Fórum - Téma


323F BJ Rozvody


Fórum 323 V BJ 323F BJ Rozvody

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé V BJ


1 ......... 2  3  4  5  6

2015-05-20 16:58:46

kelib99: Hodně blbej dotaz... Pojistit auto na prasknutý rozvodový řemen??

Nevím co pojišťovat ale je lepší si vyměnit rozvody a jezdit na novém řemenu / kladkách než vymýšlet blbosti. Jestli ti praskne a potká se ti motor, to nikdo neví protože jsi ani nenapsal co máš za motor.

2015-05-20 17:05:20

Magnetto: Pardon, motor jsem chtěl uvést, ale nějak se mi to při psaní vykouřilo :) Je to 323f BJ, 1.6, benzin, r.v. 2002. S tím pojištěním to byla samozřejmě nadsázka, proto to bylo v uvozovkách :) Prostě: nevadí mi když někde zůstanu vyset kvůli rozvoďáku, proto nevím zda se mi vyplatí dát 1/3 ceny auta za preventivní výměnu.

2015-05-20 17:10:04

kelib99: Hele remen muzes udelat i sam. Taky jsme se ho bal a nakonec jsme to dal.. To te vyjde do 5tisic, zalezi jakou das sadu :). Podle dostupnych zdroju je 1.8 a 2.0 nepotkavaci. Bohuzel jsem nemel cas zjistit, jeslti i 1.6, ale rad bych to zkusil az bude cas :) a prilezitost..

Magnetto : Dyt to se i rika, pojistit jako vymenit , u vas ne?

2015-05-29 12:57:38

kelib99: No, teď tak trochu nechápu tvé myšlení ale i tak odepíšu. Pokud máš auto byť i za 5000,- a nechceš na tom měnit rozvody, tak mi ho radši dej. Jestli ti nevadí že někde zůstaneš vyset kvůli prasklému rozvoďáku, tak v tom případě ani neměň brzdy, olej, filtry, žárovky - prostě nic..

Rád bych zjistil zda je tento motor nepotkávací ale nějak mne přešla chuť protože z lidi kteří mají auto (navíc Mazdu) do které je jim líto vrazit pár korun za jednu z nejnutnějších jak píšeš "pojistek" fakt mdlo. Toto je standardní a první věc co člověk udělá když auto koupí. Pokud máš strach že ti to někde praskne, vyměň to. Pokud ne, praskne to v nejméně očekávané chvilce. Neber to jako urážku ale pokud váháš nad výměnou takové věci, jezdi na kole. Tam praskne řetěz který stojí 50 Kč...

(BJček je mi fakt líto když některé vidím v jakém jsou stavu )

2015-05-30 15:37:08

magnetto: Rád ti vysvětlím svůj pohled na svět:

Na autě je asi milion věcí které se můžou pokazit. Tyto věci se dělí do čtyřech kategorií:

a) Když se podělaj, nic se nestane (otevírání oken, klimatizace)

b) Když se podělaj, člověk nedojede (palivová pumpa, alternátor, startér, klíňák...) a opraví pouze tento díl

c) Když se podělaj, člověk nedojede a vadný díl zničí s sebou jiné věci (rozvoďák, olej)

d) Když se podělaj, člověk se zabije (brzdy)

Kategorii d) řeším vždy na prvním místě.

Ostatní záleží na ceně auta a způsobu užití:

Pokud mám auto za 5000Kč, vím že když nebudu měnit olej, brzo mi celé auto (motor) odejde, proto olej za 500Kč měním

Pokud mám auto za 5000Kč, možná že když nevyměním rozvoďák, tak možná jednou praskne (nebo taky ne), proto do něj dalších 10 000Kč nedám

Pokud mám mazlíka za 200 000, se kterým jezdím na dovolenou, preventivně kontroluju i věci z b)

A teď moje dilema:

Mám auto za 30 000Kč. Spadá rozvodový řemen do kategorie b) nebo c)? Tj. v případě poruchy, bude mě to stát 10 000Kč za řemen (který bych musel vyměnit tak jako tak), nebo mě to bude stát 30 000 Kč za zničené auto?

Řemen se preventivně vyměňuje právě z důvodu, že většinou spadá do kategorie c). Pokud je v b), je na stejné úrovni jako alternátor. Taky to není první věc, kterou po koupi vyměníš.

Omlouvám se že je ti ze mně mdlo, mám jen prostě jiný pohled na svět. Mazdu jsem si koupil jako druhé auto k MB, který mi sám o sobě polyká dost peněz. Proto jsem chtěl auto, které bude levné jak na pořízení tak i na provoz. Potřebuji ho jen aby mě dopravilo z bodu A do bodu B, na to nemusí být ve 100% stavu, stačí mi když jezdí.

A mimochodem: Na kole jezdím, a bylo dražší než celá 323 i s vyměněnýma rozvodama.

A pokud mám svou teroii čtyř skupin dotáhnout do extremu: Řetěz na kole patří do kategorie c) - pokud se němění, vezme s sebou i převodníky a kazetu, takže je to preventivní výměna 350Kč řetěz vs. 3 350Kč řetěz + převodníky + kazeta

2015-05-31 13:04:38

kelib99: No, tomu říkám inteligentní myšlení Myslel jsem že tu nikdo takový není ale mýlil jsem se

Máš pravdu a naprosto souhlasím. Jen mě trochu rozhodili ty tvé rozvody protože pokud investuješ do auta 30k+ a chceš to mít jako druhé auto, myslím že i taková částka není málo a rozhodně bych do toho šel. Rozvody nestojí 10k ale max. 3k a vyměníš si je i sám.

Nevím jestli bych to srovnával s alternátorem ale rozvoďák který praskne může nadělat více paseky než si myslíme takže je otázka jestli je mi to auto u ****** nebo jestli o něj chci alespoň částečně pečovat. Osobně mám také auto za podobnou částku (42000,-) a mám v něm nasypáno asi dalších 100k takže v tomto se můžu rovnat třeba s tvým MB.. Auta je mi líto i když mám další 2 stejné. Asi bych se vrátil k původnímu tématu páč jsme od něj trochu odbočili ale za mne - rozvody vyměň

2015-07-08 09:11:57

Někdo z okolí Strážnice (okr. Hodonín) na přetěsnění hlavy válců a výměnu rozvodů na Mazdu 323F, 1.6 benzín?

2015-07-08 09:16:17

daje: Toto je operace kterou si každý udělá sám.

To přetěsnění myslíš jako vyměnit těsnění víka ventilů nebo kompletní výměna gufer v hlavě?

2015-07-08 09:22:09

magnetto: Přemýšlím že to udělám s otcem v garáži. Ty gufera jsou právě to co nevím. Mám najeto cca. 125000 a asi se rozhodnu až podle situace. Přetěsnit potřebuju hlavu, u těsnění víka ventilů by podle mě nevystřelila voda s olejem.

Ale je pravda že sám přesně nevím co tomu je, tipuju to spíš podle toho co se kde dočtu a co kdo řekne. Nejsem mechanik.

2015-07-08 09:28:39

daje: Přetěsnit hlavu beru jako vyměnit gufera na vačce (vačkách), výměna gufer na ventilech a také následovné srovnání a tlaková zkouška hlavy.

Těsnění pod hlavou se mění převážně právě při sundání hlavy a nebo v případě "fouknutí" těsnění.. Olej ti vytekl odkud? Máš v chladiči olej nebo vodu v olejové vaně?

Dej pozor protože vždy to nemusí být jen těsnění pod hlavou ale třeba prasklá hlava nebo blok (čemuž moc nevěřím).

Rozvody, pokud nejsi úplné jelito a už jsi to někdy dělal vyměníš i sám. Stačí se podívat na to, jak jsou rysky a rozvody nastavené a podle toho je poté nastavit na novo.

2015-07-08 09:30:22

magnetto: olej v chladiči.

2015-07-08 09:38:55

daje: Hmm.. tak to je těsnění pod hlavou - v horším případě jak jsem psal, prasklý blok..

Tady bych samozřejmě hledal od nejlevnějších možností, čili vyměnit těsnění pod hlavou jako první a v rámci toho vyměnit olej a novou chladící kapalinu.

Nezapomeň na to, že pokud sundáš hlavu, je nutné nechat ji minimálně srovnat a při tom bych nechal udělat její tlakovou zkoušku (provádí se u stejného člověka co ti ji srovná). Bylo by dost blbé nechat hlavu srovnat a pak zjistit, že je hlava K.O.

Pokud bych to měl takhle rozdělané, vyměním zároveň i vodní pumpu a rozvody ale to je otázka toho kolik do toho chceš investovat.

Předem píšu, že:

  • Srovnání hlavy: od 500 - 1500 Kč
  • Tlaková zkouška: od 500 - 1500 Kč
  • Těsnění pod hlavu: od 500 - 1000 Kč
  • Rozvody (celá sada závislá na výrobci): od 600 - 3000 Kč
  • Nový olej: ?
  • Nová chl. kapalina: ?

Ceny jsou v rozmezí protože ne všude jsou stejné. Aby jsi mohl toto vyměnit doma, musíš mít alespoň základní znalosti a vědomosti o motorech a jejich opravách. Pokud špatně nasadíš rozvody nebo utáhneš hlavu, motor se ti potká nebo znova foukne těsnění pod hlavou. Při každém sundání a nandání hlavy je nutné mít nové těsnění.

2015-07-08 09:42:27

magnetto: Díky. Otec je naštěstí zručnější než já a krom vyrovnání a tlakové zkoušky hlavy by to měl zvládnout. Stejně než se do toho pustím tak se zkusím podívat jestli někdo neprodává celý motor, asi by to vyšlo levněj :)

2015-07-08 09:51:49

daje: No na jednu stranu máš pravdu ale ono jak už se tu několikrát psalo - je to sázka do loterie.

Můžeš koupit motor který jede ale zase bude třeba žrát oleje víc jako benzínu. Sám jsem si tímto prošel a myslím že jsem vyléčený. Když to shrnu, je lepší opravit svůj motor protože víš jak s ním bylo zacházeno a co s ním / na něm kdo dělal.

Když pomineš nové rozvody, vodní pumpu, musíš tak nebo tak koupit nový olej, novou chl. kapalinu a nové těsnění pod hlavu. Samozřejmě to srovnání a tlakovou zkoušku provést musíš tak nebo tak.. V případě že budeš muset po pár tisích zase měnit rozvody nebo pumpu, budeš muset rozvody znova shodit... v tom jediném je nevýhoda. V každém případě se do toho pusť co nejdříve protože voda s olejem nedělá dobrotu jak na materiál z kterého je motor vyroben, tak na olejové čerpadlo a další komponenty. Vše se musí vypláchnout.

2015-07-08 09:57:58

magnetto: S tím druhým motorem máš samozřejmě pravdu, ale svoje auto mám dva měsíce a už nejede, takže to možná výjde na stejno. Jinak s autem samozřejmě nejezdím, je mě jasné že by to mohlo dopadnout špatně v tomto stavu.

2015-07-08 09:59:36

magnetto: Čau, vypadá že jsi v obraze. Řeším nefunkční klimu, nově naplněnou. Kde najdu to relé klimatizace ? Jo a je to 1.9 84Kw Díky, Pavel

2015-07-08 10:07:25

pavelpas: Relé na klimatizaci je umístěné v pojistkovnici která je v motorovém prostoru. Dám obrázek pro znázornění.

Toto je ale téma o rozvodech 323F BJ.. Prosím, příště zkus pohledat nebo reagovat v příslušném tématu. Je to psané i v pravidlech.

RE: Nevím jak to bude přesně u tebe ale já mám navíc pojistku i pod volantem v pojistkovnici.. viz. obrázek.

2015-07-08 10:17:35

magnetto: Díky moc. A polepším se.

2015-07-08 10:18:59

pavelpas:

2015-07-08 10:36:20

pavelpas: prosím nedělej tu nepořádek a dodržuj pravidla klubu, ADMIN

z5 k tématu


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6