Fórum - Téma


323F 1,5 16V (BA) klimatizace


Fórum 323 IV BA / BH 323F 1,5 16V (BA) klimatizace

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé IV BA / BH



2016-06-19 20:48:03

Zdravím, poraďte prosím, kde naleznu ventil pro doplnění chladiva R134 a jaký by měl být jeho tlak. Díky za odpověď.

2016-06-19 20:55:59

jaku: Řekl bych, že slušností když člověk někam přijde pozdravit, poprosit a poděkovat.

_Edit:

No, to už je lepší. Naplnění se provádí dvěma okruhy - ventily jsou tedy 3 celkem.

Ventil poznáš podle toho, že je na něm taková krytka kterou odšroubuješ a má bílou barvu. Na jedné je písmeno "H" a na druhé je písmeno "L". Vysoký a nízký tlak.

Když se podíváš pod kapotu v místě pod předním oknem (pod stěrači), uvidíš napříč hliníkovou trubku tlustou asi jako cigareta. Po ní když půjdeš směrem k pravému světlu (spolujezdcova strana), najdeš tyto ventilky.

2016-06-25 16:22:05

magnetto: Díky za informaci. Dvě krytky jsem našel, u mé Mazdy mají barvu světle modrou (L a H). Kde by měla být třetí? Někde jsem se dočetl, že se chladivo (R134a) plní přes ventil L. Je to tak? Díky za odpověď.

2016-06-25 22:01:33

jaku: Třetí být nemusí. Ten bývá ve většině případů jen jako kontrolní. Důležité je, že tam máš to "L" a "H" jako "LOW" a "HIGH".. Plní se obojí.. Jedno pomale a druhé rychle. Nevím jestli jsem to správně pochopil ale jeden z nich působí jako takový odvzdušňovací.

2016-06-25 22:31:53

magnetto: To znamená, že když se plní přes L tak H má funkci odvzdušňovací a opačně?

2016-06-25 22:35:20

jaku: No, nechci kecat. Plní se však dva okruhy a proto když jdeš na plnění, jsou zapojeny dvě hadice a nastartovaný motor. Jestli jsem to dobře pochopil, je to jak jsem napsal a ty se ptáš správně.

Myslím že jedním "H" se to plní a na "L" se dá jakoby odvzdušňování.. Nejsem si však jist jestli je to správně ale dá se to zjistit.

2016-06-25 22:41:58

magnetto: Díky za odpověď, zkusím to zjistit.

2016-06-25 23:05:54

jaku: Už jsem to zjistil. Teda co se týče toho třetího ventilu. Je to nějaký expanzní ventil který nejspíš praskne v případě že je v okruhu příliš velký až kritický tlak (nejspíš).. Tento ventil je u některých značek viditelný ale u většiny je součástí výparníku a tedy "ukrytý". Na autě by však měl být v každém případě.


Odpovědět