Fórum - Téma


6 GH - Vysoký volnoběh (1.8)


Fórum 6 GH 6 GH - Vysoký volnoběh (1.8)

Informace o modelu: Mazda 6 GH

Diskuze o vozidlu

2008 6 GH 1.8

13 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 800 ccm (110 cui), 4-válec, Řadový.

Aktuálne 250050 km...



2016-10-05 10:27:24

Po nastartovani otacky na volnobeh lezu az k 2500, po 1-2 minutach sa to ukludni. Inak motor a vsetko bezi OK. Je to normalne? Vdaka.

2016-10-05 10:31:48

medick: Ahoj, jj je to normální. Dělá to i u mě - mam stejný motor.. Hlavně když je zima, tak to trvá trošku déle..v létě klesnou otáčky docela rychle

2016-10-05 10:33:22

1-2 minuty jsou už dlouho... zkus proměřit teplotní čidlo, jestli není úplně mimo...

2016-10-05 10:34:02

Měl jsem to samé na stejném motoru, bylo to zašpiněnou klapkou na sání.. nechal jsem vyčistit.. od té doby po nastartování cca 1500 otáček.. po ohřátí cca 900

2016-10-05 10:35:41

Sry za mystifikaci.. pravda je že 2500 je hodně :)

2016-10-05 10:37:26

Klapka sání. Řešilo se to tu mnohokrát. Vyčistit.

2016-10-05 13:50:57

ano, o cisteni klapky som cital, ale kedze inak sa motor sprava uplne normalne, chcel som vediet, ci to je chyba alebo "feature"... vdaka.

2016-10-05 14:04:51

Ta zanesená klapka se dala poznat i podle toho, že když máš plyn dlouho ve stejné poloze (např. tempomat) a pak ho chceš sešlápnout, je jakoby zadrhnutý a nejde to úplně zlehka.. to také způsobuje zanesená klapka.. jestli se setkáváš i s tímto tak je to jasné..

2016-10-07 10:15:22

ahoj, vdaka za uzitocny tip, vyskusam to - pri tempomate som si skor vsimol "pomalu" reakciu na udrziavanie rychlosti, tj. ked napr. idem skopca a potom ma tempomat zacat pridavat, tak je to velmi pozvolne a ked zosliapnem plyn aby som rychlo pridal, tak velmi lenivo reaguje - myslis toto?

P.S. a ked som to par dni sledoval, nie je to k 2500, je to cca 1500-1700, niekedy to drzi minutu, niekedy menej, niekedy viac.

2016-10-07 10:47:45

medick: Automatický sytič je u Mazdy standard. Otázka však je, jaký je ten volnoběh při jaké teplotě. Když auto stojí celou noc, bude se déle zahřívat a otáčky budou vyšší. Nemyslím však že 2500 RPM je moc. Někdy při opravdu nízké teplotě mám tyto otáčky i já (natočím to pro ilustraci).

Na druhou stranu, ty otáčky jsou závislé na čidle teploty vody a také na čistotě klapky. Zkusil bych na tvém místě u studeného motoru před nastartováním (například po noci stání) šlápnout lehce na plyn jestli má odpor či je pomyslně "zalepený".. Pokud půjde hladce, klapka zase tak špinavá nebude.

Rozhodně ji však vyčisti a není třeba na to kupovat žádné speciální čističe klapek apod. Postačí úplně čistič brzd který dáš na hadru a rukou vyčistíš jak když leštíš nádobí.

Nestříkej to do sání. Pokud hned po tom nastartuješ a v sání bude "potopa" uděláš více škody jak užitku.

2016-10-07 11:39:01

magnetto: vdaka. az sa pocasie umudri, idem na to. oproti inym autam je chod pedala plynu rano tuhsi, takze klapka asi nebude moc cista

2016-10-07 13:08:50

medick: No a to bude ten problem. Dokud je to nastartované a ohřáté, nic nelepí. Pokud jak jsem napsal je to ráno "zalepené", je potřeba to pořádně očistit. Pak dej vědět jak jsi dopadl a klidně hoĎ nějaké to foto

2016-10-12 09:31:40

Caf, tak mam za sebou cistenie, nic moc hrozne tam nebolo (v maji som bol v servise v mazde, kde to vraj pri kazdej vymene vzduchoveho filtra kontroluju???) ale ciste to samozrejme tiez nebolo. Fotky som bohuzial v tejto zime nezvladol, cistenie prebehlo vonku... pri nastartovani studeneho motora su otacky do 1500, za chvilu to klesne. Ale tempomat furt pridava velmi lenivo, nema nejaku hadicu obtokovu alebo co, ktora by mohla byt zalepena?


Odpovědět