Fórum - Téma


5 Minut před smrtí ...


Fórum 6 GG / GY 5 Minut před smrtí ...

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2  3

2012-04-17 09:43:37

Zdarec všeci, Tak o víkendu jsme se z 1N7RUD3Rem rozhodli vyčistit olejovou vanu a koš, před jízdou do zahraničí. Minulý víkend jsme sundali hořejšek a vyměnili podložky pod vsřikama. Po sundání víka mě málem ranila mrtvice , když jsem vyděl ty cucky karbonu v oleji. Olej tam byl po výměně asi 3 týdny a byl úplně Černy, což mi bylo divné tak jme se dohodli na sundání vany a vyčiětění motoru zespoda. Ještě mi byla divná historka , že v jedné zatáčce v Plzni se mu rozvíti kontrolka mazáni i když mu olej nechybí, což je kua divné.

No a v Sobotu se to potvrdilo..zasranej koš plný karbonu a v oleji karbonové cucky o velikosti 2-4mm. Po sundání koše a ponoření do nafty se koš choval jako dětský chrastítko kolik tam bylo cucek.

Takže vytřen celý blok , kam jen sme dosáhly,výměna oleje(10w40 jen na proplach ) + filtru.

Sice nejsem automechanik ale všem kterým po výměně oleje zůstal olej černý DOPORČUJI vyčistit olejový sací koš a zbavit se alespoň všeho dostupně odstranitelného karbonu.

Po nasazení vany a nastartováni jsme zjistili další poznatek a to, že kontrolka mazáni zhasla rychleji než předtím.

Takže jestli je někdo z Plzně a okolí tak rád pomůžu v rámci svého osobního volna z vyčištěním nebo menší opravou.

Čav

2012-04-17 11:45:34

Pěkné, ještě, že jsi na to přišel včas... Jak hodně černý olej musí být? Je takové riziko i u benzínových motorů? Nenapadá mě, jak k tomu může dojít. Snad jen příliš dlouhé intervaly pro výměnu oleje, nebo neměněný filtr?

2012-04-17 12:09:16

Ked za zacne zanasat sitko, zhorsi sa prietok oleja, klesne aj jeho tlak a olej sa rychlejsie opotrebuje. Zacne sa prepalovat a plus do toho karbon zo zle mazaneho motoru sa este rychlesie upchava jak sitko, tak aj kanalky a smrt motora potom prichadza velmi rychlo. Karbonu viac vznika, ked byva spatny (vysoky) pomer paliva ku vzduchu, moze k tomu dojst tak, ze RJ riadne davkuje palivo podla nameraneho mnozstva vzduchu, ale kruzky su zle, vzduch unika pod piesty a potom motor viac dymi a ma aj mensi vykon aj vacsiu spotrebu. Sofer je zvyknuty na urcitu akceleraciu, ked je mu jej malo kvoli slabym tlakom, viac stupi na plyn a este viac zhorsi situaciu.

Inak, novy olej ma po naliati "zcernat", ma to znamenat, ze olej normalne funguje - cisti motor od usadenin. Ale ak obcas zasviti kontrolka tlaku (alebo zhasina prilis pomaly), tak neni nad cim vahat. Tam urcite odporucam robit preplach. I tak tu hrozi nahle uvolnenie vacsieho kusu tych "povidel" s naslednym upchanim a zadretim motora...

Olej sa musi menit, radsej uz po 10 tis, hlavne pri vacsom zatazovani. V ziadnom pripade nedat na reci o tzv. longlife olejoch, nie je to pravda.

2012-04-17 14:33:33

Tak tomu říkam SUPER výklad.

Ale když vyčistíš hlavu a spodek hadrem do sucha a v motoru zůstane caa do 05l oleje a vytřeš karbon z bloku do čista, tak by ten olej neměl sčernat ale jenom se zabarvit, nebo ne?

2012-04-17 14:53:00

uhlik, sadze, karbon... kolko ho asi staci na to, aby cisty olej zaciernil na nepoznanie? (je tu este ina forma - diamant, ten ale spini iba peniaze ) Ja sem-tam pracujem s uhlikovym praskom a obcas sa mi ho podari malicko rozsypat. Hoci je to len par miligramov, dlho to musim umyvat, kym to prestane spinit. Nejak podobne to bude aj s usadeninami v motore. Ked v nom ostane hoci len pol litra dobre cierneho oleja, to zaspini 5L bez problemov. V podstate to je 10-nasobne zriedenie. Ako to vyzera v tenkej vrstve? Skus naniest na kusok skla ten olej vo vrstvicke a pozriet proti svetlu. Pripadne porovnaj s olejom este pred vymenou.

Ja by som odporucil - ked tu hrozilo zadretie - nechat nabehat 1-2 tisice km a potom znovu preplachut (uz nerozoberat, jedine nakuknut od vany ) a novu napln oleja naliat.

2012-04-18 20:04:59

Ahojky, tomu koši se nedivím, jak píšeš, měnil jsi podložky pod vstřikama, to znamená, že jsi je měl podfouklý a tím pádem se koš zasírá karbonem, protože Ti to funí do oleje, super, že jsi na to přišel, bylo už i několik zadřených motorů díky podložkám... Po tomto všem je dobrý do starého oleje dát cca 1 litr nafty a na volnoběh to nechat běhat aspoň půl hodiny a pěkně to pročistí motor, po této očistě olej nebyl černý ani po cca 5tis.km, ta rada s naftou je od odborníka..

2012-04-18 21:03:43

Dekuji Dusanovi za peknou recenzi. Je to tak, do myho motoru nikdo nikdy nesahl. Byli jsme prvni. Nastesti jsme to podchytili vsechno vcas. Motor mel v te dobe najeto cca 203tisice. Po navratu z NL ma natoceno o tri tisice vic. Spotreba sla dost dolu. Vezl jsem pet lidi proti vetru a jsem na 5.8 na sto. Jel jsem do 130kmph. Pro me je to velice libivy udaj. Pri navratu pet lidi a plny kufr a pocitam, ze do 6.5 bych se mohl dostat. Ikdyz se obcas Majda rozvasnila na 190kmph. Holt, kdyz uz byla v tom Nemecku Olej nemizi, leche zacernen. Nou stress, diky Dusane

2012-04-18 23:39:41

Může někdo fundovanej napsat, jestli je tohle záležitost pouze ropáků nebo i benziňáků ? Díky

2012-04-19 06:22:15

Ty ropaku, z cehopa myslis, ze je benzin? :D Tohle tema se tyka pouze naftovych motoru.

2012-04-19 07:11:51

Díky

2012-04-20 15:04:04

Beztak, zasvinit sa moze aj benzinak. A podla jedneho Murphyho zakona: co ma moze stat, to sa stane (a co sa stat nema, stane sa aj tak ).

MAX6  
J.
2012-04-20 15:34:01

Něco podobnýho nám tu někdo už ukazoval na benzínový 1.6 Respektive nám ukazoval úplně mrtvej motor.

2012-04-20 21:10:47

Ahoj,

před nedavnem jsme nechali vycistit komplet motor. Vsechny filtry komplet zasrany, takže se šlo od nádrže. Drive jsem aditiva nepouzival, ale okolnosti donutily. Pred zasahem spotřeba průměrně kolem dle PP 6.9 - 7.2, po zasahu a pravidelnem pouzivani aditiv PP 5.5 - 6.1 (denně jezdim po Brně). Aditiva a čisty motor je ta spravna cesta

2012-04-22 14:34:22

Hanocri: kdo ti ten motor cistil? V brne pod 6.3 (dle PP) se nedostanu.

2012-04-26 16:51:52

ak ty si mal 5min pred smrtou, ja som mal 2min.

Vďaka kubaj23 za opravu a vino

2012-04-26 22:19:20

Ten motor musí být nezmar, když s tímto ještě fungoval.

2012-04-26 22:31:55

Ty voe

2012-04-27 06:18:15

Vdaka tomu mam nacate turbo

No mam dojem, ze to auto po ocisteni, chodi lepsie. Je take tichsie a kludnejsie. Uvidime, ci to bude mat vplyv na spotrebu. Tu som mal 6,2-6,5L.

2012-04-27 11:24:53

Sa ti pridrelo lozisko turba? Ja by som to skusil repasovat, zachranit co sa da. Inak nove je palka a zasa kupit pouzivane je jednak velka loteria a vobec mala sanca zohnat - turba a cerpadla najviac odchadzaju. Ja som bol niekedy pred rokom-dvoma vo Vrbovom pri PN riesit turbo. Tam vsak tvrdili, ze turbo je OK, len ho pretestovali, precistili, tusim nejaka blbost tam predsa bola. Potom som po case zistil, ze na slabom vykone motora su na vine tlaky (Ano, u DiTD kruzky vela nevydrzia). To uz logicky vysvetlilo aj zvysenu dymivost (pisal som o tom vyssie) aj neskorsi zaber turba. Uz len dodam, ze robit obcasne kontroly motora sa VYPLATI. Nemyslim tym len hladinu oleja, ale vsetko, co ovplyvnuje jeho chod - priprava zmesi, tlak oleja, kompresia, cistota kanalov (sac,vyfuk) atd. Ako tak na to pozeram, buduci tyzden idem menit tie gufera na polosiach, urcite kuknem na sitko.

2012-05-07 03:24:08

carbon je kamarad


Odpovědět

1  2  3