Fórum - Téma


323F BJ špatný start, chcípá


Fórum 323 V BJ 323F BJ špatný start, chcípá

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé V BJ


1  2

2008-11-22 16:24:00

Zdravím všechny.

mám problém se studeným startováním v zimě. Čekam na zhasnutí kontrolky žhavení,motor natočím,svítí kontrolka dobíjení a palivového filtru,po přidání otáček kontrolky zhasnou a za pár vteřin motor chcípne.Běží tak cca 5 až 10 vteřin

Vyměnil jsem baterii i palivový filtr,tak už nevím.Poradte prosím......!

Mazda 323F BJ 2.0 Turbo diesel rok 2002

2008-11-22 17:48:04

To že má auto kontrolku na palivovej filtr to slyším porvně,to stím alternátorem buď třeba nízký otáčky nebo tam je aternátor jinej slabčí a proto začne dobíjet až při větčích otáčkách...Asi ti neporadím ale něco podobnýho by mohla dělat kdyby né zamrzla ale stuhla nafta ale takovou klendru tam nemáte ne?

2008-11-23 14:14:25

No to právě nemáme Jestě mě napadlo vyměnit žhavicí svíčky....jinak už fakt nevim.

2008-11-23 15:02:48

svíčky bych neřekl to by ti problikávala kontrolka žhavení že je nějakej problém

2008-11-23 16:51:14

už sem to tu psal ,ale přesně tak se chová auto když ti selže čip v klíčku nebo imobilizér.

2008-11-23 21:03:41

No, kdyby to byl imob. tak co s tim mají ty kontrolky společného? Pod 3-5stupňů celsia to vždycky chcípne. Čím větší zima tím hůř

2008-11-23 23:32:26

Kdyby to byl probém s imobilizérem tak by spíš nešlo nastartovat vůbec.. tím to myslim nebude.

Viděl bych to na žhavící svíčky, nebo nekvalitní naftu. Zkus koupit nějaké aditivum do nafty, to by mohlo pomoct

2008-11-24 09:47:08

no, já mám v rodině starší TD (1,7TD Isuzu na BA) a tam je ve filtru kontrolka na vodu. Ta ale zhasne okamžitě po spuštění - takže pro jistotu vypustit vodu (stačí jedna blbá benzinka). Já bych to ale viděl spíš ve svíčkách. Kontrolka je myslím na odběr všech a né jednotlivých svíček. A to žhavení probíhá u některých novějších motorů automaticky podle teploty motoru. Takže prověřit žhavení všech svíček - vyndat a krátce fuknout k baterce. Zatím jsem ale dizlák jen 1/2 roku, když tak mne opravte .

2008-11-24 11:17:14

Vodu vypouštět nemusim,filtr mám nový. S těma svíčkama super nápad. Zkusím a napíšu, jak to dopado.

2008-11-24 18:55:05

Tak mám objednané svíčky zítra na ně jedu, napíšu jak to dopadlo.

2008-11-25 20:45:02

Nové svíčky jsou na místě + 5 odměrek zimního aditiva. Tak ráno, až to vystydně se uvidí

2008-11-26 17:48:14

Svíčky nepomohly, až na počtvrté se motor udržěl a nezhasnul. Dnes výměna vzduchového filtru. Nenapadá vás ještě něco? Kontrolka palivový filtr + dobíjení. Už vážně nevim. Díky

2008-12-02 19:00:02

Tak díky za rady Mazďáci.

2008-12-02 20:42:59

Nedržkuj pinďo...Heleď a ta tvoje mazdice vůbec žhaví???nemyslím svíčky jestli jdou,to jsem ti psal že jsou ok a stejnak jsi za ně utratil škváru a teď se hněváš že ti mazdáci nepomůžou,víš já si nejsem jistej jestl dá mazda vůbec najevo že nežhaví...skus zjistit jestli jde prout do toho přívodního drátu ke svíčkám když má zrovna žhav..,já ti jinak už asi neporadím,mám tu samou mazdici naj.100tis.startuju na bat.co zústala s tátovo felicie(origo) potom co jsi pořídil novou a žádnej problém..jen aby už neměla ta tvoje mazdice pěkně vylagrovanej motor(bez urážky)držím palce ať to dáš do cajku

2008-12-09 07:06:55

Zdarec, tak tam nějaká štáva do svíček leze Prý jsou ještě nějaký dvě čidla na motoru. Tak se na ně zkusim mrknout a napíšu. Zatím díky

2008-12-12 15:13:10

a nepsal jsi vlastně jak to bylo s prověrkou nažhavení každé jedné svíčky. Jestli jsi to nedělal tak nám moc nevyčítej. Udělej to s těmi novými a staré se ti možná ještě budou hodit

Jinak, já o tom moc nevím i na tu starou TD klasiku sháním kde co se dá. Dokonce jsem se přihlásil do opelastra klubu jako mazďák, bo ten motor 1,7TD Isuzu 4EE1 tam opláci dávali

2008-12-12 15:34:42

Pokud by byl problém ve žhavičkách motor by po nastartování běžel třebas jen na 2-3 válce a neklidně, to se poznat dá, ale tohle tvůj případ není. Zaměřil bych se na filtr, zda soustava dobře těsní a nepřisává vzduch

Jinak hodně benzínek stále prodává ještě letní naftu, takže tohle hlídat, ono to trochu taky je pak poznat u toho startování, nezapomínejte že máte diesel a palivo se vznítí!

Jinak hodně zdarů v léčení závady

2008-12-12 19:38:50

Mirda nic proti tobě ale je vydět že o dieslech moc nevíš,na 2-3 válce by neběžel,to je blbost,když vypadne jedna ze žhaviček chodí motor stále jak má,né jako benziňák který by v tomto případě běžel jako cepovka !Diesel má žhavičky jen k nastartování,pak už je nepotřebuje.

2009-01-31 07:25:57

Zdravím Mazdáci!

Píši až teď, za což se omlouvám

Čidlo teploty motoru nepomohlo. Problém pokračuje: Byl jsem ve značkovém servisu na u Velké Ohrady v Praze (je tam cca jen půl roku - Prodej Mazda,Lexus a servis). Servis zjistil...cituji....Máte špinavý olej, zvedli jsme vám otáčky a vyčetli hlášky, nic.....2000Kč za nic. Olej mám měněný v srpnu 08

Kolega mi poradil, že to bude buď relé palivového čerpadla nebo čerpadlo.

Relé spíná, jakmile na něj zatlačim od sebe, motor běží....jakmile zatlačím k sobě motor zhasne.

Takže nejspíš bude problém v relé palivového čerpadla, patici relé či studeňák. Každopadně je to kontaktem.

Vše se nachazí pod haubnou. Kontakty jsou potřené nejakou vazelínou nebo co to je.

Patice je vlasně celá deska pojistkové skříně, nevím jak jí sundat.

V relé jsem očistil kontakt (nové stojí 2660Kč bez DPH), má označení SPV, na něm je napsáno B5B4, kód je B5B418821. Už to stálo moc peněz a nechci nové relé kupovat nadarmo, kdyby to bylo v té patici (desce). Má někdo zkušoti s touhle potvorou???

Budu moc rád za všechny rady!

Foto posílám, díky!

2009-02-01 19:54:49

ja jsem resila to same vem jemny smirgl aschrubost 600 vytahni to rele sundej ten plastovy kryt a tam uvidis civecku a kontakty(rozpojen spojen) tak je ocistï a uvidis

ja toudelala a slapalo jak za mlada


Odpovědět

1  2