Fórum - Téma


323 BA Lambda


Fórum 323 IV BA / BH 323 BA Lambda

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé IV BA / BH


1  2  3  4  5 ......... 6

2008-05-25 21:18:02

jj v elektrice se vyznám, zkusím to ještě napíchnou na ten osciloskop.. a ten indikátor lambdy sem si taky už dříve postavil ale nechtělo se mi to tahat z konektoru z motoru a v cokpitu sem nenašel kde ji napíchnout.

Jinak mám BA takže je to vyhřívaná 4drátová lambda. Měřil sem i žhavení to má 6 ohmů, no tak buď mám na volnoběhu permanentně chudou směs , nebo je sonda fakt nějaká divná

2008-05-25 21:43:32

jj skus to na ten osciloskop ten napoví víc lambda se dá napíchnout u ŘJ a když se vyznáš v elektrice ještě existuje simulátor lambdy taky nic složitého a když to napíchneš místo lambdy mělo by se auto chovat jako by lambda byla v super stavu teda pokud je závada v lambdě pokud je závada jinde tak by to mělo jet stejně jako s tou tvou lambdou

2008-05-25 22:12:11

když odpojím lambdu tak na chodu motoru nic nepoznám, jede to díky perfektním kompresím výborně

2008-05-26 09:30:42

tak sem to napíchl na osciloskop

po zahřátí..

ukazuje stále 0,2V až při vrknutí plynem zacykluje jak má mezi 0,8V a 0,2V asi 2sekundy a spadne znovu na 0,2V kde stojí

Tak já nevim buď mě jde chudá směs kterou RJ nekoriguje, nebo je fakt lambda out

2008-05-26 21:11:13

a ve stálých zvýšených otáčkách osciluje?

2008-05-26 21:49:40

ve zvýšených taky 0,2 Pouze tak na 4 tisíce ukazuje 0,8 a to stále...

Po zavření plynu to pak skočí v pořadí 0,2 - 0,8 - 0,2 a zůstane

2008-05-27 17:53:08

no řekl bych že ta lambda umírá víš jak má přesně vypadat průběh?

2008-05-27 22:29:30

jj sem elektrikář...

už sem prolezl asi všechno, včera sem si vyrobil dokonce stroboskop-předstih mám přsně 10, změřil sem poťák na klapce, vyzkoušel egr ventil, projel všechny hadičky a ventily, prolezl těsnost sání.. už nevim

asi to vypadá na new oxysenzor

No ale pokud ukazuje stále chudou, RJ by měla mít tendenci obohatit - ale spotřebu mám 8. (323 BA 1,5)

2008-05-27 23:00:31

lamba je vpoho, možná jenom pomalejší, kdyby byla det tak by nemakala ve zvýšených otáčkách. tuším že bylo podstřelený sací potrubí, zkus rychle šlapat na brzdu pokud motor začne kuckat tak tam je moc vzduchu a málo paliva pokud se zvýší otáčky tak je to vpořádku. co hadice od váhy ke klapce?

2008-05-27 23:28:45

nějak s tou brzdou nechápu každopádně odezva od motoru je perfektní.

O nějakým zacukání nemůže být řeč, hadice ok.

2008-05-27 23:34:35

když šlapeš na brzdu tak do sání dostaneš mimo váhu vzduchu navíc vzduch, a motor musí mírně zvednout otáčky a nesmí začít zakopávat

2008-05-28 08:31:11

jako kvůli posilovači?? to stejný se děje i když drbnu volantem ne? otášky malinko zakolísají ale jen asi o 50 otášek a drží na nastavených 700.

To s tou brzdou zkusím

2008-05-28 12:40:34

Tak když na místě rychle dupu na brzdu tak otáčky to trochu snižuje a padnou asi na 500 ot a pak se pomalu zvednou zpět na 700. Nic jinýho je na těch 500 nedostane... zvláštní - a co z toho plyne???

2008-05-28 23:25:11

i přesto že lambdasonda hlásí chudou směs tak tam máš málo paliva a moc vzduchu, může to být více faktorů například podstřelené těsnění sacího potrubí, nebo přisává někde falešný vzduch za váhou vzduchu nebo na podtlakovém systému, špatný tlak paliva, nekvalitní palivo, zkoušel si diagnostiku?

2008-05-29 09:26:35

koldx: asi po 20ti km se oběví chyba č.15

a proč tedy RJ směs neobohatí na potřebnou mez?? měla by být taky brutální spotřeba ne??

to nechápu...

2008-05-30 07:40:57

a nerozsvítí se ti to náhodou při delším brždění motorem?

2008-05-30 10:30:05

víš jak, těžko posoudit ... prostě jezdím , udělám diag. a nic, po dalších třeba 10ti km už bliká 15ka ..

Sejří mě ta lambda že neosciluje...

mohlo by taky podfukovat kolem vstřikovačů, když sem je nasazoval šli tam nějak sami ... ale proč teda RJ neobohacuje směs a mám dobrou spotřebu 8,5 litrů/100 (po městě) ???

2008-05-30 20:35:46

k závadě 15 to vyhazuje že je možná příčina: 1: netěsnost sacího potrubí a to až ku váze vzduchu.; 2: vadný snímač teploty.; 3:váha vzduchu°.; zkus čističem na brzdy vyčistit plíšek ve váze vzduchu, ale pouze proudem tekutiny ze spreje ale hlavně tam ničím nesahej! potom zkontroluj těsnost sacího potrubí. Můj typ se netěsnost sacího potrubí a nebo ta váha vzduchu

2008-05-30 21:10:53

váha vzduchu bude ok, tu sem čistil před půl rokem vatičkou a prop.-alkoholem ... měl sem na ní dřív nalomenej drátek a to byl mazec jak to cukalo, o spotřebě 15 litrů/100 nemluvě.

Taky vím pár lidem co blbne váha, to se s tím nedá ani pořádně jezdit.

Netěsnost sání teda nevim, jedině kolem těch gumiček na vstříkovačích ale to se mě teda nezdá, nebo někde vzadu jak je napojení sacích parohů na rezonator.. asi si dám jako že už nekouřím, nějakou tu čutku a projdu to kouřem v bezvětří jestli to někde nenatáhne...

prý je na to ještě dobrej nějakej sprej... teď si nemůžu vzpomenout, nějaká hořlavina, a když to někde nasaje tak to zvedne volnoběh

2008-05-30 21:50:51

motorstartsprej, pozor rádo to chytá. tu váhu skoukni jestli tam není na tom drátku prach. Vatičkou to už radši nečisti, lepší je ten čistič brzd je též zvaný schnellrainiger


Odpovědět

1  2  3  4  5 ......... 6