Fórum - Téma


4x4 Mazda 6


Fórum 6 GG / GY 4x4 Mazda 6

Informace o modelu: Mazda 6 GG / GY


1  2

2009-12-08 13:14:51

Zdravim Vas klubaci! Chcem sa spytat a otvorit diskusiu na temu Mazda a 4x4. Mate niekto skusenosti s takouto Mazdou? Prave som si taku kupil, rocnik 2004.

Dik

2009-12-12 13:31:29

4x4? Sakra, to zni dost libove... Netusil jsem, ze se delaji... Jaky to je?

2009-12-12 23:18:34

Ja som to prave kupil, 5 rocna mazda6, a chcel som nazory skusenejsich. Na suchej vozovke sa to chova zatial super, jazdim aj Octaviu2 RS a mazda 6 4x4 sedi tak isto dobre, len mazdicka je trochu lenivejsia, ma sice 119kW, ale robi to ten pohon 4x4. Som zvedavy, co to bude robit na snehu. Tesim sa na to. Standardne je v zabere predok, len ked zacne mat problemy, tak lamelova spojka pripaja zadok.

2009-12-17 10:50:02

Já měl M6 4x4 od ledna do srpna tohoto roku a sem moc rád, že jsem se jí zbavil. Neměl jsem zrovna poslušný kus, jelikož předchozí majitel ji zboural víc než jsme mysleli. Ale jinak model M6 4x4 nebyl vůec úspěšný. Údaje hovoří za vše. 119kW při maximálce 189km/h a 0-100km za 12,3 přičemž kombinovaná spotřeba, pokud si pamatuju, 10,8l/100km. To auto má dobré zrychlení od nuly ale s přibývající rychlostí je to horší a horší, na dálnici hrůza. ŽERE a NEJEDE. Jediné co se mi na autě líbilo byla výbava a krásný zvuk motoru při prudším sešlápnutím pedálu. Pohon 4x4 není plnohodnotný, zadní náprava zabírá pouze, pokud je zaznamenán prokluz na té přední, takže je to dobré tak akorát na to vydrápat se na sněhu do kopce.

Nechci Vám nové auto znechutit a doufám, že se mi to nepovede. Mějte z něj radost, má i dobré stránky, jedná se de facto o nejluxusnější a nejdražší verzi M6 (vyjma MPS), vždyť základní cena byla tehdy okolo 950000Kč

2009-12-17 11:06:42

Takze bych rekl, ze zbytecny "luxus"

2009-12-17 11:21:05

no ja mam AWD v MPS a nemuzu si to vynachvalit. Na suchu při akceleraci to zabírá suprově, předokolky nemají šanci :) [ trocha čísel při zrychlení - http://www.tuning-magazin.../performance-test/112009/ a přetížení při zrychlení 0,99 G :) což říká, že to asi nebude jen zbytčný "luxus" ]. No a na sněhu, trochu jsem testoval teprve včera, je s tim neskutečná zábava, kyž člověk chce, tak auto poslušně driftuje ...

2009-12-17 11:27:52

Jestli to ma ale kombinovanou spotrebu 10litru. Tak to pro me zbytecny luxus proste je. Samozrejme, ze kdyz si s ni clovek chce uzit... tak je to asi parada. To popirat nebudu. Ale pro me, kdyz jezdim velky dalky to neni... To jen, abych uvedl sve tvrzeni k porozumneni.

2009-12-17 11:32:24

njn, něco za něco, kdyby to bylo v kombinaci s dieselem, tak to bude asi take o necem jinem

2009-12-17 11:55:11

No, tak sa ti to predsa len trochu podarilo. Doteraz som cital len chvalihodne recenzie (okrem spotreby, ta je vysoka a to som aj vedel). O type pohonu zadnej napravy cez spojku som vedel, ze sa zapne len ked predna naprava preklzuje. Som zvedavy, ako dlho je to bude trvat reakcia. Havarovana by nemala byt, dost podrobne sme ju prezreli. Výbava je fakt super. Ja som to auto kúpil hlavne pre manzelku, aby bolo bezpecne. Preto aj ten pohon 4x4. Bývam v horskej oblasti a v zime je to niekedy dost narocne. Este sa chcem spytat na problemy, ake konkretne si mal.

Dakujem za reakciu.

2009-12-17 12:28:36

Este jedna otazka, menil si ATF v automatickej prevodovke? Ja sa dnes chystam. Podla manuálov, co som videl, tak sa to za studena vypusti cez vypustaci srob a cez tubu kontroly hladiny v prevodovke zhora (podobná ako je mierka na olej v motore) sa to naplní. Je to tak? Ide tam cca 8,3 litra.

Olej a filter v motore a ostatné veci som už vymenil (vzd.f., sviecky, chlad.kvap.). Trochu si nie som istý s chladiacou kvapalinou. Podla manuálu tam má ist 7,5 litra. Nalial som tam 6 l a je to plne. Aj som motor opakovane zohrial a stale je to plne. Rada? Je mozne, ze by vsetka stara kvapalina nevytiekla von? Vypustal som cez vypustaci srob na spodnej casti chladica (postup podla manualu).

2009-12-18 19:52:39

Zdravím

Mno, když osobák a 4x4, tak jedině Subaru Legacy... Vážného konkurenta k němu si nevybavím, drží stopu, podvozek jako dělaný na naše cesty, vůz je prostorově podobný M6, se spotřebou je na tom stejně a hlavně má stálý pohon 4x4 a redukční převodovku (MT). Co víc si přát za bezpečnou čtyřkolku...?

2009-12-18 22:00:35

Nazdar Pepo,

co sa tyka pohonu 4x4 je Subaru klasika. O tom niet pochyb. Ale kedysi som mal M 626 2,2i a bol som nadmieru spokojny. Teraz skusam M6 s pohonom 4x4. Nema to staly pohon, ale dnes som to skusal na snehu. Fantazia Vobec som nespoznal to, ze by zadna naprava zaberala neskor ako predok. Je to problem donutit prehrabat. A fantasticky to na snehu brzdi. Nemohol som tomu uverit. Co sa tyka pohybu po snehu tak zatial super. Budem skusat dalej, co to vie.

2009-12-19 05:48:24

Jen skoušej, ať jsou zde nové poznatky ona ta 4x4 v podání Mazdy nebyla špatná, jen jí Mazda neuměla vůbec využít, dle mého názoru to byla zahozená šance, promarněná příležitost - žádná kombinace s turbodieselem (což by byl naprostý ideál), ani např. s benzinovým dvoulitrem (takový kompromis, kde kdo to tak nabízí a lidi se chytnou). Mazda něco vivinula a neuměla prodat... Ale co mi nejvíc v případě M6 chybělo a stále chybí, je benzinový turbomotor 2.0 (taková motorizace akorát, žádný brutál v podání MPS Bejt ještě ve spojení se 4x4... Šestka byla dlouhou dobu hlavním tahounem prodejů Mazdy, její benzinové motory označované za jedny z nejlepších motorizací té doby, tak na nás kupce mohli být hodní a krapet si nás rozmazlit turbíčky To samé platí u současé generace, kvalitní podvozek s velikým potenciálem a přitom zůstává nevyužitý do poslední kapky. Tuším, že druhá generace M6 nemá ani pohon 4x4? Nebo se mýlím?

2009-12-20 18:35:22

Nazdar Pepo. Je fakt, ze pohon 4x4 dviha spotrebu vozidla. A preto by naozaj mohol byt kombinovany s modernym turbo dieslom, aby sa potlacil negativny efekt vysokej spotreby. Taky dvojliter turbo diesel s cca 120kW by bol asi ideálny. Vysoky krutiaci moment by si poradil a s vacsimi jazdnymi odpormi, pripadne aj s nizsou ucinnostou pri automatickej prevodovke. Ja osobne najviac postradam pri novych modeloch M robotizovane prevodovky. Robotizovana prevodovka je naozaj spica, take dvojspojkove 7 stupnove DSG je fakt chutovka. V podstate 2 manualne prevodovky so 2 spojkami v jednom. Pri radeni ineho prevodoveho stupna len premackne spojky (jedna sa vypina, druha sa uz spina, bez poklesu akceleracie, rucicka rychlomera stupa stale bez zavahania pri zmene prevodoveho stupna). DSG chyba mazde. Klasicky automat je uz podla mna archaizmus.

2009-12-22 09:31:34

DSG bych oželel, ale je fakt že silné TD ve spojení s 4x4 bych uvítal. Případně turbo benzín neb u atmosféry mi prostě dole chybí krouťák. CX-7 mě neoslovila, je krásná, ale je to vysoké auto.

2009-12-22 10:25:26

Ahoj FredyK, jazdil si s DSG? Ja som tiez predtym nic ine ako klasik manual nechcel. Ale vyskusaj robotizovanu prevodovku, najlepsie dvojspojkovu a uvidis. Ale mas pravdu v tom, ze naskor motor a az potom prevodovka.

2009-12-22 11:16:08

husarik - nechci DSG popírat její nesporné výhody ale z technického hlediska je právě toto archaizmus. Přímé ozubené převody, třecí spojky, to je automobilový pravěk, na rozdíl od hydrodynamického měniče s planetovým soukolím. Svezení s DSG je parádní, ale 7 rychlostí, 2 spojky, vše řízené procesorem = 3x větší šance že se něco pose... U nového vozu super, ojetinu s touto vymožeností bych už považoval za rizikovou. Roky provozu to zatím neprověřily. Jinak já také atomat nechtěl, ale tak nějak se to vyvinulo , dva měsíce jsem si zvykal a od té doby už jen chrochtám blahem

2009-12-22 11:24:03

Ja mam tiez teraz M6 automat 5. Ale skor z toho dovodu, ze 4x4 robili M6 len s automatom. Inak by som bral asi radsej klasik manual, kvoli spotrebe.

2010-01-03 12:14:57

Zdravim a gratulujem k super autu. Tiez rozmyslam o tejto verzii mazdy 6 s awd. Zatial ma len prekvapilo ze tato verizia podla vsetkeho nema tempomat. Usudzujem tak podla chybajuceho ovladania na volante. A este by ma zaujimalo kde ste ju kupili. Tychto kuskov je totizto dost malo a v podstate ani nieje z coho vyberat. Dali ste si to doviezt z EU ?

2010-01-03 23:09:08

Aj mna zaujala tato verzia a dali sme si ju doviezt autickarom z Dunajskej Stredy, auto pochadza zo severu Talianska, podAlpska oblast (v zime cesty nesolia, takze korozia zatial bez prejavov). Nasa verzia nemala tempomat, inak je to plnej vybave vratane koze a xenonov. Pohon AWD je spica. Na lade a snehu bez zavahania aj pri prudkej akceleracii, dokonca nepotrebuje ani protipreklzovy system.


Odpovědět

1  2