Fórum - Téma


626GF bouchání na nerovnostech


Fórum 626 GF / GW 626GF bouchání na nerovnostech

Informace o modelu: Mazda 626 GF / GW



2009-12-19 15:09:50

Zdravím, před cca. týdnem (jak se ochladilo) mi na autě začalo něco bouchat od přední nápravy. Projevuje se to tak, že pokud současně oběma předními koly vjedu na příčnou nerovnost (retardéry, koleje, hranu chodníku při vjezdu na na parkoviště), předek auta se zhoupne a ozvou se z nápravy bouchnutí. Není to ale tupé kov na kov, ale zní to spíše jako zaštěrkání kelímku se šroubkama. Pokud vjedu na nerovnost pouze jedním kolem (jedno jakým), je vše v pořádku, to samé při bežné jízdě, úhybné manévry - to je bezproblému. Netušíte někdo, kde by mohl být problém?

2009-12-19 16:09:32

Zdravím mě todle dělalo loni také když nastupovala zima. Chovalo jako takové duté driblování ale jen když náprava moc nepropružovala kmitala nahoru a dolu tak zhruba 2-3cm vjednom místě .Tak jsem nejdřív řešil stabilizátor a vyměnil jednu kost měla drobnou vůli . Zvuk neustal -nakonec to dělali přední tlumiče oba byli vyběhané v místě kde se pohybují nejvíc to jest tam když auto stojí v klidu . Vyzkoušej to tak že otevři kapotu motoru a opři se zvrchu o pružné lůžko /mcpersnu/ tlumiče a snaž se auto rozhoupat nahoru a dolu ale jen v rozmezí kmitání kolem 2-3cm a uvidíš rezpektive ucítíš jestli je na horním lůžku cítit klapání ,lupání nebo škubnutí . Sám jsem tomu nevěřil že to dokáže udělat takový bordel.Když jsem je vyměnil tak byl klid a staré odstrojené od pružin a zbytku , jsem vytáhl pístnici do polohy jako na autě a měli vůli jak do stran tak cvakali při zmíněném pohybu nahoru a dolu a byla tam taková jaká si vůle než začal proces samotného tlumení olejem v tlumiči jako by ta pístnice běhala na prázdno .Tak uvidíš ,budˇ stailizator -kosti a gumy uložení nebo tlumiče ,takhle vybitý čep asi nemáš to by plavalo.

2009-12-19 19:42:49

KLUCÍ ZLATÍ!nIC VE ZLÉM ALE CHCE TO TROCHU VÍC TRPĚLIVOSTINACO ZAKLÁDAT STÁLE NOVÁ TÉMATA?!STAČÍ SE VÍC PROHRABAT V TĚCH CO UŽ TADY JSOU - VŽDYŤSLÁLE ODPOVÍDÁME NA JEDNO A TO SAMÉ JEDNÍM A TÍM SAMÍM nAKONEC DOBRÁ RADA.......ZAJDI SI NA STK,NECH DÁT AUTO NA VIBRACE A TAM TI PŘESNĚ CCA ZA 100KČ ŘEKNOU CO TO JE ! KLUCÍ PAPA MAZDAR

2009-12-19 20:29:08

Jooo toho si nevšímej, v létě to bouchání zase zmizí. Mne něco drnčí v přístrojovce, vrže v kufru a v létě jak to utichne to je paráda..... ale zima.. no hrůza...... a o nápravách ani nemluvě.

2009-12-19 21:06:08

Za opetovne tema se omlouvam, ale nikde jsem, bohuzel, nenasel stav, kdy auto jede bezvadne (neplave, nevibruje), tlumice jsou dle mereni STK v poradku (75-77%) a boucha to jen na pricnych nerovnostech kdy na hranu najedou obe predni kola soucasne. Jelikoz musim mechanikovi v servise neco rict (a taky aby me zbytecne nemenil pul auta), dovolil jsem se zeptat, jestli to neni nejaka bezna zavada.

2009-12-19 21:10:15

Asi to opravdu necham byt, protoze to zacalo az klesla teplota pod nulu. Mam Mazdu prvni zimu, tak jeste nevim, cim me prekvapi. Predtim jsem mel Favorita a tam to bylo naopak - kdyz se ochadilo, tak ta kastle nejak ztuhla a byl klid. V lete naopak jak dvoukolak s hrncema

> Jooo toho si nevšímej, v létě to bouchání zase zmizí. Mne něco drnčí v přístrojovce, vrže v kufru a v létě jak to utichne to je paráda..... ale zima.. no hrůza...... a o nápravách ani nemluvě.

2009-12-19 21:41:18

Já jsem také nechtěl rozebírat již probrané téma, a plno věcí upěnlivě už taky neřeším lepší je dát volume do prava a řikat si jek mi ten podvozek basuje do rytmu hudby a to je koncert ,takový kočičí hlavy .?

2009-12-19 22:20:17

Waldo2000:,...marku.....,nedělejte uražený samo sebou že Vám někdo odpoví. A konec konců odpovědel ...marek...!Nemůže to být nic jiného než kulový čepy,gumy v ramenách, kosti stabilizátoru(i ikyž mají jen malou vůli -to je klam!)stabilizátor sám - jeho uložení (zase v gumách ale to nepředpokládám protože tak staré auto nemáš),tlumiče si myslím že je nesmysl-to auto sis předpokládám nechal přivézt z venku a tam na auta dbají.Ale prosím Tě podíval si se na "pitomé" brzdové destičky?! Všichni Ti to tady odkývnou -dovedou pěkně řachtat!! Ale klasické "bouchání z nápravy "bývá tyčkama stabilizátoru.Přeji Ti brzké diagnostikování závady.A těší nás že jsi věrn MAZDĚ a ptej se ,a ptej se protože nikdo učen z nebe nespadlA už se nefoukejte napsal jsem ...nic ve zlém....Jukni se všude kde najdeš dotazy na brzdy tam se většinou řeší toto Tvoje. MAZDAR

2009-12-19 22:36:03

Pro TAURUS e: Nene, ja nejsem urazeny, naopak jsem moc rad, ze mi nekdo pomuze Auto je z Rakouska, zatim maximalni spokojenost. Nechal jsem po koupi v kvetnu udelat rozvody, olej, kontrolu brzd, vymenu jednoho loziska a potom najel cca. 11 tis. km - uplne v klidu bez zavahani. Necham preventive proverit stabilizatory.

2013-10-22 16:56:54

Ahoj,

rád bych se zeptal co si myslíte o značkách / cenách kulových čepů pro tyč řízení.

Jsou i ty levné, například značka DELPHI, dostatečně vhodné?

Moc děkuji, Martin

http://www.automatejcek.c...-11415/cepy-tahla-rizeni/

http://katalog.haspa.cz/i..._1037921_1040608&scId=554

2014-01-13 01:01:53

joki: cenu čepů neřeším, stojí od 250 do 450 Kč a vyměňuji v páru (L+P), bo z 90% se mě stávalo, že jsem vyměnil levý a do měsíce odešel i ten pravý. vzhledem k cenám to vyměňuji už zásadně v páru, není to taková raketa a ušetříte si minimálně jednu cestu do servisu, někdy i geometrii a podobný kraviny okolo.


Odpovědět