Fórum - Téma


626 GW problém se spojkou


Fórum 626 GF / GW 626 GW problém se spojkou

Informace o modelu: Mazda 626 GF / GW



2013-09-07 12:11:56

Ahoj všem,

omlouvám se, pokud se tato informace dá někde nalézt, ale jsem už tak trochu zoufalý a asi je možné, že jsem něco přehlédl.. :(. Každopádně bych rád popsal celou situaci:

Na mé 626 2.0 benzín 85kW (r.v.98) jsem měl za teplých dnů problém s řazením. Nejdřív tam nešla jednička, pak se to zhoršovalo. Když bylo venku chladno, tak v pohodě, možná ke konci to trochu zlobilo. Dostal jsem tip vyměnit brzdovku. Udělal jsem to a už nezařadím nic. Odvzdušňoval jsem "ve dvou našlapáním", nepomohlo to. Pak jsem zkusil podtlakem na odvzdušňováku, také nic. Pak jsem zkusil dát na hadici co jde k hlavnímu spojkovému válci pumpu na kapalinu a protlačit ji tam. To mělo nejlepší výsledek, už se neobjevily žádné bubliny, ale s nastartovaným motorem pořád neřadím. Pak jsem vyměnil gumičky v obou spojkových válcích. Na radu jednoho mechanika z Mazdy jsem to nechal přes noc, aby si kapalina sedla, znovu zkusil tlakem shora odvzdušnit a výsledek stále stejný. Zkusil jsem nafotit sekundární válec u převodovky, aby bylo vidět, jak velký má krok. Zdá se mi dostatečný - normálně je páka ze převodovky asi v prostředku gumové manžety na převodovce, při sešlápnutí se jí dotkne a lehce se o ní opře - mělo by to jít ještě dál, nebo je špatná spojka? Je mi divné, že před výměnou brzdovky to ještě jakž takž řadilo, teď vůbec.

2013-09-07 15:13:45

danar: přemístěno, prosím vkládej témata kam patří.

ADMIN

2013-09-09 12:18:51

Admin: Já to tam umístil úmyslně, protože stejný problém se může vyskytnout i u jiných typů. Např. vím, že některé 323 i 6 mají stejný hlavní válec a možná i zbytek spojkové hydrauliky.. Ale neva, třeba někdo z 323kařů a 6kařů vleze i sem

Jinak jsem včera zase zkoušel něco s tím udělat:

1) zkusil jsem odvzdušnění našlapáním pedálu (cca 5x sešlápnout, podržet, druhý povolí odvzdušňovák a tak dokola). To mělo za výsledek jen to, že pedál postupně zůstal na podlaze a musel se zvedat ručně.. Žádný vzduch se neobjevil.

2) znovu jsem napojil na hadičku k hlavnímu válci pumpu a zas tam kapalinu tlačil (plastová pumpa za 130kč z autokelly, nahoře ventil na nasávání, dole ventil, kterým tlačí. Při odsávání bez problému, při tlačení nasazené části spadávaly, ale vyřešily to motex pásky, pak to drží i když se do toho opřu, takže za pár korun celkem schopný pomocník, i když ne profi). Výsledek byl opět pouze ten, že se pedál vracel, rameno na ovládání spojky na převodovce se pohybovalo, ale s nastartovaným motorem řadit nešlo ani omylem..

3) pak jsem zkusil seřídit spojkový pedál dle workshopu, což nepomohlo. Zkusil jsem schválně pedál co nejvíc "utáhnout", jestli spojka vystaví nebo ne.. Když jsem pak nastartoval se zařazenou rychlostí, bylo slyšet, že spojka není úplně vypnutá a auto má trošku tendenci popojet. Šlo i zařadit jinou rychlost, ale hodně špatně.

4) nakonec jsem si vzpomněl na informaci z mazda servisu, že oni tam kapalinu tlačí horem kompresorem. Dokonce tvrdili, že by to tam svým přípravkem natlačili a spojka by normálně měla fungovat. Napadlo mě, že tlak vyvinutý pumpou byl malý. Nemám ale žádný přípravek, tak bylo nejjednodušší napojit kompresor na vstup té plastové pumpy. Ta mi nedovolila pustit nějaký velký tlak a hrozila rozpadnutím na prvočinitele, tak jsem se musel omezit. Výsledek ale byl, že s přitaženým pedálem (bod 3) jde řadit skoro normálně (už jsem tak zblblej, že nevím, jestli tam lehké zadrhnutí bylo vždycky, ale myslím, že nebylo). Ještě chci zkusit vyrobit přípravek místo té plastové pumpy a použít trochu větší tlak kompresoru.

Má někdo nějaký nápad, co by to mohlo být? Napadlo mě, že je třeba příliš velký odpor ramena na převodovce (při sešlápnutí pedálu se odtamtud ozve trochu lupnutí), nebo že by byla celá spojka špatná? Měl jsem zato, že když je špatná spojka, tak začne prokluzovat a ne opačně? Aspoň takhle jsem se s tím vždycky setkal..

Taky je mi divné, že by byl zapotřebí tak velký tlak, když podle workshopu se spojka má odvzdušnit pomocí pedálu a má to být ok. Vzduch tam nikde už být nemůže..

Poslední možnost je, že se naštvu a prodám ji na náhradní díly, protože vrtochů na opravu tam je teď víc.. Kdyby měl někdo zájem, třeba se domluvíme..

2013-09-09 12:20:44

danar: své argumenty si nechcej, nemají smysl, když se vše topuje, ale není mou povinností ti to vysvětlovat, takže se mnou prosím nediskutuj.

z5 k tématu

ADMIN

2014-09-01 21:13:11

Mam stejny wagen a mel jsem stejny problem. Ja jsem to vyresil utahnutim spojkoveho pedalu. Je sice tuzsi pri seslapnuti,ale me vypina a eadi ted bez problemu. Skus jeste jednou seridit ten pedal. Ja to pritahl a skusil, pak vic a vic a pokazdy skusil dokud to bylo akorat.

2014-09-02 00:31:48

vitah: Reakce na celkem starý dotaz ale vždy potěší obnova těchto záležitostí.

Abych pravdu řekl, odvzdušňoval jsem spojku na BJ po výměně motoru a nejsem si pořád jist, zda jsem to udělal správně.

Vzhledem k tomu že mám novou i spojku, tak má dost rozdílnou reakci. Hlavně když ji sešlapuji, je to jako kdyby byla nějakej ten centimetr od začátku měkčí a potom zabrala.

Pokud má někdo problém s řazením kvaltů, tak na 100% vyměňte převodový olej který samozřejmě není celoživotní Sám nemůžu uvěřit tomu jaký je to rozdíl. Žádný přískok, žádné broušení zubů, hladké přeřazování a podřazování Opravdu kouzlo

Tag: Řazení, kvalt, přískok, převodový olej, zuby, přeřazování, podřazování, podřadím, zařadím.

2014-09-02 17:39:07

Naprosto souhlasim. Ja ten prevodovy olej jen dolejval,ale nemenil. Urcite se vyplati ho vymeni. Preci jen ma olej svoji viskozitu a u staryho je to nic moc. Nova brzdovka taky dela divy, pritom ruku na srdce kdo ji meni nez auto odejde do vecnych vrakovist. Jinak ta spojka by na zacatku mela byt mekci a pak teprv zabirat alespon co si ja myslim. Hned nahore by zabirat taky nemela. Ja ji ozvsdusnocá tak ze ze zacatku mi pedal zustaval na podlaze a tak dlouho jsem odvzdusnoval dokud nezacal pedal pnout. Pak po pritazeni sroubu na odvzdusneni jsem pedal opet musel vratit a bylo hotovo no a pak jsem pritahl ten pedal jak jsem psal. A je to ok.


Odpovědět