Fórum - Téma


323 2.0 24V - olej


Fórum 323 IV BA / BH 323 2.0 24V - olej

Informace o modelu: Mazda 323 / Familia / Protegé IV BA / BH



2008-12-01 09:55:56

Zdravim, chystam se koupit Mazdu 323 a zaujal me motor 2.0 24V. Bohuzel se mi ale od majitele potvrdilo ze zere olej, tak ted vaham jestli to ma smysl. Nevite nekdo co je obvykle pricinou?? Nemam totiz zatim zadne podrovne informace, ale udajne nikudy nevytika. Pry je to celkem obvykly problem u techto motoru. Da se to opravit, pripadne je to nakladne?? Diky

2008-12-01 11:04:54

svagr ji mel, zrala.. neznam zadnou 24V co by nezrala.. huzel. Jako jizda sqela, to jo... ale....

2008-12-01 16:33:07

To je potřeba zvážit jestli mít silnej motor ale zase do něho pořád dolívat olej..záleží taky v jakym množství, mě mazda taky žere olej, ale asi jen tak 1 litr na 10000km což je nic, stačí koupit 5l balení oleje a vystačím si do další výměny. Jestli je ale ta spotřeba o hodně větší, co se taky taky mnohokrát řešilo, nejen teda u 2.0 V6, tak bych si to hodně rozmyslel. Kolik to má najeto?

Pokud bys to chtěl řešit, čeká tě výměna pístních kroužků, s tím taky hoodně drahý těsnění, srovnání hlavy a počítej že to máš na motoru každý 2x. Sou tam 2 hlavy, ne jak u klasickýho řadovýho 4 válce. Podle zkušeností co mám a co sem kde slyšel bych šel do 1.8, slušnej výkon 84kW, slušná spotřeba atd.... Ale bude celkem problém na něj natrefit

2008-12-02 07:03:54

No podle informaci co vim, tak by to melo papat tak pul litru na zhruba 2000km, coz se mi nezda zase tak hrozne. Jde o to ze nevim, jak rychle se to muze zhorsit. Motor ma podle servisky 200 000, coz je sice dost, ale motor by to mel v pohode zvladnout.

O te generalce jsem uz take premyslel, a kdyz sem se koukal na ceny 1.8cek, tak s touhle bych byl hodne pod cenou. Je to samozrejme ke zvazeni. Jedu se na ni dneska podivat, tak uvidim...

2008-12-02 07:29:14

vymena pistnich krouzku a gufer ventilu ti vycaruje novy usmev na tvarï.

Jaky lejes olej? idealni je polosyntetika 10W40

2008-12-02 08:02:13

No nevim co se tam davalo presne, musim kouknout do servisky. Ale 10W40. Budu moudrejsi vecer az se na to podivam .... .

2008-12-02 19:21:02

Tak to není zase tak moc velká spotřeba oleje a dá se to právě redukovat typem oleje, jak už tady psal předemnou 10W40 je vcelku ideální.

A když se vrátíme k té ceně...je sice levnější, ale když to uvážíš, tak proč tomu tak je? že by už někdo věděl že má tenhle motor i přes velkou spolehlivost nějaký mouchy? Zkus omrknout jak vypadá tam to a uvidíš no. Jo a ještě v jakých se tady pohybujeme cenách za Mazdičku 2.0 V6?

2010-01-02 10:41:54

Moc papá Olej .. Ahoj.Potřebuju poradit.Mám V6 a papá mi olej asi 3 litry na nádrž a tky pěkně čudí.

Tak nevím jestli to dělaj ventily nebo krožky.Chci to začít rozebírat ale nevím jestli stačí jen schodit hlavy.Poraďte .

2010-01-02 11:23:39

Re: Moc papá Olej .. když to bere olej tak moc tak to nebude guferama na ventilech viděl bych to na těsnění pod hlavou nebo pístní kroužky ale spíš to těsnění pod hlavou skontroluj svíčky jestli některá néni zasraná od oleje víc jak ty ostatní

2010-01-02 15:45:33

tak ti nevím.černý jsou všechny.Jede to na pět valců a někdy i jen na 4.Pak pridám na otáčkách a to vyběhne z výfuku velkej dým,že není za mnou vydět.A vtom se to nakopne a jede jak šlak na všechny válce,a ja pomalu sedím v kufru. Pak jsem vyndal všechny svíčky a koukal se baterkou do vnittř.všechny válce jsou mastný.Svíčky jsem vyčistil a motor šlape jak hodínky.Ale stále mi jde olej do výfuku.Tak asi budu muset schodit hlavy.Ale pořád mi nejde do hlavy,že kdyby to bylo těsněním pod hlavou tak by to mastný bylo jen na jedné hlavě,tak i u kroužků.Ale když to maj obě hlavy.tak nějak nevím.Těsnění mám ,ale jestli to tím nebude ,tak se mi moc prachy zas za nové vyhazovat nechce.Když to sundám tak jak to poznám čím tobylo?

2010-01-02 21:23:04

Re(2): Moc papá Olej .. Jak kouří? modře? a nechčije ti někde olej? zkus změřit tlaky, jinak hlavy dolu, vana dolu a měnit pístní kroužky a při jednom i gufera na ventiech...a pak to bude ok

2010-01-04 17:00:03

Re(6): Moc papá Olej .. Jestli ti bere ojej a kouří modře tak máš 2 možnosti. Buď kroužky a nebo gufera ventilů. Ať to bude cokoliv tak počitej že těsnění pod hlavy budeš muset dát nový tak jako tak.Protože i kdyby to byly jen kroužky stejně pujdou hlavy dolu. A když už budou dole určitě bych nechal udělat GO. Potom bych to viděl že budeš mít zase klid. Já mám 2,0 DiTD a brala mi 1l oleje na 10tis km. Když mi praskla hlava,sehnal sem jinou, nechal sem ji srovnat, natlakovat, vyměnit gufera, zabrousit ventily a spotřeba oleje je teď sotva 1dcl na 10tis km. Jelikož měnim olej max po12tis km je to uplně super. TAkže uvidíš.Držim palec

2010-01-12 16:17:47

Re(8): Moc papá Olej .. kroužky poznáš když si necháš změřit tlaky ve válcích, otázka je ale kolik máš najeto a jak jsou na tom gufera ventilů.Protože možný nějakej tlak pujde pryč kolem gufer ale to bude minmum.A velikost kroužků by ti měli říct v Mazdě. jen si nejsem jistej jak tyhle motory jsou dělaný. U škodovek si koupil celou sadu, vložky, písty, čepy, kroužky a pohoda, neřešil si nic ale tady bys mohl mít i trochu vyběhaný vůle mezi pístem a válcem. Pokud ano tak nevim jak to udělat protože to je zralý na výbrus. Fakt ale nevim jak se to u těhle aut dělá.


Odpovědět