Fórum - Téma


A znovu oleje


Fórum Pokec všeobecný A znovu oleje




2010-09-05 20:40:50

Co říkáte na tohle? http://www.youtube.com/watch?v=4S2FRNswGtQ

doris  
Doris
2010-09-05 21:33:23

Už jsme to kdysi probírali na Nissanclubu. Já osobně to považuji za nereálné vzhledem k tomu, co je obsaženo v olejích po pár tisících km dle rozboru z laborky. Čím déle olej v motoru je, tím hůře, vždy bude degradovat, aditiva v něm obsažená se provozem spotřebovávají a naopak v oleji přibývají zbytky spalin a kovové elementy z motoru. Fyzika a chemie se nedá obejít.

2010-09-06 21:08:40

Je jasné, že výrobci, prodejci olejů i servisy chtějí vydělávat a věřím tomu, že olej by asi dokázal v pohodě mazat déle, než je doporučený interval výměny. Tomu, že by ale některý olej v autě vydržel třeba 500000km, aniž by se změnily jeho vlastnosti také nevěřím. Chtěl bych vidět ten olej, který vypustí z motoru po 500000km. Myslím, že když někdo prošvihne výměnu oleje třeba o 1000km, tak se asi moc neděje, ale tohle už je dost přehnané.

2010-09-07 09:17:47

Vzhledem k množství co musim dolejvat 1l/3000km (papá) by mi asi teoreticky stačilo občas vyměnit filtr . To video nelze brát vážně . I ten nejlepší motor si vezme alespoň 0,3l-0.7l na interval. Tedy mercedes toho pána by za těch 97.000km co "neměnil" olej na mercku s nájezdem 300.000 byl zhruba 3.5 l pod ryskou(+1l mezi ryskama)

2010-09-07 10:47:06

Hmmmm, tak tohle je super,asi si to pořídím.

Na ťukátu najede bez údržby motoru 180 tis..Že by ten olej zvládal i regeneraci rozvodů ?? . Ještě by mohl dorůstat dezén na pneumatikách.

2010-09-07 22:17:13

SUMY: jsou i motory co nevezmou nic, teda skoro nic . Na mém druhém autě ubude asi 1mm na 15000km a to při náplni 2,5l dělá maximálně deci, a to už má nejeto 162tisíc.Ale každopádně neměnit olej je asi pitomost,proč bych to riskoval? Pro těch pár korun ? To víc dám ročně za noviny....

2010-09-08 07:33:03

Je fakt, že u M6 mám předepsanou výměnu po 20000km a jestli během těch 20000km něco ubyde, tak je to tolik, že to na měrce skoro není poznat. Ale taky si myslím, že jezdit a olej jen dolívat motoru asi moc dobře dělat nebude. Je fakt ale, že firmy chtějí asi vydělávat stále víc, protože dříve se výměna oleje udávala na ujeté kilometry a teď už se požaduje olej vyměnit každý rok, pokud se během toho roku nenajede ten určený počet kilometrů, pak se musí měnit dříve. Když to přeženu, tak ten, kdo najede 20000km za měsíc, tak olej mění každý měsíc a ten, kdo za rok najede 500km, tak by měl olej vyměnit po 500km.

doris  
Doris
2010-09-08 07:51:04

frantaj: Tak tak, je to přesně, jak píšeš. Olej je předepsáno měnit každoročně, i když člověk najede jen zlomek kilometrů. Některé automobilky mají přípustný i dvouletý interval. Váže na sebe totiž vodu i když auto stojí (aspoň tak jsem to pochopila), takže se postupně zhoršují jeho vlastnosti. Hodně záleží i na samotném stylu jízdy, určitě auto, co jezdí často dlouhé plynulé trasy, bude mít olej mnohem delší dobu méně zdegradovaný, než to, které realizuje jen krátké popojížďky po městě s chladným motorem. Obecně jsem vždy ctila a stále ctím názor mechaniků, že je lepší dřívější výměna solidního oleje, než v motoru nechávat nadměrně dlouho olej špičkový.

Třením kovových součásti vždy budou vznikat drobné abrazívní částice, které zachycuje filtr, nicméně určitě to není všelék a hlavně se v oleji hromadí zbytky po (ne)spáleném palivu a spotřebovávají aditiva, která tam plní spoustu důležitých funkcí.

Mám zato, že kdyby to někdo vyzkoušel a motor se mu třeba po 100.000km se stále původní náplní poškodil, výrobce toho zázračného oleje by si vždy našel výmluvu...

2010-09-08 08:39:37

TO MIRIN:Ano, budeme-li se bavit o DOBRÝCH motorech s nájezdem do cca 200 000km, tak bývá spotřeba oleje minimální-tedy, taková, že za běžný interval není třeba dolít-civic(+220.000km) nám bral taky asi jen 0.5l na 15.000km, ale to jsou spíš vyjímky. Tchýni papalo polo s 90.000km 1l/10 000km, otci oktáva asi taky tak-často tyto problémy bývají způsobeny právě long life oleji. Prostě držet interval výměny 15.000 +/-2-3 tis. km je základ. Naše mitsubishi spacewago 2.0TD bere cca 1l/15.000 a to má na tacháči 320.000+(200.000 kterejch bylo odhadem stočeno v bazaru) Ale zpět k tématu-většina aut si ten olej prostě papá a rozhodně to není nikterak zásadně na škodu, je-li to rozumných mezích-jednou za interval dolít. Ale gratuluji k autíčku co nepapá-vím, je to ošklivý, ale závidím

2010-09-08 11:47:21

Já myslím, že více se olej ničí právě při jízdě, než že by sám od sebe degradoval tak, že po roce by stál za houby. Já třeba najezdím za rok tak kolem 15000km, tak že se spíš držím těch najetých kilometrů, protože vím, že ten časový interval, tedy třeba ten jeden rok moc nepřekročím. Je fakt, že když někdo těch 15000km najede třeba za 5let, tak 5let už asi na kvalitě oleje znát bude. Ale jak píše Doris, je lepší olej měnit častěji, než se spoléhat, že ten olej musí přece vydržet déle než je předepsáno a pak se divit, v jekém stavu motor je.

doris  
Doris
2010-09-08 12:03:04

Možná ten roční interval je daný i opatrností výrobců motorů, kteří předpokládají různorodý styl ježdění a počítají i s tím nejnáročnějším. Měli jsme v laborce vzorek oleje, který byl v motoru sotva 2000km, pán s tím autem vozil denně manželku vždy k vlaku a zpět asi 2x3km denně (studené jízdy samozřejmě) a občas s tím jel do obchodu nebo po návštěvách. Ten olej byl v horším stavu než vzorky, které byly v autech, co najezdily za rok 15000km. Samozřejmě že záleží i na dalších faktorech, ale toto byla síla.

My měníme olej jednou ročně v M6, najezdíme cca 8-10.000km. V Nissanu, který má diesel motor, měníme olej po max 6000km. I když provádíme výměnu dřív, než by bylo nutné, vždy je čerstvý olej pozitivně znát na klidnějším a tišším zvukovém projevu motoru. Tolik mé postřehy.

2010-09-08 12:17:43

Zdravím. Zase jednou pořádná debatička s významem.Supr Venca Hlučín

2011-02-26 10:11:18

Zajimavý testík. http://www.youtube.com/watch?v=49kETjPZP9Y

2011-03-22 20:55:52

Jen tak pro zajímavost - jeden můj bývalý kolega kdysi dávno měl stodvacítku která brala 0.8 - 1.0 l oleje/1000km a řešil to tak že jen dolével olej (super mogul) a každých cca 7500km vyměnil filtr ! Motor i po více jak 150000 podle kompresních tlaků úplně v pohodě - jistě to není návod ale jako zkušenost to jistě stojí za to !

2011-03-22 21:21:02

Chlapi berme to tak že by ženskou jste dřeli pořad nasucho a nebo furt na jednu napln porad dokola no oči by vyjely jako prvni pak pist s ojnici a nakonec vy cely z domu že nejste schopni ju promazat.Takže kdo maže ten jede


Odpovědět