Fórum - Téma


626GF/GW Malá účinnost zadních kotoučových brzd


Fórum 626 GF / GW 626GF/GW Malá účinnost zadních kotoučových brzd

Informace o modelu: Mazda 626 GF / GW


1  2  3

2011-07-09 11:31:18

Zdravím všechny,stále řeším zadní kotoučové brzdy.Každého pul roku čistím ,odvzdušnuji a promazávám zadní brzdy a nebrzdí to jak by mělo.Nový brzdič stojí moc peněz a hlavní brzdový válec taky.Nevíte někdo náhodou čím by to mohlo být?Nebo nemáte s tím někdo zkušenost?Trubky a hadičky vypadají neporušeně,pedál se nepropadává,nikde nic neteče.Brzdovku jsem měnil.Ostatní stejné Mazdy brzdí znatelně lépe a je to i vidět na kotoučích.Ty moje jsou napůl obržděny,jako by ty destičky ten kotouč jen lehce hladili.626,r.v 97 GF,2.0 85 kw Zatím zdar.

2011-07-09 12:27:01

Otazka je jestli to cistis a promazavas na aute nebo to cele rozeberes obrousis od rzi promazes a znovu poskladas.Na 323F to delalo taky a vzdycky to bylo ve valeccich ktere meli chodit a byli pridrene.

2011-07-10 17:20:54

No právě,že rozeberu a promažu a pak dám na auto.Ale ten samý problém mám i 626,GD.Zkusím koupit opravnou sadu na brzdiče a uvidím.

2011-09-07 14:42:50

no me ta taky dalo na mazda 626 koupil jsem opravnou sadu a zatim musim zatukat dobry

2011-09-30 21:17:42

Zdravim mam ten samej problem dokonce i rucku musim tahat brutalni silou aby me to z prudkyho kopce drzelo. Co opsahuje ta opravna sada??? myslis ze kdyz to poradne rozeberu a procistim ze to pomuze???

2011-09-30 21:32:56

Čau ,jsou to jen gumičky,které vyměníš,ale na mazdě gf jsem koupil nové třmeny a nic moc.Asi dám nové brzd.trubky a hadice a pak dám vědět,ale nechce se mi do toho.Bud to bude ABS,nebo brzd válec,nebo brzd buben,ale myslím si že to bude dělat ABS a brzd válec.Pokud máte recept jak na to dejte vědět.Mám dojem ,že mazdy mají brzdy horší,než třeba audi.Pokud nemáš prachy,tak kup opravnou sadu a přetesni a dej nové desky a kotouče.Nebude to ono.Pokud máš tak kup třmeny,výsledek je znatelný.Ten problém mám u GD i GF a už na to seru,prostě šlapu na brzdy více.

2011-12-02 00:23:56

Nazdar klucí. Tlachy! Obecně se ví že zadní kotouče u Majdy mají jenom třicet procent učinnosti proti předku. Je to proto že u Majdy to je tak vyvážené kvůli jízdním vlastnostem.Po letech stání jsem si opravil brzdy sám kitem který jsem popsal už před lety tady v debatách. Prošel jsem na STK bez potíží. Ale od té doby na to seru ,byla to taková drbačka že brzdy si dám dělat do dílny zásadně chlapům co se tím živí.Nejde o peníze, jde o životNež začnete psát,přečtěte si vlákna i několik let zpět. Je to tady posané už několkráte. Jinak Mazdám a lidem co jim i nadále fandí zdar. Naše vozy stárnou a stojí ná víc a víc. Neva. půjdu později do "šestky"!

2011-12-30 13:05:11

Já měl třmen rozebraný a jsem si na 100 procent jistý,že je to opotřebovanym mechanismem za brzdovym pístem,který je uložený v třmenu.Je tam totiž kovový váleček uložený v půlkruhovém vybrání.Ten váleček se mi po čase opotřebil a půlkruhové vybrání,které mělo vlastní uložení se vymlelo,tím vznikla malinká vůle,která se při dlouhém chodu ruční brzdy stane obrovskou a pak nestačí ani dotažení ručky.Proto scháním brzdové obložení za rozumnou cenu.Nové je na mě moc drahé.

2011-12-30 23:14:06

Máš pravdu,ale Taurus to řekl dobře,že mazdy brzdí na zadních nápravách méňe.Koupil jsem nové třmeny na zadek a je to poznat,ale opravdu málo.Nevím proč,ale i mazdy 6 mají stejný problém a to nechci mluvit o korozi.

2012-01-05 08:31:43

pokud ti auto brzdí stejně jako jiné stejné auto tak je to v pořádku při prudkém brždění vždycky musí jít přední kola do smyku dřív jak ty zadní pokud je to naopak tak je to špatně, pokud ti auto brzdí hůř jak jiné stejné auto a máš všechny části brzd v pořádku tak můžeš mít špatný omezovač brzdného účinku zadní nápravy pokud by si ho měnil musíš ho dát ze stejného modelu se stejnýma brzdama každý omezovač je nastavený pro každý model jináč

2012-01-06 21:31:43

Určitě má Taurus pravdu.Největší problém není ani tak malý brzdný účinek,jako to že se brzda zasekne a ručnní páka jde jako by vůbec nebyla na lanku.Prostě uplně volná.Pak jsem musel kladivem vratit zpět ten hák,na kterém je uchycené lanko.Vypadáto,jakoby ta vratná pružina byla slabá,ale je to tím,že ten podělanej váleček se sekne a nevrátí se do původní polohy.Našel jsem na netu opravnou sadu pro zadní brzdový třmen FRENKIT č. 235902 akorát nevím,jestli jsou v tom všechny vnitřnosti co tam mají být.nikde neni fotka.

2012-01-06 23:22:34

Jsou tam gumičky a jiné věci,které ti nepomůžou,to hlavní co se sere v těch třmenech tam není.Koupil jsem nové třmeny za 1400 Kč,ale staré jsem musel odevzdat.Takže se asi nevyrábí,ale prodávají se repasované.

2015-03-23 10:47:16

Ahoj, trochu to tu oživím ať nezákládám nové téma...rozhodl jsem se udělat repasování zadních brzdičů, protože při výméně kotouču jsem zjistil, že jsou servané odvzdušňováky, navíc se mi servali šrouby a zjistil jsem, že vodící čepy jsou úplně přirezlé a pomůže lis...no výsledek je super, ale mám možná blbou otázky kam umístit vodící čep z jaké strany přikládá foto

2015-03-23 11:26:44

Řekl bych že fotka číslo II.

2015-03-23 14:18:25

magnetto: No doufám..udělal jsem to tak nebo mi to přišlo logické i ohledně prachovky, což bohužel nechápu co se týče šroubu v jedno třmenu byl imbusový typ kde zapustili hlavu a v druhém klasický šestihran s podložkou, kdyby náhodou věděl jak to je originálně ať napíše...a naopak kdyby někoho zajímala kompletní práce tak přidám fotky na požádání..hlavně doufám, že budu mít aspoň na dva roky pokoj..

2015-03-23 15:26:32

adam3945: na požádání nečekej, buď chceš dát a dáš, nebo ne. s těmi čepy to vidím max na rok, je na nich spousta koroze, nové nejsou tak drahé, takže buď vyměnit, nebo pravidelně rozkuchat, očistit a namazat, na to trpí, to se dočteš všude. já jsem je na premacy vzal úplně do leskla, až zrcadlové byly a stejně za úpůl roku to už zlobilo.

2015-03-23 16:37:40

radomiláček: Nejsem si jistý na jaký model Mazdy se ptáš ale u BJ je to takto:

  • Přední třmeny mají zapuštěný imbus (číslo 8) a nelze jinak sundat pohyblivou část dokud nevyndáš ten šroub.. Desky jinak nevyměníš.
  • Zadní třmeny mají téměř to samé ale nemají imbus, nýbrž klasický šestihran a ten je tuším 12mm.

Funkce je stejná a rozdíl mezi nimi je pouze v tom že na zadku je systém parkovací brzdy. Není na tom co podělat ale i to se mi stalo že jsem musel koupit nový ten šroub na zadek... v mazdě přímo..

Na nic hlavně nepoužívej hrubou sílu ani kladivo... Vše musí jít hladce jinak se ti bude třmen zasekávat a vyhřeješ kolo jak já..

Doporučil bych přímo bzdařskou vazelínu do třmenů.. viz. moje servisní knížka.

EDIT: To co jsem zde napsal je pouze doplňující info pro budoucí opravy... Neváhej a fotky nahraj bez ptaní se

2015-03-23 18:31:14

Olej tam nedávej,to se prostě zalepí,na brzdy jen dávat to co tam má být.

2015-03-23 18:49:10

magnetto: proč to adresuješ mi??

2015-03-24 10:31:42

radomiláček: Jaj, promiň.. Nějak jsem špatně klikl


Odpovědět

1  2  3