Fórum - Téma


323 dušení motoru


Fórum 323 V BJ 323 dušení motoru

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé V BJ



2007-06-11 15:44:15

Nazdar, potřeboval bych poradit. Mám mazdu 323 r.v. 2001 a po prudkém přidání plynu se motor začne uplně dusit, až po chvíli začne zrychlovat. To dřív samozřejmě nedělalo, zkoušel sem vyměnit svíčky, diagnostiku motoru a nic. Nevíte někdo čím by to mohlo být??? ještě mě napadá palivovej filtr ale ten vůbec nevím kde je a jak se k němu dostat... Poradí mi někdo? Dík moc

2007-06-12 05:30:41

a co vzduchový filtr?

2007-06-15 19:10:24

Takže to byl špatnej průtokoměr vzuchu, novej mě stál 5.700Kč To potěší

2007-06-17 22:42:25

kdo si to eventuelně nedokázal porovnat, tak váha vzduchu.

2007-06-23 18:51:10

Jo přesně tak

2007-07-03 18:19:22

když to ženu prudce do otáček tak se mi jakoby škubal motor,neakceleruje rovnoměrně zrychleně a když držímstejnej plyn,tak mi kolísají otáčky v rozmezí asi 250ot/min. Mám 323f Ba 1.5i rv.97 . Mám po výměně oleje(full syntetika), vzduchového filtru a rozvodů včetně mikrořemenů a přetěsněné víko ventilů a rozdělovače.Díky za každou radu.

2007-07-05 12:39:35

Je možné že to máš někde špatně zatěsněné a že ti to někde přisává vzduch...

2007-07-08 23:49:39

hadice sani ? Nevim jak to je reseno na tvem aute, ale treba u mx3 je za vahou vzudchu takova harmonika, ktera se samozrejme pri prudke akceleraci natahne, protoze vzduchovy filtr tahne hodne vzduchu. Pokud je pak v teto harmonice nejaka netesnost, prasklinka, tak se pri natazeni harmoniky otevre a tim pak dochazi ke skubani, protoze prisava vice vzduchu...

2007-07-13 16:00:59

jo to mě taky napadlo... všechny hadice všechny spoje sem zkontroloval.Nevěděl sem si stím rady, až v Mazdě v servisu po dlouhém bádání, zjistili že nefakčí váha vzduhu, po její výměně je všechno v pořádku, hadice mám jak nové, celé auto mám jak nové...

2007-07-14 08:22:59

sakra ja koukam, jak na nekterych modelech mazd ty vahy odchazeji ... bral jsem to jako nejkrajnejsi variantu. No aspon ze uz to mas v richitgu

2015-05-07 22:33:29

Ahoj, vím, že téma je už staré, ale mám podobný problém. Mám Mazdu 323F BJ 1.5 r.v. 98. Jezdím skoro 90% město a na křižovatce při rozjedu je udušená. Cca 1-2 vteřiny a pak vystřelí jako kdyby zabralo "turbo". Váhu vzduchu jsem čistil, svíčky relativně nové, vzduch. filtr také. Četl jsem něco o klapce saní, že může být zasraná. Není možné, že je přilepená a po chvilce se odlepí ("turbo efekt" ) ? nedávno jsem měl popraskanou tu harmoniku za filtrboxem, ale opravil jsem ji vulkanizační páskou..nebo ne ? :)

co s tím dušením ? nerad bych zbytečně rozebíral něco co drží a funguje..

Díky za rady

2015-05-07 23:44:40

pluhy: Nazdar, příčin může být mnoho, naštěstí je to z 90% blbuvzdorný motor.

1. svíčky..... pojem relativně nové je dost relativní pojem, svíčku měň podle stylu jízdy a ujeté vzdálenosti, doporučuji kolem 20tis.km ale i míň pokud jezdíš svcižněji a tankuješ pofidérní benzín. Kašli na orig. JAPAN, hlavní je materiál anody a katody a pokud bude mít svíčka více katod, tím lépe pro zapálení směsi.

2. palivový filtr, ať chceš nebo ne, po čase je budeš muset měnit, je-li zaprasený, je snížený průtok

3. pokud jsou svíčky OK, může být závada v zapalovací soustavě, třeba vadné zapalovací kabely ke svíčkám, já je již jednou měnil a změna k lepšímu se projevila. Dobrým indikátorem je, když při nastartovaném motoru projdeš zapalovací kabely, pokud tě to zabrní (není to sakra nic příjemného) tak zjistíš, že jejich izolace je v háji a část výkonu potřebného k zapálení svíčky se ti umoří někde na kostru......

4. vzduchový filtr, je li zaprasený, špatně to nasává ale o tom nemá smysl mluvit ale tak razantní význam to nemá

5. vadná váha vzduchu, osobně jsem se s tím nesetkal ale nemohu to vyvrátit

6. pokud máš někde porušené potrubí mezi váhou vzduchu a motorem, tak to je sakra problém a oprava pomocí pásky je řešení PřemkaPrkená Podlaha na dojetí z chalupy domů, resp. do servisu. Potrubí musí být absolutně těsné a nesmí to podsávat, pak to ŘJ špatně vyhodnocuje

7. špatný benzín??????? Tak to snad ne, ale tady v tatarstánu to možné je

8. špatná lambda sonda, to by ti zjistili na emisích

Dál nevím.....

Zkus resetovat ŘJ (řídící jednotku), odpoj baterku apak na 10 vtřin sešlápni brzdu, připoj baterku a udělej si vyjížďku cca 20-40km, během této jízdy jeď ve všech režimech, klidná jízda pro začátek než bude motor zahřátý, pak ostrá jízda bez kompromisů ( ALE HLAVNĚ BEZPEČNĚ nemusíš letět 200, stačí tak na 10-15s jet na 3.st 100) a klidný dojezd. Během této jízdy se ti přenastaví ŘJ.

Pokud bys jel do servisu, tak se hodně obrň proti lidské blbost, nevím jak u tebe ale v mém okolí v autoriz. servisu MAZDA dělali samí idioti, kteří chcou každého sedrat z kůže. Keci typu, že ti přeprogramují, nebo načipují ŘJ jsou pěkná lež, to zvládneš sám, viz předchozí odstavec.

Třeba mně ještě časem něco napadne, držím palce

2015-05-08 00:16:33

koněv: díky za rady, zítra se na to vrhnu, kouknu v jakým stavu co je a po víkendu vyměním svíčky, filtry, kabely...pokud nepomůže, tak budu pokračovat ŘJ(trochu se toho bojím, při mém štěstí...). Pak dám vědět. Zatím zdarec

2015-05-09 00:49:56

Tak jsem na to kouknul a vzduch. filtr je zbrusu nový...asi v servisu mazda. Jinak jsem prohlídnul ještě jednou tu hadici sání (harmoniku za filtrboxem). Vyndal jsem ji a byla v hrozným stavu viz. foto http://www.mazdaclub.cz/c...mages_category.php?id=331

očistil jsem to nitroředildem a zabalil znovu a důkladně do vulkanizační pásky. Teď to drží jak blázen .

Teď už jen zbývá počkat až budu opět trajdat městem a sledovat jestli "turboefekt" zmizel.

2015-05-09 13:28:06

pluhy: Ta hadice sání je vskutku v katastrofálním stavu, myslím, že to byla hlavní příčina.

Vulkaniz. páska je super věc, jinou bych nepoužil ani nedoporučil, jsem sice velkým odpůrcem izolačních pásek a čokolád, ale proti vulkanizační pásce nic nemám. Ta totiž drží vždy (pokud teda nepřijde do kontaktu s silikonem, ale to pak nedrží už nic) ne jak klasické PVC pásky, to když vidím v autě tak mně chce popadnout amok , viz vše co sjíždí u renaultu a fordu. Častá závada na tomto motoru je ještě prolínání víka ventilů, já jsem to přetěsňoval již 3x. Zpět ještě k ŘJ to klidně udělej, nic se na tom pokazit nedá, já to dělával každý rok po zimě. 323ku již rok nemám doma, zapůjčil jsem ji švagrové a kvůli rodině jsem musel koupit větší auto Accorda tourier 2.4i, ale mazda mi chybí, těším se, až se mi vrátí.

Pokud budeš potřebovat s čímkoliv poradit, klidně se ozvi.


Odpovědět