Fórum - Téma


626 - problémy při startování


Fórum Technický koutek 626 - problémy při startování




2010-08-10 11:01:21

Zdravím vespolek,

mám delší dobu 626ku benzin 1.9, rv 98. V poslední době začala zlobit při startování - startér svižně protočí motor a v okamžiku, kdy má motor už naskočit, tak se otřese nebo téměř zastaví. Startér to pak přemůže a motor normálně naskočí. Intenzita "pozastavení motoru" je různá, někdy to jen víc zahučí a zatřese, někdy až pohasnou kontrolky, jak se startér snaží. Projevuje se to náhodně, s teplým i studeným motorem. Připadá mi to, jako kdyby občas došlo při startu k předčasnému zážehu a ten přibrzdil až zastavil už roztočený motor.

Startér je po generálce, tedy zřejmě v pořádku. Baterie je nová, točí startérem dobře. Motor nastartuje dobře, nikdy to netrvá déle než pár vteřin. V provozním režimu nejsou s motorem potíže. Na volnoběh trochu kolísají otáčky, ale to je asi při zapnutých světlech a klimatizaci normální...

Uvažoval jsem také vliv nekvalitního paliva, ale ani po jedné nádrži od Benziny nebo Shellu se to nezměnilo.

Nemáte někdo podobnou zkušenost? Nevíte co s tím?

2010-08-11 18:39:30

Asi dávali všude stejné 1,9i 16V, takže kod motoru BP. U tech se dají pořád ještě seřizovat hodnoty předstihu, nezkoušel si ho zmenšit? Uděláš to tak, že povolíš oba M8 šrouby 12 klíčem a rozdělovač natočíš směrem k sobě. Ale nejprve si radši udělej risku třebas šroubovákem, aby ses měl vždycky čeho držet. Potom mě napadají už jen asi hnuté rozvody na vačkách vůči HÚ na klice třeba o zub a asi před HÚ. Je to příznak přesně jak říkáš moc velkého předstihu. No uvidíš, zatím Mazdar

2010-08-18 12:52:53

Tak bohužel, mám novější motor FE nebo FP (teď nevím jistě). V servisním manuálu pro můj typ motoru píšou, že předstih nastavuje sama řídící jednotka, seřizování natáčením rozdělovače jako u starších motorů se tady neprovádí. Diagnostika a případné nastavení jen přes diag. konektor

Ale s tím rozvodem jsem už to také tipoval, nedávno mi vyměňovali rozvodový řemen. I když servisák mi tvrdil, že pokud by to bylo o zub vedle, že by se motor vůbec nerozběhl... A jak jsem psal, po nastartování už motor běží OK, do otáček jde dobře a táhne normálně, to by asi při posunutém otvírání ventilů bylo poznat.

Tak nevím...


Odpovědět