Fórum - Téma


323f BA 1997 Výměna drážkových řemenů


Fórum 323 IV BA / BH 323f BA 1997 Výměna drážkových řemenů

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé IV BA / BH

Diskuze o vozidlu

1997 323 / Familia / Protegé IV BA / BH 1.8

1 fotek  |  15 diskuzí

Výkon motoru 84 kW (114 PS) při 6000 ot./min. Maximální rychlost 191 km/h. Hmotnost 1 200 kg. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 839 ccm (112 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, BP (BA).



2016-01-07 20:21:18

Zdravím chtěl bych se zeptat kde je napínák na drážkový řemen, který pohání servo. Je to přímo na servu? Potřebuji totiž vyměnit řemen u altíku ale k tomu musím sundat ten druhý taky. A z důvodu mizerného přístupu a špatného výhledu se raději ptám. Podle mě je napínák u serva ale povolil jsem ho ale ani se nehne. Musím tedy sundat pravé kolo a podběh abych se k tomu dostal? Díky

2016-01-08 07:24:07

kitt117: Pokud se jedná o motor BP tak ten je dost podobný motorům FP a FS. I zde je výměna řemenů jednoduchá ale i tak potřebuje člověk trochu znalosti když chce něco takového dělat.

Na motoru jsou dva řemeny pohánějící čtyři generátory.

  • č. 1: Alternátor a vodní pumpu
  • č. 2: Klimatizaci a servo

Pokud potřebujete vyměnit řemen č. 1, musíte sundat řemen č. 2.

Jak sundat:

  • č. 1: povolit napínací šroub v obou směrech a spustit servo dolů směrem k motoru. Tím se prověsí řemen a je možné ho sundat
  • č. 2: povolením alternátoru a jeho napínacího fundamentu jej spustíme směrem k motoru a řemen se tímto prověsí
  • * Při výměně rozvodového řemenu je potřeba podložit motor a sundat i držák motoru (pravý).. jen pro info..

Na výměně nic není ale je potřeba dodržet nějaká postup. Rozhodně mezi to patří i správné napnutí řemene. Na alternátoru i na servu je držák (nebo-li napínák) utažený na dvě osy. Jedna je pomyslně od předního kola ke kolu a druhá je jakoby v ose od př. nárazníku k zadnímu nárazníku.. Nevím jak lépe to popsat ale jednu z nich jste nepovolil..

P.S. Není potřeba sundávat podběh. Buďte rád že máte v kastli BP a ne KF nebo KL

TAG: řemen, BP, drážkovaný řemen, povolení alternátoru, servo, napnutí, dobíjení.

2016-01-08 10:56:55

magnetto: Dobre dekuju moc ja tuhle banalitu delam skoro kazdy den na jinych autech a bez problemu, ale tohle me zaskocilo. Studuju na automechanika tak jeste neumim vse proto jsem se radeji zeptal nez abych si neco znicil nicmene dekuju za radu uz se mi to urcite povede.

Tak se mi to nakonec povedlo vymenit. Musel jsem sundat prave predni kolo a vyndat podbeh kvuli lepsimu pristupu ale uz to mam. Dekuji za radu

2016-01-08 22:17:40

kitt117: Za málo. Od toho jsem tady..

2016-08-11 10:32:15

Mám dotaz. Po koľkých kilometroch je treba tieto remene meniť? Zatiaľ nemám žiaden problém čo by súvisel s týmito remeňmi, ale ... netuším, keby boli naposledy menené. Mám 275 tisíc a od 149 tisíc to nebolo menené určite. Pre každý prípad: 2.0 DiTD (66 kW).

2016-08-11 11:43:07

merlinhawk: Merline, já řemeny měním cca každých 15 000 km. Někdy i dříve podle toho co dělám na autě.

Ty řemeny vydrží hodně ale když už vidíš že jsou popraskané nebo vyblednuté, rovnou je vyměň. Tím si alespoň promažeš napínání na altíku a také budeš mít jistotu že ti nikde nevhod nepraskne.


Odpovědět