Fórum - Téma


626 GW benzin kouř po startu


Fórum 626 GF / GW 626 GW benzin kouř po startu

Informace o modelu: Mazda 626 GF / GW


1  2

2012-07-09 13:12:30

Zdravím všechny,

vím, že na téma kouř z výfuku je tu milion témat, ale ani po projití snad všech si nejsem jistý, co bych měl dělat.. Omlouvám se tedy za založení milion-prvého pro můj konkrétní problém.

Auto: Mazda 626 GW (station wagon) rv.99, 2.0 benzín 85kW

Posledních cca 14 dní mi cca 5 vteřin po startu začne jít hodně kouře z výfuku. Kouř je bílý (modrou ale nevylučuji, v těhle jemných odstínech mám problém, ale podle mě je bílý..), celkem smrdí a zdá se mi, že z něj cítím špatně spálený benzín. cca po 30-60 vteřinách to přestane a je to v pohodě..

Kouří to ale pouze za studena po dlouhém stání (ráno). Když jdu odpoledne z práce, tak nic.. přijdu ráno a hrůza..

Ještě popíšu, co jsem na autě dělal v poslední době, kdyby to náhodou mělo vliv.

Cca týden před objevením problému jsem čistil sání a měnil těsnění (mezi motorem a sběrným potrubím a u klapky). Měl jsem sundaný filtr, klapku i sběrné potrubí, vše jsem v rámci možností čistil lihem, potom jsem sundaval EGR ventil, čistil ho, dal nové těsnění a ve finále jsem ho ale stejně zaslepil kusem plechu, který jsem dal pod to těsnění. Taky jsem měl vyndanou trubku co vede od výfukového potrubí k EGR a musel jsem vyndat i lištu se vstřikama (tam mě napadá, jestli jsem vrátil správně těsnící kroužky pod nimi, je možné, že jsem je otočil, ale přišlo mi, že jsou oboustranně stejné..

Prvně jsem si toho všiml ráno po noci, kdy hrozně lilo a pod autem mi tekl na ulici potok po práhy a v takovém množství vody jsem ujel asi 2 km a k tomu jsem chytil šplouchanec od protijedoucího náklaďáku přes celej předek až ke kapotě.. Říkal jsem si, že se dostala voda do výfuku a přejde to. Jenomže od té doby jsem najel přes 1000km a je to pořád stejné, spíš bych řekl, že se to zhoršuje.

Včera jsem vyměnil motorový olej a filtr a přidal do něj přípravek na zamezení úbytku oleje, protože mi to žralo cca litr až dva na 5tis. km. Poslední dobou to ale nemám vysledované přesně, kolik ubývá.. Dnes ráno opět kouř..

Předem díky za všechny rady, tipy a podobně

MAX6  
J.
2012-07-09 13:32:14

Samozřejmě může to dělat voda ve výfuku,ale ta by se měla vypálit a byl by pokoj.

Podle toho co píšeš s tim úbytkem oleje a že ti to kouří za studena bych dával na 80% špatný gufera na ventilech. Když je motor studenej,tak netěsní a nateče přez ně olej do spalovací komory. Jakmile nastartuješ,tak ho to začne spalovat a proto ten kouř. Jak se ale auto trošku ohřeje,tak ta vůle mezi ventilem a guferem se zmenší a proto to pak přestane dýmit.

Rozhodně bych teďka sledoval hladinu oleje,aby jsi to nezadřel. Ty různý aditiva do oleje můžeš zkusit,ale narovinu ti řeknu,že to nepomůže možná to i zhorší,protože ti rozpustěj karbon v motoru a vzniknou ti vůle.

Je na to dobrej olej Valvoline MaxLife 10W-40,ale jak říkam,je to jen dočasný.

Ještě bych projistotu zkontroloval jestli když máš auto pořádně ohřátý nejdou bublinky v expanzní nádobce chladiče. Jen tak pro jistotu.

Já tuhle hlavu s vyměněnejma guferama a přelisovanejma vodítkama (hlava je po generálce) mam a dokonce i na prodej,ale je dělaná na cívky a ne na rozdělovač.

2012-07-10 13:34:38

Díky za opdověď, asi je zkusím vyměnit.

Dá se to zvládnout doma s běžným nářadím, nebo musím do servisu? Jak mám postupovat, když se do toho pustím sám?

MAX6  
J.
2012-07-10 15:00:49

Dá se to zvládnout doma, jen by to chtělo nějaký pracovní prostředí,protože při demontáži tý hlavy budeš celej od oleje

Dělá se to následovně:

1) odpojíš baterku,kabeláž k servu a klimatizaci,odmontuješ svíčky a fajky ke svíčkám aby jsi měl víko ventilů úplně bez všech věcí.

2) zvedneš pravý přední kolo na heveru a sundáš ho (aby jsi měl přístup k řemenici a rozvoďáku)

3) vypustíš vodu z chladiče a odpojíš od hlavy hadice na vodu

4) sundáš svody vejfuku

5) sundáš lanko od plynu nebo celý sání když se ti to podaří (u mě v 323BJ s timhle motorem jde celý sání sundat jen s hlavou)

6) sundáš klínový řemeny a hlavní řemenici a budeš muset odmontovat pumpu posilovače řízení - stačí jen povolit ty šrouby

7) sundáš víko ventilů povolenim 11 šroubků na 10 klíč.

8) sundáš rozvoďák (rysky si kreslit nemusíš,tam už jsou od výroby vylisovaný)

9) povolíš obě vačky a sundáš je (pamatuj si na jakym místě byly a na jakym místě byly ty úchyty vaček - nesmějí se přehodit,ale naštěstí jsou na nich vylisovaný čísla kdyby náhodou)

10) povolíš šrouby co držej hlavu k polomotoru (10x šroubů na imbus)

A tim máš celou hlavu sundanou. Jen jí nesmíš otočit vzhůru nohama nebo nějak víc naklonit Vypadaly by ti podložky pod ventilama a to by jsi musel všecko přeměřovat a to by si dělal tak 2 hodiny

11) postupně si vyskládáš podložky ventilů na stůl v přesnym pořadí jak byly v motoru ( NESMÍŠ JE PROMÍCHAT )

12) teď přijde taková prkotina na kterou musíš mít buď koupenej nebo vyrobenej stahovák pružin ventilů. Tim stahovákem (než jsem ho koupil,tak jsem používal násadu od koštěte s kovovou tyčkou) zmáčkeš každou pružinu zvlášť a jakymkoliv magnetem vytáhneš 2 půlměsíce který držej pružinu s podložkou u ventilu (v katalogu číslo 12-113). http://japancars.ru/cat/m...=AEGV04&_grp=C1&blk=1200A

13) odendáš pružiny,zestpod vytáhneš ventily a napícháš je např. do kartonový krabice přesně v pořadí jakym mají bejt - neměly by si promíchat

14) teď už jenom vidíš že ti v hlavě zůstaly ty gufera,tak je nějakym decentnim způsobem vyndáš a opět opatrně aby si je nezničil nasadíš (trošku klepnout) nový.

A je hotovo. Kdyby jsi chtěl popsat montáž neni problém.

2012-07-11 13:33:55

Díky za návod. To vypadá na celej den slušný práce.. tak uvidim, jestli to nešoupnu do servisu, nebo k někomu, ten čas je u mě docela vzácná komodita

MAX6  
J.
2012-07-11 13:54:10

Buď připravenej že za tohle v servise dáš minimálně 5000Kč. Když jsem to dělal poprví na tomhle motoru,tak mi to trvalo 10 hodin i s montáží a to jsem ještě přeměřoval podložky. Je to zdlouhavý,ale když si pustíš rádio,tak to rychle uběhne

Ten postup je docela dobře popsanej v knížce JAK NA TO pro 626

2012-07-12 11:30:21

Ještě mi pořád vrtá hlavou, proč to začalo tak najednou a docela rychle se to zhoršuje.. v podstatě před měsícem nic a teď jak studená Liazka.. To může gufero odejít tak fofrem?

MAX6  
J.
2012-07-12 11:42:41

No prostě funguje a najednou nefunguje. Jen bacha,jakmile ti to začne žrát olej 1L/3000km,tak už to nebudou jen ty gufera,ale to už bude zapečený i na kroužkách.

U těhle motorů FS a FP je to docela častá závada. Ve 150000km ti to začne lehce brát olej a okolo 200000km jsou ty gufera mrtvý. Někdy vydržej víc někdy míň. Jen bych s výměnou moc neotálel,aby jsi si nepodpálil ventily a navíc jsem u tohodle motoru zjistil,že když ti odejdou tyhle gufera,tak začínaj trpět stírací pístní kroužky,proto je lepší to řešit rychleji.

Dokud to ještě nekouří,ale jen lehounce bere olej (tak do 1L/8000km) tak pomáhá změnit vyskozitu např. z 5W30 na hustčí 10W40,ale jak to takhle hulí,tak většinou pomůže jen výměna.

2012-07-12 12:56:13

Moc jsi mě nepotěšil, ale díky za radu, asi na to holt vletim. Snad bude den dovolený stačit.. Co bych si měl tedy všechno koupit, než to rozeberu? Nějaký těsnění - pod víko nebo pod hlavu? Pod jakým názvem mám hledat ty gufera v katalogu dílů? Omlouvám se, jsem v tomhle nováček, tak se musím takhle hloupě ptát..

PS: Když to budu už mít takhle otevřený, jak poznám, jestli jsou kroužky v pohodě?

MAX6  
J.
2012-07-12 16:20:57

Potřebuješ k tomu: těsnění pod hlavu,těsnění víka ventilů,těsnění sání (pokud budeš dávat pryč od hlavy),těsnění mezi výfukem a motorem a ty gufera na ventily se jmenujou "těsnění dříku ventilů" http://www.e-cat.cz/c-491...esneni-driku-ventilu.html

To se nedá poznat kterej je špatnej,vždycky se měněj všecky (16),protože to bys vyměnil jeden,dal to dohromady a za 5000km ti může odejít druhej.

Rači se k sobě někoho vem,některý věci jsou trochu těžší,tak ať ti pomůže. Já bych ti to klidně vyměnil,ale nevim jak budu mít čas.

2012-07-16 10:00:50

Já to myslel tak, jestli poznám, že jsou v háji stírací kroužky. Gufera je mi jasné, že samozřejmě vyměním všechny.

Ještě mě napadlo, proč to mazda má vlastně udělané takhle, když u spousty aut se hlava sundavat nemusí a udělá se to shora ?

(po přečtení opravuju, zřejmě to asi taky jde, ale spíš je na to asi potřeba speciální nářadí, že?)

Jinak se právě rozmýšlím, jestli to dělat sám a vzít si dva dny dovolenou, nebo zkusit nějakého mechanika..

MAX6  
J.
2012-07-16 10:45:21

Při výměně gufer se hlava sundavat nemusí ? To možná tak u desmodromickýho systému,kde ti ty ventily za něco držej. Ty klidně hlavu sundat taky nemusíš,ale potom ti s největší pravděpodobností spadne ten ventil do spalovací místnosti. Hlavně když už něco takovýho děláš,tak aspoň zkontroluješ celou hlavu i ze spoda jestli je v pořádku a můžeš přitom vyčistit ventily.

2012-07-16 12:04:41

Potom, co jsem to napsal, jsem trošku hledal a našel jsem o tom nějaké povídání.. Dělá se to prý tak, že se válec buď natlakuje kompresorem přes otvor po svíčce, aby ventil nezapadl dovnitř, nebo se tím otvorem dovnitř nasouká dostatečné množství nějaké šňůry a pootočí se motor tak, aby píst zespoda dotlačil tu výplň proti ventilu a tím ho držel nahoře. Ale máš pravdu, asi je dobré vědět, jak na tom hlava je i zespoda.. Jen se obávám, že pokud si to neudělám sám, tak servis zvolí tu snazší variantu..

PS: Ještě mě teď napadlo, jestli jsem si nemohl to kouření způsobit sám při výměně těsnění pod sběrné potrubí sání, třeba že by mi z nepozornosti spadlo nějaké smítko do otvorů po sundání vstřikovací lišty/po sání. Žádný šroubek nebo podložka mi tam určitě nespadly, ale nemůžu vyloučit nějaký prach nebo smítko z okolí, to si nejsem jistý.. ale to by asi muselo být něco kovového nebo kamínek ne?

MAX6  
J.
2012-07-16 13:22:05

Ten nápad s tim kompresorem neni zas tak špatnej,ale takhle nedokážeš očistit ventily. Taky by stačilo,kdyby jsi při sundavání tý pružiny z ventilu lehce do ventilu brnknul a veštkerej tlak ti uteče a ventil spadne.Ale strkat nějakej cizí předmět přes otvor na svíčku a pak doufat,že ho vytáhneš celej je docela hazard ne li blbost. Nevim jak ostatní servisy,ale v Mazdě by ti to dělaly podle workshopu a tam by tu hlavu sundavaly taky.

Kdyby ti tam spadlo nějaký smítko,tak to se spálí ani o tom nevíš. Hlavně by to nekouřilo pořád. Tohle raní čoudění dělá olej. Ono je to poznat i když se koukneš dozádu na zadní nárazník,tak na něm uvidíš okolo vejfuku takový černý tečičky od oleje.

2012-08-08 17:00:13

Takže po návratu ze servisu, kde umělec měnil gufera je stav pořád stejný. Pozoruju lehké zlepšení výkonu (spíš tedy pocitově) a o trochu vyšší hlučnost, která se zdá jít z hlavy (ventilů). Kroužky jsou prý v pohodě, jestli jsem to dobře pochopil, tak písty nevyndaval, jen změřil tlaky. Ty jsou prý všude stejné 24. Hlavu nesundaval.

Podle mě se to kouření datuje ode dne, kdy jsem večer předtím při přívalovém dešti dostal vlnu od protijedoucího náklaďáku až přes kapotu.

Napadá vás, co by ta voda mohla způsobit, nebo jak pokračovat dál? Těsnění pod hlavou? Mikroprasklina v hlavě?

Jo a ještě po vrácení auta ze servisu na mě svítí vepředu v levé části hlavy prázdná díra na šroub. Očividně tam něco bylo a už není, protože závit je krásně lesklý a okolo díry je otisk něčeho.. viz. fotka:

MAX6  
J.
2012-08-08 17:06:50

Tam má bejt oko na uchycení motoru,když ho vyndaváš ven.

No voda ti může zpusobit třeba prasknutí bloku motoru,když se dostane do motoru.

Tak teď nějak nechápu proč sundaval tu vanu,když nevyndaval písty. A jen taková poznámka z mí zkušenosti. Když jsem měl na všech 4 válcích zapečený kroužky,tak jsem měl tlaky 21,5-22 takže v absolutní normě.

Zkus ještě při nastartovanym motoru otevřít olejový víčko a dát nad tu díru ruku jestli to náhodou z tý nalejvací díry hodně nefouká. Ideálně by to nemělo foukat vůbec.

2012-08-08 22:53:38

Tak jsem změřil olej ( i když jsem to měl udělat hned co jsem od něj odjel) a on ho přelil. Sahá na měrce až ke konci zploštělé části. Takže počítám, že ho budu muset upustit.. To víčko od oleje jsem zkoušel, když na to volně položím dlaň, tak to neprofoukne, ale kdž ji trochu nadlehčím, tak cítím průvan ven.. Když jsem to víčko sundal, tak zevnitř je slyšet takový bublavý zvuk, nevím, jestli je to správně, ale tipuju, že to jen slyším cirkulovat olej, viď?

Asi budu zase pokračovat svépomocí.. nedávno jsem se rozhodl, že si budu pokud možno dělat všechno sám, teď jsem to porušil a dopadlo to zas bídně.. Můžu tě poprosit, co bys mi navrhl za postup? Vyměnit těsnění pod hlavou a zavézt ji na rentgen? Nevím, jak by šlo zjistit prasklej blok..

MAX6  
J.
2012-08-09 12:23:34

Jestli to z tý nalejvací díry jen tak lehounce fouká,tak je všecko OK.Ale ideálně by to nemělo foukat vůbec. Ten bublavej zvuk je opravdu cirkulace oleje což je taky spárvě že ho slyšíš.

Kdyby byl prasklej blokne špatný těsnění pod hlavou,tak by ti buď mizela voda,nebo by ti mizel olej nebo by se to do sebe míchalo. Proto bych teďka,pokud budeš každej den jezdit, sledoval hladinu oleje,vody a jestli se ti voda nemíchá do oleje (bude stoupat hladina oleje a bude tam emulze).

Teď už si nepamatuju jakej používáš olej ? Dyštak bych ti něco doporučil,mnou ozkoušenýho a v opravně motorů posvědcenýho

2012-08-09 12:34:42

Byl mi doporučenej Castrol Magnatec 10w40 C3, tak ho tam ty 2 roky co to auto mám liju..

PS: Abych nepochopil tu větu kvůli překlepu špatně, co je správně tam, jak je "Kdyby byl prasklej blokne špatný těsnění pod hlavou"?

MAX6  
J.
2012-08-09 13:13:28

Promiň,moje suprová bezdrátová klávesnice občas přestane pracovat.

"Kdyby byl prasklej blok NEBO špatný těsnění pod hlavou...."

Zkus tomu dát ještě pár dní a potom ti něco doporučim,co by tě mohlo uchránit od dalšího rozebírání motoru. Když tak teďka zjisti kolik si to po týhle opravě vezme oleje na kilometry.


Odpovědět

1  2