Fórum - Téma


323F BA na sto ticíc


Fórum 323 (obecně) 323F BA na sto ticíc

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé



2016-09-17 21:37:51

Budu potřebovat levné auto které bude schopné najet přibližně 100 tkm za asi 3 roky. Hodně se mi zamlouvá 323F BA, nejlépe v motorizaci 1.5 . Je to s tím autem (samozřejmě v nějakém slušném stavu při koupi) možné najet bez nějakých brutálních servisních nákladů? Je mi jasný, že motor bude žrát olej, ale o to nejde... Co jsem se dočetl, tak jsou na tom se spolehlivostí dobře, ale vlastní zkušenost nemám. Uvítal bych tedy zkušenosti někoho kdo to auto zná.

Díky za odpovědi.

2016-09-17 23:21:13

Jenom za sebe, bez nějakých extra zkušeností. Přesně ten kousek/motorizace o kterém mluvíš. Ve 199tis. odešel startér, alternátor, shnily (dohnily?) různý kabely. Takže prasárna v elektrice. Ale je pravda, že jsme jí koupili na dojetí před 3 roky a vůbec nic jsme na ní neřešili, jen dolívali olej (bývalá majitelka, známá, jí taky mohla věnovat té péče víc). Jo a taky jsem jednou musel jet 30km prakticky bez brzd. Vyhnily bzrdový rozvody, vytekla brzdovka (takže nový trubičky přes celý auto až dozadu), po roce zase vyhnily hned někde pod motorem, ale to už nebyla taková tragédie. No ručka ke konci už taky vůbec nebrala. Byl to s ní boj, ale měli jsme ji rádi. :-D

Samozřejmě to nejsou věci, který se musí stát zákonitě u každýho kousku, takže je to čistě jen subjektivně vyjmenovaný.

2016-09-18 00:23:24

Měli jsme 1.5 která měla najeto 200 000 bohužel kvůli špatné garáži zrezla karoserie ale to byl jediný problém a to byla přivezená, bouraná z německa na což se přišlo po sundání blatníku, teď máme 1.8 která má 270 000 má zrezlé zadní lemy a spodek ale nic vážného a ani oleje si nevezme moc. Po motorové stránce je to držák jen s tou karoserii je to horší ale s trochou péče vydrží dost.

2016-09-18 08:09:22

hospodář: Ja mám 323 1.5 16v hetb.3dv jazdim s ním už 6roky má 180tis.km ale olej mi vydrži od výmeny po dalšiu 30tis.dolejem za tu dobu max.1liter.

2016-09-18 09:50:16

Díky, takže se budu hodně zaměřovat na to, aby bylo co nejméně koroze.

Ještě co se týče spotřeby - jaký je přibližně rozdíl mezi 1.5 a 1.8?

2016-09-18 18:43:33

hospodář: Ahoj, o jednom autě bych věděl. Je fakt zachovalé motoricky i podvozek OK, ale má špatné oba prahy + lemy a koroze u střešního okna. Majitel byl ochotný jít až ke 12 tis.(+ 3 tis. za ekodaň) , takže cena dobrá, ale nechtěl jsem si komplikovat život. Je to člověk z Jihlavy. V případě zájmu zprostředkuji prohlídku.

Zatím ahoj!

2016-09-18 19:45:08

zdenek81: Ahoj, díky za nabídku, ale já mám v plánu ji kupovat až tak za půl roku... momentálně ji nepotřebuju. Škoda, Jihlavu mám kousek.

2016-11-27 18:45:23

Ja mam momentalne 323F 1,5 benzin ale v plyne, a tos kuwa, spokojnost na spotrebu jak slak. Uz ma ani baby na benzinke nepoznaju . Na F-ko treba dat pozor v prvom rade na hrzdu. A elektrika? TSA... Pri motori mam oxid na kabloch, ako sa patri, ale vsetko funguje uplne bez problemov. Lubi sa zasrat rozdelovac, ten staci len so smirglom ocistit. Ale ziadne velke nedostatky som na nej nepostrehol. Mam ju sice len polroka,ale od znameho, ktory ju mal predo mnou sedem rokov a cely cas som mu ju servisoval ja. Takze-s tymto autom spokojnost. Pred tym som mal MB W210, to by sa dalo porozpravat o hrdzi...

2016-11-27 22:16:31

měl jsem BA 1.5 ale nebylo to F. bylo to docela v cajku, jen ty koroze, ale to je skoro u všech starších aut (lemy, prahy, podvozek...) určitě nás nikdy nikde nenechalo. Každé auto má své mouchy jen je musíš vyhytat. Záleží na tom na jaké auto natrefíš, ale bylo by dobré ho koupit v zimě ať víš jaká je kouřivost ( líp poznáš zda to žere olej, motor je vymrzlí a tak se líp projeví vůle ....) je to hodně o náhodě...

můžeš natrefit na auto co má 150tkm a bude zrezlé do šrotu a nebo to bude mít 250tkm a bude v cajku a nebo to už někdo vyvařil... každopádně musíš vědět kolik do toho chceš investovat.. úplně jako laik se koukni po všech spárách mezerách atd mezi dveřmi, kapotou kufrem... musí ti to hrát všude stejně z 90% ti nebudou hrát dveře od řidiče pač tam je tam největší provoz. hlavně se zeptej kdy se měnili rozvody mazda to má na 100tkm aby tě nečekaly ještě ty. je toho hodně na co si dávat pozor..

kamarád měl F 1.5 a úplně bez koroze měl ji vždy venku a měl na tom 215tkm, druhý si sehnal též F 1.5 a jen jsme opravovaly lemy zadních kol a přední nárazník, vyčistili rodělovač a vyměnili olej a měl tuším 190tkm a spodek měl chycené prahy takže troška zbroušení, překytování gumoasfalt(Body) a vše ok...... brzd. trubky v pohodě... jen výfuky trošku pokulhávaly zavařit a vše ok....


Odpovědět