Fórum - Téma


3nv a jeho Mazda 6 GH


Fórum O vozech našich členů 3nv a jeho Mazda 6 GH


Diskuze o vozidlu

2010 6 GH 2.0 VIN: JMZGHA4E601416100

4 fotek  |  1 diskuzí

Výkon motoru 114 kW (155 PS) při 6200 ot./min. Maximální rychlost 215 km/h. Hmotnost 1 435 kg. Palivo benzín. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 999 ccm (122 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, LF.

Mazda 6 GH 2.0 MZR DISI, rok 2010, liftback, černá barva. Kola 17''.



2016-05-21 13:36:37

Zdravím :) Jmenuji se Tomáš, pracuji jako grafik a letos (doufejme) oslavím 29 let. I já jsem se 8. května 2016 konečně dočkal své Šestky. Tolik k úvodu, který svým pojetím připomíná skupinovou terapii alkoholiků :)

Tuhle krasavici jsem si nechal vyhledat a dovézt z Německa, kde měla pravidelný servis. V den dovozu svítilo na počítadle něco málo přes 106.000 km. Přesedlal jsem do ní z mého prvního auta, což byl Renault Mégane 1 po faceliftu, rok výroby 2002, 1.6 16v. Tento text píšu po necelých dvou týdnech a musím konstatovat, že si stále ještě zvykám, a ani jsem zatím nevyzkoušel všechno, co Šestka nabízí :)

NEJBLIŽŠÍ PLÁNY

  • Krátké představení mě a auta tady na webu – to právě dělám :)
  • Mytí (černá je magnet na prach a momentálně je to auto spíše dvoubarevné).
  • Vysátí nečistot (dovozce to projel jen letmo).
  • Mokré vyčištění interiéru (nějakou firmou) – předchozí majitel byl kuřák, ale dá se to vydržet. Když čištění pomůže, tak nechám desinfikovat ještě klimatizaci a případný zbylý zápach zkusím v rozumné míře neutralizovat voňavkou.
  • Mytí (po týdnu to zase bude špinavé).
  • Očištění motoru (jen lehce hadříkem, žádná přebytečná voda)
  • Pokud to půjde, zakoupení nějakého externího boxu k rádiu, abych mohl používat USB. Podmínkou je však zachování ovládání na volantu a ideálně i textu na displeji.
  • Pak to budu muset zase umýt.
  • Později asi zatmavení zadních skel. Je fajn být o něco klidnější, když něco vezu na zadních sedadlech (nebo před nimi). U Mégana jsem to tak měl.

DYNAMIKA

Původně jsem sháněl verzi před faceliftem s benzínovým motorem o objemu 2.5. Potom se ale objevila tahle tmavá střela po faceliftu se solidní výbavou a novým (ikdyž slabším) motorem 2.0 MZR DISI, navíc v dobrém stavu. Bylo tedy rozhodnuto. A teď zpátky k tomu výkonu – z testů na webu jsem se připravoval na to, že těch 114 kW je pro tohle auto takový "střed" a že neoplývá žádnou zázračnou dynamikou. Převody jsou prý navíc poskládány tak, aby byl chod kultivovaný. A když to teď srovnám s výše uvedeným motorem u Mégane, musím uznat, že to byla pravda. Výkonově jsou na tom tahle auta skoro stejně, a dokonce bych řekl, že Mégane byl o chlup živější (taky váží o necelých 300 kg méně). Ale vyloženě lenivá Šestka taky není. Jako u každé atmosféry i tady prostě prostě platí, že pro zátah musíte podřadit a dát jí otáčky. Pak umí solidně zatáhnout. A jelikož jsem zvyklý dodržovat předpisovou rychlost, vlastně mě to nijak zásadně neomezuje. Tušil jsem, do čeho jdu, ikdyž jsem doufal v trochu víc.

PODVOZEK A ODHLUČNĚNÍ

Oproti Méganovi - ticho. Motor v nižších otáčkách nevnímám a auto si prostě jen tak plave krajinou. Nerovnosti cítím, ale jsou solidně utlumeny a jízda je příjemná. Oproti torzní tyči a – ehm – tlumičům v ne zrovna dobré kondici je to úplně jiný level. Zkoušet limita podvozku v plánu nemám :)

OVLÁDACÍ PRVKY

Je jich dost. Všude. Většinu funkcí se učím ovládat, až když je zrovna potřebuji. Trochu k té neochotě napomáhá i tloušťka přiloženého manuálu a Němčina v něm obsažená. U některých záležitostí se ale manuálu nevyhnu, mám tedy v záloze ještě českou verzi v PDF (byť na GH před faceliftem).

ROZMĚRY

Prvních několik parkování do garáže moje smysly docela zaměstnalo :) Je to ale i garáží, která je poměrně malá. Měl jsem obavy, aby se tam Šestice vůbec vešla, a moc místa, pravda, nezbylo. Vepředu asi 30 cm, vzadu přibližně stejně. Senzory křičí, ale zatím jsem to *ťukyťuk* nikde neodřel a neopřel. To by bolelo i mě :) Parkování v místě zaměstnání je taky o něco obtížnější, ovšem i kvůli tomu, že tam těch aut prostě nějak přibylo.

SPOTŘEBA

Zatím jsem ji neresetoval (přiznám se, že jsem ještě ani nebádal, jak se to dělá), momentálně se dle PP drží na 8.0 l/100 km.

INTERIÉR

Sedí se v něm dobře :) Je pohodlnější, textilní sedadla jsou tvrdší než Francouz a mohla by mít o trochu výraznější boční vedení. Výhled dopředu a do stran poměrně dobrý, dozadu (přes zadní okno) horší. Vše vypadá bytelně a navzdory poměrně strohému designu interiér nepostrádá sportovnější "šmrnc". Loketní opěrka OK, dovnitř se mi však naležato nevleze mobil (Xperia Z2). Ruční brzda na můj vkus poměrně mimo osu, je to ale o zvyku. Polohu volantu si musím ještě doladit, mám jej blíž než jsem zvyklý. Nohy mívám více pokrčené (to je zvyk) a levé koleno naráží do hrany "madla" (té vystouplé části) dveří, což není úplně příjemné. Pocit bezpečí je díky okolní hmotě vyšší.

BOSE AUDIO

Snažím se zjistit, co je na něm prémiového. Zvuk to ale (zatím) není. Nejsem audiofil, ale čekal jsem od toho mnohem víc. Vnitřní repro postrádá basy a subwoofer je dávkovat nestačí. Nebo jsem stále nenašel to správné nastavení. Podotýkám, že BASS mám na +5 a TREBLE taktéž +5. Na rádiové stanice celkem v pohodě, přehrávání z ostatních zdrojů je ale slabota. Zkoušel jsem MP3 z telefonu přes Bluetooth s ne moc přesvědčivým výsledkem a doufal jsem, že po vypálení na CD (jako data) to bude lepší. Nebylo. Možná, že autu nesedí styl hudby, což je trance. U nějaké klasiky či popu bych možná měl jiné pocity.

DETAIL 1

Indikace rozsvícených světel. Jde o to, že ji poznám jen tak, že se podívám na levou páčku a na to, zda jsou podsvícené přístroje. Žádná kontrolka však nesvítí, a podle manuálu předpokládám, že by měla. Můžete mi kdyžak napsat, co s tím?

DETAIL 2

Při řazení z jedničky na dvojku a z dvojky na trojku to docela cuká. Zatím předpokládám, že je to spíš moje neohrabanost v nalezení správné polohy spojkového pedálu.

DETAIL 3

Stěrače – podle fotek jsem myslel, že jsou bezramínkové, pohled "na živo" mě přesvědčil o opaku. Překvapilo mě to, ale jde hlavně o funkčnost. Přední však budou chtít asi vyměnit, protože spíše než stěrače teď fungují jako roztírače. Po setření se navíc na skle krátce tvoří "mapy", které mi tak pily krev už u předchozího auta (a nezbavil jsem se jich). Zadní stěrač funguje brilantně.

DETAIL 4

Schránka na brýle – sportovní sluneční se do ní nevejdou.

DETAIL 5

Co signalizuje modrá LED dioda na stropě při zapnutých světlech?

Zatím vše :) Pokud na něco přijdu, doplním to sem, nebo na fórum. Pokud mi chcete napsat, jste vítáni :)


Odpovědět