Fórum - Téma


6 MPS - Občasné problémy při startování


Fórum 6 GG / GY 6 MPS - Občasné problémy při startování

Manuály  |  Inzerce  |  Model Mazda 6 GG / GY  |  Naše vozidla

Diskuze o vozidlu

2006 6 GG MPS Mazdaspeed6 2.3

10 fotek  |  3 servisních knížek  |  67 diskuzí  |  10.64 l/100 km

Palivo benzín. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor Řadový, MZR DISI.

První vlastní auto...podle toho taky vypadaly první servisy, protože předchozí majitel tomu moc (vůbec nic) nedal.

Doufejme, že alespoň dlouho vydrží, mám ho rád =)


1  2  3

2017-01-11 11:57:41

goldy: tak to přeju hodně štěstí a hlavně trpělivosti :D jak se startováním tak s tou LEDkou ve světlech - ta LEDka mi taky zapadla a asi 2 hodiny jsem zkoušel ji dostat tama, kudy se tam dostala, ale bezvýsledně...pak jsem tady někde vyčetl, že ideální je sklopit dálkové šroubem na světlech dolů, aby propadla tou škvírou a pak vnitřkem (prostorem mezi parabolami a pláštěm světel) ji vytáhnout - já jsem na to měl malinký neodymový magnet uvázaný na drátku :D

2017-01-11 12:13:40

goldy: Kdybys měl karburátor, tak řeknu, že to při startu vypadá jako přechlastaný, bohatá směs a nezapálí... Co se stane, kdybys při startování šlápl na plyn, ať se to líp profoukne? U jednoho našeho plyňáka (Citroen Xantia) to se sešlápnutým plynem chytne mnohem dřív, než bez plynu.

2017-01-11 21:59:37

ada4: Dnes jsem to zkoušel při již osvědčených stáních (z práce po osmi hodinách a po volejbalu, asi hodina a půl stání). Z práce jsem se bál ten plyn drtit úplně a krom toho že to nemělo ten aktuální zvuk skoro chytání tak žádná změna. A večer z volejbalu jsem dal nohu na podlahu a dělalo to první způsob - vůbec se nechytal - a jakmile jsem uvolnil plyn tak to chytlo (dejme tomu po dvou třech sekundách, což je takový normální čas těchto dlouhých startů)

Tak teď nevím co z toho vyvodit...

2017-01-11 22:21:49

Při sešlápnutí plynu na podlahu při startování se vypíná vstřikování paliva, takže to chytnout nemůže.

2017-01-11 22:31:56

lukex87: áha...tak jsem alespoň o něco chytřejší. Díky za info

2017-01-12 06:56:50

Tím pádem to může fungovat tak, jak jsem napsal. Bohatá směs se zpočátku vypláchne a pak to po puštění plynu chytne, jak má. Zkus to opakovaně a pokud by to tak dělalo pokaždý, dá se na tom stavět.

2017-01-12 07:11:54

ada4: taky jsem si říkal , mám to v plánu dnes z práce nebo spíš zítra, protože dnes ráno to chytlo na jedno škytnutí a většinou to chytá až na druhé třetí podle teploty. Tak jsem zvědav jak to bude dnes odpoledne dlouho točit.

Vyzkoušeno a vypadá to, že se opravdu přechlastává nějakým způsobem... V pátek z práce jsem dal s nohou na plynu dvě škytnutí, přestal a pak jsem startoval normálně - dvě škytnutí a normální start!

Napadá Vás někoho příčina přechlastávání při startu v moment, kdy auto stydne už nějakou chvíli a nikdy jindy?

2017-01-14 20:40:51

goldy: To je zapeklité! Sám jsem zvědav na řešení P.S.: Máš tam dost nafty?

2017-01-15 18:04:14

Od kdy jezdí MPS na naftu?

2017-01-15 18:13:07

hospodář: tak samozřejmě nejezdí, žeo šprýmař je to

Jinak zatím mě napadlo jen odvětrávání nádrže, tak až budu zase startovat z práce, zkusím přidržet hadičku jestli to půjde, abych nemusel kupovat ten elmag. ventil rovnou... uhlí v nádržce asi nejde vyměnit co? musí se celá?

2017-01-26 20:33:28

Goldy: Nazdar Zlaťáku. Koukám, že také řešíš s autem pěkné sra**y. Mě před pár týdny potrápil na mém dieselu EGR ventil. Občas, to jsem ještě nevěděl, že to dělá on, auto ztratilo výkon a lítaly volnoběžné otáčky, až se jednou vytratil výkon úplně. EGR se zasekl v otevřené poloze, takže byla chudá směs a jak to dehtovalo, než jsem dojel domů, ucpal se i DPF. Naštěstí je v Kozolupech, kousek za Plzní chlapík, kterému jsem to svěřil, příčinu našel a EGR opravil. Naštěstí je v tom EGRu dobře oddělená elektronika od mechanické části a šlo to, ušetřil mi tím dost peněz. Nemají to borci, ale vymyšlené moc dobře, protože chybu to prý vyhodí, když se EGR neotevře, ale ne, když se nezavře. Každopádně přeji, mnoho zdaru a kilometrů na silnici a minimum času v servisu. Doufám, že se někdy v brzké době sejdeme u piva.

2017-01-26 20:49:05

vyki: Zdar Vyki! jj, prakticky od tý doby co jsem ho koupil , ale snad už se blížím ke konci...

Teď půjde na kontrolu do servisu, tak snad na něco přijdou, když jsem to zúžil na přechlastávání

2017-02-18 22:08:16

Update: Takže přechlastává se při volnoběhu. Jiná možnost není... Každé vypínání motoru končím jako bych měl wankl...vytočím motor a vypnu - to mi zajistí, že startování proběhne tak jak má.

Teď bych potřeboval někoho s co nejmíň upraveným MPS, aby mi řekl data z lambd a váhy vzduchu, které vidím jako největší podezřelé. Váha ukazuje trochu víc gramů, ale napětí je v rozmězí. Lambda má v servisním manuálu moc široké rozpětí, takže nejde nic s jistotou říct ale na druhé je 0,8-0,9 V, což mi přijde dost na volnoběh...

2017-02-18 23:33:17

Na volnoběh by směs údajně trochu bohatší být měla... Nepřisává to někde vzduch? NEmáš díru ve výfuku před lambdou? Na jednom fóru jsem četl, že borec měl podobný problémy a způsobila to přicpaná tryska vratného přetlakového palivového potrubí. Prostě měl ve vstřikách pořád vyšší tlak a na volnoběh to ECU na svém dolním limitu nedokázala už dát míň...

2017-02-19 15:26:23

ada4: Právě že tlak paliva je správnej, jak na volnoběh tak maximální co jsem koukal. Ale ještě se podívám znovu. Kdybych měl díru za MAF, tak bych měl ale chudou směs, ne? Když se dělalo turbo, tak bych předpokládal, že by si v servisu díry kolem katu všimly, ale vyloučit se to nedá, zapíšu si.

Bohatší si představuju 0,6 V na druhé lambdě, ale 0,9 z rozsahu 0-1 V mi přijde hodně. Teď jsem profouknul MAF čističem a odpojil baterku na chvíli a MAF má stále dobré volty ale průtok se při volnoběhu drží nad 3 g/s a na druhé lambdě se to zvedlo z 0,8 právě na těch 0,9. Teď budu naschvál vypínat motor normálně a uvidím, ale spíš bych potřeboval provozní hodnoty k porovnání no...

2017-02-19 17:52:04

Goldy: Čau, už před časem jsem sem dával nějaké hodnoty z nezahřátého volnoběhu mé MPS:

http://www.mazdaclub.cz/f...lect=161820#message161820

Nejsou na ní žádné úpravy. Když budeš potřebovat, tak ti další senzory můžu přeměřit přes OBDLink.

2017-02-20 07:14:07

goldy: Pokud by byla díra za MAF, tak by to dělalo něco jinýho, volnoběh by to možná ani nedrželo. Pokud by díra byla ve svodech před lambdou, pak nasáváš kyslík -> lambda si myslí, že má chudou směs -> přidá benzín -> bohatá směs a vyšší spotřeba.

2017-02-20 15:19:56

bajasoft: super! Mohl bys mi prosím kouknout při plně zahratem volnoběhu na teplotu chl.kapaliby, otáčky, MAF volty i průtok (g/s), lambda 1 ampery a lambda 2 volty, spark advance a tlak paliva, LTFT a STFT? Snad to je všechno...nejsem teď u auta. Díky moc!

Ada4: akorat...kdyby to byla ta díra před lambdou, tak by se to projevovalo i jindy v průběhu jízdy, ne?

2017-02-20 15:41:14

Projevovalo by se to právě větší spotřebou. A podle velikosti i "vylepšeným" zvukem, ale dle mých zkušeností, já to slyšel vždy až od jisté velikosti díry :)

2017-02-20 16:04:54

ada4: ale větší spotřebu nemam...nebo o tom alespoň při 11 litrech pochybuju. ;)


Odpovědět

1  2  3