Fórum - Téma


ABS/TCS 626GF/1998


Fórum 626 GF / GW ABS/TCS 626GF/1998

Informace o modelu: Mazda 626 GF / GW



2010-02-20 23:37:25

Mazdárec mám dotaz ,dnes jsem měnil vadné levé zadní čidlo ,které bylo diagnostikou ABS vyhodnocováno jako vadné kodem 14 -open or short -odpojeno nebo zkrat ,kuli této hlášce jsem měl systém ABS/TCS dva měsíce nefunkční a při vymazání závadových kodů se po restartu řídící jednotky tedy vypnutí a zapnutí zapalování hned přihlásilo opět ke své nečinosti a hned zablokovalo celý systém a odpojilo ho z činnosti a zůstali svítit všechny tři kontrolky ABS, TCS off a TCS .A jak se to takhle opakovalo tak to došlo tak daleko že diagnostika nechtěla už ani vyblikat kody a trvale svítila. Tak jsem dnes šel a snímač vyměnil (úplně nový a origo mazda) a už se nedivím že ho na vrakárnách nemají protože ho vydolovat bez poškození nejde -nejdelší část výměny je demontáž starého čidla,vybroušení díry kam má být volně zasunuto nové ale to přes hroudy rezu nejde a musí se ta díra vybrousit do čistého kovu ,protože čidlo má plastové futro -asi kuli prorezavění a dokud tam nejde volně tak tam hrozí zničení plast. futra. Nainstaloval jsem nové , během odpojené beterie se vzpamatovala řídící jednotka a přistoupila na vymazání závad uložených v jejím mozečku a zahlásala kod 14 a 51 což je zminovaný snímač a relé nebo 60A pojistka ,protože jsem měl během nefunkčního období vyhozenou pojistku a všechny tři žárovky z kontrolek aby mě neprudily jak hnusně zářej na palubce , zejména v nočních hodinách se s tím nedá jezdit a je to jak vánoční stromeček. Tak jsem vše dal do richtiku jak má být, jednotka byla bez závad, tedy bez kodů,tak si říkám o.k. to by bylo ,udělám zkušební jízdu jestli to fakt vše funguje jak má dokud mámé ještě nějaké ty bílé sračky proženu ABS i TCS .Tak vycouvávám z garáže vše dobrý ,zaředím za jedna rozjedu se a už ty svině zase svítí vypnu motor /nastartuju a svítí trvale ABS aTCSoff a kontrolka TCS se rozsvítí po dosažení rychlosti nad 10km/h ,tak vyblikat kody a je tam 44 open or short -odpojeno nebo zkrat, taktéž co 14 -vše pro LZ kolo .A systematicky se to po vymazání opakuje ,tak podle workshopu to popisuje až na výměnu řídící jednotky ABS protože vedení a spoje -konektory jsou už snad 10krát kontrolované a proměřené jak proti zminovanému zkratu tak proti vadným kontaktům.A že by nové čidlo bylo taky vadné ale proč pod jiným kodem?Zítra to nové čidlo proměřím -odpor a volty ale tam zakopaný čokl nebude ,si myslím, tak jsem z toho jelen,máte nějaké poznatky ,rady zkušenosti dík za názory Marek

2010-02-21 00:22:08

No Máro,čest Tvojí trpěllivosti a práci! Pro toto sem věrný GE-čku.Když čtu toto o čidlech neporadím ale soucítím.Ať žije 626 GE Comprex Právě pro tyto chybky se to dělá v servícu ježe tam to může skončit výměnou půlky auta .GF-káři pomozte Márovi

2010-02-21 00:57:29

Ano přesně tak v servisu by to byla roštovačka když si vzpomenu před dvěma lety to taky takhle zlobilo ,tak jsem si říkal to bude nějaká pitshovina tak to tam dám a co myslíte jak to dopadlo 5kilo diagnostika ,a řekli čidlo vlevo vzadu v pr...i ,a v pravo tak táž čidlo kus cca 3500.- to máme sedmičku +nějaká práce do 8a půl až devítky by jsme se mohli vlézt když to bude o.k. ! Tak si umíte představit mojí reakci a říkám si tak to H....o a ,vyčmuchal jsem na netu workshop manual ,to jsem ještě nebyl v klubu a pustil jsem se do toho a zvláštní je když jsem si tu diagnostiku dělal sám tak mi to ani jednou to čidlo vpravo nevyblikalo ty kurvy mě chtěli ojebat vravo by to jen vyčistily pro případ že bych se pod auto ohnul abych zjistil jestli je tam něco nového. To víte co dokáže takový oživovač plastů nebo silikonový olej s černým plastem a kabelem . Kámoš měl takhle tranzita na garančce udajně dle předpisu měnili brzdovku a ani se nesnažily otřít od prachu čepičky na odvzdušnovácích šroubech a popatlat to brzdovkou jako že to dělali-blbci ,olej taky- filtr nechali asi původní (bylo podezření) a při druhé výměně oleje se to potvrdilo protože jsme si ho označili . A to pak byl u charouze řev. No abych se ktomu tématu vrátil pak to samo od sebe to ábeeso dalo pokoj a problém se objevil loni koncem listopadu kdy teploty už byli pod 0 a ani nemuselo být mokro stačil chlad ,auto sice stojí v garáži ale chladný . A už vidíte proč nemám důvěru v servisy tak že skoro vše si dělám sám nebo si nechám poradit od větších kapacit nebo nějak zjistím detaily hlavně kolem elektriky když to jde.Ostatní je na jedno brdo.

2010-02-21 08:41:17

Na moji 323F BJ rv 2000 /bez tsc/ mi taky blbne lz cidlo abs. Vetsinou kdyz je zima. Zacalo to tim, ze i na suchu zacne pedal kopat. A to hned po lehkem seslapnuti. V takovem pripade to moc nebrzdi a cloveka to prekvapi. Musi se to proslapnout na podlahu. Pak mi sviti abs a ( ! ). Nekdy pomuze chcipnuti a znovunastartovani, nekdy ne. Stare cidlo ma nekdy spravny odpor, nekdy mnohem mensi. V posledni dobe mi to ani moc nedela, ani pri tech velkych mrazech co byly. Cidlo jsem zkousel uz vyndavat, mam bubny. Ihned jsem utrhl sroub co ho drzi, a to jsem za nej zabral skutecne malinkou silou. Cidlo se mi podarilo vyndat a ocistit, objednal jsem si nove (resp z bouraneho auta). Jenze mi prislo prave, ne leve:-/ Coz ma trochu jine uchyceni-obracene. Vedet vsak, ze mi dotedka-uz nekolik mesicu po-jine neprijde, tak si snad to prave predelam na leve . Jinak utrzeny sroub jsem se snazil odvrtat, zlomil jsem vrtak, az druhym se to povedlo. Pak jsem tam rezal zavit-resp sveril jsem to panovi, ktery to dela casto-a ten si tam zlomil zavitnik Myslim ze dvojku nebo dokonce az trojku. Rikal, ze se mu to zatim jeste nestalo. No mozna mam zaklety kolo . Kazdopadne uz nekolik mesicu to zas funguje jak ma, treba jen jeden ze 100-200 pripadu co nastartuju to nevyjde-jinak fakt ok, asi bych to mel zaklepat . Tak ci tak, nechapu co s cidlem je, proc obcas funguje a obcas ne. Jo jinak to stare cidlo jsem tam nasunul a drzi tam jaxi trenim. Myslim, ze jsem ho tedy chytl jeste dratem aby nevyjelo(dirou pro sroub jsem provlekl drat kolem dokola a zamotal), ale nedaval jsem tomu tehda velkou dulezitost, kdyz jsem pocital s jinym. Doted ale fpohode, jak rikam. Takze tyhle problemy fakt zvlastni-a vyresit bych je chtel taky jednou provzdy. I kdyz ted to mam ok, no... Drzim palce at na problem prijdes, nebo at Ti to taky vyresi cas, jako me

2010-02-21 10:05:00

Marek:

Zdar, buď jsi to sem nenapsal, nebo jsem to přehlídl-za kolik jsi to orig-Mazdy čidlo pořídil. A kde??? Docela by mě to zajímalo. Bude mě to čekat taky časem.

Dík.

2010-02-21 11:26:43

Koupil jsem ho -na netu jsou stránky http://www.autond.cz/ a tam prodávaj autoriozovaní prodejci a servisy díly které mají skladem nebo díly které jim ve skladu zůstali a vědí že je jen tak neprodaj mé čidlo jsem tam našel podle origo čísla dílu GE7C-43-72YC a to tam je kolem 2,500-2.600 bez dph a když jsem zadal to samé číslo ale na konci jsem vyměnil písmeno C za B ,což katalog mazdy nabízí tak mi vyběhlo jediné v autotip halfar mazda Dolní benešov u Opavy tak tak jsem odeslal v elektrpnické formě žádost o zájem o tento díl a druhý den mi volali. A do týdne bylo doma a bylo inzerované za 2100.- tak s daní a poštou 2599.- a v mazdě v roudnici n/l kterou mám nejblíže mi řekli 2780+dph tak se to vyplatilo myslím cenově .Jinak ty origo čísla všechny +náhrady najdeš http://www.japancars.ru/ v pravo dole vyber mazdu a v dalším okně do okénka vyplň VIN-ko auta- zobrazí se ti informace přesně na tvé auto datum výroby ,výbava, typ motoru , převodovky , barva karoserie a interiéru a pak už jen vyber okruh kde chceš a co hledat a pak vyber díl poklepej na číslo na obrázku a vlevém sloupci v seznamu se ti rozbalí číslo objednávací a náhrady je to nimrodní práce ale stojí za to ,třeba jsem koukal co na té burze mají za další díly a je to většinou tak že v servisech objednali díly na bouračky které kdysi dělali a díly vyfakturovali pojištovnám jako vyměněné ale opravily je ale neodfasovali ze skladu běžná praxe a teď tam ležej zaprášený a nikdo je nechce tak proto burza ND -koupil by si někdo třeba práh na GF cca za 7000.- já tedy ne

2010-02-21 11:54:06

Tak tomu říkám naprosto vyčerpávající odpověď. I s odkazem.

Díky moc.... AŤ se daří

2010-02-21 12:51:44

Také jsem samozřejmě utrhl šrouby oba ,jak na čidle tak i na tlumiči co drží plechový držák kabelu , stím jsem i celkem počítal a byl jsem na to připraven s vrtačkou a vrtáky o průměru 4.1 , 5 a 6.5 a postupně odvrtávat až k průměru 6.5 kdy zůstanou v případě závitu M8 jen takové šlupičky a ty bud vypadnou samy nebo je vezme závitník s prvním stupněm řezání a pak se to může vzít rovnou trojkou ale je podmínka to odvrtat přesně uprostřed šroubu, jinak ta díra je do oválu a to je v- víte kde, ale i přesto se to dá v dnešní době vyřešit všelijakými chemickými produkty třeba od loctite a kor když se nejedná o bůh ví jaké pevnostní spoje , podobně jsem to řešil u obou kol na předku když jsem měnil př.tlumiče oba šrouby držáků kabelů zakukali a ani nepomohlo zkusit nejdřív se šroubem hnout ve směru utahování třeba jen o 10 stupňů a pak povolit to docela pomáhá že šroub se hne do protisměru a s ním i ty rezavé sračky . Odpoledne se na to půjdu podívat ,mám k dispozici jinou řídící jednotku ,tak uvidím co bude hlásit . Přikládám foto zdemontovaného starého čidla a tam je vidět jak se pěkně odlomí to plastové futro čidla ,tvořené ze dvou půlměsíců které samozřejmě zůstanou v těhlici a čidlo je od vaklání směrem ven promačkané protože volně ven fakt nejde.

2010-02-21 17:30:52

Tak mazdáci bingo ,je to na 90% řídící jednotka ABS/TCS ,odpoledne jsem šel řešit problém již popisovaný a jen tak když jsem včera večer opouštěl auto s vymazaným registrem závad abs a auto se nehnulo ani o mm z místa, nebylo nastartováno ani zapnuto zapalování tak dnes po odpočinku v garáži po zapnutí zapalování ,kontrolky svítily a všechny .Po propojení kontaktů TBS a GND v diagnostické zásuvce ,kontrolky svítily stále a nechtělo to zdělit žádné kody ,tak jsem se do toho pustil -výměna ŘJ ,dlouho jsem to oddaloval kůli hrůzně šílenému přístupu ke šroubům jednotky ( tak zvaně zkroucené ruce po obrně) ,dle workshopu to je v pohodě 3ks šroubů m6 ,ale když je vyndán komplet celý hydraulický blok a to fakt ne Rozpojovat ještě všech šest brzdových trubek a následně odvzdušňovat .Tak vyměněno. Průběh výměny nebudu ani snad zmiňovat kdo všechno a jaký jména dostal .Tak vyměněno ,napojit baterku a test kontrolky se rozsvítily po cca3-4sec. zhasli a start . pořád vše ok tak uvidíme co testovací jízda překročil jsem 10km/h a pořád nic 100km/h- nic, tak brzda, Abs maká jak o život ,tak honem do bílých sraček, zase dnes padaj .Test TCS ,rozjezd kola se začínaj protáčet a kontrolka bliká a ubírá to plyn- super, tak do třetice sahám po spínači TCS OFF vypnout systém a kola hrabou jak smyslů zbavených a to podotýkám že mi to vypnout nešlo nikdy sice po stisknutí spínače kontrolka svítila ale to bylo vše, už jsem to tu popisoval v tématu GEversusGF.Tak možná to byla už nějaká indície k tomu že není vše jak má. Přijel jsem zpět domů a pro kontrolu nechávám jednotku opět vyblikat závady a žádné to nezná vše ok Tak se asi dílo zdařilo a víte co je největší prdel ,že to staré čidlo bylo asi dobré protože jsem ho zkusil připojit a vše v poho, ale už jsem odmítl ho montovat zpět na nápravu a jen jsem ho připojil místo toho nového ,to je mazec aby nakonec všechny ty hlášky si jednotka nevymýšlela sema . No ani nechci pomyslet co by to stálo v servisu ,neoficielně jednotka ABS/TCS stojí cca 17 litrů a starou by mi asi nezháněli a jen tech hodin za práci protože tydle závady se blbě a dlouho hledají když někdo chce .A tak mě napadá jestli to není i případ i kolegů mazdaků tady v klubu protože mě to lonskou zimu fungovalo a nefungovalo jednou jo třikrát ne pak přišlo léto a byl klid a na podzim to zase začlo ,jestli se nejedná o nějaké studené kontakty na plošnáku nebo vadné el.součástky které reagují na chlad ,zkusím tu starou jedn. otevřít a kouknu na to ale nic si od toho neslibuju. Tak jsem asi snímač kupoval za 2600.- na ho jednotku jsem koupil z vraku po nehodě na bok za suprové 5kilo ,Tak snad už bude pokoj , a za čas se tento mor nevrátí . Díky za podporu a mazdárec přidávám foto invalidní jednotky ,to je ona potvora ta mě něco na nervovala kráva jedna hliníková ,vemu vercajk a jdu na její střeva- to kuchání si vychutnám

2010-02-21 18:59:31

tak parádáááá gratulace hele a predtim jsi to cidlo meril, nez si kupoval nove?

2010-02-21 21:35:55

Jasně že měřil ,odpor mělo celkem v pohodě cca 1420 ohm ale chovalo se to tak všelijak že člověk tomu i věřil že se tam děje něco během jízdy , jednotka psala pořád stejnou závadu a když jsem mluvil s lidma kolem mazd tak mi to jen potvrzovali, že na to GF ,BJ a premasky trpěj a tak jsem si to vsugeroval až jsem o tom byl sám přesvědčen . No co čidlo je nový a starý zůstane co kdyby náhodou, ale zase jsem fest ušetřil na tý pojebaný jednotce , tu starou jsem kuchnul a je na ní prd vidět kontakty a spoje vypadaj ok vše je zalitý izolačním gelem tak asi nějaká součástka ,nebudu jí dávat opravovat -jebu jí, něco s ní podložím je pěkně placatá . Večer jsem jel asi 25km ,už to pěkně venku zase přimrzává a tak bylo příležitostí víc než dost nebo než bych chtěl to pořádně voprubovat a fakt to maká jak má ,ani tomu nemůžu uvěřit že to šlo tak rychle a sralo mě to asi necelý dva roky .

2010-02-22 01:13:26

oka

2010-02-22 10:51:35

Taky jsem měl problem s ABS na 626 GE, taky se naměřilo, že je špatné čidlo na kole, zajel jsem na vrakáč, jedno čidlo si pujčil, napíchnul jsem ho rovnou tam na kabel a kontrolka zhasla, pak výměna v pohodě. Jenže to byl předek. Zadní čidla se asi nedaj bez poškození demontovat, jsou moc natěsno a pokud se vymáčkne ven, stejně se poškodí.

2010-02-22 11:20:46

tak ja ho vyndal v poradku, jen se utrh sroub Ae cidlo jako takovy je vcelku mechanicky nepozkozeny


Odpovědět