Fórum - Téma


323 BJ misky - tlumiče - zvuk


Fórum 323 V BJ 323 BJ misky - tlumiče - zvuk

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé V BJ


1  2

2012-03-07 13:17:34

Zdravím, tak jsem se stal předevčírem majitelem Mazdy 323F BJ 2.0 D.

Koupil jsem ho od známého, má udělaný skoro celý podcozek, jen se prý zapomnělo na nějaké misky u tlumičů předních (pravá strana). Je to znát když dám např. plný rejd doleva, a poté doprava, tak někde z toho místa se ozvou dvě rány, jako kdyby tam něco přeskočilo. Když to není "přeskočené" tak mě celkově auto lehce táhne doleva (je to cítit i přes volant, když ho pustím, auto jede výrazně doleva), Pak stačí projet pravotočivou 90° zatáčku, to "něco" tam přeskočí, a auto jede rovně bez problému.

Chci se Vás tedy zeptat, zda nevíte, čím by to mohlo být, popř. co by bylo potřeba dokoupit / vyměnit.

Předem díky za odpovědi.

J.D.

2012-03-07 18:34:41

Podle me potrebujes nove horni ulozeni plus lozisko

http://www.automedik.cz/a...th[]=899146&product=88336

2012-03-07 18:40:49

Zdravím,

dle mého názoru to je také horní uložení. A pokud by bylo horní uložení v pořádku tak bych se podíval na tyčku řízení a čep ; )

2012-03-07 20:01:05

Pokud máš na mysli stabilizační tyčky řízení, tak ty jsou měněný. Takže horní uložení :-/ no to mám radost. Kamarád ještě říkal, že by to mohl být homo-kinetický kloub. Kouknu na to a ozvu se.

Díky za rady chlapi ;)

2012-03-07 20:21:25

kynetak by ti cukal volantem a hazel celim autem a hlavne cvakal v rejdu pri jizde

stabilzacni tycky rizeni to je nejaka novinka to neznam spis myslis tycky stabilizatoru.

J.M mislel tyc rizeni to je uplne neco jineho je to toto

http://www.automedik.cz/a...th[]=867563&path[]=877664

je to tyc s kloubem ktery miva obcas vuli

MAX6  
J.
2012-03-07 20:35:24

A koukal jsi na to zblízka ? Popros někoho ať ti točí volantem a ty se koukej odkud to jde. Je možný že máš jenom přetlak vzduchu v manžetě řízení a ona si ufoukne a vydá to takovejhle zvuk. Mě se to jednou dělo když jsem měl opotřebovanej stahovací kroužek na manžetě a pokaždý když jsem zatočil doleva,tak pravá manžeta (prachovka) nasála vzduch a když jsem zatočil doprava tak se zmáčkla a vyfoukla ho. Byla to docela ráda, jako by mi přeskakovalo péro v uložení.

2012-03-07 20:37:40

To bude přirezlé ložisko na horním uložení. Zkusil bych to nejdřív pěkně "propláchnout" WDčkem. Mě to osobně pomohlo

2012-03-08 07:56:33

Ty bláho, kéž by to byla jen manžeta :)

Kouknu se na to, ale nevim, spíš mi to příde jak kdyby fakt bylo s tím horním uložením. Vždycky se z toho ozve taková rána, že nevěřim, že to to dokázala manžeta. U motoru, kde to uložení je, to vypadá všechno v cajku, žádnej rozdíl mezi levým a pravým.

TO YAGO: Dá se popř. někde / nějak pořídit / vyměnit samotný to ložisko horního uložení? Přece jenom celý to uložení prodávají po páru asi za 4k :-/

Tak jsem našel celý to horní uložení asi za 1400 ,-

Jen si nejsem jistej, jestli to tam bude pasovat: http://www.pop-art.cz/Ahx...rdDet.aspx?PrdRc=NAH51782

Všechny díly, co se koukám, jsou na BJčka od roku 98, a já mám 97. Myslíte, že to tam půjde?

Neví někdo, jak to nějak kultivovaně vyměnit? hrubej postup ....

Jinak všem děkuju za rady

MAX6  
J.
2012-03-08 11:19:01

Díly jsou stejný na všechny BJ do r.v. 2000 a pak od 2001 byly trochu pozměněný.

Jinak nejdřív zjisti odkud zvuk vychází,aby jsi nekupoval něco zbytečně.

Jak jsem psal s tou manžetou,tak to opravdu dělalo rány jako by ti zrovna praskla celá pružina. Je v ní obrovskej tlak.

Ještě ti poradim: Otoč kola úplně na jednu stranu. Potom strašně,ale opravdu hodně pomálu otáčej volantem na druhou stranu na doraz. Potom zase hodně hodně pomaloučku zpátky na původní stranu. Jestli ti to přitom tu rádnu neudělá nebo bude o hodně měnší,tak bych opravdu vsadil na tu manžetu.

2012-03-08 11:24:24

Jasný, o víkendu se na to podívám.

Je teda pravda, že to udělá jen když dám fakt plnej rejd doleva a pak doprava. Nejdřív se ozve menší rána, a pak jak kdyby něco z něčeho vyskočilo.

Budu doufat, že to bude ono.

Pak jsem zjistil ještě jednu věc -> když nastartuju za studena, má strašně divnej zvuk, takovej jako vykloktanej, jde to odněkud zespod motoru. Po pár minutách, když se motor už ohřeje, tak to ustane, ale ne uplně. Nevíte, čim to může být? Má to fakt zvuk jak nějakej starej transit

MAX6  
J.
2012-03-08 11:31:01

Taky tenhle motor neni vývojově ničim novym. Hodně u nich po 200000km odcházej tlaky. Pokud to neni nějaký opravdu brutální tak bych to moc neřešil.

Na diesely jsou tu jiný odborníci,ale mě když hučí auto tak je to zásadně vejfukem,ale opravdu nevim co to může dělat.

Hodně ždycky pomůže nějaká zvuková nebo video nahrávka.

2012-03-08 12:10:02

Kdyby to byly tlaky - to by znamenalo přetěsnit celej motor? Vejfuk je v pohodě, takže to bude něčím jiným.

Kdyžtak o víkendu udělám menší video a postnu ho sem. Zní to fakt otřesně, celkově by to auto mohlo být tišší, když by tohle nedělalo.

2012-03-08 19:59:19

A ještě, ty manžety, tim myslíš manžety řízení? jiný totiž nemůžu najít

MAX6  
J.
2012-03-08 20:44:34

Jo,ty co jsou na těch tyčkách řízení uchycený přímo k řízení.

2012-03-08 20:59:29

Super, díky, to je to, co jsem potřeboval vědět :)

dík za pomoc, až to všechno prozkoumám a vyřešim, ozvu se ;)

2013-07-31 11:48:28

Praskání a chroupání u levého předního k .. Žádám o radu. Při pomalé jízdě nebo když stojím na místě a otočím volantem ozívá se od předního levého kola loupání a praskání. Netuší někdo čím by to mohlo být? Díky

2013-07-31 11:57:21

že by poloosa? je to jedna z možností, nebo taky čep......to asi zjistíš, až to dáš na rampu.

2013-07-31 11:58:36

bardis: když tak hezky žádáš, tak jsem si dal tu práci a přemístil do podobného tématu.

a já tě žádám, aby jsi v souladu s pravidly prvně hledal a pak teprve něco zakládal. nedělej nám tu nepořádek,pls.

krom výše popsaného by to ještě mohla dělat i poloosa, čep, atd.

2013-09-18 17:31:47

Měl jsem stejný problém 323 S,BJ, r.v. 2000. Jsou to 100-pro ty misky. Horní uložení s ložiskem jde koupit z druhovýroby, nejlevnější kayaba cca 900 kus většinou je ok. Pod uložením je ta miska, na niž dosedá pružina a v místech prolisu (kolem ložiska) bude prorezivělá a celkově bude miska zeslabená rzi a tím pádem se to v tom prolisu ohne a hlavičky nýtu od uložení dřou pri zatáčení o misku defakto celou váhou. Pořád jsem to odkládal a ke konci to byly už pořádné rány a měl jsem obavy zda neruply pružiny. Nejhorší je, že ty misky neseženeš nikde, jen v mazdě orig., za 1100, někde 1300kč kus. Šli by i vyrobit nejlépe 4-5mm plech,rohy ohnout a na díru navařit velké podložky (náhrada prolisu), nebo původní miskuvyvař it. Hold to železo je u japonce slabší, všude se mi to zespod loupe a už i lemy. Druhé auto stejný rok mám octávku a podvozek výfuk atd.žádná hloubková rez. A to mám Mazdu ještě origo vyrobeno Japan - Hyroshima. 143 000, první majitel, koup. Autolaros, zdar

2015-06-01 14:15:32

Má vliv výměna misek na geometrii? Musí se dělat pak nová geometrie? Po výměně ramen teď jdu na seřízení tyčky volantu (geometrii) a pokud bych pak měnil ty misky tak bych počkal až na potom až budou vyměněné.


Odpovědět

1  2