Fórum - Téma


5 Minut před smrtí ...


Fórum 6 GG / GY 5 Minut před smrtí ...

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3

2012-05-07 15:05:52

No veru pekny kamarat... Ked sa poskodi lozisko turba, zacne cezen uchadzat olej a ked ho raz natecie do sania dost, uz to nebude naftak, ale desne dymiaci "olejak", ktory bezi aj po vytiahnuti klucov zo zapalovania. Motor vyleti do vysokych otacok a az si spali vsetok olej, zavari sa. Zachranou je vtedy: rychlo upchat sanie vzduchu a/alebo zastavit motor brzdenim cez rychlost - jedna noha na brzde a druha na spojke.

2012-05-11 14:23:40

Inak nazývané perpetum mobile

Chalani ako dlho Vám svieti kontrolka potom ako motor nakopnete? Mne tak 2 sekundy, mám to radšej pozrieť ? Cez podložky mi to podfukovalo pred rokom ale výmena. Sitko som nikdy nečistil.

2012-05-11 14:36:47

Capko, to je docela dost dlouho podle me. Jestli si nikdy necistil sitko tak ho vycisti. Myslim, ze bude zanesene. Me kontrolka zhasina lehce po roztoceni motoru. Pred ctyrma tisicema jsme delali podlozky a sitko.

2012-05-11 14:48:30

Myslis kontrolku mazania/tlaku oleja? Mne max. sekundu. Mozem to odsledovat. Ale maj na pamati, ze sa to meni s teplotou motora. Ak startujes po noci, hlavne studenej (event. zimnej) moze to chvilku dlhsie trvat a neznamena to, ze je na tom motor zle, nanajvys treba pouvazovat nad [lepsim] olejom vezmuc do uvahy dlhodobe podmienky motora.

2012-05-11 14:50:57

2 sekundy jsou hodně. Tolik to netrvá ani u benzínu při prvním startu po výměně oleje bez zalití filtru.

2012-05-11 15:53:08

No tak je na mieste otázka, zvládne demont. a mont. vane priemerne zručný človek? Riadne odmastniť a silikón na motor pri montáži to je jasné. Treba na to momentový kľúč?

2012-05-11 16:34:16

Urcite to jde udelat i pred barakem. Vanu musis odtrhnout -je tam zavit na sroub a pak tomu trosku pomoct treba drevennym klinem. Na momentak to asi neni treba. Staci mit trosku cit,...

2012-05-14 01:59:17

vana? Cca půl hoďky, hoďku, víc ne...

začneš krytem co je pod motorem

nevím jak má šestka vyřešenej vejfuck ale bude muset jít částečně dolů (třeba u 626ky klasicky výfukovej mezikus mezi svodama a katem)

pokud na tom máš lambdu tak sundat i lambdu....

vypustit olej samozřejmě

momenťák nepotřebuješ, stačí trocha citu, povolit by to mělo jít s velkou ráčnou a dlouhejma nástavcema krásně (jak vejfuck, tak vana....) ideálně před sundáním tý vany vzít tenkej nůž a vanu od tmelu odřezat, pak důkladně vočistit a odmastit všechny dosedací plochy, vyčistit koš, dát těsnění, silikonovej tmel a tradá bouchnout na motor....

pak nasadit vejfuck, lambdu, všechno utáhnout (vanu dotahovat postupně, pomalu a do kříže.... jo a bacha jedna finta.... šrouby se rády zasíraj vod silikonovýho tmelu, tak pozor abys neutahoval šroub a do závitu se ti nedostal tmel a potom křááp :D ... na to pozor... důkladně vočistit i šrouby)... napustit olej, nandat kryt... snad sem na nic nezapomněl (už je to dlouho co sem měl vanu naposled dole )

btw... ty poslední fotky sou hodně "kvalitní" se divím že to eště jezdilo

2012-05-14 07:15:10

Vyfuk sa nemusi sundavat

2012-05-14 11:09:07

Pokial viem, tak demontaz vany nie je podmienena demontazou vyfuku.

BTW, pozeral som tu kontrolku oleja a ... ani som ju nestihol zazriet - mne asi zhasina okamzite.

2012-05-14 14:09:16

jasný jasný, tak je asi vyvedenej bokem... u starších mazd (626, 323, Xedos apod...) se sundávat stopro musel, jak říkám a psal jsem to vejš už si přesně nepamatuju jak je to u šestky...

tudíž... vo starost míň

2013-09-01 11:03:39

tak dnes jsme s otcem rozebírali motor na jeho Hyundai SantaFe 2.2 CM rv2006 cca 220tkm

na dálnici se mu motor kousl a pak už ho startér neprotočil .. po hodině se ho podařilo nastartovat ale motor klepe ... postupným rozebíráním jsme přišli na to že jsou zadřené všechny hydraulické zdvíhátka ventilů, že na jednom válci je silně opotřebená váčka .... výměna všeho - ale příznaky pořád stejné .... další krok bylo sundáni hlavy a zjištění že 1. a 4. válec je zadřený .... dnes demontáž vany a (viz příloha)

co z toho plyne ... foukající podložky pod vstřiky nejsou problémem jen M6 ... a když už to faouká je asi opravdu nutností okamžitá výměna a kontrola koše

jen dodám že kontrolka se prý nikdy nerozsítila a ani neblika

hold nejen v Mazde jsou troubové a nejen v mazdě nastavují tlakoměry kontrolky tak, že provoz auta je sebedestruktivní - že by účel?

2013-09-01 21:11:04

Píše se, že po koupi dieselu, pokud má najeto cca 150tisíc, tak sundat vanu , a kouknout na sací koš....

Pak se hned ví, jak na tom motor je...

2013-09-01 22:40:07

Tak já čistil koš také včera. Nebylo to asi nejhorší, ale žádná sláva to také nebyla. Nejhorší bylo odlepit vanu. S tou jsem se mordoval min. hod. Nakonec pomohla až zahradní motyčka

MAX6  
J.
2013-09-01 22:44:14

kolibrik007: Sací koš kontroluju i u benzínů když je koupim. Je to prostě rádoby filtr a kontrola za nějakej čas je dobrá i u benzínů.

2013-09-01 23:12:12

tak tak, když člověk ví, co má v motoru, jezdí se mu hned klidněji....

2013-09-02 11:23:03

tak taky pridam svou mazdu 6 kotrola po 160 tisicich pred a po vicisteni

2013-09-02 14:29:58

Toto všechno je důsledek špatného oleje,nedivil bych se kdyby Mazda doporučovala Castrol jako je ve většině vozů..

2013-09-02 15:36:16

ahoj od koupi vozu davam castrol a na co jezdila predtim nevím ale podfukovaly i podložky pod vstrikama kdyz jsem ji koupil.

2013-09-02 15:38:22

Olej za to zas az tak uplne nemuze


Odpovědět

1  2  3