Fórum - Téma


ako ozivit lak


Fórum Technický koutek ako ozivit lak




2010-12-14 09:17:12

ahoj, mam taky problem ze po buracke mi lakernik nastriekal auto podla kodu a teraz je to vidno ze su rozdielne stym zaslim povodnym lakom.

Je to seda metaliza m6(2003)

Da sa to aspon trocha vylepsit npr: ten zasli lak aby bol sytejsi, alebo aby vybledol ten novy

Lebo su rozne restauratori laku, mate stym niekto skusenost, dik za kazdu radu

2010-12-14 10:23:37

urcite ti doris poradi nieco lepsie ja poznam len toto najprv tymto http://www.autoomega.sk/i...ukaz=detail&hlzaradenie=1

a potom toto http://autokozmetika.heur...0-ml/specifikace/#section

doris  
Doris
2010-12-14 10:39:52

Zašlý lak se nejčastěji celoplošně oživí 3M pastou, ale vždy se jedná více či méně o šetrné vyboušení horní matné vrstvy. Každá leštící pasta z laku ubere. 3M mi příjde jako nejlepší volba v poměru účinnost/šetrnost/výsledný efekt. Někdo doporučí Tempo nebo jinou leštěnku, ale vždy záleží na hrubosti zrnek. Některé pasty - třeba Tempo jsou příliš drastické a pro tenký a měkký lak M6 nevhodné a nebezpečné. Můžeš se přebrousit až na podklad (třeba na hranách karoserie) a je po legraci.

Po vyleštění laku doporučuji kvalitní konzervační vosk (třeba Korrek TFX) do kterého bych přidala černý pigment, třeba Sonax s nanotechnologii. Psala jsem o tom článek.

Jinak lak na M6 potřebuje nadprůměrnou péči a navíc extra opatrnost při umývání aj., aby vypadal hezky, rychle zachází a po novém nalakování je ten rozdíl markantní. Nevím, jak kvalitní lak Ti na to nastříkali, ale může se stát, že časem ten nový lak bude stále vypadat pěkně a ten originální zase zajde. Takže jedině to pravidelně ošetřovat. Já jsem to řešila dvakrát ročně, před a po zimě.

2010-12-14 10:51:51

dakujem za rady

urcite to skusim, ale asi niekde v teplej garazi alebo az na jar

este otazka: radsej lestit rucne, alebo mozem pouzit vrtacku s lestiacou hlavou?

doris  
Doris
2010-12-14 10:58:36

Ruční leštění je šetrnější a se špičkovým výledkem, ale je pracné. Leštičkou to uděláš rychleji, ale nedostaneš se do skulinek a záhybů a můžeš si poškodit plastové lemování kolem oken apod., když se o to otřeš kotoučkem. Na velké rovné plochy - kapota, střecha - leštičku ano, ale jinak raději ručně. Můj názor a osobní zkušenost.

2010-12-14 11:26:54

dik Doris

2010-12-15 11:19:43

"někde se můžeš probrousit až na podklad" To je opravdu ošklivá a pravdivá věta...Lak na Mazdách stojí pěkně za prd. Minulý týden jsem viděl u kamaráda z hokeje orvanou M3 od zábradlí a tak jsem si mohl beztrestně zarýt klíč do blatníku a jde to nevídaně lehko...v tété sféře se tedy u Mazd móóóć šetří. By mne zajímalo jak je na tom Toyota, Kiu a Hyundai jsem už prozkoumal a jsou mnohem lepší jak lakem, tak antikorozní úpravou. Ale to jsem zase mimo téma, já hold nemůžu tu korozi u tak poctivých aut zkousnout... Jinak na oživení laku jsem používal pastu na to určenou od Sonaxu a je mnohem šetrnější než Tempo.

doris  
Doris
2010-12-15 11:37:40

Co se kvality laku týče, tak bohužel musím konstatovat, že i Kia má kvalitnější a hrubší lak. Toyota je na tom asi nejlíp z uvedených značek. Ono stačí, když se člověk projde po showroomu a vidí, jak se nová auta lesknou. Každé má větší či menší "pomeranč", protože na lacích se ve výrobě dost šetří, ale nové Mazdy byly skutečně matné a bylo vidět, že to jen tak trochu foukli, aby se neřeklo, ale ochranná funkce takového laku je prakticky nulová. Jinak jsme testovali pár vzorků, a nejlépe na tom byly auta od VW, i na obyčejné Fabii (první generace) byl ten lak nadprůměrně odolný a hrubý . Ten z Mazdy6 nebyl ani poloviční a praskal jako by to bylo krycí sklíčko z mikroskopu. Ono to je taky jeden z důvodů, proč ta auta tolik reznou, když nemají skoro žádnou izolaci.

Jinak každá barevná leštěnka umí více či méně oživit lak, protože krom pigmentu obsahuje i abrazivní částice, ale tady je zároveň důležité, aby se tento stav laku dlouhodobě udržel a taky, aby lak odpuzoval vodu a agresivní látky. Proto by se měl ještě zakonzervovat kvalitním voskem. Já to řeším tou směskou, kterou popisuji v článku, je to vše v jednom: vyčištění laku + vyleštění+ dlouhodobá konzervace a to včetně ošetření tvrdých plastů.

2010-12-16 11:56:12

Jj, Doris, Ty to n a těch showroomech vidíš, ale já na to ty oči nemám. Každopádně ale vidím co tam je na nějakém poškození. Fabii první generace máme jako služebák a už byla otočená na bok a musím s Tebou souhlasit, že ten lak je opravdu kvalitní. Jen tato skutečnost by mne přesvědčila si pořídit něco od VW. Mám kamaráda, který si jen tak z dobré příležitosti pořídil před pár lety Leona a má na něm bez mála 350tis (cestuje po Evropě) a to auto ho stál pouze spotřebák...to mne docela naštve při pohledu na jeho netknutý lak...Já vím, je to kus od kusu co se týče spolehlivosti, ale lak a antikor. ošetření je úplně někde jinde. Když ale zase vezmu, že jsem sehnal kontakt na člověka, který dokáže sehnat legálně díly na koncernové vozy za ceny o kterých se mi ani nezdálo, tak nakonec u nějaký "škodofky" stejně skončím..... je to škoda

doris  
Doris
2010-12-16 13:02:29

Asi tak no, každá značka má své + i -. Já se občas lakováním zabývám, tak si takových věcí všímám víc. Na "hezký lak" to auto samozřejmě nejezdí, jenže když si člověk uvědomí, že M6 patří do segmentu střední třídy aut, tak ta trvanlivost tomu naprosto neodpovídá. Vidět u 3-4let starých aut prohnilou karoserii je ostuda. Věřím tomu, že kdyby Mazda nešetřila až tolik na kvalitě materiálů, tak by se zájem o její produkty podstatně zvýšil. Starých M6 vidávám na cestách poměrně dost, ale těch nových jezdí u nás minimum.

2010-12-16 20:19:25

Doris Tvé oči a znalosti v téhle problematice jsou nediskutovatelné. A přesně jak říkáš, kdyby Mazda tady v této oblasti tak nešetřila,tak by bylo mnohem více prodaných vozů a já bych nemusel nic řešit....Ta hniloba mne drásá ze všeho nejvíc a nechápu, že se nedělá nic pro nápravu vždyť to přece firma musí znatelně pociťovat. Jak jsem již řekl, je to obrovská škoda...

2012-03-03 15:27:09

Tak dnes naleštěno kosmetika 3M


Odpovědět