dobije v závislosti kolik se v ní ztratí... tudíž na celý "výmysl" o podbíjení mám zapomenout.jestli je to mýtus nevím.Ale rozhodně ted nevím co si myslet, všichni se tu jen dohadujou ,debatujou a každý píše něco jiného.Kdyby sem napsal někdo kdo tomu opravdu rozumí jak to je, vyřešily by se tím jasné dohady

Ps: já prostě nevím kdy baterku novou koupit,některé dny mi to natočí za 2s, jindy to protočí více krát než naskočí,taky když je ráno vše zatuhle ani se nedivím.potřeboval bych nějak změřit jestli je v pořádku starter.Jenže ti rychloměniči - pánové odborníci ve všech servisech by mi vyměnili baterku i starter a to je už hodně hodně peněz. baterku jen na zkoušku si fakt kupovat nechci

2008-10-06 12:58:26

To, že ti to dlhšie točí, znamená, že baterka je Ok. V aute je viac vecí, kôli ktorým to môže neskoršie štartovať. Pozri, keď kúpiš menšiu baterku a budeš mať šťastie, tak ti vydrží v pohode 6 rokov a aj väčšia ti proste môže odísť po 3 rokoch. Ja mám starší model 626 a neviem, či je spravený horšie ako novší, alebo či je už starý tak ťažko točí neviem, ale 2 ročná akuma 45Ah požičaná nemala s mojou Magdou problémy, takže si myslím, že si pozri kolko má rokov baterka (aj tak ti to nepomôže ) . Ja som tiež elektrikár, nie síce auto . A čo sa domienok týka, PRAVDY SÚ LEN JEDNY. Svoj názor si urobíš aj tak sám. A ten pán ti neporadil, že tam, kde baterky predávajú ti ich odmerajú, a aj nabíjanie v aute tiež. U nás na Slovensku pozri napr. http://www.akumulator.sk/. Čaus

2008-10-07 15:40:12

Kdyby jsi baterii dobijel tema 30-40A tak by to znamenalo ze baterku kterou jses schopny roztocit motor po 20 minutach upeces. V zime kdy se rika ze energie na start se rovna ujeti 25Km ( po ujeti 25Km mas baterku stejne nabitou jako pred startem). Kdyby ten stary elektrikar mel pravdu tak se vyrabi jen 5 vykonovych stupnu autobaterii podle trid aut. ( cim vyssi trida tim vic elektra a odber energie). Jenze ono je tech baterii tolik ze ani nevis co koupit. Kdyby to tak skutecne bylo proc by vyrobce rikal ze do auta staci 65Ah kdyz tam muzes dat 90Ah baterku ktera zatoci s motorem tak ze se ti to ani nesnilo. Venito je elektrikar, ptej se jeho. Ja s nim souhlasim v tom ze vykon baterky je navrzen presne tak aby stacil elektro soustave auta. Je to stejne jako s nabijecima tuzkovyma bateriema mas taky 1000 az 2700mA. 2700mA baterii nedobijes nabijeckou ktera je stavena na 1000mA, proc? protoze ta 2700mA baterka ma tak velky samovybijeci proud ze ji ta nabijecka dotlaci nekam na 50% kapacity a dal se nedostane, po par takovych nabitich mas z 2700mA baterky baterku ktera ti da jen 1400mA.

2008-10-07 16:14:07

Trochu preháňaš Vojta s tým samovybíjením , nabiješ ju, ale za dlhší čas. A predsalen sa tu bavíme o +-10% Ah a nie +170%. Ten rozdiel 10% sa dá vyvážiť aj tým, že kúpiš kvalitnejšiu ak niektoré naozaj sú.

Určite parametre napísané Vartou sú dôbveryhodnejšie ako Chung-Feng .

Ale samozrejme baterku by si mal v aute mať nabitú a nie že ju vozíš skoro prázdnu, lebo ti prd vydrží . Pri nabíjaní 50Ah dostane riadne zabrať a ver či never ak alternátor tolko dá tak baterka si tolko zobere možno 10minút a potom stále menej. Po tých 10 minutách väčšia bere 50A ešte 1 minutu ak je o 10% väčšia takže sa viac dobije. Takže ti teoreticky možno ušetrí dobíjanie doma ak jazdíš len po sídlisku ako ja :). Otázka je kde je ten zlom kapacity a dĺžky používania a samovybíjania. Je to teória. Robíš krátke traťe ako ja hold častejšie nabíjaj .

2008-10-08 07:08:50

Je to přesně tak jak píše vikigo to jsem i psal, že alternátor dobíjí zbytkem své síly,kterou dává "autu na spotřebiče" teoreticky nabiječky se používají jen v nouzi..

a add vojtavojta

Stím dimenzováním soustavy v autě souhlasím,že tam má být správná (přesná) baterie.Ale to s těma tužkovkama je fakt dobrý , to je přeci nesmysl ,vždy nabíjet menším proudem je lepší.Sme se učili ,že se má nabíjet desetinou když je to možné..a ohledně toho samovybíjení, nabíjet menším proudem to akurát trvá déle, žádná půlka. No trošku se to už odvrací od původní témy

2008-10-09 11:36:56

Nedavno jsem kupoval aku baterky do bezdrat telefonu ktery ma pocitacem hlidane nabijeni kde byly puvodne 1300mAh. Prodejce mi rekl, dejte tam 2100mAh, kdyz tam date 2700mAh tak se nenabije ani na 50procent. Kazdy mame nejake zkusenosti.

2008-10-09 11:46:25

Ty prodejcům věříš?

2008-10-09 14:16:17

To je uplný nesmysl, dyt sme to už řešili o kousek výše..jen to trvá déle ! to nabíjení, nejde o zkušenosti tak to je ! jestliže jí nabíjíš 3,3V (5V) nebo 12V ,proudy určují jen jak dlouho se baterka nabíjí, tak jde o to ,že tam probíhají chemické reakce, u autobaterii se nabíjí menšími proudy proto aby se nezkroutily nebo nepoškodily plechy. Prostě nejlepší nabíjet desetinou, nebo regulovaným proudem ,čím je baterka plnější tím menším proudem se ke konci nabíjí ! docela super, nejdřív sme byly u problému viz výše a ted sme už i u mobilů ?

2008-10-09 14:40:25

No lepšie ako keby tu nikto nepísal . Tak ja som kúpil novú a starú som dal chlapíkovi čo nemohol u nás pod panelákom naštartovať. Mal o 4 roky staršiu 626 asi mu lahšie štartoval motor, alebo v chlade tá baterka bola na tom lepšie. Povedal, že na druhý den vráti, ja že nemusí, až keď bude mať cestu okolo, ale asi mu dobre štartuje tak sa neukázal. Odkedy mám novú už sa mi sem tam aj centrálom zavrú zadné dvere. Podla nich totiž určujem stav baterky . Ak sa prestanú zatvárať viac krát po sebe, tak mi je jasné, že musím dobiť baterku . Len neviem aký prúd berú tie tie dvere či 100A, alebo 400A , lebo motor ešte stále dosť dlho v pohode štartuje .

2008-10-09 15:09:44

dobrej ftip , ten mechanizmus na dveřích nebe nic extra, možna i 4000A


Odpovědět