Fórum - Téma


323 BA Lambda


Fórum 323 IV BA / BH 323 BA Lambda

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé IV BA / BH


1 ......... 2  3  4  5  6

2008-05-30 21:54:17

ještě sem zapoměl, můžou tu závadu způsobovat špatný svíčky nebo vysokonapětovka

2008-05-31 13:37:39

tak sem rozebral celý sání a našel sem asi netěsnost napojení parohů sání na ten rezonátor, když sem tu hadičku přitlačil najednou sem si všiml že jako by přestalo takový tichounký syčení, ale jinak bez šance to poznat.

Tak sem se zaradoval, na hadici přidělal SK pásky a koukám na lambdu a ona ukazuje 0,9V a pouze při přidání plynu ubere a když nechám otáčky v jakýkoliv poloze tak pořád ukazuje 0,9V .

Prostě jako by to samý co předtím akorát inverzně...

2008-06-01 14:19:27

tak vymaž pamět závad řj, nebo to pořádně projed

2008-06-01 19:21:44

registr mažu pokaždý, to je samozřejmost

2008-06-02 19:03:18

Tak to projed, ad se motor pořádně vypálí a srovná. Většinou to po díře v sání pomůže.

2008-06-02 19:25:56

Taky mám BA 1,5ccm a mám spotřebu tak 12 litrů, tak jsem šel po lambdě.A co nevidím! Urvaný bílý drát přímo u lambdy a samotná lambda vyviklaná z matice.

Mám tu třídrátovou,černý a dva bílé dráty.

To je vyhřívaná?

Je divné,že mi diagnostika žádné chyby nehlásí.

2008-06-02 19:27:20

jo, je vyhřívaná, když si prolistuješ tuto diskuzi, tak sem renda hodil obrázky.

2008-06-02 20:16:31

kodlx: takže labda ukazuje v každých otáčkách 0,9V

jakmile ale odpojím PCV valve tak to tama syčí vzduch do sání a ejhle lambda ukazuje okamžitě 0,2V připojím to zpět a ihned ukazuje zase 0,9V . Takže lambda je asi ok že???

Mě to připadá že RJ vůbec nereaguje a nemění složení směsy... třeba je ulomenej drát.. to by bylo dost možný že?

jak bude čas zkusím najít signál na RJ jestli se tam v pořádku dostane, a taky změřit jestli je mezi zemí na lambdě zemí na baterce kolem 0 ohmů.

je to dost možný ne??

2008-06-10 21:22:23

No já hledám podobný problémy jak mám já a nějak nic moc, já mám problém že auto jezdí normálně, žádný cukání, ani smrad, ani nic jiného, starty v cajku, volnoběh v cajku akorád spotřeba jak tank., problém že auto mám v opatrovnictví protože otec přišel na tři roky o papíry a já poslal svoje do šrotu, a moc o mazdičce 323 f nevim. No ale Když jezdim fakt lehárko pomááálinku tak spotřeba 10 a výš a jak jedu normálně a přes město tak 15, no masakr a co teprve když jsem lehce osolil abych se svezl, to jsem se svez akorád od benzíny k benzíně. Vyměnil jsem olej, vzduch. filtr(takovej jste vživotě neviděli), a svíčky prostě základ, no a nic se téměř nezměnilo, pamět závad nehlásí nic. No a ted blbá otázka, kde je vlastně váha vzduchu? že by to bylo to čidlo hned vedle teploty vzduchu v sání? Jedno jsem naměřil ohmicky druhé nic. Nechcete mi někdo poradit...mně úplnýmu jelimánkovi začínajícímu? Help bite

2008-06-10 21:24:37

Zapoměl jsem dodat 323f GLX 1,8 16V 84kW

2008-06-11 09:19:47

váha je v sání hned za air-boxem, bacha na ni jsou 2 typy- klapková = mechanická . Ta je ok a moc se podrbat nedá, ta druhá je se žhavým drátkem, kterej se ochlazuje proudícím vzduchem a tím mění odpor. Takovej termistor.

Ty drátečky k ní mají někdy tloušťku půlky vlasu, jak do něj drbneš přetrhne se!! neorigo váha pak stojí 200 Euro.

Buď je tam plíšek, nebo termistor (tvar jako odpor) ten se dá vyčistit čistítkem na uši + nějakej lih, ethylalk...

2008-06-11 09:20:50

OPRAVENO

je tomu asi týden co jsem objevil netěsnost na sání, mezi parohama a rezonanční krabičkou.. vše sem dal do pořádku a co se nestalo lambda najednou ukazuje , ale ukazuje pro změnu 0,9V a to stále...

Dnes sem tomu přišel na kloub, po napíchnutí osciloskopu na vstřiky se ukazuje pořád stejná doba otevření vstřikovačů, do konektoru z lambdasondy vrazím 0V , připojím 1,2V a stále se nic neděje, z toho vyplývá že vůbec nefunguje regulace směsi, samotná sonda asi ano.

Na RJ sem našel drát s číslem 3C(bílá) kde je napíchnutý signál z lambdy, napíchl sem tedy konektor a připojil asi 1V tam, auto okamžitě zareagovalo a zakuckalo se až k 200 ot/min... hurá regulace je ok.

Zbývá proměřit tenhle bílý drát a je to tak nekonečno ohmů, drát byl přetržen kousek za konektorem lambdy směrem do RJ..

2008-06-14 13:21:23

Dneska jsem měnil lambdu... (univerzální Bosch) a chci si taky raději ověřit, jestli signál dojde do řídící jednotky.

Stará sonda byla totálně urvaná, přesto diag. žádnou chybu nehlásila.

Mám pár dotazů:

1)kde ji najdu? (tu RJ)

2)kam se připojuje osciloskop? do konektoru se nedostanu.Leda bych mohl propíchnout signálový drát, jako že by byl stíněný nevypadá.

Pokud by osciloskop ukázal signál na vodiči od lambdy, tak asi připojená bude,napájená je asi z RJ, ne???

2008-06-15 21:22:47

RJ najdeš ve středovém kabelu pod rádiem, musíš začít rozdělávat od ručky...

Signál je bílej drát na středovým konektoru, pokud máš automat převodovku tak druhej z leva.

Drát je to tedy 3C , počítá se A je úplně vlevo nahoře, B - dole , C druhej z leva nahoře, D - dole atd...

Nevim proč by ses nedostal do konektoru, já se do něj píchl s hrotem měřáku o průmeru 2 mm

2008-06-16 17:19:18

No, do odpojeného konektoru se dostanu, chci to ale připojit k osciloskopu ,to bych na odpojené sondě nic neviděl.Musím to nějak napíchnout s lambdou zapojenou do konektoru.

Automat nemám,ale snad to nebude o moc jiné.

Jinak ta lambda má signálový drát černý a za připojovacím konektorem od ní je taky černý.

Uvidím,jak to vypadá dál.

2008-06-16 17:56:12

1) po odpojení nemůže signál skákat = RJ nereguluje

2) na jakejkoliv konektor se napíchneš, žádný nejde není (vem špendlík a kolem drátu ho napíchni do konektoru)

3) na změření funkčnosti stačí měřák za 49,- Kč (vyzkoušeno)

2008-06-17 21:44:51

Áha! Hned zítra vyzkouším Ručka měřáku se bude hýbat podle regulace...Dík!

2008-06-19 16:31:46

Tak už jsem to zkoušel: na volnoběh neustále kolísá voltmetr mezi 0V a 0,8V rychlostí asi tak jednou za vteřinu.

Když přidám plyn, zvedne se to na 0,9V a poté osciluje 0 až 0,5V

Je to tak dobře?

2008-06-20 08:49:01

Ja mám lambdu nevyhrievanú a ustáli sa mi napätie na cca 0,6V. Myslíte, že je to OK? Podla toho, čo tu píšete tak by asi malo byť menej. Je ohnutá asi po búračke, ale netrúfam si ju dať dole. Bude riadne zapečená. Ked na volnobehu vytiahnem konektor tak napätie stúpne, ale neviem či je to zaťažením (vstupným odporom RJ), alebo tým, že RJ pridá palivo. Skúsim tam dať externé napätie z nejakej tužkovej baterky, či mi klesnú otáčky. Tiež ma napadlo, nemerali ste niekto to vyhrievanie, kôli tomu, že či je konštantné, alebo sa zapína len ak je studený motor. Radšej by som tam dal vyhrievanú .

2008-06-21 11:22:04

vyhřívání by si myslím měla řídit sama lambda... tzn napěťí jde stále.

Jestli ti nekolísá vůbec, jako že i když zatůruješ tak má konstatní hodnotu tak je zatuhlá.

A jestli skáše 0,2 - 0,8 V ale když nevrkáš plynem stojí v jedné poloze tak nefunguje řízení


Odpovědět

1 ......... 2  3  4  5  6