Fórum - Téma


323F BJ Rozvody


Fórum 323 V BJ 323F BJ Rozvody

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé V BJ


1  2  3  4  5 ......... 6

2011-06-20 20:06:16

Zdravím zde přítomné.

Pořídil jsem Mazdu 323 F 2.0 s benzínovým motorem. Rok 2002

Najeto má 110 tisíc a chci rači hned udělat rozvody. Příliš tomu nerozumím a nechci zbytečně vyhodit moc peněz.

V servise mi udělali nabídku. Zhruba za 10 000 Kč.

Konkrétně: Rozvodová sada 4 702,- ; vodní pumpa 2 025,-; práce 3 000,-

Je tato cena standardní?

Předem děkuji všem kdo poradí.

2011-06-21 00:52:35

Cena je standartní, já je měl za 8tis.v levným servisu a ted mi sákne olej kolem vačky a víka. Raději dej za práci o tisíc víc a máš klid. Já budu muset najít šikovnou ruku co mi to ted přetěsní a doufat že nemám zkroucené víko.

2011-06-21 16:50:58

Jestli zaplatim za práci 3000 nebo 1500 už mě tak strašně bolet nebude, ale na některých debatách se mluvilo i o výměně rozvodů pod 5 000,- , a to už je docela rozdíl...Takže bych si pak nerad rval vlasy, že jsem to udělal nejdráž jak to šlo.

Předpokládám, že asi dost záleží na tom, co všechno se mění. Takže výměna samotného řemenu bude asi levnější.

Je nějaký způsob, jak zjistit, co všechno je potřeba vyměnit?

2011-06-21 17:44:17

Cau zalezi jestli si budes kupovat material sam nebo ne.Jinak se da sehnat i levnejsi jak rozvody tak pumpa.

2011-06-21 20:43:54

Mě řekl v servisu že bez pumpy mi to nevymění a díly moje mi tam taky dávat nebude, ale ty jinde takový problém mít určitě nebudeš. a jinak dají se sehnat levnější, ale taky dřív odejdou takže je dobré to koupit v servisu nebo krámu kde vědí jaké díly nejsou drahé a jsou přitom vyzkoušené že jsou dobré. Hodně se tu o tom psalo tak zkus ještě hledat.

2011-06-27 16:47:33

Díky za rady.

Rozhodl jsem se, že rozvody svěřim do rukou známému. Neživý se sice touhle prací, ale dost se v tom vyzná. Doufám, že to není špatná volba...Je něco co se na tý výměně dá posrat?

2011-06-27 17:58:54

Zlaté české ručičky, pokud někdo ví jak se mění rozvody tak na tom nic posrat nejde, leda by to dal víc jak o dva zuby mimo a bez vyzkoušení začal startovat, a to by neudělal ani laik. Jinak at ti koupí kvalitní lepidlo na lepení uložení vačky a hezky si dá práci s očištěním, mě udělal výměnu za 8500kč se vším všudy a po 3 měsících mi to začalo malinko sáknout pod víkem, budto víko zkroutil nebo to teče kolem uložení vačky, přišel jsem na to hodně pozdě takže ani reklamace nepřipadala v úvahu. Ted mi to po zimě bleje brutálně tak to musím nechat přetěsnit. Kdybych měl garáž udělal bych si to sám. Tak taky hledám místo servisu někoho kdo si s tím vyhraje a pěkně to pečlivě přetěsní.

2011-06-27 19:06:58

Tak mě bylo doporučeno na foru 323f.cz nechat udělat rozvody od jednoho tamního člena..že prý dělá dobře a má hlavně levný díly. Je ale odemě dost daleko, tak si nechám poslat jen ty díly a známej mi to vymění...Ten to snad neoušulí a kdyby se něco poďeálo, tak by problém s opravou být neměl. Jinak na to víko a dobrý lepidlo ho upozornim, když vidím jaký s tím můžou být problémy.

Vychází mě to teda s levnějšíma dílama i prací asi na 6500, takže rozdíl oproti půvdních 9 700,- nejsou zrovna drobný.

2011-06-27 19:44:01

Rozhodně doporučuji, pečlivě očistit a utěsnit i kdyby to mělo trvat o nějakou hodinku navíc, jinak cena supr, a zvládne to každý kdo jen malinko umí nahlídnout pod kapotu. Jsem laik a na bývalém autě jsem si je vymeníl taky sám, jen mi bylo řečeno jak na to a vše v poho.

2011-06-27 20:17:05

Tak to si dobrej, já jsem laik taky a zvládl jsem si vyměnit rádio :D.ale to je asi tak vrchol mého snažění..do větších akcí se pouštět rači nebudu.

Ještě teďka řešim problém začínající rzi na zadním lemu. Něco jsem tady o tom početl a vychází mi z toho, že snad ani nemá smysl to řešit. Zbroušení vede k tomu, že to stejně zase vyleze a výměna je dost drahá a klempíř taky.

Koupíl jsem si teda aspoň takovej volej ve spreji - Konkor (mám s ním dobrý zkušenosti z mládí, když jsem ještě drandil na kole. Báječně mi to vždycky odrezavělo řetěz). A ty rezavý místa jsem prostříknul...Příjde mi to lepší než nic..nebo nějaký nápady?

Auto neplánuju mít dalších deset let...spíš tak 3 a nechtěl bych, aby se mi to za tu dobu rozpadlo a rád bych to pak ještě nějak prodal.

MAX6  
J.
2011-06-27 23:17:27

Hele na to že to je v servise,tak je cena dobrá.Mam tu samou motoryzaci a dělali mi to kluci v práci a rozvody,napínací kladky,vodní pumpa,svíčky a klíňáky mě vyšli na 8000Kč.Klukům jsem za to dal 300Kč na pivčo.Moje doporučení je,pokaždý když děláš rozvody,tak vyměň i vodní pumpu a u tohodle auta tak i olej v převodovce(má se měnit každejch 90 000km).Jinak kdyby jsi na to chtěl nějaký ND tak napiš.Mam sportku a válí se mi tu přední nárazník (kulatý mlhovky),2din rádio s CD,NARDI volant atd... Jsou to všechno věci co jsem vyměnil za jiný nebo nový.Kdyby jsi něco potřeboval napiš.Rád to prodam.Jinak jak píšeš o zadních lemech,tak ty mi taky začínáj kvést.Byl jsem se zeptat co by to stálo v Mazdě aby je vyřízli a udělali nový.Řekli komplet (lemy,lakování,práce,...) cca 25 000. Tak to je docela mazec.Na druhou stranu mekanici v práci řekli že mi je zbrousej a nastříkaj za pár šupů,ale že za rok mi to znova začne kvést někde jinde.Tak nevim jak to mam vyřešit.

2011-06-28 01:17:29

Tak pumpu už jsem rozhodnutej, že vyměnim. Volej v převodovce sem netušil, že se mění. To dík za upozornění. To udělám teda taky.

Že máš ND na tuhle sportku rád slyšim. Rádio bych možná bejval bral, ale už jsem koupil funglovku..aspon to ma usb. Přední nárazník mám zatím uplně v pohodě. Časem se ale třeba může hodit :) Jinak ty moje přední mlhovky jsou trošku nakaši. Jakoby se drolil hliník uvnitř světěl a jsou naplněný tak do čtvrtky tim odroleným sajrajtem...ještě jsem to nějak extra nezkoumal, ale kdyby jsi měl celý mlhovny - zachovalý, tak bych měl zájem. Ještě mi chybí takovej plastovej deklik na uzavření díry po střešních nosičích.

To mě napadá, že bych sehnal ale jen na nějakým vrakáči.

A ta rez, to je svině. Kdybych věděl, jak to aspoň zastavit, aby mi to nesežralo postupně celý auto.

MAX6  
J.
2011-06-28 08:47:03

Hele mlhovky ty maj cenu zlata.Ty sice nemam,ale kdybych je měl,tak je nedam ani za zlatý prase Měl jsem v jedný díru od kamínku a začla mi zevnitř reznout.Tak jsem obvolal snad všechny vrakáče a tam se mi totálně vysmáli,že na tohle auto vůbec nic nemaj. Tak jsem se ptal v mazdě co stojí nový mlhovky a tam mi řekli 7500,- bez DPH.Jsem se ptal jestli je to za obě dvě a oni že jenom za jednu.Nakonec jsem si jí nechal dovízt z ebay z ameriky.Naštěstí to bylo ještě před tim než zvedly to clo a daně a tak mě vyšla na 3500 i s dovozem. Jinak rez z tou bojuju taky.Nezbívá nic jinýho než o krásnej letních večerech s džbánem piva a haldou šmirglu sednout a odrezovat.

MAX6  
J.
2011-06-28 08:49:21

Jinak podle návodu co mam tak olej do převodovky: API Service GL-4 nebo GL-5 (SAE 80W-90)

2011-06-28 13:20:49

No tak opravu zadních lemů bych rozhodně nevzdával, kdysi jsem je opravoval na dvou mých starších autech a celkem úspěšně. Jedno z aut jsem dal otci a jezdí s ním už 6 let a lemy nereznou, a nebo jen malinko. Já je zrovna ted opravuju taky a nevím jak se mi to tentokrát povede a jak dlouho to vydrží, každopádněš taky budu rád když aspon 3 roky nevyleze nic velkýho a pak už to bude fuk. Popíšu následující můj postup: Obrousit velmi pečlivě i zespodu, pak drátěným kartáčem na vrtačku, hodně shnilé kousky na okraji odlomit, natřít penetrátorem na autoplechy (někde na foru doporučují Dinitrol 900), nechat týden schnout (dostává se pomalu do mikroskopických trhlin a bublin v plechu a vytěsnuje vodu, po týdnu druhý nátěr a opět nechat týden. Zespodu vylaminovat odlomené kousky. Stříkací kyt, přebrousit tak aby nebyla obroušena penetrační vrstva, opět kyt a broušení dokud vše není hladké. Nástřik barvy, nástřik bezbarvého laku, spoj mezi lakama přebrousit min 1200 brusným papírem pod vodou a rozleštit flanelem na vrtačku. Po vytvrdnutí barev vystříkat dutiny blatníku, já používal hydraulický olej, je velmi řídký a vyvzlíná nahoru, ale nemůžu ho nějak doporučovat protože kontrolu dutin už jsem nedělal, jestli to nějak pomohlo, kdysi mi to poradil jeden velmi šikovný kamarád tak proto jsem zvolil toto. U bývalých aut jsem neřešil tu poslední část, barva tam byla děsná tak mi to bylo fuk, ale ted jsem na Mazdičce ve fázi před nastříkáním barvy. Nenapadlo by mě udělat fotky před a v průběhu práce, mohl bych vám je sem vložit. Můžu jen říct že před třemi roky jsem spozoroval malé bublinky pod lakem, za dva roky už nebyla barva po celém lemu a 3cm nad ním z pohledové strany, rozhodně nečekat. Celková cena opravy mě tak vyjde asi na 1000kč a to mi zbyde dost na místa zespodu dveří a na kraji dveří kde se taky objevil rez.

2011-06-28 18:42:23

Zatim sleduju a stříkám ty puchejře na lemu. Do tehlech brousících akcí se mi moc pouštět nechce..Dneska jsem se ptal v servise co se s tím dá dělat. Rovnou řikal, že obroušení je na hovno, že to stejně vyleze. Přej by se to mělo vyříznout, uklepat novej díl a navařit. Cena prej všehovšudy bajvoko 5 000,- za jeden lem...Takže to ještě chvíli nechám pohnít a dokud to nebude závažný, tak s tím nic dělat nebudu...třeba mě do tý doby někdo ťukne a vymění se to s tím :)

2011-06-28 20:37:48

Uklepavat nic nemusis daji se koupit primo lemy na model BJ a v docela prijatelne cene.

2011-06-28 20:41:31

Díky za příspěvek, zda jsou nějaké lemy na BJ jsem nehledal, jsou dokonce i na BA to mám já, a i za přijatelnou cenu myslím že to někdo psal na mazdaklubu asi kolem 600kč za jeden. Pro mě je to ale pracnější, vyříznutí a navaření jsem ještě nedělal a nevim jak by to dopadlo s levnou malou inventorovou svářečkou.

2011-06-28 21:04:15

No tak tím líp...že bych si hned nějaký koupil..i do zásoby :)

2011-06-28 21:26:05

Fyzikmoto: Tak to ti nereknu zdali je i na model BA,ja tady prave cetl ze je problem je na tvuj model sehnat,ale mozne je vse.

Jinak si mysli ze je to lepsi vymenit kus za kus,jelikoz to muze reznout zase jinde.Abych pravdu rekl s inventorovou svareckou zkusenosti nemam.


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 6