Fórum - Téma


6 MPS - Občasné problémy při startování


Fórum 6 GG / GY 6 MPS - Občasné problémy při startování

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY

Diskuze o vozidlu

2006 6 GG MPS Mazdaspeed6 2.3

2 fotek  |  1 servisních knížek  |  41 diskuzí

Palivo benzín. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor Řadový, MZR DISI.

První vlastní auto...podle toho taky vypadaly první servisy, protože předchozí majitel tomu moc (vůbec nic) nedal.

Doufejme, že alespoň dlouho vydrží, mám ho rád =)



2016-10-03 19:11:24

Ahojte všichni,

od té doby co jsem auto koupil (únor) se snažím dát ho do kupy. (Předchozí majitel tomu nedal zbla jak se ukázalo.) Teď mi tak nějak (krom karoserie) zbyl problém s občasnými problémy nastartovat.

Obecně, nastartování za studena na dvojí škytnutí - napotřetí již jede motor sám.

Za ohřátého motoru to chytne dalo by se říci hned.

Problém nastává když ukazuje teplota chladící kapaliny studeno nebo lehce nad. Tu a tam se stane, že chytne až po dlouhém točení (napočítal jsem 3-4 s) nebo prostě na druhý pokus. Žádnou chybu to neukáže.

Když se to začalo projevovat (cca květen), tak pomohlo i přidání plynu při startování.

Už jsem se to snažil čtyřikrát nasimulovat v servisu, kvůli napojení na diagnostiku. Ani jednou se to neprojevilo jako na potvoru.

Hledal jsem kde se dalo, ale na fórech jsem nenašel nic podobného. Startér jako takový si nechávám jako poslední možnost.

Takže předposlední možností je tedy, zda něco nenapadne někoho z Vás

Předem díky za Vaše myšlenky!

2016-10-03 22:49:40

osobně bych zkusil zkontrolovat baterii a taky škrtící klapku, jestli není zanesená

2016-10-03 23:21:20

goldy: Ahoj,

kdyby jsi měl nafťáka, jako já, tak ti řeknu, že je to SCV ventil. Na diagnostice se závada žádná neukáže, ale dělalo mi to stejné problémy jako tobě. Nemáš na svém benzinu něco podobného, např. nějaký regulátor tlaku paliva? Je to jen nápad.

2016-10-04 09:06:28

Jak říká Bumerank, zkusil bych vyčistit škrtící klapku.

Svíčky jsi měnil? Zapalovací kabely jsou ok (pokud je to auto má)?

Teplotní čidlo ukazuje dobře, není s hodnotama trochu vedle? A co váha vzduchu, zkoušela se třeba odpojit, jestli na to nemá vliv ona?

Pokud to točí 3-4s (což není ještě extra moc :) ), tak jestli třeba neklesá tlak v palivový soustavě. Pak by chvilku trvalo, než to při startování čerpadlo natlakuje.

Pokud ti startér točí celou tu dobu normálně, tak to není ani baterka, ani startér :)

2016-10-04 09:53:00

bumerank: Baterka by měla být relativně nová a hlavně bych řekl, že by měla největší zátěž při studeném startu. Ale před zimou raději nechám proměřit. Klapka se čistila nedávno.

jose37: Nenašel jsem informaci, že bych tam takový ventil měl. Ale na to čerpadlo jako takové se asi zkusím zaměřit. Při posledním pokusném startování s diagnostikou prý byl nižší tlak o něco.

ada4: Klapka čištěná byla, svíčky měněny v únoru na 150t km, váha byla kontrolovaná (pokud teda servisáci dělají, co jsem si vše navymýšlel). Ty kabely si taky napíšu do seznamu pro jistotu...

Teplotní čidlo vypadá dobře, termostat jsem musel nechat vyměnit nedávno.

Takže to nejvíc zatím vypadá na to paliv. čerpadlo nebo něco v okolí. Jen mi opravdu nejde na rozum, co rozhoduje o tom že to zrovna nechce chytnout. Pokusy jsou problém, vzhledem k projevu párkrát za měsíc, a i pak chytnutí na druhé startování, takže se snažím dopátrat k příčině dedukcí a pak výměna...nebo alespoň nějaké otestování, pokud je možné.

Tak jsem narazil na o něco levnější možnost než palivové čerpadlo - Relief valve (česky nevím).

Pokud mne nezklame OBD adaptér a Torque, tak se pokusím monitorovat tlak paliva.

Update: Než mi začal adaptér blbnout elektroniku auta (jedna jízda), tak vše vypadalo v pořádku s tlakem paliva.

2016-10-17 06:55:44

Relief valve je přetlakový ventil a hlídá maximální tlak paliva v systému. Pokud by něco v systému netěsnilo (on, nebo čerpadlo), může ti tlak po nějaký době (stání) klesnout a než ti čerpadlo při startování systém natlakuje (nevím, jestli čerpadlo točí až se startérem, nebo už při zapnutí klíčku), tak to může chvíli trvat. Čili, dle tvého popisu, by to mohlo být přesně tohle :)

 Magnetto  
2016-10-17 08:07:32

ada4: U dieselu ano, u benzínu ne. Zde je čerpadlo elektrické

2016-10-17 08:12:19

Ano, ale některý auta to mají tak, že čerpadlo tlakuje hned po otočení klíčku (např. Citroen Xantia), Škoda Fabia natlakuje už při otevření dveří (info z druhé ruky), někdy až při vlastním točení startéru a chodu motoru (Mitsubishi Galant, Opel Corsa, možná M6). A právé v tomto případě pokles tlaku paliva může způsobit prodlevu, než to natlakuje a chytne.

 míra
2016-10-17 08:51:03

Změř si kompresi válců

2016-10-17 09:18:59

míra: kdyby byla špatná komprese tak by se to projevovalo častěji a i při studeným startu. Nebo ne?

2016-10-17 12:27:43

Čerpadlo tlačí při druhé poloze klíčku.. Než Elm327 bych použil něco slušbějšího jako delphi.. Kabely to nebudou, tohle auto ma plne elektronické zapalování, hned by to bylo v chybách. Mohou to dělat čidla polohy, váha vzduchu atd. Máš tam správné svíčky? Má auto plný výkon a normální spotřebu? Mohou propouštět i vstřiky..

 míra
2016-10-17 12:41:06

goldy: Však se mu to projevuje při studeném motoru!To změření komprese za studena bych udělal jako první.Mohou být špatné vůle ventilů a to se projeví právě u studeného motoru,kdy absence vůle mohou zapříčinit netěsnost spal.prostoru.(Ventily jsou nedovřené)Ta kontrola a seřízení ventilů je i v servisním manuálu.

2016-10-17 22:19:38

míra: mám takový dojem, že seřízení ventilů se dělalo, když jsem auto koupil (150t km) a svíčky se měnili taky (originál). Nicméně právě že se nedá říct, že to dělá při studeném motoru.

Při ranním startu (cca 12 hodin stání přes noc) to nedělá *poklep_na_dřevo*, ale třeba minulý týden po osmi hodinovém stání v práci to s rozdílnou silou nechutě startovat udělalo každý den. Takže vlastně při 4 stupních to nastartuje na tři škytnutí a při 9-+ se tomu nechce. A stačí večer jen dvě hodiny stání a nechce se mu (byl jsem v kině).

Auto jede jak má (pokud můžu soudit) a spotřeba 11,2 by měla být ok. Co mi přišel konečně OBDlink, tak jsem měl jen den na měření a vypadalo to, že pokud stání bylo delší jak hodina, tak byl tlak jen z nízkotlakého palivového čerpadla při otočení klíčku do druhé polohy. Pokud by to bylo špatně, a opravdu má tlačit i vysokotlak při elektrice (při rychlém pohledu do wiring diagramu to tak opravdu vypadá, ale nejsem autoelektrikář), tak nechápu jak zvládám startovat ráno

Při krátkém vypnutí (pár minut) se při druhé poloze klíčku tlakuje i vysokotlak.

Teď jsem na dva týdny mimo republiku, auto jsem nechal v servisu aby zamazali lehce naťuklý lak na kapotě (jejich šikovnost posledně) a pár dalších dírek v laku. Zároveň doufám, že zažijí TEN start a budou to mít na diagnostice. Pak snad řeknou na jistotu.

Pokud ne, tak asi koupím použitý ventil a čerpadlo, vymění se postupně a uvidíme...

Na závěr blbá otázka:

Je nějaké teplotní čidlo (tepl. chladicí kapaliny? ještě něco?), které ovlivňuje startování?

 Magnetto  
2016-10-17 23:22:52

goldy: https://granex.cz/autodil...1kw/chlazeni/spinac-cidlo - jasné, může to mít vliv

2016-10-18 00:06:31

Vysokotlaký palivový čerpadlo tlačí až po roztočení motoru, protože je poháněný mechanicky vačkou.

Tlak v liště zůstává i po zhasnutí motoru, protože je to uzavřený vysokotlaký okruh. (po 5 od zhasnutí motoru by neměl tlak klesnout pod 230kPa)

Po otočení klíčku do polohy před startováním se spustí na pár s pouze podávací čerpadlo v nádrži.

2016-10-18 22:28:17

Chmm...tak to vypadá, že jsem zase na začátku teda. Protože čerpadlo tlačí přes 1650 psi (dle logu z diagnostiky) a co jsem koukal na ukazatele pro výměnu relief ventilu, tak je to slabý tlak čerpadla a nízký tlak při ON poloze po vypnutí motoru, což se ani jedno neprojevuje. A jestli jediné čidlo chl. kapaliny má vliv, tak to vypadá, že ukazuje dobře. Ale možná by ho mohli proměřit...

Tak snad se stane zázrak a v servisu je osvítí a přijdou na to...

2016-10-18 22:56:48

goldy: 1650 PSI je správnej tlak při zátěži. Na volnoběh by měl bejt někde kolem 430 PSI.

Co se týče teplotního čidla, tak jestli ukazuje správně poznáš podle volnoběžnejch otáček studenýho motoru. Při úplně studenym by měly po nastartování vyběhnout někam k 1700 a postupně jak se to zahřívá klesnout k 700.

2016-10-18 23:45:14

lukex87: Jj, tlak mi běhal až někde k 1700 myslím a na volnobeh těch cca 430 myslím bylo.

A otáčky podobné jak říkáš - za studena skoro 2000 a když je plně ohřáto tak někde u 700. Tam jsem to myslel (vzhledem k tomu kdy se to projevuje) spíš z hlediska průběhu křivky měření toho čidla, že by ukazovalo v určitém rozsahu špatnou teplotu.

S volnoběhem to bylo takové divné než se repasovalo turbo, ale teď je v klidu. To že by se něco hrozně zasvinilo od oleje a nespalilo se to doteď, mě ještě napadlo, ale to je taky blbost. A sání vyčistili.

2016-10-31 19:26:26

Update...za dva týdny v servisu se samozřejmě nic neprojevilo. A dnes start z práce...projevilo Já mám fakt špatnou karmu... (dneska mi ještě spadla dioda z obrysovek do světlometu)


Odpovědět