Fórum - Téma


323 BA Lambda


Fórum 323 IV BA / BH 323 BA Lambda

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé IV BA / BH


1 ......... 2  3  4  5  6

2008-06-25 13:59:34

Nemeral si to napätie vyhrievania,či je 12V, alebo menej? Tebe sa na akom napetí ustáli na volnobehu po zahriatí. Mám foto išla lahko von. Pozrite na to borci, či mám kúpiť novú? Spotreba je možno aj cca 15litrov, ale ked túrujem lambda reaguje, skúsim pomerať, aj tam hodiť napätie či reguluje spätná väzba.

2008-06-26 17:27:35

No tak som lambdu odpojil, strčil tam 0,7V a motor nič, tak neviem či je to volnobehom, alebo RJ má lambdu na háku. Skúsim jazdiť bez nej, či pocítim zmenu.

2008-06-27 11:03:59

už sem ti to napsal, tobě lambda směs měří, ale nekmitá -> RJ ti nemění směs...

měl sem to samý, ale spotřebu buhudík v normě... byl to urvanej signální drát v autě, asi sem si ho natrhl sám při nasazování hlavy .

2008-06-27 11:06:11

jo ještě to vyhřívání, to je 12V a neměl by to být problém předělat, dáš to přes relátko, při otočení klíčkem se dostane napětí na civku relátka , to sepne a kontaktama propojí 12V na výhřev...

2008-06-27 11:31:04

. Ale niekto tu písal, že tam práskol 1 V a klesli mu otáčky a reagovali, jedine, že by tam 1V so simulátora Lambdy ktorý kmitá, asi skúsim osciloskop

2008-06-27 13:07:42

já sem tam mrskl 1V i nulu , a dokonce sem to sem psal, reagovalo to pouze ale na konektoru RJ, na konektoru lambdy právě ne, tak sem zjistil že je šluslej drát

2008-06-27 14:01:00

neboj všetko som čítal, ale ja mám drôt na 99% OK, lebo mi cucá prúd. Myslím si, že by to malo reagovať aj na jednosmerné napätie aj ked tam môže byť filter, ktorý prepustí len stridavé. Ty si tam napätie nameral a mal si odpojený kábel, všetko som čítal. Ale ja mám kábel pripojený a reakcia žiadna

2008-06-27 20:04:56

měříš to po zahřátí jo? a měříš ten signál přímo na RJ

2008-06-28 00:43:46

Tak osciloskop sa mi vyberať nechcelo tak som meral striedavé napätie. Zahreje sa to rýchlo, pretože najprv tam nie je žiadne napätie a postupne stúpa, potom sa ustáli (považujem za zahriaté). Stále len jednosmerné okolo 1V. Asi pomalá reakcia Lambda sondy, čo je vraj dôvod, prečo je predpísaná výmena Lambda sondy. Možno zlé spalovanie? Chcem tam dať vyhrievanú, lebo to chodí na krátke trate, tak sa mi to zdá výhodnejšie. Nemáte niekto skúsenosť s osadením vyhrievanej LAMBDA SONDY, namiesto nevyhrievanej?

2008-06-28 06:48:16

tady o tom máš něco víc http://www.igniter.estran...pcm-na-osciloskopu/lambda

2008-06-28 07:15:06

střídavé napěťí? tak to se nedivím že měříš bludy, jednak AC napětí má kladnou a zápornou půlvlnu, kdežto LS má 0,2-0,8V a za 2. i kdyby tak měřák ti frekvenci 1Hz nikdy nezměří

2008-07-06 23:06:22

Takže článok super , všetko je jasné. . Dík všem.

2008-07-07 08:45:38

no lambda pomalá být může ale směs se ti změní tak maximálně do 0,5 sekundy.

Když připojíš na pin 3C - vstup LS 1Volt, tak není možný aby to něco nedělalo, mě to začne okamžitě kuckat a chcípat.

Jinak ta diagnostika se mě taky nezdá, led ti svítí a po nastartování zhasne. Takhle se diagnostika teda neprojevuje. Led se po otočení klíčku (ne start) rozsvítí asi na 2s a pak zhasne a pak následují buď kódy nebo nic-bez chyb. Ale pokud svítí tak kdoví co propojuješ. T ENgine na zem. a na F ENgine ti blikají kódy proti plus pólu baterky.

2008-07-18 11:18:05

Len pre doplnenie, meral som to za jazdy s odpojenou Lambdou. Zistil som, že pri jazde s kopca bez plynu ide Lambda do 0V, vstreky sa odpoja.Takže na zmes reaguje, a po vypnutí motora asi zostane v rúrach bohatá zmes a Lambda klesá pomali dlho aj niekolko minút. Neviem, či to nebude káblom k 1. valcu má totiž 15kΩ bol menený samostatne, pričom ostatné majú 7kΩ. Keby sa sem tam ulial tak Lambda reaguje pomaly a z toho by mohla byť bohatá zmes. Sviečky tam sú studené, čo pri krátkych jazdách tiež môže spôsobiť vynechanie a hlevne aj trochu iné ako predpísané. Vymením uvidím dám vedieť.

2008-09-29 17:23:04

Tak jsem to tu trochu pročítal a jsou zde velice zajímavé a poučné postřehy, ale nedočetl jsem se, jak se resetuje ŘJ. Má 323f BA 1.5i a mám asi taky problémy s lambdou, již jednou jsem ji měnil, protože mi trochu blbnul motor a dost žral, dal jsem tam nějaký ekvivalent (samozřejmě 4drát) a ono to trochu pomohlo, v papírech od LS, bylo napsané, že je přednostně pro Toyoty,. Nedávno jsem byl na technickej a tam jsem neprošel kvůli emisím a borec, co mi to tam vezl, říkal, že mám trochu línej motor a nedokázal to technickou protlačit. Po domluvě jsme došli k závěru, že to musím hodit na diagnostiku, ve značkovém servisu jsem vyblul 5-ti kilo a tam i oznámili, že mám LS v prdeli. Pak mi ukázal sumu přes 5litrů za novou orig. Mazda LS a řekl, že po výměně mi to poladí (samozřejmě za prachy). Málem jsem spadl z židle, tak jsem jim řekl, že si to rozmyslí. Tak by mě zajímalo, jestli, když si seženu novou orig lambdu, tak jak zresetuju ŘJ a co mám pak dělat. Díkec za každou radu.

2008-09-30 06:06:00

Lambdu seženeš - kdyžtak mi napiš interkou - pošlu ti kontakt kde ji seženeš za litr. Reset řj - odpojíš baterku a sešlápneš pedál brzdy...na 10 sec...osobně ale sešlápnu brzdu na 30 s do toho ještě zapnu světla a výstražky A na diagnostiku už nejezdi - tu si uděláš doma sám a pořízení diagnostického zařízení tě vyjde na dvacku.

2008-10-01 15:00:24

Florin: leddioda stojí myslím 1,-Kč

S tou dvackou si to teda fest přehnal

2008-10-01 15:35:58

Leddioda stojí kačku??? To jsi z levného kraje

2008-10-02 09:22:13

http://www.gamasvar.cz/41...840-dioda-led-5mm-zelena/

2008-10-06 16:28:15

Necetl sem uplne vse co se tu pise, ale k tomu co pise vikigo dodam video jak to mam v aute udelane ja, a vidim presne co se v motoru deje... mam na lambdu napojeny staly lambdatester, voltmetr na obtokovy ventil skrtici klapky, tu je video jak se lambda a volnobezny ventil chova za jizdy ve sledu jak dale popisuju:

http://www.edisk.cz/stahn...da_tester.3GP_2.13MB.html

Budik pod lambdatesterem je mapeti, ktere jde do obtokoveho ventilu skrcici klapky -t.j. velikost jeho otevreni

jel sem z domu s trochu teplym motorem takze se zahrala rychle, skoda ze tam nejde slyset motor, lambda se chvilku ohriva svym topnym teliskem a jak se ohreje, tellisko vypina a lambda funguje z tepla plynů.

Kazda LEDka predstavuje O,1V, LEDek je 10, protoze lambda jak uz bylo receno pracuje od OV -(malo kysliku ve vyfuku) do podle typu 0,8-1V (moc kysliku ve vyfuku)

pokud jedete, lambda reguluje cca 3 cykly za vterinu a obtokovy ventil je zcela otevren.

pokud jedete z kopce a brzdite motorem, lambda visi na miste protoze sou odpojene vstriky a nespalujete zadny benzin. Obtokovy ventil je cca na polovine otevreni

pokud vyradite a jede motor na volnobeh, obtokovy ventil se uplne uzavre, volnobezne otacky sou v ten moment podle nastaveni volnobezneho srouby skrtici klapky a lambda reguluje cca jeden cyklus za 2 vteriny

ma lambda uz neco pamatuje, takze nejede uz na plnych 1V, ale jen cca do 0,8V


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6