Fórum - Téma


323f bj 1,6 72kw 2001 Problem udusení mo


Fórum 323 V BJ 323f bj 1,6 72kw 2001 Problem udusení mo

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé V BJ



2012-07-15 14:27:50

Ahoj

moje mazda 323f bj 1,6 72kw 2001 při jízdě se začne dusit až úplně chcípne. Bohužel poté již nejde nastartovat. Startér točí a zdá se jako by tam nešlo palivo. I když se mi zdá že čerpadlo slyším. Po dvou dnech se umoudřila a zase nastartovala. A to se zase opakuje. Ve čtvrtek mi chcípla a dotáhl jsem jí domu, startovat jsem zkoušel každý den a nic až dneska v neděli zase nastartuje. Vůbec netuším kde začít hledat závadu.

Prosím poradí někdo. Díky

MAX6  
J.
2012-07-15 15:16:24

Jako první bych proměřil čidlo polohy klikový hřídele a čidlo polohy vaček.

2012-07-17 13:51:23

Díky za radu. Jen malý problém, nevím čím a jak jí změřit.

MAX6  
J.
2012-07-17 14:29:02

Čidlo polohy klikový hřídele se měří na dvakrát. Nejdřív musíš změřit jaká je mezera mezi čidlem a zoubkama hlavní řemenice. Mezera by měla být 0,5-1,5mm. Při tom to čidlo rovnou můžeš očistit. Je magnetický a časem se na něj nachytá špína. Hlavní je změřit jaký to čidlo má odpor. Takže budeš potřebovat Ohm metr. To čidlo musíš v konektoru rozpojit a na konektoru čidla polohy klikovky přiložíš měřák k levýmu a prostřednimu vývodu (zácvak konektoru směřuje nahoru). Měl by jsi naměřit okolo 550 Ohm. Jestli naměříš něco jinýho,tak musíš čidlo vyměnit.

Čidlo polohy vačkový hřídele by se správmě mělo proměřit pomocý osciloskopu nebo na počítači. Ale dá se zkontrolovat taky vizuelně. Čidlo se vymontuje z víka ventilů a pořádně se hadrem otře od veštkerýho prachu. Potom se rozpojí v konektoru a konektor se štětečkem očistí. Zkontoluje se kabel toho čidla jestli neni nikde porušenej.

2012-07-17 14:40:26

Díky za super odpověď a postup. Pokut bude čas hned to zkusím. Ještě jednou díky.

MAX6  
J.
2012-07-17 14:47:54

Jestli umíš anglicky,tak si určitě stáhni na tohle auto workshop: http://ulozto.cz/xHLHZPD/...-2002-workshop-manual-pdf

Hodně ti to pomůže,když se budeš chtít autem zabejvat sám a nestrkat peníze do servisu.

Ohledně těch dvou čidel,tak ty tam najdeš na stránkách 1-40A-32 a 1-40A-35

2012-07-18 11:29:30

Ještě dotaz to čidlo polohy vačkový hřídele je přístupný jak. Nemusí se za rozvody.

MAX6  
J.
2012-07-18 13:19:54

Ne ne,mělo by čouhat z boku na víku ventilů. Mělo by stačit povolit jeden šroubek a je venku.

2012-07-19 16:59:44

Ahoj tak na tom čidle jsem nic nenaměřil, Půjčil jsem si z vrakoviště jiný a na něm taky nic.

Teď se mi ale na palubovce rozsvítila kontrolka motoru. Neznáš náký softwer na diagnostiku?

MAX6  
J.
2012-07-19 17:43:14

Měřil jsi to čidlo klikovky,když bylo namontovaný ? Ohm metr máš nejspíš funkční ?! Nakreslil jsem ti obrázek k jakejm vývodům ten měřák přiložit (omlouvám se za kvalitu). Tu chybu CHECK ENGINE vymažeš,když odpojíš baterku a na 30 vteřin budeš držet brzdovej pedál. Pak po zapojení baterky bude chyba smazaná (smažou se všecky chyby uložený v paměti)

2012-07-19 17:48:36

Aha tak to byla možná ta chyba. ja ho sundal a odnes si ho do tepla.

Jinak mi nejde ani tak jak tu chybu smazat, ale spíš zjistit co to je za chybu.

MAX6  
J.
2012-07-19 17:54:48

No tak jestli jsi nastartoval s tim odpojenym čidlem,tak nemusíš ani hádat a bude to chyba čidla polohy klikový hřídele. Jinak jestli si chceš dělat doma diagnostiku sám tak si kup za 260Kč tohle a můžeš si zjišťovat chyby sám: http://www.ebay.com/itm/A...ain_0&hash=item25627cbece

MAX6  
J.
2012-07-19 17:55:50

Jinak i když ho sundáš,tak by jsi měl něco naměřit. Pokud máš odporovej měřák v pořádku a to čidlo měříš správě, tak nejspíš byly obě dvě ty čidla mrtvý.

2012-07-30 10:33:47

A co by se mělo stát když nastartuji bez toho čidla. Já to tedy nezkoušel. Ale teď to zase jezdilo bez problémů, ale nejel jsem nikam daleko.

MAX6  
J.
2012-07-30 10:40:42

No ono to spíš ani nenastartuješ. To auto by ti nemělo chytnout a když už,tak hnedka chcípne. Hlavně se ti rozsvítí kontrolka check engine a tu by jsi měl pak vymazat,což neni problém.

2012-07-30 11:56:32

Jo a taky jsem si všimnul, když stojím v křižovatce, tak mi nedrží otáčky. Lehce klesaj a stoupaj (cca o 50 otaček), nevím jestli je to normální, nebo to má něco společného s tím chcípáním.

MAX6  
J.
2012-07-30 12:08:45

Neni to třeba tim že by ti sepnula klimatizace ? S tim chcípánim to může mít spojitost,ale tohle bych spíš vyděl na špinavou klapku sání nebo špinavou váhu vzduchu. Zkusit to vyčistit a uvidíš.


Odpovědět