Fórum - Téma


626 nastavení vyššího volnoběhu.


Fórum Technický koutek 626 nastavení vyššího volnoběhu.




2011-06-19 22:38:58

Dobrý den

Kdo má prosím zkušenosti s nastavováním volnoběhu na 626ce motor 2,0i 85kw rok 92? Mám ji na lpg. Vše funguje jak má, ale volnoběh je dle otáčkoměru cca 750 ot/min. Vím, že je to v pořádku, ale rád bych ho zvýšil na 850-950ot/min. Ve městě v podstatě nejezdím (takže mi vyšší volnoběh nevadí) a mám zkušenost, že potom cekově motor ve všech režimech lépe funguje (při přepínání plyn/benzin při couvání bez plynu, rozjíždění atd..) Dle manuálu jak na to jsem propojil v zásuvce diagnostiky příslušné piny. Šroubem pro nastavování volnoběhu mohu volnoběh dostat až na nějakých 1200ot/min ale po vypnutí motoru a oddělání propojky se tato změna jakoby neuloží.. Při odpojené zkratovací propojce v diagnostické zásuvce šroubem nastavování volnoběhu nelze s otáčkami ujet nahoru (pouze se mění zvuk přisávaného vzduchu.) Nevíte prrosím co dělám špatně případně jak volnoběh zvýšit.

Děkuji za každou radu.

2011-06-20 19:00:34

Toho že šroubek pro seřízení volnoběhu místo regulace otáček reguluje spíš zvuk jsem si všiml taky podle mě je potíž v tom, že regulace volnoběhu provádí ŘJ i tak, že mění předstih (je to tak děláno na spoustě aut). Je to mnohem rychlejší a přesnější regulace než hraní si s klapkou nebo vstřikováním. Ty tím šroubkem nastavíš sice volnoběžný vzduch, ale konkrétní otáčky si ŘJ dělá dynamicky sama, proto se ti to povedlo seřídit jen s kablíkem v diag. zásuvce - tím se regulace (a spoustu jiných věcí) vyřadí.

Mám takovou obavu že touhle cestou otáčky nezvedneš, jestli to chceš vyřešit humpolácky, tak klapka má koncový spínač který je výškově stavitelný. Povol na něm kontramatku a zašroubuj ho tak, aby sám dělal klapce doraz. Ovšem jestli můžu poradit tak to nedělej a volnoběh nech jak je. Možná tedy když jedeš jako sporák že by se volnoběh větší hodil, to nevím, ale osobně si nemyslím že je to nutný.

2011-06-20 22:06:34

Ano všiml jsem si, že je možné ten doraz se spínačem nebo co tam je nastavit jinak, ale myslím, že je to krajní varianta. Obávám se, že je doraz snímaču ve fabrice nastaven na 750 otáček a šroub nastavení volnoběhu by měl být nastaven tak aby při propojení konektoru v diagnostické zásuvce motor točil právě kolem 750ot. Protože tím se spíše doladuje bohatost smesi na volnoběh. Ř.J. se sice pri běhu bez propojky snazi udrzet spravne otacky ale pomer vzduchu a benzinu se asi dost otáčením liší a tim i spotřeba na volnoběh. Jako sporák určitě nejezdím . Ale ze zvyku z opelu combo ktery si snad pridal 1/4 plynu pri couvani je to dost nezvyk a je to skoro neprijemne na to, že má motor 85kw a ten minuly mel 44kw . Táta má favorita na LPG a volnoběh nacelých 1000ot/ min a funguje ten motor ve všech režimech lépe a daleko lépe se s tím popojíždí.. Díky za další rady

2011-06-20 23:21:12

Tím "jako sporák" jsem myslel s pohonem na plyn Jinak bohužel nevím jakým způsobem upravit volnoběh, mám dojem že tomu vzduchu který se nastaví šroubkem se sice přiřadí benzín na nějakou směs (lambdou atd.), ale že si ŘJ pak stejně předstihem uhlídá těch 750ot. To seřízení s kablíkem v diagnostice je podle mě jen kvůli seřízení správného množství vzduchu pro právě těch 750ot. Že si ŘJ upraví ten předstih jsem si téměř jistý, pač už jsem na jedné 626-ce zažil i totálně rozhozený základní nastavení předstihu, ale na volnoběh si stejně ta ŘJ upravila předstih na správnou hodnotu a točilo to na volnoběh zase 750ot. (pak byl zase problém v regulaci předstihu ve vyšších otáčkách, ale to je věc jiná). Pokud dokážeš ten volnoběh upravit nějak jinak než natvrdo tím koncákem tak sem ten způsob pak napiš, docela mě to zajímá.

2011-11-19 21:19:04

Zdravím.

Tak jsem si dorazem klapky (koncovým spínačem) nastavil otáčky, že byly kolem 900ot/min. S propojením v diagnostické zásuvce to drželo cca 1500 ot/min a vše fungovalo jak mělo... Než přišly chladná rána

Motor jakoby chtěl naskočit ale prostě měl asi málo benzinu - chudá směs a chytal až po delším točení. Takže teď jsem vše nastavil jak to bylo. Klapka musí být v klidu zcela zavřená a spínač dorazu se samozřejmě musí spínat při ubrání plynu ale nesmí ovlivnovat zavření škrtící klapky... Pak jsem donastavil volnoběh s propojen v diagnostické zásuvce na těch cca 750ot/min a studené starty a chod je v pořádku. Takže tudy cesta nevede!! Prostě asi řídící jednotka nastavila správnou dávku paliva ale nepočítala, že půjde vzduch v klidu i přes klapku tzn. bude chudá směs. Pak znamená, že nemá ani vliv točit nějak s nastavením plynového směšovače (při provozu na lpg). Ř.J. se bude pořád snažit udělat spravná volnoběh. Při extrémním nastavení ho ale asi už neudrží jak má..

Každpádně našel jsem toto:

http://www.mazdaclub.cz/f...-2-0-rv-96-volnobeh-32886

Má někdo zkušenost a které to čidlo to má být? Jsou vedle filtru na bloku 3 teplotní .

Děkuji za rady.

2011-11-20 10:22:52

Takže dle manuálu je čidlo teploty pro ř.j. to nejdál od chladiče. Změřím dnes odpor čidla před nastartováním a po zahřátí. Pote si vezmu potenciometr kolem 5kohm a dál do serie s čidlem. Odopr čidla by se měl s rostoucí teplotou snižovat. Tudíž umělé zvýšení odporu by mohlo oblbnout ř.j. že je motor studenější a zvedne volnoběžné otáčky.

Dám vědět jak to bude nebo nebude fungovat.

2011-11-20 13:03:05

Tak jsem vyzkoušel odpor čidla při teplotě cca 4,5 stupne nad nulou (pred startem) a byl přesně 5,6kohmu. Při zahřátém motoru po ujetí cca 40km byl odpor 222 ohmů. Tak jsem konektor nechal rozpojeny a dal jsem tam potenciometr 5kohm a čidlo jsem nezapojil. Lze nastavit bezproblémů otáčky na cca 1700ot/min. Což je výborné. V reálu tam asi dám nějaký velmi precizní potenciometr k motoru o hodnote cca 1-2kohm do serie s čidlem a nastavim si přesně zádaný počet otáček pri teplém motoru. Otáčky se meni jak na plyn tak na benzin uplne stejne! Nevim jestli při provozu na benzin nebude mit snahu strikacka smes obohatit (kdyz si mysli ze je studenejsi motor) na plyn ale nic takoveho nehrozi.. Navíc pokud se to nastavi s rozumem o 100-200ot/min víc nebude si myslím problém ani na benzin.


Odpovědět