Fórum - Téma


323 BA 1.5: nad 3500 otáček ztrácí výkon


Fórum 323 IV BA / BH 323 BA 1.5: nad 3500 otáček ztrácí výkon

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé IV BA / BH



2011-11-13 22:07:04

Jezdívám jednou týdně na Klajdovku v Brně Líšni, do kopce se smí 80km/h, to jsem dal v pohodě na pětku.

Minulý měsíc jsem s bídou vymáčknul 75km/h a dnes už tolik ani na čtverku

Při nízkých otáčkách bych si toho ani nevšiml, ale jak dosáhnou 3500otáček, motor začne být hlučný - subjektivně hlasitě "bečí" a netáhne.

Můžete prosím poradit od čeho se odpíchnout?

Díky!

2011-11-15 18:01:06

šel bych prvně po banalitách, palivovej filtr, vzduchovej... tezko říct, možná by tě navedla diagnostika

2011-12-02 19:03:54

Poslechl si to mechanik, jede to na všechny válce, vzduchový filtr OK, na palivový to prý nevypadá, neboť by to cukalo. Jelikož se mi dost zvýšila spotřeba, taky bych řekl, že to palivovým filtrem nebude.

Voda v oleji není, svíčky OK.

Spojkou to taky není.

Snad by údajně mohl být ucpaný kat. Nevím. Zítra si vyblikám chyby.

Postupně se stav zhoršuje, je to patrné v kopci, nebo na dálnici, o předjíždění nemůže být vůbec řeč, v otáčkách to ztrácí sílu . Ve městě při 50km/h to skoro nepoznám.

EDIT: Ještě upřesním chování motoru: Necuká, nedusí se.

V nízkých otáčkách (cca do 2500ot, dle zatížení) táhne výborně, proto musím podle toho řadit, aby motor jen "brumlal", tak táhne nejlépe.

Jakmile podřadím a chci akcelerovat, tak si připadám jak v trabantu, prostě se to nemůže roztočit.

Přitom na prázdno jde do otáček výborně.

V říjnu jsem byl na emisích, dopadly podezřele výborně.

2011-12-17 14:37:49

Tak diagnostika neukázala žádné chyby, ale byl vypadený kablík na sání pod táhlem plynu, je tam nějaký spínač, co se sepne při sešlápnutí plynu.

Na co má vliv???

2011-12-17 19:28:03

Zdar ! Chtěl jsem Ti napsat jestli to není předstihem. Se zvyšujícími otáčkami se předstih musí zvětšovat. Nevím jak je to řešeno u Tvé Mazdy. Bývalo to podtlakem a u moderních aut je to jinak. Možná že se tu chytne někdo kdo to ví. Bude to asi nějak elektronicky nebo mechanicky ale jinak než podtlakem. Nebyl jsem si jistý a tak jsem nechtěl dělat machra, ale tomu to odpovídalo. Já jsem měl něco podobnýho ale u Escort RS turbo. Starty a jízda v malých otáčkách OK, ale jak jsem přidal tak žádnej život. Půjčil jsem si stroboskop a zkusil si zablikat předstih a to nebyl předstih, ale zástih. Zapalovalo to až za horní úvratí. Při přidávání předstihu se začaly zvedat otáčky, takže jsem je musel doladit dolů. J

2011-12-17 23:07:46

Ahoj, také už mě to napadlo. Z venku je na rozdělovači kondík, tak jsem si říkal, že tam třeba bude mechanické kladívko a potřeboval by třeba seřídit odtrh a předstih. Mechanik mi ovšem tvrdil, že vzhledem k tomu, že tam vede mohutný svazek drátů, určitě to bude bezkontakt a ten že se nemusí seřizovat. Tak nevím. Ten kondenzátor tam prostě je a jiný důvod, než kvůli kladívku, mě nenapadá.

Tak teda nevím...

2011-12-18 19:37:00

Já mám ještě novou mx5 a tam vůbec nevím jak to tam je. To je všechno zakrytovaný a nic jsem na tom nepotřeboval a doufám že snad ani nebudu potřebovat (nechci to zakřiknout). Elektronika není zrovna moje hoby. Bývalo to tak že rozdělovač byl upevněný dvěma šroubkama. Po povolení se dalo rozdělovačem otáčet a dotáhnout na správným předstihu. Škoda že se tady nepřihlásil někdo kdo má stejný typ auta. Můžeš zkusit si polohu kterou tam máš si označit a pokud s rozdělovačem jde pootáčet tak s ním otoč proti směru otáčení a uvidíš co to bude dělat. Když to bude stejný nebo horší tak to vrátíš do původní polohy. Pootočit tak o 2 mm a zkusit. Někde na řemenici by měla být ryska a na bloku taky vůči které se to posunuje za chodu motoru vyblikáním stroboskopem.

2011-12-20 20:05:31

Dnes jsem vyndal vzduchový filtr, ale žádný efekt.

Není možná závada v důsledku výměny rozvodů? Mechanik to vylučuje, prý by nedocházelo k postupnému zhoršování a klepalo by to. Nevím.

Zítra kouknu do rozdělovače.

Jo, ten předstih se mění jak říkáš, ale není patrné, že by se to samovolně pohnulo.

2011-12-20 20:40:40

Předpokládám, že rozdělovač je připevněný na konci vačkového hřídele. Je možné že při výměně rozvodů jej nedali na své místo nebo jej tam dali a neseřizovali předstih. Nevím jak jsi na tom časově. Řekl bych přijeď, protože jak se zdá když píšeš o Klajdovce tak bydlíš v Brně nebo Líšni. Já bydlím v Tišnově. Kdyby sis chtěl udělat výlet tak bychom se na to podívali společně. Dobrý by bylo kdybys věděl podle čeho se to seřizuje. Býva ryska na řemenici na klikovce a naproti tomu jsou rysky pevné na bloku motoru, ale jak je to na Mazdě nevím. V případě že to nezjistíš tak by se to muselo udělat "od oka" a zkusit projet. J.

2012-01-31 20:20:09

Závada odhalena!

Dnes jsem zašťáral ve výfuku drátem, bylo tam něco měkkého a z výfuku se pokaždé vyvalil černý kouř (motor byl nastartovaný).

Jak jsem přišlápl plyn, začaly z výfuku lítat kusy černé skelné vaty.

Mám vyměnit koncový díl, nebo bude stačit vatu vytahat drátěným háčkem?

Po "operaci" se výkon výrazně zlepšil.

2012-01-31 20:52:28

to znamená, že už to má vejfuck za sebou.... brzy se ozve rachotem...

2012-02-01 21:15:49

Zkontroluj svody, jestli je nemas praskly. Pokud by se ti i zvysila spotreba, tak to muze byt ono.

2012-02-01 21:22:31

tak prasklé svody by se snad ozvali hlukem

2012-02-01 21:32:11

zkusenost z civica 1,5 ky..tam je to dokonce casta vec. Za kontrolu nic neda a ja taky zacinal palivakem, svickama...

2012-02-01 21:41:45

filtry už psal, že jsou v poho

myslím, že stačí zkusit sundat koncový díl výfuku a pokud se výkon vrátí, je to jasné, vnitřně vyhnilý a tou vatou přicpaný :)

2012-02-01 21:49:21

Nj a predstav si, ze ten koncak sem daval na toho civica novej a rozdelaval sem to az ke katiku, pac tam nekdo prede mnou dal neorigo vyfuk a ja tam musel varit novou prirubu, abych mel k cemu nasroubovat konec. Vse bylo ok, katik navic mimoradne zachovalej, jen zavada byla dal..Tazatel ma ted co delat, tak uvidime, co napise...

2012-02-03 20:44:14

Vytahal jsem háčkem ještě další chuchvalec vaty a autí už líce jako dřív! Objednal jsem novej koncák a myslím to bude fajn.

Děkuju za rady a postřehy, nenapadlo by mě, že to může být taková malichernost.


Odpovědět